השכרת רכב בישראל

השכרת רכב בישראל

האם בישראל שוכר מחויב בהפקדת שובר כרטיס אשראי גם במיקרה של תשלום מראש, ביטוח מלא וביטול השתתפות עצמית?
תודה...
 

moco10

New member
כן, בוודאי

חברת ההשכרה עדיין צריכה להבטיח את עצמה מהוצאות לא מתוכננות שחלות על השוכר.
העיקרית שבינהן היא שהשוכר לא יחזיר את המכונית בזמן.
בנוסף יכולות להיות פגיעות לא מבוטחות ויכולות להיות אגרות כבישים וקנסות תעבורה.
 

moco10

New member
שאל את מי שטוען

אין בפורום אחריות הדדית בין הכותבים ויש לא מעט שטויות שנכתבות כאן.
גם בחו"ל תמיד מבקשים ממני כרטיס אשראי. לא רק בשכירת מכונית, גם בלינה במלון ששולם כולו מראש.
אני מניח שבאיזה מקרה חריג זה לא קרה למישהו, אבל זה ממש לא הכלל.
 

moco10

New member
לא הבנתי

אם מישהו טוען כך, אז תשאל אותו. אני בספק אם תמצא פה יותר מאדם אחד שטוען כך.
 
אני לא חושב ששכרתי אי פעם רכב בארץ

שכרתי פעמים רבות כלי רכב באירופה ושם ברוב הארצות תמיד נדרשים לגהץ כרטיס אשראי שזה מצביע על כוונה שלילית, וכן יש שורה של פרטים ברכב שאינם מבוטחים, ותמיד יש "לא כולל....."

לא בדקתי איך זה בכל הארצות ולא נראה לי שיש מי שבדק בכל הארצות, אבל בכרתים אליה אני טס 27 שנים (בפעם הבאה זו הטיסה ה-113 שלי לכרתים) שם באלפי חברות המקומיות, גדולות כקטנות, אתה יכול לערוך ביטוח מלא כולל ביטול השתתפות עצמית ואם שילמת את דמי ההשכרה במזומן, הם לא צריכים את כרטיס האשראי שלך, כיוון שאין להם שום כוונות שליליות כלפיך.

 

moco10

New member
מה קשורות כוונות שליליות?

כשאתה המשכיר, למשל בהשכרת דירה, אתה מבקש מהשוכר בטחונות?
זה בגלל שיש לך כוונות שליליות כלפיו?
לא, זה כדי להגן על עצמך.
 
הדוגמא שהצגת איננה רלוונטית, אלא אם תפעל נכון

אני לא משכיר דירות, ואם אשכור, לבעל הדירה צריכות להיות בטחונות בלי לגהץ את כרטיס האשראי שלי, אם הוא לא טיפש או עצלן.

אני מניח שאתה חושב שאלפי משכירי כלי הרכב בכרתים הם מטומטמים ופושטי רגל תמידית ? לך מחשבה אחת קדימה במקום להיות אנטי כל הזמן.

בכרתים הפרנסה מהתיירות היא כ-70% מפרנסת האי. (היתר זו חקלאות ותעשיה).
גודל האי כ-3/4 מדינת ישראל, אוכלוסיה 750.000 תושבים, עונת התיירות רק חצי שנה, ובכל זאת יש להם מעל 3.000.000 תיירים בעונה (אנחנו מפגרים אחריהם בהרבה).
בסך-הכול מספר המבקרים בישראל עמד השנה (2015) על 3.1 מיליון תיירים, כשהמקור הגדול ביותר לתיירות נכנסת היא ארצות-הברית, עם 586 אלף מבקרים המהווים 20% מהתיירות הנכנסת. אחריה רוסיה וצרפת. גלובס
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001092459
(בסטטיסטיקה הזו נכללים גם ישראלים,ביקורי משפחה,סטודנטים, קרובים של ישראלים וכדומה).

