יעד אקזוטי- מלזיה. מישהו ביקר כבר?

יעד אקזוטי- מלזיה. מישהו ביקר כבר?

שלום לפורום הנכבד! אשמח לשמוע המלצות וחוויות ממישהו שהיה במליזיה. עשיתי המון "שיעורי בית" באינטרנט ובערך כבר יודעת מה אני הולכת לעשות , מה לראות ,איפה ללון ואיפה לאכול. אבל בטוח פספסתי משהו. זה מנסיון מהטיול האחרון - נודע לי על אטרקציה מסוימת רק ביום האחרון שלי שם ולצערי הייתה באותו היום סופת חול ולא היה טעם לבקר שם...:-( בתודה מראש למי שיענה!
 
זה לא מה ששאלתי....

בנתיים היו יותר פגועים באירופה אליה אין כל אזהרה.... הייתי בהרבה יעדים "מסוכנים" ( מלבד אלה שהביקור בהם מהווה עברה פלילית) וכמו שאתה רואה חזרתי בשלום,לא רק בשלום אלא עם רצון לחזור חמקומות מסוימים( כמו דובאי, למשל- המקום הבטוח בעולם). אז בעיניי האזהרות האלה לא שוות דבר. כל אחד שיעשה את השיקולים שלו. אני את שלי עשיתי. אז אני אשמח למידע רלוונטי לגוף השאלה. תודה רבה!
 

ANZ1

New member
מה ההיגיון באזהרה ?

ישראלים עם דרכון ישראלי לא מטיילים במלזיה, מי שמבקר במלזיה מגיע בתור אמריקאי / צרפתי / אוסטרלי או דרכון אחר.
להגיד לישראלים שלא יכולים לנסוע למקום מסוים לא לנסוע אליו.
"ילדים אל תכניסו שעועית לאף..."
 

ANZ1

New member
תשאלי בפורומים בן לאומיים

מלזיה היא לא יעד אקזוטי, היא יעד טיולים מאד נפוץ במדינות אחרות, היא רק לא יעד לישראלים.
הנה למשל היעדים הכי נפוצים שאוסטרלים טסים אליהם, מלזיה במקום ה9
https://www.allianz.com.au/travel-insurance/news/our-favourite-international-destinations
תכנסי לאתרים בן לאומיים ותמצאי הרבה מידע.
 
תודה רבה!

למחצית מישראלים יש דרכונים זרים. לכן בא לי לשמוע את האנשים " שלנו", בשפה שלנו. פורומים מחו"ל די עזרו לי עם הכנת טיול לדוחא, אבל כאמור - פספסתי שם משהו ...באסה!
 
יששששש! :)

מספר שאלות ( לבנתיים): 1.האם נסעת לשמורת טבע בה ניתן לראות את cloud leopard? 2.Petronas towers- הבנתי שיש למטה קניון. איך הוא? ( המגדלים הם אטרקציה בפני עצמם, אני מתעניינת גםגם במה שיש מסביב. 3.אכלת ברחוב? מה רמת ההגיינה?קראתי שסבירה בהחלט - האם נכון? 4.להתנייד בעיר קואלה לומפור- קל כמו בפריז או קשה כמו בדוחא? 5. דולר הולך שם או שרק כסף מקומי? 6.אשמח לכל טיפ שלדעתך חשוב לדעת/ לעשות בנסיעה לשם. המון המון תודה!
 

eladgabso01

New member
תשובות

1. לא
2. הקניון הוא מהמפוארים באסיה, יש שם נציגות לכל המעצבים הידועים בעולם,
ציוד אלקטרוני וכ"ו שמיובא מהמערב לא זול שם מה שזול זה מה שמיוצר במלזיה,
3. רוב המקומות נקיים יש שם מסעדות כמו בכל עיר מערבית אחרת בעולם ,
האוכל שם ממש זול אפילו יחסית לתאילנד,
4. אחת הערים הקלות להתנייד, יש רכבת תחתית + רכבת עילית + 3 קווי אוטובוסים חינם..קונים צ'יפ במכונה מאוד נוח המכונות מדברות גם אנגלית
5. משלמים במטבע המקומי
6. אם אני יזכר אני יכתוב,
לא לקנות כרטיס מראש לפטרונס כי זאת ארץ טרופית ואי אפשר לדעת מה מזג האוויר מחר, לבוא בבוקר ולקנות כרטיס לאופציה הבאה שיש
מילת המפתח זה KLCC שם הכל קורה..
 

eladgabso01

New member
אם אתם נוחתים עם הקטארים תבדקו לאיזה טרמינל הגעתם

הראשי זה klia2 אבל לפעמים הם מגיעים ל KLIA
זה משנה רק לטיסות המשך או איך מגיעים למרכז העיר
 
המון תודה , אלעד!

במיוחד על הטיפ לא לרכוש את הכרטיסים לפטרונס מראש. כן, הטיסה תהיה עם קטאר ארווייז ( הם חברת תעופה הכי טובה בעולם). תודה על הטיפ לגבי טרמינל. אם תזכר במשהו חשוב - אשמח לקרוא!
 
את המלון עוד לא הזמנתי.אבל..

זה יהיה אחד הטובים שממש קרוב לפטרונס. המלונות שם מאד זולים- 140-170 דולר ללילה יעלה מלון שמלון זהה לו ברמה עלה במדינות המפרץ 220 דולר ללילה. למה אתה שואל, אלעד? יש משהו שאני צריכה לדעת? סליחה שלא הצלחתי לשרשר מתחת לשאלה - בגלישה מהנייד זה לא מתאפשר משום מה...כמו גם עריכת השגיאות...
 

eladgabso01

New member
לדעת אם אני מכיר אבל לא חסרים מלונות טובים שם

האיזור הזה נקרא KLCC
 
בנתיים סימנתי כמועדפים שניים:

אחד זה ‪Shangri-La
והשני Grand Hyatt
נראה לי מיקום מעולה והם גם נראים טוב.
אגב, קראתי שהחודש עם הכי פחות גשם זה יוני - ומתי אתה היית , באיזה חודש? לא בא לי לחכות עד יוני שנה הבאה... או שאין ברירה אם אני רוצה לטייל ולצלם?
 
