10 ימים בטוקיו- הסיכום שלי לביקור בעיר המדהימה הזאת

the travel life

New member
10 ימים בטוקיו- הסיכום שלי לביקור בעיר המדהימה הזאת

הקדמה קטנה, אני לא הכי טוב בלהתבטא בכתב אבל השתדלתי לעשות את זה כמה שיותר מסודר, יותר קל לי לעשות את זה דרך התמונות. מצורף לינק לדף שלי ששם אני מעלה וימשיך עוד להעלות תמונות מהטיול הזה ומעוד הרבה טיולים אז אשמח שתצתרפו לדף ותצרפו חברים. https://www.facebook.com/TheTravelLife222/
לינק לגלריה של יפן: https://www.facebook.com/TheTravelLife222/photos/?tab=album&album_id=1141845642492245
אז הגעתי לטוקיו אחרי טיסה אורכה ומעייפת מאוד שלקחה 11 שעות
אבל לפחות היתה טיסה דיי טובה במטוס באוינג 747-800 חדש דנדש של לופטנזה.
טיפ חשוב! בשדה תעופה בהנאדה אפשר לקנות כרטיס מוזל למטרו ל72 שעות במחיר של כרטיס יומי אחד
ואין הגבלה על כמות אז אפשר לרכוש גם 2-3 כרטיסים אם אתם מגיעים לטוקיו ליותר זמן.
הרושם הראשוני שלי מטוקיו היה קצת מאכז, הדבר הראשון שיצא לי לראות אחרי שהרכבת יצאה מהתחתית היה הבניינים הישנים והלא מרשימים של טוקיו והעמודי חשמל שנמצאים בכל מקום.
היה נראה כאילו הגעתי לדרום תל אביב רק שהכל נקי ומסודר.
להבדיל מאירופה, ביפן הבניינים באזורי המגורים הם בניינים לא מיוחדים ואין בהם שום דבר מושך.
עייף ומאוכזב חשבתי לעצמי, בשביל זה בזבזתי כלכך הרבה כסף וטסתי כלכך הרבה זמן?
הדבר הראשון ששיפר את הרגשתי היה כשהלכתי פעם ראשונה לסופר וכשגיליתי את כל המבחר המדהים של המזון
ואת המחיר הזול שלו שעד עכשיו עדיין מדהים אותי כל פעם מחדש.
אפשר לקנות בסופר מנה של אוכל החל מ5 שקלים ועד 30 שקלים למנות שנחשבות למנות של הביוקר.
בחוץ, אפשר לאכול במסעדה טובה ולשלם 20-35 שקלים למנה ולצאת שבע ומרוצה.

