אמסטרדם (והולנד בכלל) באוקטובר

4everStudent

New member
אמסטרדם (והולנד בכלל) באוקטובר

אנחנו מעוניינים לנסוע לאמסטרדם באיזור סוכות (כלומר, החל מאמצע אוקטובר ולקראת סופו).
אנחנו זוג ללא ילדים, ותכננו טיול של 10 ימים עד שבועיים.

כמה שאלות ברשותכם:
1. כמה זה סביר לנסוע להולנד לקראת סוף אוקטובר? האם לא יהיה קר מדי?
2. הבנו שבאמסטרדם אין מה לעשות מעבר לכמה ימים (נגיד 4 גג). האם זה באמת המצב?
3. אם כן, מה עוד ניתן לעשות באיזור? אין לנו בעיה לשכור רכב ולטייל באיזורים אחרים, קצת יותר מרוחקים. אני יודעת שיש בהולנד הרבה כפרי נופש שמתאימים למשפחות, אבל זה נראה לי לא ממש מתאים לזוג בלי ילדים...
4. האם כדאי לשקול נסיעה לבריסל, למשל? לפי גוגל הנסיעה היא של 3 שעות בערך.

תודה רבה לכולם!
 

Faria

New member
אנסה לענות

1. לדעתי לא. מזג אוויר די נעים עדיין
2. זה די המצב, אבל זה גם תלוי כמה הפסקות לעישון אתם עושים (אם בכלל) בכל מקרה, אם רוב היום מטיילים, 4 ימים בהחלט מספיק מכל הכיוונים.
3. אם זה 10 ימים, אולי בכלל עדיף לחשוב על יותר ממקום לינה אחד, כדי להמנע מנסיעות ארוכות.
4. בריסל חביבה, אבל באותו מרחק נמצאת גם ברוז' שלדעתי הרבה יותר שווה ביקור.
בהמשך לסעיף 3 - אם אתם מפצלים את הלינה, תוכלו לשהות באנטוורפן/בריסל וככה להיות קרובים לכל 3 הערים אנטוורפן (שווה איזה חצי יום), בריסל (שווה יום, לא בטוח שהרבה יותר), ברוז' (שווה יום) ושאר החלק הצפוני של בלגיה.
 

לאונידס

Active member
1. כל אחד וה"מידי" שלו, עדיין לא באמת חורף

2. תלוי מה אתם אוהבים לעשות. רוב המטיילים אכן אוחזים בדעה הזו.
3. לינה בכפר נופש מלון או חווה בד"כ באה לשרת טיול. העיקר הן האטרקציות. אתם צריכים להחליט מה אתם רוצים לראות ולעשות ואחרי כן לקבוע לחנה, לא להיפך.
לשכור רכב כדי להגיע לאטרקציות בהחלט כדאי.
4. אפשר דרומה לבריסל אבל לא ברור לי למה לנסוע רחוק כל עוד לא בדקתם מה יש קרוב. לי הולנד יכולה בקלות למלא שבועיים - אולי גם לכם.
 
1. "קר מדי" זה עניין אישי. לי בדרך כלל לא היה קר מדי בהולנד

באוקטובר ב-4 שנים בהן חייתי בה. אוקטובר אחד היה גל קור שתפס אותי ללא חימום, מה שאומר 10 מעלות ומטה. זה עדיין סביר אם באים מוכנים. תמיד צריך להיות מוכנים לגשם.
2. לגבי כל עיר בקליבר של אמסטרדם, עם מגוון הפעילויות התרבותיות, ההיסטוריה העשירה, לי 4 ימים היו קצרים מדי. והייתי בקלות מבלה באמסטרדם שבוע שלם. אולי עם גיחה קצרה להארלם, ליידן.
3. בילוי בכפר נופש מאוחר מדי לעשות באוקטובר בהולנד, ספק אם פועל ואכן מדיף נינוח פנסיונרי משהו (או פצצת שעמום משפחתית) אז אולי שווה להשאיר את זה לגילאים ולמצ משפחתי. רכב מיותר ולא אקולוגי, בארץ ששמה דגש על הנושא הזה ולכן יש בה יש תחבורה ציבורית טובה מאוד. אוטרכט, הארלם, האג, דלפט. למשל. קל להגיע אליהן מאמסטרדם, או ללון כמה ימים בעיר אחרת ולראות את סביבתה.
4. אפשר גם לנסוע לבלגיה. נגיד לקחת רכבת לאנטוורפן, לבלות שם יום-יומיים, ממנה לנסוע לגנט, לברוז'. או משהו כזה. ולחזור לישראל מבריסל. אני גם אוהבת את בריסל עצמה. לאוהבי אמנות יש הרבה מה לראות בבלגיה.
5. מאמסטרדם אפשר גם לקחת רכבת לפריז לכמה ימים.
 

