תהיות על זמן טיסה וגרמניה בפרט...

makiko

New member
תהיות על זמן טיסה וגרמניה בפרט...

שלום,

חבר (שפעם טס לגרמניה על בסיס קבוע לפני 15 שנים) סיפר שברגע הנחיתה, מטוסי קרב מלווים את המטוסים שמגיעים מישראל עד לנחיתה. האם תופעה זו כבר לא קיימת?

זמן טיסה (שאלה כללית): נאמר שרשום שעת הטיסה 17:45 ומשך הטיסה 3:30 שעות. האם זה אומר ש בשעה 17:45 המטוס ממריא, או יוצא מהגייט? האם 3:30 שעות זה כולל זמן ה setup מרגע יציאת המטוס לגייט ועד להמראה (זה יכול לקחת עד רבע שעה...) האם זה עד שגלגלי המטוס נוגעים בקרקע, או עד שהמטוס מתחבר לשרוול?

סתם תהיות...

תודה
 

ANZ1

New member
וזה נשמע לך הגיוני ?

חיל האוויר הגרמני קטנציק, כ100 מטוסי קרב.
בדרך כלל תמיד חלק מהמטוסים נמצאים בטיפולים והשבתות.
כך שנגיד 80 מטוסי קרב זמינים יש לגרמניה.
אחרי כל טיסה לוקחים את המטוס לטיפול,
אתה כותב שכל טיסה מישראל מלווה בכמה מטוסי קרב , נגיד 2.
לפי אתר ההמראות מנתבג יש מעל 20 טיסות מישראל לגרמניה ב24 השעות הבאות, לא ספרתי בדיוק, כי חלק מהטיסות הרשומות הם בעצם טיסה אחת מחוברת של כמה חברות, אבל בו נגיד 20.
זאת אומרת שהמשימה היחידה של חיל האויר הגרמני הוא ללוות טיסות מישראל.
אז לא, זה לא נכון היום, ובטוח לא נכון בעבר כשהיו הרבה פחות מטוסים לגרמניה.

ובקשר לזמנים, אלו טיסות מסחריות שתלויות בעשרות גורמים, בצוות המטוס, במאות נוסעים שצריכים להגיע בזמן ולא לעורר שום בעיה, במזג האויר, בניהול שדה התעופה, בניהול נתיבי טיסה,
זה לא רכבת יפנית, כל הזמנים הם בערך, אתה אולי תמריא בדיוק בדקה שנאמרה לך ואולי שעה אחר כך.
 

yossialef

New member
וזה הגיוני "לחיל האוויר הגרמני כ 100 מטוסי קרב" ???

זה שיש להם בעיות, לא נותן שום אינדיקציה למספר של "כמעט 100" מטוסי קרב כפי שכתבת . בדוק את המקורות שלך בשנית. אגב.. יש להם יותר הליקופטרים ממטוסי קרב.

הסיפור של "המטס האווירי" למטוסים המגיעים מישראל אגדה אורבנית משנות
ה-70. כנראה (ניחוש שלי), אחרי התקפת מחבלים בשדה התעופה של מינכן
(10 בפברואר 1970 - השחקנית חנה מרון נפצעה קשה).
 

ANZ1

New member
אני בדקתי, ואתה ?

לפי וויקיפדיה ,לגרמניה היו תאורטית 125 מטוסי קרב מסוג יורופייטר , צריך להוריד מתוך אלו את המטוסים שהתרסקו ויצאו משימוש, המספר המדויק הוא 109 שנשארו.
אם מסתכלים על מטוסים שמישים, הנה כתבה מלפני שנתיים שאומרת שיש לגרמניה רק 8 מטוסי קרב שמישים
http://www.telegraph.co.uk/news/wor...ed-to-borrow-spare-parts-claims-magazine.html

הנה כתבה עדכנית שטוענת שלגרמניה יש רק 42 מטוסים כשירים תאורטיים.
https://warisboring.com/germany-s-air-force-is-falling-apart-d06236a1de7d#.vfoy3qp9q

אגב, כל שאר המטוסים, מסוקים, מטוסי הפצצה ואחרים, יכולים לטוס, אבל אלו לא מטוסי קרב.
 