אחרי קצת גט לג ושינה טובה של 14 שעות חח יצאתי ב18:00 בערב לטיול הראשון שלי באתרים הכן מעניינים של טוקיו.
התחלתי את הטיול בביקור בטוקיו טאוור, שמואר ממש יפה בלילה ומזכיר את מגדל אייפל שבפריז.
אחרי זה המשכתי לתצפית לילית מהקומה ה45 בבניין הממשלה , התצפית ממש טובה ורואים את כל העיר וזה נראה ממש יפה ומדהים. הכניסה לתצפית היא בחינם.
אחרי זה הלכתי קצת ברגל לראות כמה בניינים שראיתי בתצפית ואהבתי, ואז נגלו לי מרחוק אורות מעניינים שמשכו את עיניי וסיקרנו אותי לראות מה זה.
אז הלכתי וגיליתי את היופי של שלטי הפירסומות ברחובות של טוקיו.
ומה שלדעתי האזור ההכי יפה בטוקיו מבחינת תאורה בטוקיו, רובע קבוקיצו בשכונת שינגוקו
https://www.facebook.com/TheTravelL...490723627737/1141846255825517/?type=3&theater
יש גם את אלהמברה המפורסם שראיתי אחרי זה, אבל שם טיפה התאכזתי מהרמה של התאורה והאיכות בשהוואה למה שראיתי לראשונה בשינגוקו.
בשינקוגו יש גם מלא מסעדות טובות וזולות, מומלץ לחפש מסעדות של מקומיים ולא לתיירים, אותם אפשר לזהות עם הדלתות הזזה להבדיל ממסעדות תיירים שיש להם דלתות רגילות ולרוב יעמוד מלצר מציק וינסה לדחוף לכם תפריט ליד.
----------------------------------------------------
ביום השני אחרי לילה בלי שינה כי קמתי יום לפני זה ב5 בצוהריים, הלכתי לפארק אונאו לראות את פריחת הסקורה
השיא כבר חלף לו אבל עדיין זכיתי לראות כמה דברים ממש יפים.
הפארק ממש מדהים עם הרבה דברים יפים ומעניינים לראות.
הסתובבתי בפארק ובמקדש והמוזואינים שנמצאים לידו ואז הלכתי בפעם הראשונה שלי בחיים לגן חיות.
שהיה ממש נחמד ועם מלא חיות כמעט מכל הסוגים שקיימים, היה כיף ומהנה וגם המחיר היה ממש זול כ20 שקלים כניסה.
אחרי זה ביקרתי בארמון המלכותי שאליו לא נותנים להיכנס אבל אפשר להיכנס לפארק ולראות כמה בתים ישנים ששימשו את החיילי המשמר המלכותי. הבניינים הישנים שם ממש יפים.
יש תמונות בדף
----------------------------------------------------------------------------------------------
ביום השלישי עשיתי יום של טיול לכל מיני מקדשים בעיר
המומלץ ביותר הוא כמובן מקדש אסקוסה ששווה לבקר בו גם ביום וגם בלילה ויש עוד מקדש ממש חמוד שאני לא יודע איך קוראים לו אבל הוא נמצא בדרך מהאסקוסה לסקיי טריי ועליידו יש גם פארק קטן ומדהים ביופיו
אחרי זה נסעתי לאי עודייבה שממש אהבתי את כל האי הזה ויש שם דברים מעניינים לראות
ביקרתי בטוקיו ביג סייט שהוא מרכז קונגרסים ממש יפה
ואז הלכתי לראות פסל החירות שנמצא בטוקיו ותצפית על העיר
הגלגל הענק, והדבר הכי מגניב שם שזה פסל ענק של רובוטריק
וביקור קצר בחוף ים שהיה נחמד.
----------------------------------------------------------------------------------------------
ביום הרביעי שהיה יום גשום מאוד הסתובבתי יותר במרכז העיר
רפונגי הילס (יש שם העתק חמוד של העכביש מבילבאו), מיד טאון וביקור במוזיאון האומנות של טוקיו
האזור נחמד מאוד ושווה ביקור, גם המוזאון.
בדרך הלכתי קצת לאיבוד ו2 יפניות ששאלתי לעזרתם נעצרו והתחילו לחפש לי במפה של גוגל איך להגיע לאן שאני צריך ואחרי זה לקחו אותי לשם.
----------------------------------------------------------------------------------------------
ביום החמישי נסעתי לראות את הר פוגי שהוא הר געש ממש יפה וחייבים לראות אותו.
הייתי בטוח שהוא יותר גדול אבל עדיין הוא ממר מרשים.
ביקרתי גם בקוואגוציקו והלכתי שם לאגם
האזור ממש יפה ומומלץ להגיע.
אני נסעתי לטיול של יום ברכבת מטוקיו, והספקתי לראות דיי הרבה אבל הייתי ממליץ להגיע לאזור ל2-3 ימים ולנסוע לכל האגמים מסביב.
מקווגוציקו נסעתי לפסטיבל שיבה סאקורה שהיה ממש שווה את המחיר נסיעה
הפריחה לא היתה בשיאה עדיין אבל עדיין הנופים היו מדהימים ומרגשים
יש תמונה בגלריה של תמונת היום.
----------------------------------------------------------------------------------------------
ביום השישי הסתובבתי קצת בטוקיו אבל הוא היה יותר כיום מנוחה לקראת הנסיעה למחרת להירושימה.
ביקור בשיבוייה המגניבה, בגינזה, ואז הלכתי לטוקיו טאוור לראות אותו גם ביום וקצת הסתובבתי באזורו
ובלילה ביקור בסקיי טאוור
דרך אגב מול הסקיי טאוור בחלק הדרומי שלו יש סופר מארקט מדהים של לאייף שיש שם הכל מהכל והכל טרי ועמים
----------------------------------------------------------------------------------------------
יותר מאוחר חזרתי לעוד 3 ימים בטוקיו שבהם השכרתי דירה בסיגנון יפני, עם מיטות פוטונים על הריצפה ודווקא היה חוויה נחמדה והשינה עליהם היתה ממש טובה.
בשלושת הימים האלה ביקרתי בדיסני לנד, בעולם המים שהיה ממש מגניב.
הלכתי לראות את בניין התיאתרון הישן בגיזה שהיה ממש מרשים, הלכתי לבקר במקדש אסקוסה בלילה שזאת גם חוויה מדימה שאסור לפספס, המקום בלילה לדעתי יותר יפה מביום.
הלכתי למעבר חצייה המפורסם בשיבויה שעוברים בו מלא אנשים במקביל.
ביקרתי בשוק הדגים שלא כלכך התרשמתי ממנו
ועשיתי עוד סיבוב חוזר בכמה מקומות בעיר.
-------------------------------------------------------------------------------------------
מה שהכי הדהים אותי ביפן זה איך שהיפנים משאירים את התיקים שלהם והפלאפונים במסעדות על השולחן או הכיסא כדי לשמור מקום והולכים להזמין
או הולכים ברחוב עם פלאפונים או ארנקים בולטים בכיס האחורי ואף אחד לא גונב כלום.
וגם משאירים ברחוב אופניים בלי מנעול או בלי לקשור אותם בכלל לשום דבר
וראיתי גם בחור שיוצא מהאוטו ומשאיר אותו דלוק עם המפתחות בפנים, בכל מקום אחר בעולם האוטו היה נגנב
העמידה המרשימה בתורים וההליכה ברחוב בכל צד של הרחוב.
הסובלנות, האכפתיות והמתן עזרה לאחר כשהוא צריך משהוא.
וכמובן הנימוס.
אוכל:
האוכל ביפן ממש טעים וזול
יצא לי לאכול מנה של דג עם אורז ומרק פיטריות ועוד כמה תוספות ובירה במחירים של 25-30 שקל
יש מלא מסעדות שב20-40 שקלים אפשר לאכול שם ארוחה
בסופר המחירים עוד יותר זולים ויש מבחר מטורף של מאכלי ים ודגים וסושי
דווקא את הסושי לא כזה אהבתי ביפן, הוא שונה ממה שנמכר בישראל ובאירופה ופחות טעים.
כל המזון בסופרים סופר טרי ויש לסים לב שעלייד התוקף שהוא כמעט תמיד היום למחרת, רשומה גם השעה שהמוצר יפוג תוקף, שבר שלא שמתי לב עליו בימים הראשונים ויצא שאכלתי אוכל שהיה כבר 5-15 שעות מקולקל וזה לא עשה לי טוב לבטן אז תשימו לב למספרים הקטנים שמציינים את השעה.
בנוסף בכל סוף יום יש בכל סופר הנחות של 20-40% על מוצרי
 
