כרטיס תחבורה בניו יורק.

גלגל4

New member
כרטיס תחבורה בניו יורק.

נוחתים בניוארק. האם ניתן לקנות כרטיס תחבורה "חפשי שבועי" כבר בשדה תעופה? על מנת שנוכל מיד לאחר ההגעה למלון להשתמש בתחבורה
 

iris mom of two

New member
לא יודעת. אולי

אבל למה? אפשר לרכוש ברוב תחנות הסבווי. ברובן יש את המכונות, בפחות אבל בכל הגדולות יש גם פקיד משועמם.
 
בגדול, אפשר לקנות בכל תחנת רכבת דרך המכונה


אף פעם לא נסעתי ברכבת משדה התעופה כך שאין לי מושג אם יש שם מכונה, אבל מקסימום תקנו כרטיס בודד רק לאותה נסיעה ותעשו את הכרטיס המיוחד במכונה בתחנות הרכבת.
&nbsp
&nbsp
 

sitvaniyot

New member
ככה זה עובד

בשדה התעופה קנדי או נוארק יש שילוט לרכבת. בגלל הפקקים עדיף ליסוע העירה ברכבת. אם לא רואים את השילוט אז בבקשה לשאול.
ניגשים לתחנת הרכבת ולידה יש מכונות לקנית הכרטיס שמחירו 15 דולר. זה כולל נסיעה ברכבת שדה התעופה והרכבת העירה. ברכבת מגיעים העירה לתחנת פן. שזה ברחוב 34. למי שיש מזוודות כבדות יקח מכאן מונית למלון, כי בתחתית יש בהרבה תחנות מדגות שמקשות על ההתנהלות עם מטען כבד. מי שקל מטען, יגש שוב לפי השילוט לתחנת התחתית. שם יש קופאי ואצלו קונים כרטיס נסיעה. מחיר הנסיעה בתחתית או באוטובוס הוא 2.5 דולר. הכרטיס שנקרא מטרו קרד טוב לשניהם.למי שישאר בעיר לפחות שבוע כדאי לקנת כרטיס שבועי ב 31 דולר. לשלושה - ארבעה ימים כדאי להתחיל ב 20 דולר ולהוסיף באוטומט לפי הצורך. יש גם כרטיס ללא הגבלת מספר הנסיעות למשך חודש.

בדרך חזרה, אותו הדבר רק הפוך. מחיר מונית מתחנת פן למלון בסביבות 12 דולר. מונית משדה התעופה למלון מחיר אחיד של 52 דולר + טיפ של 10% ואגרת כביש אם יש.

מי שתפרן אמיתי ומגיע לקנדי יכול להתחבר מרכבת שדה התעופה שנקראת אייר-ליין לתחנת התחתית ולחסוך 7 דולר. אבל יסע יותר זמן הכלל העצירות המרובות.
 

גלגל4

New member
תודה על התשובה המפורטת.

המלון שלנו (La Quinta Inn) נמצא במרחק הליכה מתחנת PENN .
אני מקווה....

17 W 32nd St, New York, NY 10001
 

sitvaniyot

New member
בדוק במפה

32 זה הרחוב לרוחב והשאלה היא מהו רחוב האורך. התשובה היא כמעט השדרה החמישית. זה איזור מצויין וכיפי, אבל יש לך שני רחובות אורך, די ארוכים. רחובות הרוחב הם קצרים. הליכה ללא מזוודה בערך 10-15 דקות. עם מזוודה, תלוי במשקלה. אז לשיקולך. ציון הדרך שלך הוא מגדל האמפייר סטייט. שנראה בבירור מרחוב 34.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תלוי כמה המזוודה כבדה
כבר הלכתי עם טרולי ששקל 8 -10 קילו והיה בסדר אבל מזוודה ששוקלת 17-20 קילו
אלא אם יש סבל אישי שאין לו בעית קילה, זו כבר בעיה.
 

YHS

New member
ותלוי מה מזג האוויר

בכל מקרה, לא לבנות על מונית. מניסיוני המר הם לא עוצרים לכאלה עם מזוודות.
 

iris mom of two

New member
אישית, אחרי טיסה כזו

אני ממליצה לקחת טקסי.
&nbsp
אולי יותר יקר. אולי יותר זמן. אבל לא בהכרח, תלוי בשעת הנחיתה. ולהסתובב עם מזוודות בעיר לא מוכרת נשמע לי תענוג מפוקפק.
&nbsp
מי שמכיר אתי יודע שלקחת טקסי בניו יורק בשבילי זו טומאה. אז העובדה שאני ממליצה על כך מראה כמה זה יפשט את חייכם.
 

גלגל4

New member
לא אחרי טיסה... (רק מחזירים לפנה"צ רכב בניוארק)

טעות שלי.
נהיה אחרי 9 ימי טיול. מחזירים את הרכב ומשם לעיר.
תודה רבה...
 

אודרי11

New member
10 דקות הליכה עם מזוודות נראה לי עונש..

