השכרת רכב בחול-אפלייה מוזרה לישראלים ועוד..

esp8266

New member
השכרת רכב בחול-אפלייה מוזרה לישראלים ועוד..

אני אמור לשכור רכב לאיטליה לתקופה של 3 שבועות, התהליך היה כזה עבורי :

1. באתר sky scanner ראיתי דילים במחירים מצחיקים, לצורך הדיון 350 דולר.
2. בגלל שזו תקופה ארוכה רציתי לשמוע על האמינות של החברות ש skyscanner מפנה אותך אליהן, חברות כמו holiday autos, או siciliy by car , ונראה שיש אינסוף תלונות על חוסר אמינות, גביית סכומים על שריטות שהיו לפני כן, ועוד ועוד.
3. קיבלתי החלטה לשלם יותר וללכת עם אחת הגדולות , לצורך העניין Hertz בעבור 440 יורו.
מה מתברר? שכל מדינה שתבחרו (כמעט) שהיא לא ישראל כאזרחות שלכם , ניתנת האפשרות לשלם באתר (pay now) , ורק כשבוחרים ישראל, פתאום האפשרות נעלמת, וניתן לשלם רק בהגעה pay at location. (נבדק גם עבור Avis , ויורופקאר)
מה הבעיה עם זה? שהרכב לא מובטח, ויש אפשרות לא קטנה לשינוי בתנאים והמתנה.

בקיצור, טיפה הסתבכתי , גם כשאני רוצה לשלם עכשיו, והרבה, אני לא ממש מצליח , ובא לי פשוט להפסיק להלחם עם החברות הגדולות ולשלם כמעט חצי מחיר לחברה אחרת.

מה דעתכם? אפשר לסמוך על החברות הקטנות ? עדיף להזמין ולשלם בהגעה ?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כמה תשובות
אם תבחר סוכן כמו אופרן, שלמה סיקסט ועוד חברות שזה עיסוקן תשלם הכל מראש
כמו באתר שציינת, בחלק מהאתרים הזרים אכן ניתן לשלם במקום אבל הדגש שלי הוא על כך שבשתי האופציות הרכב שהזמנת לא מובטח לך. נניח שהזמנת רכב בדרגה c וציינת שאתה רוצה רק גולף אוטומטי ואז תגיע למקום השכרת הרכב והם יגידו לך שאילו קראת את החוזה כולו היית רואה שאין הבטחה לסוג רכב מסויים אלא רק למה שיש לחברה להציע לפי התעריף ששלמת.
 
אנחנו תמיד מזמינים בהרץ מהארץ, אף פעם לא הייתה לנו בעיה
יכולה לשאול את בן זוגי אם אנחנו משלמים מראש או במקום, על זה אני לא סגורה (הוא אחראי על הזמנת מכונית. אני אחראית על כל השאר
)
ולגבי ההזמנה עצמה - אף פעם לא מתחייבים לך למכונית X. תמיד מכונית מקטגוריה מסוימת. כאמור, לנו אף פעם לא הייתה בעיה עם הרץ, ותמיד קבלנו מה שהזמנו.
 

esp8266

New member
לא מומלץ ממש...

תודה אבל האתר אכן מוכר וגדול, ושוב, מי שקורא קצת מבין שלדוגמא חברה כמו locauto שמוצעת שם היא scam אמיתי. בממוצע משהו כמו 50 אחוז מהלקוחות זוכים לחיובים של מאות יורו שהם לא יכולים לבטל, בשל סיבות הזויות.

מס לניכוי רכב שחזר נקי, מס לתאונה על 1500 יורו- שמעולם לא קרתה, וכו.
כשאתה קורא משהו כמו 100 תגובות בזמנים שונים תחת אותו נושא, שכולם מזהירים אותך לא לעשות כי הטיול שלהם נהרס, אז אולי כדאי להקשיב. ( או שלא)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני אכן מעולם לא הזמנתי דרכם
אבל יש פה אנשים בפורום שכן הזמינו והיו מרוצים.
 

סתם מבקרת

Active member
חזרנו בתחילת השבוע מספרד. שכרנו רכב מהארץ דרך המרשתת, כל

מסמכי ההשכרה והביטוח התקבלו עוד לפני שנסענו, לא שילמנו אגורה בהחזרת הרכב.
נכון שהזמנו רכב מהקטגוריה של גולף אוטומטית, לא היה כשהגענו אבל קיבלנו מרצדס נפלאה מאותה קטגוריה כך שממש לא היו לנו טענות
אותו תהליך עשינו לפני שנה בנסיעה לסיציליה, לא זוכרת מאיזו חברה אבל הכל, כולל תשלום, בוצע מהארץ.
לא ברור למה נתקלת בבעיה.
 

esp8266

New member
מחירים בארץ והתחייבות..

