פריז בקיץ, הצעה לשינוי בחוק בארץ, שיקגו וכד'

דניאלה1311

Active member
מנהל
פריז בקיץ, הצעה לשינוי בחוק בארץ, שיקגו וכד'
19 דברים לעשותם בקיץ הקרוב בפריז
http://www.fodors.com/news/photos/19-things-to-do-in-paris-this-summer?ref=news_fd_062316&bt_

התרגיל הישראלי של חברות התעופה שמשרד התחבורה מנסה לעצור
לפי השינוי שמקדם משרד התחבורה, כרטיסי טיסה יונפק בתוך 24 שעות ממועד התשלום, כדי לעצור את התופעה הרווחת בענף שבה חברות תעופה ומפעילי הטיסות מנפיקים את הכרטיסים ברגע האחרון - כדי להתחמק מפיצוי הנוסעים במקרה של שינוי במועד הטיסה

משרד התחבורה פועל לתיקון חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), העוסק בפיצוי וסיוע לנוסעים שטיסתם הוקדמה, עוכבה, בוטלה או שהיה שינוי בתנאיה. לפי תזכיר חוק שהופץ באחרונה, המשרד מבקש לעצור את התופעה הרווחת בענף התעופה שחברות תעופה ומפעילי הטיסות נוהגים לכרטס את כרטיסי הטיסה ברגע האחרון, ובכך להתחמק מפיצוי הנוסעים אם המועד המקורי שניתן להם במועד ההזמנה השתנה.

"מתלונות של נוסעים, עולה תופעה שלפיה מפעילי טיסה ומארגנים לא מנפיקים לנוסע כרטיס טיסה, בסמוך לסיכום ההזמנה וביצוע העסקה, אלא מספר בודד של ימים לפני המועד המתוכנן של הטיסה. תופעה זו, מעבר לכך שהיא מותירה את הנוסעים באי־ודאות בנוגע למועד המדויק של טיסתם, עד הרגע האחרון, נראה, לכאורה, כי היא נעשית במטרה למנוע את תחולת הוראות החוק העיקרי, בניגוד לכוונת המחוקק", נכתב בתזכיר החוק מטעם משרד התחבורה.

"כך לדוגמה, אם מועד הטיסה הוקדם או נדחה במהלך הזמן שבין מועד תשלום התמורה עבור כרטיס הטיסה לבין מועד הכרטוס המאוחר, הדבר לא יבוא לידי ביטוי בכרטיס הטיסה ועשויה להיפגע זכות הנוסע לפיצוי", נכתב בתזכיר. "במצב זה, למעשה, עדיין מוצגות ונמכרות טיסות למועדים אטרקטיביים, לכאורה, כאשר מסירת הכרטיס מבוצעת בסמוך למועד הטיסה, והמפעיל או המארגן כלל אינם חשופים להוראות החוק והנוסע עומד בפני מצב נתון בו שונה מועד הטיסה, ללא כל יכולת לקבלת פיצוי"

תרגיל ישראלי

החוק המקורי נחקק ב–2012 בהתבסס על תקנה אירופית, אך נראה כי התרגיל המתואר הוא פרי יצירתן של מארגני הטיסות בישראל. "ככל הידוע, הפרקטיקה הנוהגת של מפעילי טיסה ומארגנים, המתוארת לעיל, לא התפתחה במדינות החברות באיחוד האירופי, על אף התשתית המשפטית הדומה; קרי, ככל הנראה, מדובר בהתנהלות ייחודית ישראלית" נכתב.

השינוי המתוכנן הוא קביעת חובה על מפעיל טיסה להנפיק את כרטיס הטיסה תוך 24 שעות ממועד ביצוע התשלום עבור הטיסה (למעט ימי מנוחה), אלא אם כן נתן הנוסע הסכמתו למועד כרטוס מאוחר יותר, שיסוכם בין הצדדים. "במקרה שבו לא ימסר כרטיס כאמור, שעת הטיסה שתחשב לצורך החוק, תהיה שעת הטיסה שלטענת הנוסע נמסרה לו, בכתב או בעל פה, בעת רכישת הכרטיס. חובת ההוכחה, כי שעת הטיסה אינה כפי שהנוסע מצהיר עליה תחול על מפעיל הטיסה או על המארגן", נכתב בתזכיר. אם בית המשפט ימצא כי מפעיל טיסה לא מסר כרטיס טיסה במועד הוא יהיה רשאי לפסוק לנוסע פיצויים לדוגמה בסכום של עד 10,280 שקל.


