כסף ביפן

sky121

New member
כסף ביפן

האם לרכוש את הין היפני כאן בארץ, או להביא דולרים ולעשות את ההמרה שמה?
אם להמיר דולרים ביפן, איפה הכי טוב לעשות זאת מבלי עמלה גבוהה?

לערכתכם, כמה כדאי לקחת בדולרים לטיול כזה? זוג ל-5 ימים, רק בטוקיו, אין כוונה לעשות שופינג אגרסיבי, כניסה למוזיאונים ולמקדשים ואוכל במחיר זול עד סביר?
 

anigodin

New member
היפנים מעדיפים מזומן

זה לא חד משמעי ובבתי מלון בהחלט ניתן לשלם בכרטיס אשראי, אבל בהרבה מקומות אחרים מעדיפים מזומן.
בנסיעה הראשונה ליפן לקחנו חצי מיליון ין שהיו מיועדים גם לתשלום עבור לינה (חצי מיליון ין היה שווה בערך 20000 שקלים ב-2013). כמעט כל הכסף נגמר אבל נסעתי עם אבא שלי והוא בטיולים אוהב להתפנק (בגבולות הסביר) אבל בחרנו בתי מלון טובים.
בנסיעה השניה נסעתי לבד ולקחתי 75000 ין שהספיקו לי לשבועיים להוצאות ללא לינה. לינה שילמתי בנפרד, בכרטיס אשראי.
קניתי ין בארץ בצ'יינג' בפתח תקווה. השער היה לא רע בכלל ולדעתי פשוט תבררו מה השער בצ'יינג' קרוב אליכם ואם זה נראה לכם סביר, הזמינו ממנו סכום. לרוב הצ'יינג'ים אין ין זמין והם צריכים להזמין אבל זה לוקח איזה יומיים.
אני ממליץ לזוג לקחת כ-80000 ין שאמורים להספיק לשבוע ללא לינה ואחרי כן להוציא סכום דומה בכספומט. אני הוצאתי בכספומט של רשת 7/11 שיש לה סניפים בכל מקום. השער היה סביר אבל צריך לזכור שהבנק בארץ לוקח כמה דולרים על כל משיכה, לכן כדאי למשוך סכום גדול בכל פעם.
סכום הוצאה יומי ללא לינה יכול לעמוד על כ-50 דולר ליום לאחד. אפשר כמובן להוציא פחות ובטח שיותר. האוכל זול למדי בד"כ ואם ממש רוצים לחסוך אפשר לקנות אוכל בחנויות קונביני שפזורות בכל מקום. בחלק גדול מהן מוכרים אוכל מוכן שמחממים במקום.
 

the travel life

New member
אני קניתי דולר ויורו והמרתי באירופה והשער המרה היה טוב

תקח בחשבון שאי אפשר לשלם באשראי כמעט בשום מקום!!
אפשר רק במלון ובחלק מהסופרים, וגם לא בכולם.
מסעדות נדיר שמקבלות אשראי, אפילו במקדונלדס ביפן אי אפשר לשלם באשראי שזה הזוי ביותר חחח
בלי התשלום למלון, הייתי לוקח כ100 יורו לכל אחד לכל יום זה אמור להספיק לכם להכל.
 

anigodin

New member
אתה יוצר הכללה לא נכונה לגבי כרטיסי אשראי

זה ממש לא נכון שאי אפשר לשלם כמעט בשום מקום.
כמעט כל בית מלון מקבל כרטיסי אשראי. גם חנויות וגם סופרים.
למרות כל זאת, רוב בתי העסק מעדיפים מזומן. למה? ככה. הם יפנים.