יש הבדל עצום בין אי התחייבות לרכב ספציפי לאי התחייבות בכלל. כתוב מפורשות שאם כבר שילמת ואין את דרגת הרכב שביקשת , תקבל אחר ללא תשלום או המתנה.

כשאתה לא משלם אתה כנראה תמתין לפי מה שאני קורא בכל מקום( ולא ברור למה לישראלים אין אפשרות לשלם מראש)
להזמין מהארץ? מצחיק.. אותו רכב לאותם תאריכים בהרץ ישראל 650 יורו ובהרץ עולמית 430.. כנ״ל לגבי סיקסט ואוויס. המדינה שלנו באמת מדהימה. 250 יורו הבדל.

ובלי קשר אולי אני קורא יותר מדי אבל כמות התלונות על הרץ ואוויס ב tripadvisor היא בלתי נתפסת. מתברר שהרץ מחייבים מאות אנשים על סכומים מוזרים חודשים אחרי שהם חוזרים לארץ, על שריטות ודוחות תנועה במקומות שהם לא היו, ומה לא.

אני נוסע לבד והכל עליי, קצת התייאשתי... :(
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בתור אחת ששוכרת רכבים בארופה וארה״ב
אני מוכרחה לומר שמעולם לא קרו לי הדברים שקראת עליהם אבל התלונות
אמינות עלי. כדי למנוע עד כמה שאפשר חיובים שונים נכתב פה בפורום לא פעם שאלא אם אתה עושה ביטוח החזר השתתפות עצמית, ביטוח ביטול השתתפות עצמית מאפשר נסיעה בבטחון מלא שלא יחייבו אותך על שריטות ושאר סקאמים. למשל, אנחנו בודקים היטב את הרכב ומצלמים כל פגיעה או משהו אחר. אנחנו קוראים לאיש השכרת הרכב אם מגלים משהו, מחתימים וחותמים. בדרך כלל הם מודעים מראש לכל שריטה וזה מוזכר בטופס השכרת הרכב. אנחנו ממלאים בתחנת דלק קרוב למקום החזרת הרכב את הרכב ושומרים קבלה. עם החזרת הרכב אנחנו מחתימים את איש ההשכרה על טופס שהחזרנו רכב מלא דלק, שאין מכות חדשות בקיצור שהכל בסדר.


לפני כמה חודשים לקחנו רכב בציריך, אגב לא קבלנו אפילו משהו דומה למה שהזמנו ( מזדה 2 במקום הגולף). בשדה היציאה מהחניה זו עליה תלולה של שלוש קומות. הרכב החליק אחורה הנהג לחץ בכל כוחו על הדלק והנה יצא עשן. השבתנו את הרכב קראנו לפקיד ההשכרה, בלי מילה נוספת קיבלנו רכב אחר גדול יותר. אנני יודעת אם נגרם נזק לרכב שהעלה עשן או לא. לא שמענו מחברת ההשכרה מילה.
בקיצור, תקרא פחות וקח רכב תהנה מהטיול ותקוה לטוב.
 
רבים עדיין חושבים שחברות גדולות עדיפות, ולא היא

לחברות קטנות יש הסכמים עם לברות אחרות ועם ארצות אחרות כך שאם לקחת רכב בארץ אחת ויש בעיה , חברה מאותה ארץ תשלח לך רכב, אם החשבון הם יבצעו מול החברה שממנה שכרת את הרכב.

מי שעצלן בעיה שלו.
אתה מקבל רכב, צלם אותו מכל הכיוונים ותכלול את המשכיר ברקע, במקומות בהם יש מכות וסריטות וכו, צלם גם מקרוב.
מבטיח לך שאף אחד לא ינסה להפיל עליך נזק שלא אתה גרמת.

הבעיה ברוב החברות שהן מגהצות לך את כרטיס האשראי ואתה צריך לחשוש שהם הולכים לעשות עליך קומבינה, כאשר אם אתה עושה ביטוח מלא, כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמית, ומשלם את דמי ההשכרה במזומן, אין שום סיבה חוקית לגהץ לך את כרטיס האשראי אלא אם רוצים לרמות אותך, בשיטת "מצליח" ולרןב מצליח להם.

זה בנוסף לעובדה שבאופן מחפיר לא משנה איזה ביטוח תעשה, הוא לא יכלול כל מיני פריטים כמו מרכב תחתון (טי פלט) צמיגים שמשות גג אבדן מפתח ועוד ככל שהדמיון משרה עליהן.
אז לשם מה הביטוח בכלל ?
אז כל זמן שהשוכרים ימשיכו להתנהג כעדר, זו תהייה התוצאה.

בכרתים לפני שנים רבות רק החברה שלי לא דרשה כרטיס אשראי כי הכל מבוטח, ומשך השנים הצטרפו להסדר הזה מאות ואלפי חברות באי, ולא שמעתי שמי מהם יצא מופסד מכך.....

וזה שמישהו אומר שלו לא קרה מעולם, זה לא אומר שום דבר. כי אם לך יקרה, הוא לא יפצה אותך.