זה לא השינוי היחיד המתוכנן. בחוק הנוכחי נקבע כי נוסע שהונפק לו כרטיס לטיסה שבוטלה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל טיסה או מהמארגן, פיצוי כספי. אך אם הוצע לנוסע כרטיס טיסה חלופי, וזה קיבל את ההצעה, המפעיל רשאי להפחית במחצית את סכום הפיצוי הכספי שהנוסע זכאי לו, לפי תנאים שונים המתייחסים למרחק מהיעד ולמשך האיחור במועד הנחיתה ביעד הסופי לעומת מועד הנחיתה המקורי.

כעת מבקש משרד התחבורה להאריך את הזמנים ולקבוע כי במרחק של עד 2,000 ק"מ הפיצוי יופחת אם האיחור הוא עד ארבע שעות (לעומת שעתיים הקבועות היום), אם הטיסה היא בין 2,000-4,500 ק"מ האיחור הוא עד חמש שעות (לעומת שלוש שעות כיום) ואם הטיסה היא במרחק העולה על 4,500 ק"מ משך האיחור יכול להיות עד 6 שעות ממועד הנחיתה המקורי (לעומת 4 שעות כיום).

לפי משרד התחבורה הסיבה לתיקון היא כפולה — ראשית, הנזק הנגרם לנוסע שטס בטיסה חלופית שהגיעה ליעדה בסמוך למועד הנחיתה המקורי הוא קטן יותר מהנזק הנגרם לנוסע שהגיע ליעדו במועד מאוחר יותר, אם בכלל הגיע, ושנית, הוראה זו נועדה לתמרץ את מפעילי הטיסות והמארגנים לנסות למצוא פתרון חלופי לנוסעיהם, מוקדם ככל הניתן, לרווחת הנוסעים.

"שינוי הגיוני"

עו"ד אייל דורון, ראש מגזר תעופה במשרד ש. הורוביץ אומר כי "מדובר בשינוי הגיוני. עקב כך שרוב הטיסות לישראל וממנה אינן אל מדינות שכנות, אלא ליעדים רחוקים יותר, משך הטיסות ארוך יותר מבאירופה, וגם משך הזמן בין שתי טיסות היוצאות לאותו יעד ארוך יותר ולכן קשה יותר למצוא טיסה חלופית, ברגע האחרון, שנוחתת זמן קצר מהמועד המקורי. בנוסף, התיקון המוצע מביא לאחידות עם התנאים להפחתת הפיצוי במקרה של סירוב להטיס נוסע, ולכן גם בהיבט זה מדובר בתיקון מתבקש".

ממשרד התחבורה נמסר כי "תזכיר החוק מצוי בדיונים מול הגורמים הרלוונטיים, לרבות חברות התעופה, שהעבירו את התייחסויותיהם לתזכיר. מאחר והתזכיר טרם עבר לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, הוא עדיין לא בבחינת הצעת חוק ממשלתית".

עוד מתייחסת ההצעה לסעיף בחוק רישוי שירותי תעופה העוסק בחובה למנות נציג בשדות תעופה מחוץ לישראל. מוצע לקבוע כי חובת המינו תחול בטיסה מישראל וכן בטיסה לישראל, כול בקטע הטיסה המחבר בין יעד הביניים לישראל.
http://www.themarker.com/news/aviation/1.2984539

36 שעות בשיקגו
http://www.nytimes.com/interactive/...lights&contentPlacement=8&pgtype=sectionfront

ברגמו, איטליה

http://www.nytimes.com/2016/06/26/t...lights&contentPlacement=6&pgtype=sectionfront

כמה גאדג'טים שכדאי לקנות בארה"ב לאלו שנוסעים הרבה (NYT)

<a href="http://www.nytimes.com/2016/06/23/technology/personaltech/devices-that-deserve-to-go-along-on-vacation.html?rref=collection%2Fsectioncollection%2Ftravel&action=click&contentCollection=travel&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=2&pgtype=section
 
התנהלות מנוולת של חברות הנסיעות
עם התקבל החוק, חיפשו החברות איך להתחמק מאחריות.

א.
יש סעיף בחוק שהן חייבות לציין ליד כל הצעת טיסה אם היא אושרה במינהל התעופה,לא אושרה, או אושרה אבל צפויה לשינוי.
אף חברה לא עושה זאת וכך אין בידי הנוסע שום כלי לנקוט בו כדי שלא להיות מופתע מהתנהלות שלילית של החברה.
רק להזכיר- מינהל התעופה איננו משנה זמני טיסה למרות שהחברות מנסות ליצור רושם כזה, כל שינוי הוא אך ורק ביוזמת החברה.