&nbsp
ו-100 יורו ליום זה המון כסף לאחד. אפשר בהחלט להסתדר עם פחות בלי להרגיש שמתכלבים.
 

the travel life

New member
היא כן נכונה, רוב העסקים ביפן לא עובדים בכלל עם אשראי

חוץ מבתי מלון, בשינקנסן, ורוב הסופרים (אבל גם לא כולם) והחנויות נוחות הקטנות, כמעט אף עסק אחר לא עובד בכלל אם אשראי. הייתי 24 ימים ביפן ובאף מסעדה שאכלתי או נכנסתי אליה לא כיבדו אשראי, זה לא שהם מעדיפים מזומן הם לא מתעסקים עם אשראי המצחיקים האלה. אפילו במטרו אין אפשרות לשלם באשראי וגם לא במקדונלדס!! שזה ממש הזוי. ובאוסקה והירושימה אפילו ב50% מהסופרים שהייתי בהם לא מקבלים אשראי וזה בעייתי כי אני אישית לא אוהב להתעסק במזומן ועודף ובלאגנים של חישובים ולסחוב כמויות של מטבעות וביפן כל העודף הוא במטבעות..
 

sky121

New member
בקשר למסעדות

האם משאירים טיפ? או שהוא כלול בתוך החשבון?

איך לבחור מסעדה טובה? הכוונה למסעדה שלא לוקחים "עמלת מפה", בטח לא איפה ששדלן עומד בפתח המסעדה ומבקש מתיירים להיכנס. לחפש מסעדות עם הווילון הקטן, שמותקן מעל הכניסה למסעדה? מה עם המסעדות שמציגים תמונות של המנות בכניסה? מה אם מסעדות ששלא נמצאים בקומת הרחוב, שנמצאים בקומה השנייה או במרתף?

האם זה מקובל לבקש בשתייה, מים מהברז (tap water)?
 

the travel life

New member
תשובות

ממה שאני ראיתי היפנים לא משאירים טיפים וככה גם אני עשיתי. תחפשו מסעדות שהכניסה אליהם היא בדלת הזזה או דלת רגילה שהיא סגורה. רוב המסעדות של המקומיים הן נראות כאילו הן סגורות ובלי יותר מדיי פירסום. אבל בפנים תמיד מלא והאוכל הכי טעים שיש :)
 

anigodin

New member
אין טיפים ביפן

ואם מנסים להשאיר להם טיפ הם נעלבים כי הם חושבים שמציעים טיפ כי השירות לא היה מספיק טוב. השירות ביפן הוא מהטובים בעולם, אולי הטוב ביותר שנתקלתי בו ואין שם טיפים. איך אמר נאור ציון בתוכנית שלו 'איט-אנד-ראן' שצולמה ביפן: 'המדינה שהכי ראויה לטיפ, לא מעוניינת בו'.
&nbsp
לא נתקלתי באף מקום ביפן בעמלת מפה וגם לא בשתדלנים שמנסים למשוך תיירים. בכל מקרה, אם לא בטוחים, רצוי לברר.
בהרבה מקומות יש בחלון הראווה תצוגה של כל המנות מפלסטיק שנראות אמיתיות לגמרי. ברוב המקרים, המנה האמיתית תיראה בדיוק אותו דבר..
זה קורה בעיקר במקומות תיירותיים וזה לא מעיד על איכות האוכל.
הוילון הקטן מסמל שהמסעדה פתוחה. זה סוג של מנהג מסורתי שלא כולם מאמצים.
יש סוג של מסעדות שיש בחוץ מכונה כמו מכונה לממכר סיגריות אבל במקום סיגריות קונים דרכן אוכל. המנות מוצגות שם בתמונות קטנות ובמלל. בוחרים, משלמים ויוצא פתק. את הפתק נותנים למלצר/ית בכניסה ומתיישבים ותוך דקות המנה מגיעה לשולחן. במקום כזה בקיוטו אכלתי את הראמן הכי טעים שאכלתי מימיי.
למיקום של המסעדה בבניין אין ממש חשיבות. זה לא נדיר שמסעדות נמצאות בקומה חמישית. אין לזה השפעה על רמת האוכל וטיבו.
&nbsp
אשר לטיב המסעדה - את יכולה לחפש מסעדות מומלצות אבל את יכולה גם להמר. לי לא קרה שנפלתי על אוכל לא טוב. ממה שאני חויתי, האוכל ביפן היה תמיד טרי וטעים.
&nbsp
בחלק מהמקומות יגישו לשולחן קנקן מים מבלי שתבקשו או שיש אפשרות לקחת לבד מקולר שעומד בפינה.
 

salo22

New member
אולי רק למעט מקרים במלונות בטוקיו, אבל לא בטוח

גם אנחנו הבנו שלא נהוג להשאיר טיפים ביפן, במיוחד לא במסעדות.. לעומת זאת במלון יוקרתי יחסית שהצלחנו לשהות בו בטוקיו, הייתה פה ושם תחושה שכנראה שכן מצפים לטיפ.. אז לפחות כשיצא לנו פעם אחת לצערינו להישאר בחדר ולהזמין רום סרוויס, מי שהביאה אותו בהחלט שמחה לטיפ, אבל זה בהחלט מקרה "פחות מייצג". בכלל המסעדות, מעבר כנראה לשירות וארוחה אולטרה סופר מטורפים ומיוחדים, נראה שלא משאירים טיפים..
 