ההתנהלות של התיירות שם היא שירותית וכולה באה להשרות על התייר את השקט וחופש שלשם כך הוא מגיע ועוד פעולות נלוות (יש בכרתים מעל 10.000 בתי מלון, כאשר מלון 6* היחידי באירופה נמצא שם [מחיר הסוויטה הנשיאותית ללילה 12.500 יורו !]).

אחת הדרכים שהכרתיים מצאו לטובת התייר, היא בנושא השכרת רכב (אגב, אין בכרתים את נושא "אדם בחדר זוגי" בבתי מלון שהוא פטנט גזל מוחלט כיוון שהכרתיים משכירים חדרים לפי חדר ולא לפי אדם, למשל בחדר זוגי יכול להיות אדם אחד או שניים וזה אותו מחיר).

כאשר אתה עושה ביטוח מלא כולל ביטול השתתפות עצמית ומשלם את דמי ההשכרה במזומן, אין שום סיבה לגהץ לך את כרטיס האשראי, כיוון שמה שלא יקרה הביטוח מכסה, פרט למקרה שגרמת נזק לרכב בכך שהמשכת לנסוע ברכב למרות שנורית האזהרה דלקה והרסת את המנוע (ואין בעיה לעכב אותך באי את שתסדיר את התשלום על הנזק).

כמו כן הביטוח לא מכסה דוחות של המשטרה, כאשר בידי המשטרה פרטיך ותקבל את הדוח בדואר הביתה אם אתה לא מספיק חכם לשלם אותו מיד.

אם שילמת מיד בסניף הדואר או במשרד המיסים, הקנס יורד אוטומטית ב-50%, אם לא שילמת במשך 6 חדשים, יוצא צו מעצר נגדך ואתה תופיע כדרוש בכל המחשבים של ביקורת הגבולות של כל מדינות אמנת שנגן.....

כך מתנהל העסק בכרתים, כאשר הביטוח מכסה כל אפשרות, ואנשים בפעם הראשונה לא מאמינים כשרואים שחוזה השכרת הרכב הוא בחלק האחורי של עמוד חוזה ההשכרה, והוא חצי עמוד ביוונית ותרגום על חצי עמוד באנגלית.....

כאשר אתה מוסר כלי רכב בחזרה, לא בודקים אותו אלא נפרדים ממך לשלום, ואם יש נזקים כל שהם או חוסר דלק, הם מדווחים לביטוח ומכניסים את הרכב לטיפול במוסך אם צריך.

ואם נחזור לדוגמת הדירה, משכיר הדירה, שיתכבד ויכין לעצמו ביטוח, וכך יהיה מכוסה מחד, ומאידך הוא ירויח בכך שלא צריך לריב עם האורחים, והוא יהיה נחמד לאורחים שבוודאי ימליצו עליו לאחרים.

במקרה הזה, אם חברות השכרת כלי הרכב באירופה היו מתנהלות כמו בכרתים, לא היו מביטים בהם כמו בגנבים עם חוזים דרקוניים וסעיפים מסובכים שכולם נגד שוכר הרכב שהוא המפרנס שלהם, כי עם גישה שירותית משיגים הרבה יותר.

 

moco10

New member
אתה מתעלם מהסכנה הכי גדולה למשכיר, גם של דירה וגם של רכב

נזקים פיזיים לדירה/רכב זה סיכון נמוך יחסית ומכוסה ברובו בביטוחים.
הסיכון העיקרי זה שלא יפנו את הדירה בזמן או שלא יחזירו את הרכב בזמן (או בכלל).
זה שמשכירי רכב מסוימים מוותרים על זה, זה כנראה כי הסיכון לא גדול מספיק ויש בכך יתרון תחרותי עבור משכירים מסוימים. כרתים זה גם אי לא ענק - הסבירות שייעלמו עם הרכב קטנה מביבשת.

הסיבה שלרוב משכירי דירה לא מבקשים משוכרים כרטיס אשראי (למרות שיש גם מקרים שכן), זה שהם מבקשים ביטחון הרבה יותר חזק מכרטיס אשראי - ערבות בנקאית.
אף אדם סביר לא משכיר דירה לאדם זר ללא בטחונות.
 
ואם תייר מבצע עבירה, אין משטרה ?