ב.
ממש עם היכנס החוק, נקלעתי לנושא של החברות שלא משנה אם אני משלם על הטיסה חצי שנה לפני הטיסה, הם מכרטסים רק 24-48 שעות לפני הטיסה.
כששמעתי שאני לא מקבל את הכרטיס בו במקום, לא יתכן שאשלם עבור סחורה ולא לקבל אותה, מיד ביטלתי את ההזמנה.
מאז אני לא טס בשום טיסה ישראלית, אלא אך ורק עם חברת "אגאין" הכרתית כאשר אני משלם כמה חדשים מראש על הטיסה ומקבל את כרטיס הטיסה מיד עם התשלום, בו במקום, כולל ביטוח שאני עושה (הביטוח תופס מחדשיים לפני הטיסה).

כתבתי גם בפורומים ואף התלוננתי על כך אצל שר התחבורה עם העתק ליוזם החוק שבכלל לא התייחס.

לנוסע שמחליט בכל זאת לטוס בחברות אלו, זכות לקבל עם התשלום קבלה, בה מצויין כמה ועבור מה שילם, ואז למעשה לא יכולים לבצע את ההונאה נגדו.
התנאים הקובעים לטיסה הם אלו שהיו מקויימים בעת התשלום, שינויים, אינם מעניינו של הלקוח.
 

לאונידס

Active member
ככל שאני יודע התרגיל הוא לא של חברות התעופה
בכל המקרים שראיתי בדקתי ושמעתי חברות התעופה מכרטסות מייד.
מי שלא מכרטס הם הסוכנים והסיטונאים הישראלים.
אגב יש תופעה דומה גם בהזמנת לינה וכמובן בהזמנת דילים שמשלבים טיסה ולינה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
נכון, גם אני נוכחתי בזה
לא היה אתר חו"לי שלא כרטס לי מיד את כרטיסי הטיסה או אישר את המלון.
זו "המצאה" ישראלית איך לקמבן את האזרחים שלא יודעים שיש להם כוח רב
והוא להפסיק לקנות את הזבל שמוכרים להם.
 
המצאה מכוערת נוספת:"אדם בחדר זוגי"
גם זו המצאה ישראלית.
כאשר אני מזמין חדרי מלון, אני תמיד מקבל חדר זוגי גם אם אני לבד, פשוט מכיוון שלרוב המלונות אין בכלל חדרים ליחידים. במלונות דירות "אפרטמנטס" אני מקבל דירה במחיר זהה.

ההבדל היחיד בין בודד בחדר זוגי לבין זוג בחדר זוגי יכול להיות תוספת למחיר בגין מחיר הכלכלה של האדם השני (בבתי מלון רגילים עם כלכלה), ולרוב מחיר החדר אותו דבר.

גם אין תופעה של מחיר מסויים וכאשר אתה בודק שוב כעבור זמן קצר, המחיר "קפץ"..... וכל אדם שבודק , מקפיץ שוב ושוב את המחיר.

ועוד כהנה וכהנה
 

yossialef

New member
חבל שאתם מערבבים בין השחקנים בחוק ובין מטרת החוק
א. בניגוד מוחלט למה שכותבים המגיבים לא ראיתי שסוכני הנסיעות מעורבים
בשינוי חוק טיבי (חוק שרותי תעופה) אותו יוזם משרד התחבורה . למען
הסר ספק מביא ציטוט מהכתבה "....לפי השינוי שמקדם משרד התחבורה,
כרטיסי טיסה יונפק בתוך 24 שעות ממועד התשלום, כדי לעצור את התופעה
הרווחת בענף שבה חברות תעופה ומפעילי הטיסות מנפיקים את הכרטיסים
ברגע האחרון - כדי להתחמק מפיצוי הנוסעים במקרה של שינוי במועד
טיסה.....".
מדוע ישנם כותבים הקובעים על סמל "בדיקות אישיות" או תחושות או דימיון בלי
קשר למה שכתוב מפורשות. סוכני נסיעות לא מוזכרים בכתבה (מעניין) ודווקא
חברות תעופה כן מוזכרות
. המינוח כאן הוא "מפעילי טיסות".

ב. גם המינוח "חברות הנסיעות" שנכתב כאן, לא ברור כללי ולא מובן מבחינת
נוסח החוק עצמו והכתוב בכתבה עצמה. סוכן נסיעות אינו מפעיל נסיעות.