הלוואי וזה היה כך בארץ...

שהיתי השנה תקופה ארוכה בחו"ל במדינות שאין בהם טיפים - ניו זילנד, קוריאה וכו'. במיוחד מול קוריאה (בניו זילנד העדפנו לבשל בעצמנו) מתחדדת לי כאן בארץ ההבנה עד כמה שיטת הטיפים מיותרת ועד כמה הכל פה יקר בצורה חסרת פרופורציה במסעדות. שם השירות יותר טוב, המחיר יותר טוב, ואין טיפ של 12% שאתה נותן בלית ברירה גם אם השירות היה על הפנים כי כל השאר בשולחן שלך מרגישים לא נוח לא להשאיר את זה.
 

sky121

New member
תודה


המבחר של המסעדות הוא עצום. אני "מסייר" בגוגל רחוב, ורואה אינסוף מסעדות.
יש הרבה מסעדות שמאפשרות לגוגל רחוב, לסייר בתוך המסעדה עצמה.
קראתי שיש מסעדות של מנה אחת.
יש מסעדות שאתה מקבל את המרכיבים, ואז אתה צריך לבשל על פלטה לוהטת. לדוגמא זה monja-yaki, שזה נראה לא הכי אסתטי.

כפי שאמר the travel life, לחפש מסעדות עם דלת הזזה או רגילה שהיא סגורה? מסעדות פתוחות להימנע?
 

anigodin

New member
אין לי מושג למה הוא התכוון

נכנסתי לאן שנראה לי טעים...

הסיכוי שתפספס קטן מאוד.
 

salo22

New member
לא להימנע משום דבר


עם דלת הזזה או בלי דלת הזזה, ממש לא עקרוני.. כמות המסעדות פשוט לא ניתנת לתפיסה והרמה הכללית גבוהה מאוד מאוד, אפשר כמובן לסמן מקומות מעניינים הקרובים לנקודת השהייה או על המסלולים שלכם, אבל זה כמעט כמו מחט בערימת שחת מרוב הכמות, אל תוותרו גם על סיבובים וארוחות שתבנו מהמבחר המסחרר שיש בדפצ'יקות, בולטות במיוחד כמובן היוקרתיות והמרכזיות, Isetan ו Takashimaya, אפשר לנסות ריכוז של דברים וכמובן גם פטיסרי ברמה טובה, לוקחים לחדר במלון או אם זה אמצע היום, עולים לקומה האחרונה בה תמיד יהיה מין גן פתוח קטן בו ניתן לשבת ולאכול.
אוכל נפלא מסתתר באין סוף מקומות פשוטים - סושי ברמות שונות אך לרוב גם הפשוט, בין טוב לטוב מאוד, בשעות המאוחרות יותר לקראת סגירה בדפצ'יקות, בהן מורידים מחירים בויטרינות הסושי, אפשר לקחת דברים באיכות ומבחר די פסיכיים, בטח לסופרמרקט ולאכול נפלא ויש שלל מאכלים אחרים להתנסות בהם - ראמן, טונקאטצו, יאקיניקו לצליית הבשר בשולחן כמו שהזכרת, כנ"ל שאבו שאבו, טמפורה ועוד הרבה הרבה דברים טובים..
לפני שאנחנו נסענו ביקשתי מיוזר נהדר שחי בטוקיו, לתת קצת מידע מקדים על האוכל והוא בהחלט כתב נפלא ומפורט, כדאי מאוד לעבור על השירשור הזה :
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/551/175359705/%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C_%D7%95%D7%9E%D7%A9%D7%A7%D7%90%D7%95%D7%AA/%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%AA_%D7%9E%D7%A1%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%AA[/URL]
ספר קינדל מעניין וחמוד על חיי משפחה מערבית בטוקיו, בעיקר סביב פולחן האכילה והמסעדות הפשוטות, עוזר גם כן להבין את העושר והאיכות ובעיקר מהנה מאוד לקריאה בטיסה הארוכה

https://www.amazon.com/Pretty-Good-...001703&sr=1-1&keywords=pretty+good+number+one
ומשפט נכון מאוד כבר מתחילתו של הספר : Good food is so easy to find in Tokyo that the city itself seems like a restaurant
 

anigodin

New member
אתה קצת סותר את עצמך..