4everStudent

New member
תודה!

אשמח לשמוע הצעות נוספות בהולנד עצמה. אני מעדיפה להישאר בהולנד במקום לנסוע לבלגיה (לבלגיה נקדיש טיול אחר...).

שוב תודה!
 
אז לקרוא. על אמסטרדם, הארלם, ליידן, דלפט, האג

אוטרכט. כל אלה נגישות בקלות מאמסטרדם, נגיד. קראי על פרויקטים ארכיטקטוניים וסביבתיים חדשים שנעשו באמסטרדם. קראי על רוטרדם ועל החידושים שם. עוד אחת שנגישה בקלות בכל האזור הזה.

בכל אלה הייתי לפני שנים (למעשה, השרשור שלך ממש עושה לי חשק...אבל לא כל כך באוקטובר. רציתי גם לומר שלאלה שגרו שם קצת, הרעיון של כפר נופש במחצית אוקטובר הוא בדיחה עצובה. אני לא לועגת לך, חלילה, רק אומרת שמספר ימי השמש שם, והחמימים, מועט ביותר. כן. גם בעידן התחממות גלובלית. ולצערם של קולגות שלי, גם בתחילת יוני...כך מקיטורים שקיבלתי השבוע) ודברים השתנו מאז. לכן ממש שווה לקחת ספר רציני, אם את חושבת על שבועיים, ולצלול. יתכן שתמצאי מידע על עיירים ועיירות שלא נמצאים על מפת התיירות ויהיה מעניין לבקר בהן.
זה המדריך האהוב עלי ואני חושבת שכדאי לשלם את המחיר הלא גבוה ולהוריד אותו:
http://www.roughguides.com/shop/rough-guide-netherlands

אותי היה מעניין לנסוע לקרולר-מולר, ביום יפה. לצערי עוד לא עשיתי את זה. כולל הרכיבה בפארק. לכן חשוב שיהיה יום יפה. בכלל, חוויה לרכוב על אופניים בהולנד:
http://krollermuller.nl/visit

אתר למציאת נתיבי תחבורה ציבורית. לראות ולהוריק מקנאה איך עובדים שם דברים:
http://9292.nl/en
 
מזג אוויר הוא עניין של מזל, אבל קר בהולנד
אנחנו היינו באוגוסט לפני שנתיים במשך שבועיים. במהלך השבוע הראשון הטמפ' הגבוהה ביותר בצהריים הייתה 18 מעלות. במהלך השבוע השני היא כבר צנחה ל-14 בצהריים. והיה גשם. כל יום. גם שמש הייתה, אבל גם גשם על בסיס יומיומי. וזה באוגוסט.
מה שכן, מאוד מהר למדנו מההולנדים - ראינו שהם לא מתרגשים מהגשם ולא נותנים לו לשנות להם תוכניות (גם אם הן כוללות לשבת בחוץ ולקק גלידה
) אז לקחנו דוגמא ועשינו כמוהם. החיים היו הרבה יותר יפים ופחות מעצבנים מאותה נקודה הלאה.
 
מצב כזה הוא שכיח. וגם, לא ניתן לחזות שום דבר מראש

בין מאי עד אוקטובר. קשה לי להאמין שיהיו ימים חמימים דווקא באוקטובר. לפעמים קורה שיש פתאום גל חום של 7-10 ימים, למשל קרה לי ב-4 שנים שחייתי שם, שב-3 מהן היה דבר כזה בסוף אפריל. אבל אחר כך חזר גשם הזלעפות, סערות וכולי. במאי. ואת מסתכלת על זה וחושבת...אביב. זו בדיוק תלונה שקראתי מקולגה ותיקה שלי. גם לאחר 20 שנה של חיים שם קשה לה להתרגל למזג אוויר של "תחילת קיץ". בקיץ אחד היה יום אחד של 30 מעלות. כל השאר היה אפור וסביב ה-18. שכישראלית, זה לא כזה דבר נורא לחשוב עליו. מכאן. לא כשאת חיה שם.