נהניתי מהתיאור שלך - אני מקווה שאני אוכל

ליסוע בעוד כמה שנים, אבל דווקא טוקיו פחות נראית לי מקיוטו והאיזור, היה מענין לראות את חלוקת הימים שלך :)
 

the travel life

New member
בהמשך העלה גם סיקור לגבי שאר הערים שהייתי בהם

הירושימה, קיוטו, אוסאקה והאי מיאגימה. אני יותר אהבתי את טוקיו, אולי כי נפלתי על מזג אוויר ממש גרוע בקיוטו ודירה לא משהוא עלייד פסי רכבת והיה ממש מרעיש.
אני הייתי 7 ימים בטוקיו ואז נסעתי ל4 ימים להירושימה (יומיים מספיק להירושימה ומיאגימה) ואז 4 ימים באוסאקה ו5 ימים בקיוטו. וחזרה לטוקיו ל3 ימים. מקווה שראית גם את התמונות בדף, ואני כל הזמן ממשיך לעלות אז שווה לעקוב אחרי הדף. יש לי יותר מ5 אלף תמונות מיפן את הכל אי אפשר להעלות אבל נשתדל כמה שיותר חח
 

anigodin

New member
חלוקת ימים בטיול ליפן

חלוקת הימים בטיול ליפן תלויה במספר הימים שעומד לרשותך.
הרוב המוחץ של תיירים ביפן מבקר בה לשבועיים בערך ורובם נוסעים לראות את אותם המקומות. חלק מהם ראויים לתשומת לב גדולה יותר וחלק פחות