מצד אחד אתה אומר שבתי מלון, רכבות, סופרים וחנויות נוחות מקבלים אשראי - ומדובר במספר עצום של מקומות שרוב הסיכויים שתתקל בהם כתייר.
מצד שני אתה טוען שכמעט אף אחד לא עובד עם אשראי ומציין שמדובר במסעדות קטנות ובמטרו, אבל במסעדות קטנות שבהם האוכל זול, אני מעדיף לשלם במזומן בעיקר בגלל עמלות המרה ועמלות-שקר-כלשהו שהבנק לוקח על כל גיהוץ בחו"ל.
&nbsp
מזומן זו לא מילה גסה. לוקחים מזומן להוצאות הקטנות - אוכל, כניסות לאתרים, רכבות עירוניות וכו' ואשראי להוצאות הכבדות - בתי מלון, שינקנסן (אם לא קנית פאס מראש), קניות בסכומים גדולים וכדומה.
&nbsp
אשר לחישובים, במקום להתעסק בזה אני נוקט באחת משתי שיטות -
1. אני לא מנסה להמיר לשקל כל הוצאה כי זה מיותר. אני נמצא במדינה זרה ומשתמש במטבע שלה וגם ככה אני אוציא כסף. אם הסכום נראה סביר תמורת מה שאני קונה, אני אשלם. בדיוק כמו בארץ.
2. אני לומד מראש את שער ההמרה ויוצר איזו מכפלה אוטומטית שבה אני משתמש. למשל כשהייתי בארה"ב, הדולר היה שווה בסביבות 4 שקלים. במקום להתחיל לחשב, פשוט הכפלתי ב-4 כדי להגיע לסכום בערך. עשיתי את זה רק בסכומים גדולים.
&nbsp
 

salo22

New member
כספומטים בסניפי הדואר שלהם או בחנויות seven eleven

בכספומטים בסניפי הדואר תשיג כנראה את העמלה והשערים הטובים ביותר, זה לפחות מה שאנחנו הרגשנו וגם מה שממליצים באופן כללי באינטרנט. יש המון נקודות דואר רלוונטיות (או סניפי SE) ופשוט מריצים מראש חיפוש באינטרנט על הסניפים ומסמנים מה שהכי קרוב אליך. אפשר למשוך למיטב זיכרוני עם כרטיס בינלאומי כבר בשדה התעופה כשמגיעים, צריך פשוט לאתר את הכספומטים. אם אני לא טועה, גבול המשיכה העליון היה 70,000 יין, אולי יותר, ובהחלט כיוונו לשיא בכל משיכה וכנראה גם חסכנו בעמלות והמרות.
אני חושב שבכל מקרה תמיד ובכל מטבע כנראה, כדאי לקנות סכום מאוד מאוד בסיסי בארץ ואת השאר להשלים, למרות שאתם תקופה יחסית קצרה והשאלה כמה עוד תצטרכו מעבר לאותו סכום בסיסי..
השתמשנו לא מעט בכרטיס האשראי בטוקיו, אבל גם משכנו כל כמה ימים סכומים גבוהים של מזומן, ובהחלט העדפתי לשלם יותר במזומן מאשר בכרטיס אשראי, בעיקר אם מדובר במקומות אוכל מזדמנים. במסעדות רציניות ויוקרתיות יחסית שדרשו הזמנה משמעותית מראש דרך הקונסיירג' של המלון - שמחו לקבל כרטיס אשראי ללא שום שאלות ותהיות, אבל כמובן שבמקומות אוכל עממיים יותר, ויש כנראה מליונים כאלו בטוקיו, יש סיכוי רב שאשראי אינו רלוונטי.
 
למעלה