כן צריך להגיע לשם מוכנה עם לבוש מתאים במחצית אוקטובר כי אני מצאתי שהטולרנטיות לקור שונה לאחר כמה שנים שם. מי שחיה שם שנים מתרגלת למצב שבו 5 מעלות זה לא כל כך קר. זה אומר להיות עטופה כל היום ואי אפשר לשבת בבית קפה בחוץ, אבל זו המציאות. פתאום כשיש 25 מעלות, זה חם. לי היה כך כאילו מדובר ב-30 מעלות כאן. ואחרי שנים של חיים כאן, זה שוב משתנה.

כך שמי שבאה מהארץ צריכה להתכונן לקור. גם אם המקומיים מושכים את ימי הסנדלים עד כמה שאפשר. הרגישות שלהם לקור שונה.
 
המקומיים ישבו עם מכנסיים קצרים וסנדלים ולקקו גלידה, בעוד אני
הייתי עטופה בשכבות+מעיל. רק מלהסתכל עליהם נהיה לי קר..
ועדיין, אני בטוחה שאוגוסט היה עדיף על פני פברואר
 
בדיוק. היה קורה לי שם באופן קבוע, גם אם התרגלתי למזג האוויר

וגם כתיירת. אני במעילים, הם בסנדלים. שמש מפציעה ל-5 דקות? כבר בגדים קצרים. אני עם נעליים סגורות, עם ז'אקט.
אני רואה את זה לפעמים בטלוויזיה הצרפתית: 5 מעלות בחוץ, אנשים מתראיינים (גברים) עם חליפה וז'קט וזהו, איזה שר עומד בחוץ ומתראיין כך. אין לי מושג איך הם עושים את זה.
גם ברחוב ראיתי דברים כאלה. אני עם 5 שכבות, הם עם בקושי 2.

כן, פברואר בהולנד זה...5 מעלות זה הממוצע. לא כיף. מה שכן טוב זה, שאפשר להיכנס למוזיאון ואן גוך ודומיו העמוסים בימים כתיקונים, ללא חשש וללא צפיפות. זה יתרון גדול למי שהנושא חשוב לה.
 

4everStudent

New member
תודה רבה!

וממש, ממש לא נעלבתי

כשהזכרתי כפרי נופש זה לא היה במובן הרגיל אולי של "כפר נופש" שמשמש לחופשות בטן-גב (כך אני מבינה?), אלא פשוט מקום ללון בו באיזור יותר כפרי (לפי מה ששמעתי על הולנד). חופשות בטן-גב זה ממש ממש לא אני... לא בהולנד ולא בשום מקום אחר, כך שזו לא הייתה הכוונה כלל וכלל... אז אני מבינה שאולי "כפר נופש" בהולנד זה משהו קצת שונה ממה שהיה לי בראש.
בכל אופן, אני מקבלת את ההערה שלך, ואעשה קצת מחקר לגבי המקומות שהזכרת.
&nbsp
לאור התגובות כאן, אנחנו שוקלים להזיז לספטמבר, על מנת להגדיל את הסיכוי למזג אוויר קצת יותר חמים (ויודעים שאין ערובות בכל מקרה...).
&nbsp
תודה רבה!
 
אבל אם כבר אזור כפרי, אולי כדאי שזה לא יהיה הולנד

אלא יעד הררי - נגיד, צרפת, איטליה, יש עוד המון - שהנוף שלו יותר מעניין. בהולנד כל פיסת אדמה מנוצלת, כל הטבע מעובד. זה בסדר כי זו מדינה קטנה ויש הררי דברים ללמוד מהם על אקולוגיה והתמודדות עם משבר האקלים, ועל תכנון נכון. הלוואי שהיו מיישמים זאת קצת כאן (הרגלים שיש לי מזה 20 שנה בקשר לייצור ומיחזור פסולת למדתי שם). אבל מבחינת טבע, אם אין ילדים שצריך להעסיק בפעילות כזו או אחרת, כדאי לנסוע ליעד דרמטי יותר.

ספטמבר עשוי להיות טוב יותר, עשוי שלא. מבחינת טמפרטורה קר פחות. רק בררי לגבי 2016 מה המצב עם IBC אמסטרדם, מתי נופל הקונגרס הזה השנה בספטמבר. ועקפי אותו, אל תנסי למצוא לינה בימים האלה באמסטרדם, היא עלולה להיות יקרה ומוגבלת.
 

4everStudent

New member
תודה רבה לכולם!


כמו שאמרתי, אנחנו שוקלים להזיז לספטמבר בעקבות התגובות כאן.
בכל אופן, אעשה קצת מחקר ואחזור לשאלות נוספות במידת הצורך


שוב תודה לכולם!
 
למעלה