ג. כל האתרים באינטרנט מחו"ל שמוזכרים בתגובות, אינם קשורים בכלל לחוק
ולכתבה עצמה. חבל שמערבבים מין שאינו במינו. חוק התיירות מדבר על
אותם גופים (מפעילי הטיסות) הכפופים לחוק הישראלי ולא לאילו שבחו"ל
שכידוע אינם כפופים לחוקי מדינת ישראל.

ד. מה עניין הזמנת בתי מלון באתרי תיירות אינטרנטיים בחו"ל לחוק העוסק
בענייני תעופה ??!! בנוסף שלכך שהם מחוץ לחוק הישראלי כאמור.

ה. נגד סוכני/משרדי הנסיעות בישראל ישנן תלונות רבות מני ספור. ההתנהלות
שלהם היא פרשה בפני עצמה (כאובה ומכעיסה) ואני לא חוסך שבטי מהם
כידוע. אבל לא במקרה הנדון הזה.
 
דוגמא להתרחשות
אם אני קונה טיסה מהשטיח המעופף (עובדה) וחברת התעופה היא אגאין, אזי השטיח המעופף ודומיו משהה את הכירטוס עד סמוך לטיסה ?
(זה תרגיל מטופש, כיוון שהעיסקה נסגרת ברגע התשלום או סגירת הסכם התשלומים)

ואילו כאשר אני קונה כרטיס טיסה מהחברה, אני מקבל אותו בו במקום.

זו אותה חברת תעופה. כאשר ההבדל שבהתרחשות הראשונה ישנה מעורבות של חברת נסיעות השטיח המעופף.
אגב, על ביטול הטיסה באמצעות השטיח המעופף וקניית אותה טיסה מחברת אגאין ישירות (הכל באמצעות סוכן נסיעות ישראלי), קבלתי בחזרה עודף 600 שקלים.....
 

yossialef

New member
מאיר, הדוגמה שהבאת היא הוכחה מעולה למה שכתבתי
הבעיה שלך היא עם השטיח המעופף שהוא בקטגוריה של מארגן/סיטונאי/ספק חבילות נופש ועוד... (בקיצור הוא ספק טיסות) והוא אינו סוכן/משרד נסיעות קלאסי .

אתה קונה כרטיס טיסה של חברת אגיאן דרך משרד הנסיעות ישראלי ואין לך בעיות. כלומר, בדוגמה שהבאת אין לך בעיות עם משרדי הנסיעות, אלא עם "גורמים אחרים" וזה מה שחשוב להדגיש. הפעם משרדי הנסיעות "התחמקו"
מהבעיות המועלות על ידי משרד התחבורע
בלינק שצורף בנדון.
 

אודרי11

New member
בהחלט...
מחברות התעופה מקבלים את האישור והכרטוס תוך שניות...

גפ בהזמנת בתי מלון און ליין יש אישור מיידי..
 

מ א1

New member
התרגילים הם של סוכני / סיטונאי נסיעות ישראליים
כשמזמינים ישירות טיסה מחב' תעופה או דרך אתרי הזמנות (orbitz, expedia וכד') מקבלים כרטיס ואישור עם ההזמנה ואישור התשלום. גם בהזמנת מלונות דרך hotels.co , booking אין בעיה ומקבלים אישור הזמנה עם אישור התשלום. רק אצל סוכני הנסיעות בישראל (במדינות אחרות לא ניסיתי) יש את התרגיל הזה שמחכים זמן ארוך, עד הרגע האחרון ממש, לאישור וכרטוס! ותמיד יש את המשפט "המלון שהזמנתם לא אושר - יש לנו מלון אחר בסכום של $$$ יותר..." או "הטיסה תצא בשעה 18:00 ותגיעו ליעד ב 22:00 לא כמו שהזמנתם באתר..." ותמיד אומרים לכם באדיבות שיש לכם אפשרות לבטל ללא קנס...גם אם זה יומיים לפני החופשה המתוכננת כשלקחתם כבר חופש מהעבודה וכולם מוכנים לחופשה....עכשיו לך תבטל ותמצא משהו אחר. זו התנהלות מקוממת ומעצבנת! אני כבר שנים לא מזמינה כלום דרך סוכני נסיעות רק בגלל ההתנהלות הזו! כל החופשות אני מתכננת לבד ומזמינה לבד. אולי, לפעמים, יוצא לי יותר יקר או לוותר על איזה "דיל" מפיל - אבל אני משוחררת מההתנהלות המעצבנת ולא תלויה באף אחד וזה שווה , בעיניי, הרבה.
 
למעלה