ואם כבר יש לך דרכון זר -

במידה ותרצה מידע ממקור ראשון על דוחא ודובאי ( אם עוד לא בקרת) - אשמח לספר את הכל.במציאות זה די שונה ממה שניתן לקרוא בפורומים באנגלית ( כמחצית שם שטויות במיץ וחסר המון מידע חשוב ביותר).
 

ANZ1

New member
כל כך ישראלי

במשפט אחד קטלת עשרות או מאות פורומים בן לאומיים, שכתבו בהם אלפי אנשים שביקרו באתרים שציינת, חלקם גרים בהם באופן קבוע, עשרות אלפי אמריקאים, אוסטרלים ואחרים עובדים במקומות האלו.
אבל החוויה האישית שלך מביקור אחד קצר יותר טוב מכל אלו.
בכל פורום, ובכל נושא יש עשרות הודעות לא רלוונטיות , צריך לדעת מה לקחת וממי,
אבל לקטול אלפי הודעות של אנשים שהיו במקום מסוים תקופה ארוכה, רק כי החוויה האישית שלך היתה חד פעמית אחרת, זה טיפשי.
באופן אישי אחרי שאני קורא הודעה כמו שלך, אני יודע שאין טעם לקרוא את מה שאת כותבת.
 
תאמין לי שהיית כותב את אותו הדבר...

למה? מספר דוגמאות: בכל פורום בכל אתר המלצות ליבוש צנוע .אתה מגיע ליעד ומגלה שאתה הדביל היחיד עם שרוולים ארוכים ב47 מעלות חום ומסביבל נשים חצי ערומות עם מכנסונים וגופיות ספגטי. לא נתקלתי באף מילה על בעיות שקעים בבתי מלון - אדפטר רגיל לא יעזור לך שם.כל מה שמעסיק אותם זה אלכוהול ( שיש בשפע אם מישהו מחפש, כמו בשר חזיר גם...) הילטון דוחא הושמץ על ידי גולשים כמקום גרוע ורועש ובמציאות הוא מקום מדהים ואף מעודף בגלל המיקום והחוף הפרטי. אני יכולה לכתוב לך מגילה.אבל בטוחה שהבנת מה הבעיה שלי עם הפורומים האלה. אפשר לתמצת את המידע החשוב ב15-17 סעיפים ( זה מה שאני עשיתי עבור החברים בפייס).
 

ANZ1

New member
אולי קראת בפורום לא נכון ?

או הודעות ישנות ?
או היית במקום מאד מסוים
אני מכיר באופן אישי אנשים שעובדים במפרץ, אם ארצה לנסוע לשם (אני לא), אני אשאל אותם, מי שגר שם יידע להגיד לי מה ללבוש, לאן ללכת ומה לעשות,
אני לא יודע מה החוייה האישית שלך, לפעמים מגיעים למקום אחר ממה שחשבנו, לפעמים ביום מסוים שהוא שונה, או בארוע מסוים דווקא באותו היום, כמו אזרח זר שיגיע יום אחד לירושלים בדיוק ביום כיפור.
אבל היית במקום מסוים, כנראה בחלק קטנטן שלו, כנראה זמן קצר, כנראה חד פעמי זה לא עושה אותך למומחית, יכול להיות שבשכונה אחרת, או מלון אחר, יעצרו בחורה אם היא תלך ברחוב בלי שרוולים, סביר להניח שלא לגמרי הבנת מה ראית ומה קרה.
אין לנו כלים לשפוט את החוייה האישית שלך, זה לא אומר שלא צריך לקרוא מה כותבים אלפי כותבים אחרים שכנראה מכירים את המקום הרבה יותר טוב ממך.
אם היית גרה במקום באופן קבוע ורואה כל יום אלפי תיירים עושים את אותה טעות, היית יכולה להיות מומחית, את גרה בדוחא ?
 
ברוב ההודעות שקראתי...

ותאמין לי שלא מדובר בעשר או עשרים כי הקדשתי חודשיים להכנה לטיול וכאמור עשיתי שיעורי בית - ברוב ההודעות אנשים גם ציינו מתי ואיפה היו.ז"א כתבו תיירים ולא מי שגר שם. מסכימה איתך שמי שגר במקום יודע עליו יותר ממי שרק היה בחופשה. הלוואי והייתה לי גישה לאנשים האלה! רק במקום ,כשכבר הגעתי ,משיחות עם מי שגר שם ( העובדים מחו"ל והמקומיים כאחד) למדתי המון דברים חשובים על מותר/ אסור , כדאי/ לא כדאי וכאלה. צר לי שאתה יצאת נגדי כי הכרזתי שנתקלתי בהמון שטויות אך זה עובדה. ולצערי לא נתקלתי בהמלצות חשובות כמו להצטייד באדפטר מיוחד, לא לקחת יורו אלא רק דולרים, לקחת משהו מחמם להסתובב בקניון כי הקור שם מקפיא עצמות ועוד ועוד. בכל אופן- הטיולים שלי למפרץ הצליחו מאד. היה מהמם ויש חשק לעוד! חשבתי לבקר גם בבחריין אבל קטארים אמרו לי שאין מה לעשות שם - משעמם...:). המליצו על עומאן . גם לשם נגיע יום אחד!
 
למעלה