רוב התיירים נוחתים בטוקיו וממריאים ממנה אבל כדאי יותר לנחות באוסקה ולהמריא מטוקיו. כך אין צורך לחזור לטוקיו בסוף הטיול ומרויחים בין חצי יום ליום שלם נטו לטיול.
&nbsp
מסלול אפשרי לשבועיים יכול להראות ככה:
נחיתה באוסקה - לינה ללילה אחד או נסיעה מיד לקיוטו. אני ממליץ אם אפשר, לתת לאוסקה גם יום אחד.
קיוטו - 4-5 לילות כאשר אחד הימים מוקדש לטיול יום לנארה. אם לא ישנים באוסקה אפשר באחד הימים אחרי הצהריים לנסוע לאוסקה לבילוי ערב (היא חזרה יותר בבילויי ערב).
הירושימה ומיאג'ימה - לילה אחד או שניים.
טוקיו - 5-6 לילות כולל טיול יום להאקונה (איזור פוג'י) ו/או קמקורה. אפשר לשמור את קמקורה כאופציה כי יש בה בודהה ענק כמו בנארה ולדעתי בנארה הוא מרשים יותר.
&nbsp
אפשרות שניה - במקום הירושימה ומיאג'ימה -
לנסוע מקיוטו לטאקאיאמה באיזור האלפים היפנים ולישון שם לילה אחד.
למחרת לנסוע לקאנאזווה דרך שיראקאווה-גו. לישון עוד לילה בקאנזאווה ולמחרת אחרי הצהריים להמשיך ממנה לטוקיו עד לסוף הטיול.
&nbsp
אלו רק הצעות וכדי להחליט מה מתאים לך (כשתחליטי לנסוע
), אני ממליץ לקרוא על יפן ולבדוק גם מסלולים של טיולים מאורגנים כדי לקבל רעיונות (לא לנסוע במאורגן אלא להיעזר במסלולים שהם מפרסמים).
 
תודה - עוד לא נכנסתי לתכנן לפרטים

כי אין טעם, אבל לא מתאפקת וקוראת מדי פעם ולכן כבר יש לי איזה רעיון בכללי לגבי איפה אני רוצה לטייל, ואני אוהבת להסתכל בטיולים של אינטרפיד, כמו שאתה אומר כדי לקבל איזושהיא מסגרת :)
 

anigodin

New member
זה רק רעיון כללי


המסלול הסופי שלך יכול להיראות שונה.
כשתחליטי לנסוע (ואולי קודם), בידקי גם את קבוצת הפייסבוק 'יפן למטיילים'. יש שם קהילה חמה ומפרגנת מאוד עם המון עזרה למי שמתכוון לנסוע והמון מידע.
&nbsp
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
סיכום נחמד וממצה של הטיול שלך
חפשתי בדף הפייסבוק שלך אבל לא מצאתי תמונות מטוקיו פרט למטוס שהביא אותך לשם.
&nbsp
 

the travel life

New member
תודה :) זה רק חלק קטן. מי שרוצה יכול לשתף גם תמונות מתוך הדף

או לצרף חברים לדף :) בקרוב אני גם עושה הגרלה ואחלק לחברי הדף כמה מתנות שהבאתי מיפן :)
 

the travel life

New member
חברים אני אשמח גם אם תצתרפו לדף שלי :)

אני מעלה בו תמונות מיוחדות מכל הסוגים וזה רק תמונות שאני צילמתי מהטיולים שלי מרחבי העולם. אשמח אם תצתרפו ותצרפו גם חברים. מוזמנים גם לפרגן בלייק לתמונות שאהבתם וגם לשתף אותם ולצרף חברים נוספים, תודה :)
https://www.facebook.com/TheTravelLife222/
 

anigodin

New member
אח, טוקיו.. ניו-יורק על סטרואידים..