יצא לי לקחת פעמיים או שלוש מונית בתוך מנהטן...לא היה יקר במיוחד.
ומקנדי למנהטן רק במונית..
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
יש לי על זה סיפור
באחת הפעמים הראשונות שסחבתי את האיש לארה"ב, שהינו כשבוע בניו יורק, המלון היה ממש זוועה אבל היה במרכז. עשינו קניות, מלאנו מזוודות (אז עוד לא היתה בעיה של מספר המזוודות והמשקל שלהן, היו זמנים) התעניינתי לדעת כמה עולה מונית וכמדומני שזה היה 60 דולר מהמלון לקנדי או ניוארק, מי זוכרת? במלון היו חוברות עם קופונים ומחירים והתיישבתי לעיין בהן וראיתי שבאותו מחיר שהמלון הציע לי מונית תבוא לימוזינה. מעולם לא נסעתי בלימו לפני כן, אז הזמנתי לימו. כשירדנו מהמלון השוער בקושי הסתכל לעברנו פתאום מגיחה לימוזינה יפה כמו בסרטים והנהג יצא וחייך אלינו (הצגנו את עצמנו כמזמינים) השוער רץ לעזור אבל הסתכלתי עליו במבט שאמר לו עוף מפה. נסענו בלימוזינה ובדרך שמענו את כל סיפור חייו של הנהג. לא היתה שמפניה לצערי וגם לא מיזוג משום מה אבל כשהגענו לשדה למקום שממנו יצאו הטיסות לישראל עמדה קבוצה גדולה של ישראלים וכמו כשקורה, חלק מהם הכירו אותנו ופערו פיהם לראות אותנו מגיחים מלימוזינה. חשבו שהתעשרנו - אולי באטלנטיק סיטי. בקיצור קחו מונית, יש לי חברה שאומרת שבתכריכים אין כיסים ואני מדי פעם מזכירה זאת לעצמי, בעיקר כשאני בחופשה.
 

אודרי11

New member
יופי של סיפור

ויופי של גישה...

ואני אומרת, כבר נסענו לארצות הברית, זה אומר שאולי אנחנו לא עשירים, אבל אנחנו גם לא עניים... זה טיול יקר...אז 50 דולר לא יפילו אותנו
 

iris mom of two

New member
סיפור הפוך

כשהייתי בת עשרה, יצאתי עם ההורים שלי לאירופה.
&nbsp
ההורים שלי היו חסכניים בצורה הכי טיפשית שאפשר. אז אבא שלי החליט שמשדה התעופה קל להגיע לציריך ברכבת. מה שנכון. ואם כבר הגענו ברכבת לעיר, קל יהיה ללכת למלון, עם המזוודות. בזמנו (שנות ה80 המוקדמות) למזוודות לא היו גלגלים. אמא שלי לא אוהבת גבעות, ואני ואבא שלי ובעיקר אבא שלי, סחבנו את כל המזוודות (שאמא שלי ארזה עם הרבה יותר מדי משקל - זה היה לפני הגבלות משקל). המלון הוא רק שלושה רחובות מהתחנה, כך נאמר על ידי אבא שלי.
&nbsp
אממה, התחנה גדולה, ועד שיצאנו ממנה זה כבר שלושה רחובות לכוון הלא נכון. ציריך היא לא בדיוק עיר שטוחה, והמלון היה מרחק 20 דקות הליכה במעלה ההר. הגענו למלון, וההורים שלי היו חייבים לקחת את שאר היום למנוחה (היה כבר יותר זול לקחת טקסי, אם עושים חישוב). אני, שהייתי אז בת 17, רציתי לצאת להסתובב בעיר.
&nbsp
פעם אחרת, אני נסעתי לישראל בעצמי לבקור הורים. היות ואני מכירה את ניו יורק, בקשתי מבעלי שיסיע אותי לניו הייבן ומשם אגיע לאחותי בתחבורה צבורית (עם מזוודה קטנה), ובערב אצא לשדה התעופה (JFK) עצמאית. זה היה מעולה. ידעתי מה אני עושה, אני מכירה את הסאבווי, המזוודה היתה קטנטונת, והיה לי ים של זמן. יכולתי לנוח בדירה של אחותי, ולהפגש איתה לארוחת צהריים. לא היה שום צורך במונית, פשוט כי זה לא היה טיול. עדיין, בכניסה והיציאה מהסבווי נוסעים עזרו לי להעביר את המזוודה (קטנטונת, כבר אמרתי?) מעל הקרוסלה, כי לא הייתי זריזה מספיק בשבילם. לא הייתי מעיזה לעשות את זה כתיירת.
 

iris mom of two

New member
עדיין, קחו מונית

אפילו חשבתי להכנס עם האוטו לעיר להוריד מזוודות וכדומה. אבל אפילו זה נשמע לי עונש. יצא לי לנהוג בניו יורק מספר פעמים. לא כייף גדול
 

Boston Guy

New member
סעו עם הרכב למלון. תורידו את המזוודות וכל הנוסעים.

הקורבן שמשך את הקש הקצר בהגרלה יקח את האוטו ויסע להחזיר אותו בשדה התעופה,ויחזור לבד בתחבורה ציבורית. היתר לא צריכים לסבול.

ואם כבר מדברים על זה - לכל חברת השכרת רכב (כמעט) יש תחנות השכרה בתוך מנהטן. אין שום צורך וסיבה לנסוע לקיבינימאט כדי להחזיר רכב שכור.
 
למעלה