אינטרנט וקשר לארץ מחו"ל

Cosma4

New member
אינטרנט וקשר לארץ מחו"ל

שלום לכולם,

בעוד יומיים אטוס לחו"ל. שאלתי היא:

האם עליי לסדר עם חברת הטלפון שלי הסדר מסוים?

אני לא הולך להתקשר לארץ, מה שכן אני ארצה להיות בקשר דרך הפייסבוק וואצאפ. האם עליי לעשות משהו או פשוט שאני מגיע לשם הכל עובד כרגיל, על עוד יש wi-fi?

תודה.
 

ANZ1

New member
תשובה

אתה חייב לוודא שתקשורת הנתונים הסלולרים במכשיר שלך מכובה,
אחרת , המכשיר באופן אוטומטי יתחבר לספק סלולרי במדינה שתהיה,
וכשתחזור לישראל תקבל חשבון של אלפי שקלים.
ואם אתה גם לא רוצה להתקשר או לקבל שיחות, תבטל כל אפשרות לתקשורת סלולרית, זה בוודאות יבטל את אפשרויות של חיבור לרשת סלולרית.
ואז, אין צורך לעשות כלום, ואן צורך להודיע כלום לספק סלולר שלך.
הכל בהגדרות המכשיר שלך
 

moco10

New member
תלוי איזה תוכנית יש לך עכשיו

אתה צריך לוודא עם הספק שלך שיהיה לך איטנרנט סלולרי במדינה שתשהה בה.
חוץ מהשאלה האם יהיה לך יש גם שאלה של עלות. לספקים שונים יש חבילות שונות שכדאיות או לא בהתאם לשימוש הצפוי.
יש גם אפשרות לרכוש SIM במדינת היעד נספק מקומי לזמן מוגב וגם לרכוש בארץ SIM אחר לצורך הנסיעה.

בפורום הזה יש המון שרשורים על מה כדאי יותר או פחות . אין תשובה פשוטה. זה תלוי במדינה (או מדינות), בצרכים שלך ובנוחות שלך.

עם Wifi בלבד אפשר להסתדר כל עוד יש שירות וויפי . ברוב המלונות יש, אבל במשך היום סתם ברחוב, לרוב אין.
 
באתי לכאן לשאול אבל יש לימגם מה לענות :)

אם אתה לא הולך לדבר מלבד מקרה חרום אז אני אישית נוסעת תמיד עם סים שמוכרים בדואר. מטעינה 200 שח שיחות, שיהיה. הגלישה - רק wifi, ובמקומות נורמליים יש לא רק בבתי מלון אלא בהמון מקומות ציבוריים. כל החבילות של חברות הסלולר נורא יקרות ,וזה עוד לפני שדברנו שאף חברת סלולר ישראלית לא נותנת שירות בכל המדינות בעולם( אם חלילה תתקע בגלל קונקשן במדינה שאין בה שירות - לא תוכל להודיע לקרובים שלך מה איתך,חוץ מאופציית wifi כמובן אם יהיה כזה). הסים שמוכרים בדואר הטא בריטי ועובד בכל העולם ( לא ראיתי באתר שלהם חריגות).
 

anigodin

New member
גלישה סלולרית בלבד

אני נוסע בד"כ רק עם אפשרות לגלישה סלולרית בין אם דרך חברת הסלולר (כל החברות מוכרות חבילות בנפח מוגבל ל-X ימים בעלות לא גבוהה). כדי לבצע שיחות הטענתי בסקייפ 10 יורו ואני יכול להתקשר לכל טלפון (גם מחוץ לסקייפ). זה עובד הכי טוב כשיש תקשורת ויי-פיי (לכן אני מבצע שיחות אם יש צורך, בבית המלון על הויי-פיי שלהם).
&nbsp
הנסיון שלי הוא עם פרטנר (לשעבר אורנג') בעיקר והם לפחות תמיד 'שוכחים' להגיד ללקוח שיש צורך להגדיר APN בטלפון כדי שהגלישה הסלולרית בחו"ל תעבוד. בשלושה מקרים שונים (שניים של אבי ועוד אחד של גיסי), נאלצתי להתקשר לשירות של אורנג' ולבקש מהם שיתקשרו אליהם ויסייעו להם להגדיר נכון את המכשיר. הדרך להימנע מזה היא לבקש מראש את ההגדרות ולרשום אותם במקום כלשהו ואז להגדיר בעצמך במידה והגלישה לא עובדת אוטומטית.
&nbsp
אפשרות אחרת, שהיא כדאית בעיקר אם נוסעים עם יותר ממכשיר אחד שצריך גלישה, זה פוקט ויי-פיי. מדובר במכשיר קטן בגודל של סלולרי מלפני 10 שנים בערך שמכיל בתוכו 4-5 כרטיסי סים של המדינה אליה נוסעים. המכשיר מתחבר לרשת המקומית ומשדר ויי-פיי מוגן בסיסמא. אני שכרתי פעמיים מחברה ישראלית בשם ובינג. הדיל שלהם הוא בד"כ 2 גיגה לחודש בעלות של כ-220 שקלים. זה משתלם עם נוסעים שניים ולכל אחד יש מכשיר משלו.
&nbsp
כפי שאמרו יש גם אפשרות לרכוש סים מקומי עם חבילת גלישה ו/או שיחות, אבל אז המספר הישראלי לא יעבוד.
&nbsp
וכמובן, יש את האפשרות לנסוע ללא חבילה או פוקט ויי-פיי ולהסתמך על ויי-פיי שתמצא בדרך. בן דודי תמיד נוסע בצורה כזו ותמיד מסתדר איכשהו. הוא מעדיף להתנתק כשהוא מטייל.
בכל מקרה בו הסים הישראלי נשאר בטלפון חשוב לבקש מחברת הסלולר לחסום כניסה של שיחות או להגדיר סיסמא כדי שאפשר יהיה להתקשר אליך ולחסום את הגלישה של החבילה הישראלית כדי למנוע ממנה להישאב תוך דקות מרגע הנחיתה ולהימנע מחיובים מיותרים.
 
למעלה