מה שכתבת על הארכיטקטורה בטוקיו (ובהרבה מקומות אחרים ביפן) מזכיר לי את התחושה שלי כשהגעתי לטוקיו בפעם הראשונה..
זה היה אחרי כשבוע ביפן, אחרי ביקור באוסקה, הירושימה וקיוטו.
יפן תמיד נתפסת אצל כולם כעומדת בחזית הטכנולוגיה וזה נכון.
גם האסתטיקה היפנית עשתה לעצמה שם בכל העולם אבל בכל מה שקשור לנוף עירוני.. שומו שמיים. ערב רב לא מוגדר של סגנונות לא ממש מעניינים או תואמים, צפיפות גדולה בחלק מהאיזורים וכמו שכתבת, עמודי חשמל בכל מקום (אבל יש גם איזורים מודרנים יותר שבהם יש פחות עמודי חשמל, בעיקר באיזורים של מגדלי ענק).
חשבתי לעצמי למה זה ככה בעצם והתשובה הכי הגיונית שהצלחתי להגיע אלי היא שזה נובע מהעובדה שיפן היא מדינה הררית למדי עם שטח מישורי מוגבל. רוב תושבי יפן גרים בערים וטוקיו רבתי היא כרך עצום של כ-30 מיליון בני אדם.
כדי שיהיה מקום לכולם, בונים איפה שאפשר, גם אם מדובר בחלקה צרה וארוכה בין שני ביניינים.
וצריך גם לשנע את המסה האדירה הזו של בני אדם. תארו לכם שרק 10 אחוז מאותם 30 מיליון קמים כל בוקר ונוסעים לעבודה - 3 מיליון איש מנסים להגיע לעבודה בשטח עירוני מצומצם. טירוף. המספר האמיתי גדול פי כמה ורוב התנועה היא לתוך טוקיו.
בגלל זה מערכת התחבורה הציבורית של יפן היא אולי המתקדמת ביותר בעולם. סופר-יעילה, סופר-מדויקת וסופר-משוכללת (למרות שחלק מהתחנות נראות ישנות). אבל גם מערכת התחבורה הזו צריכה מקום. אז חלק גדול נע מתחת לאדמה. חלק אחר מעליה במפלסים שונים.. המפלס העליון שמור למלכה - שינקנסן - רכבת הקליע המפורסמת והסופר מהירה של יפן.
זה לא נדיר לראות גשר רכבת עובר בין ביניינים בגובה קומה חמישית או שישית.. הכל בנוי בצפיפות ובתכנון פונקציונלי כדי שהכל יעבוד כשורה.
זה קיים גם במקומות אחרים ביפן אבל בטוקיו זה בולט במיוחד בגלל הגודל העצום שלה.
&nbsp
ועדיין, היא העיר הכי מגניבה בעולם.
 

the travel life

New member
כן, בהוסקה גם יש מערכת כבישים עילית כולה על גשרים ולמעטה

מתחתיה כביש רגיל, מה שהפתיע אותי וחשבתי שזה יכול להיות אחלה של פיתרון לבעיית הפקקים של מכרז הארץ בישראל. אבל הקטע עם העמודי חשמל זה נראה לי מטעמים כלכליים נטו. כנראה שככה היה להם יותר זול לבנות את זה ואולי גם יותר מהר והנגישות לתיקון תקלות יותר קלה. אבל זה לא נראה טוב בעיין, למרות שמדי פעם יצאו לי תמונות דיי יפות עם העמודי חשמל האלה. ועכשיו להעביר הכל מתחת לקרקע זה בטח עלות כספית ממש גדולה. יש להם מזל שהמתח שם יותר נמוך אחרת זה היה גורם להרבה מחלות וסרטן.
 
רק תחבורה ציבורית טובה ובשבת תהיה פתרון לפקקים בארץ

אפשר לבנות מחלפים עיליים ותחתיים עד 2059, אבל עד שכל אחד מהם נבנה יש עוד אלפי מכוניות נוספות ועוד גדילה מאסיבית באוכלוסיה. ואף אדם שפוי בנפשו שיכול לממן רכב לא יוותר על אחד כל עוד התחבורה הציבורית בישראל כל כך גרועה, ובניגוד לכל היגיון ולכל ארץ בעולם המערבי גם מושבתת בכל פעם שיש חופש מהעבודה מסיבות שלא יעלו על הדעת בשום מדינה מתקדמת.
 

the travel life

New member
ברור שצריך גם יותר תחבורה ציבורית והרחבה של כבישים

גם אם יבנו עכשיו מעל איילון עוד כביש עילי עם 4-5 נתיבים לכל כיוון, אין מצב שיהיו עוד פקקים באיילון. ועוד להוסיף נתיב אחד לרכבת קלה ואז בכלל יהיה נהדר.
 
למעלה