YHS

New member
ציון כמויות מטוסים

אינו מעלה ואינו מוריד מה"ליווי" לכאורה על ידי מטוסי "קרב", בלי הבנה של הארוע, משמעותו ודרישותיו. כמו דיון תאורטי על גידול חסה בשטחים על ידי שני עירוניים מובהקים.
 

yossialef

New member
לא יודע מה בדקת. אבל אתה מביא ציטוטים לא עדכניים

הסיפור של 109 מטוסי היורופייטר טייפון (האחרון שקיבל חיל האוויר הגרמני היה בשנת 2013), מתוך סה"כ כ- 140 מטוסים שתוכננו לקבל ידוע מזמן. הבעיות של תאגיד Eurofighter Jagdflugzeug GmbH (תאגיד המדינות גרמניה איטליה ספרד ובריטניה המייצר מטוס זה), מכה גלים בגרמניה כבר כמה וכמה שנים (עוד מסוף שנות ה-90). בתאגיד סירבו לפרסם את עליות הייצור של המטוס, עם בעיות בייצור של חלקים ובעיות בחלוקת הפרוייקט בין המדינות. בריטניה קירקע את המטוס תקופה מסויימת בגלל מחסור בחלקים והם לא בשימוש מלא (מה שקורה עכשיו בגרמניה למיטב ידעתי).
בגלל העיכובים באספקת מטוסי היורופייטר חיל האוויר הגרמני חידש והשמיש את צי מטוסי הפאנטום שלו ורק בשנת 2013 !! הוא נפרד מהם "כאילו" רשמית.

עד כאן הסיפור מסביב למטוס. עכשיו לגבי הכמויות, יש להם הרבה הרבה יותר מטוסים פעילים מכפי שציינת. סה"כ מצבת המטוסים (קרב+קרב הפצצה) עובר את ה- 350 למיטב ידעתי.

אני מצטער שהנושא גלש לתחומים אחרים מהשאלה המקורית. אבל "הסיפור" של
ליווי המטוסים הישראלים בשמי גרמניה כל כך הזוי אז כבר מצאתי לנחוץ להבהיר דברים אחרים מחוץ לקופסא התיירותית.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כתוב במפורש זמן הטיסה
כלומר זמן הטיסה שלוש וחצי שעות, יתכן בהחלט שהם לוקחים בחשבון
את הנסיעה מהגייט עד למסלול ההמראה. לפעמים, בשדות תעופה מאד עמוסים
כמו בפרנקפורט יש תור ארוך להמראה, אז הטייסים מנסים (כך הבנתי) לקזז
את זמן הטיסה עצמו. למעשה מה שנכתב לגבי זמן טיסה הוא שיקלול מרכיבים שונים
ועדיין יש עיכובים ואיחורים כמו שלפעמים הסלוט לא פתוח בקיצור אם מדובר על קונקשן זו הבעיה של חברת התעופה אם תפספס, אם מדובר סתם על תהיות שלך לגבי זמנים, תצא מתוך הנחה שגם חברות התעופה מעדיפות לדייק בזמנים כי כל דקה עולה להם כסף.
&nbsp
 

YHS

New member
הזמן הרשום הוא זמן סגירת דלתות

מיד לאחר מכן יש מה שנקרא "פוש בק" בו המטוס נדחף מהשרוול, הטייסים מתחילים בתהליכי ההנעה ומודיעים למגדל הפיקוח על מוכנותם. המגדל מאשר ומנחה אותם לגבי סדרי ההסעה למסלול ההמראה.
ההמראה בפועל תלויה בעומס בשדה ובתקלות אפשריות של מטוסים.
זמן הטיסה הניתן הוא תוכניתי, על בסיס הנתונים המטאורולוגים הידועים, מגבלות נתיבים ואופטימיזציה. הזמן הוא מהמראה עד נחיתה. כלומר - זמן המטוס באוויר.
 

YHS

New member
אני.....

כבר מעל 40 שנה חוקר את תחום התעופה. המראתי מאות פעמים וכתבתי מאמרים..... יש לי אפילו תעודות הצטיינות...
 

moco10

New member
החבר שלך כנראה בן אדם מאוד חשוב

נחתתי הרבה פעמים בגרמניה ואף פעם לא זכיתי לכבוד הזה. עכשיו אני גם מרגיש ממורמר...

לגבי זמן טיסה ושעות המראה - הכוונה היא גייט לגייט.
כמובן, שזה זמן ושעה מתוכננים בלבד ובפועל יש הרבה סטיות.
 
למעלה