בכרתים רמת הפשע שואפת לאפס ולמשטרה יש מספיק זמן לטפל באיכות החיים וסיוע לציבור נגד מי שפועל בניגוד לחוק.
אלא שלפי תצוגת ניידות המשטרה רוב הזמן בתחנות, נראה שבעיה זו לא קיימת.

וזה לא "משכירי כלי רכב מסויימים", זה הנוהג בכרתים, לא כתבתי "כל סוכנויות השכרות הרכב" מתוך זהירות, כי אולי יש סוכנויות קיקיוניים שלא עושות כן.

בוודאי שכרתים איננה גדולה כמו אוסטרליה, אבל היא האי הגדול באיי יוון.
כרתים איננה סנטוריני 6 על 9.....

 

moco10

New member
לא הבנתי מה קשורה משטרה לנושא, ובעצם גם מה קשור כרתים?

הנושא הוא לא נוהגי השכרת רכב בכרתים.
אני הגבתי לזה שכתבת "הם לא צריכים את כרטיס האשראי שלך, כיוון שאין להם שום כוונות שליליות כלפיך" שמשתמע מכך שחברות השכרה שכן דורשות לגהץ כרטיס אשראי - כלומר, כמעט כל חברות ההשכרה בעולם, דווקא כן יש להן כוונות שליליות כלפי לקוחותיהן.
זו טענה הזויה למדי.
 

moco10

New member
טענה שאתה ממציא אינה בגדר עובדה

ובמפורש: לחברות השכרה לא דורשות גיהוץ כרטיס כי יש להן כוונות שליליות כלפי לקוחותיהן. חברות השכרה, כמו כל עסק, רוצות לקוחות מרוצים שיחזרו אליהן שוב.

אני בטוח שכולנו פה (כמעט, כנראה חוץ ממך) מגהצים כרטיסים גם בשכירת רכב וגם בצ'ק אין למלון ולא מרגישים שמישהו זומם עליהם. אם יש מקרים שלקוח חוייב מסיבה בלתי צודקת, אני בטוח שזה במיעוט קטן של מקרים. הרי אחרת, אף אחד לא היה שוכר.
 
הסיבה פשוטה לגמרי: אין לאנשים ברירה

אם כל החברות (לא בדקתי וכם אתה לא) מתנהגות אותו הדבר הרי הלקוחות הם "לקוח שבוי" וכולם לא מתלוננים כי אין להם ברירה.

שמענו כבר על מקרים רבים ולא מעטים שאנשים חוייבו בגלל כל מיני דברים כמו דלק או נקיון הרכב או מפתח שאבד וכו,
בעוד שחברות שירותיות מכלילות הכל בביטוח, חוץ מזה שחברות שרותיות הביטוח הוא ביטוח ולא פוטרות את עצמן מכיסויים שונים כמו טיפלט, צמיגים, גג, שמשות וכו.

אף אחד לא היה שוכר ?
אז היו נוסעים לחו"ל בלי לשכור רכב ?
זה מה שנקרא "לקוח שבוי".
 

moco10

New member
אני שואל על ה"כוונות שליליות כלפי לקוחותיהן." שלך אתה בא עם

קהל שבוי.
אתה יכול פשוט לחזור בך. אתה גם מוזמן להתעלם. להעלות עיניין אחר זה פשוט לא קשור לנושא.
מכיוון שהעלת "קהל שבוי", אז גם פה אתה טועה באופן הכי ברור שיכול להיות. איך בשוק עם כל כך הרבה חברות השכרה, קהל הלקוחות הוא בגדר קהל שבוי?
אם זה היה חשוב ללקוחות, אך כנראה שזה לא חשוב, אז מייד היו צצות חברות השכרה שמפרסמות שלא דורשות כרטיס אשראי.
לפי התאור שלך, ניתן לחשוב שיש קרטל של חברות השכרה שיושב במחשכים ובונה על חיוב כרטיסי אשראי של לקוחות ללא צורך, ואני לתומי חשבתי שהעסק שלהם זה להשכיר מכוניות...
 
למעלה