 

Faria

New member
לא יודע מה הבעיה עם להשתמש בנציגויות בארץ.

לפני כמה ימים הזמנתי רכב עם חברת מאג'יורה האיטלקית. בעוד שבאתר שלהם קיבלתי הצעה של 400 יורו, גם באתר שלמה סיקסט וגם באוטו-יורופ קיבלתי הצעה של הרבה פחות (350 בשלמה, ו300!! באוטו יורופ) בתנאים זהים לחלוטין.
&nbsp
שים לב גם, שבעוד המחירים המוצגים באתרים בארץ, כמעט תמיד כוללים ביטול השתתפות עצמית, בעוד שהמחירים באתרים רשמיים, לרוב זה ללא הביטול (ולכן יכולים להיראות זולים יותר).
&nbsp
חייב לציין שבכל 5 הפעמים האחרונות בהן שכרתי רכב, השוויתי הצעות ומחירים (גם עם אתרים בחו"ל). ותמיד ההצעה הטובה ביותר היתה דרך סוכנות בארץ.
 

לאונידס

Active member
חוץ מזה שהשירות על הפנים

למשל אים אתה יוצא לחו"ל לא בימי ושעות המשרד ויש לך אי הסכמה עם תחנת מסירת הרכב לך תדבר עם הלמפה,
שהמחירים גבוהים,
שאתה צריך למסור פרטי כרטיס אשראי מראש, הם גובים את התשלום מראש וכל שינוי או ביטול עולים הון,
ועוד,
אני באמת גם כן לא רואה בעיה.
למי ששירות ומחיר חשובים יש בעיה, לשאר לא
 

Faria

New member
לא יודע על מה אתה מדבר

זכיתי תמיד לשירות טוב, הן עם חברת ההשכרה והן עם החברה בארץ.
שוב, עדיין לא נתקלתי במצב שבו המחירים בנציגות בארץ גבוהים מהמחירים אם מזמינים ישירות מחברת ההשכרה בחו"ל.
פרטי אשראי מראש, אוי לא, החוצפה לדרוש תשלום באשראי, אני חשבתי שכרטיס אשראי נועד לסדר שורות קוק, לא ידעתי שגם משתמשים בו לתשלום.
 

לאונידס

Active member
יש איזו בדיחה ישנה של יוצאי רומניה

על שני רומנים בזמן צ'אוצ'סקו שנפגשים לאחר בחירות.
רומני א' אומר לרומני ב':
"מה דעתך על הנס הגדול,? צ'אוצ'סקו עוד פעם נבחר ברוב של 97%".
רומני ב' אומר לרומני א':
"יש נס גדול יותר, איך זה שאני כל הזמן פוגש רק את ה 3% האחרים, אלה שבחרו נגדו?"
&nbsp
אתה אומר שלא נתקלת במצב בו מחירים בהזמנה בחו"ל נמוכים מהמחירים בהזמנה בארץ, אני חושב שכמעט כל מי שהגיב לך בפורום אומר לך שנתקל במצב ההפוך.
אני מבטיח לך שאם תגש לפורומים דומים, למשל ב"למטייל" תקבל אותן תשובות.
מה נראית לך הסיבה לנס הזה?
&nbsp
שנית עיוות דברי לא ישנה את המציאות.
פרטי אשראי מוסרים לכולם וכמובן תשלום מגיע למי שמגיע.
יש לך סוחר א' שמקבל ממך פרטי אשראי, לוקח את כל הסכום מראש והעסקה איתו סגורה בלי יכולת לבטל או לשנות. גם אם מסיבה כלשהי מגיע לך כסף חזרה (נניח הסוחר לא עומד בתנאי העסקה) הוא יעביר אותך 7 מדורי גהינום בירוקרטי עד שתראה את הכסף.
סוחר ב' לוקח מקדמה, לא את כל הסכום ומאפשר לך בלחיצת כפתור אינטרנטי לשנות או לבטל את העסקה כשאתה מקבל את כל הכסף בחזרה - זיכוי כמעט מיידי.
בהנחה שמדובר על השכרת רכב ולא רכישת סמים (הנה אני מתייחס אליך ברצינות למרות שאתה מנסה לעביר את הדיון למחוזות הלגלוג), איזה סוחר אתה מעדיף?
 

Faria

New member
מעדיף את הסוחר שיתן לי גם סמים

בכל מקרה, יש מולי ואוצ'ר של רכב (לעוד 6 ימים). כתוב בו ביטול ב15 יורו. דמי ביטול דומים ראיתי גם באתרים בחו"ל. נראה לי שיהיה לי יותר נח לבקש את הכסף במידה של ביטול (שלא יקרה אני מקווה), ממישהו בארץ.
&nbsp
בכל מקרה, החבר פה דיבר על רכב ל3 שבועות באיטליה דרך הרץ. אז ניסיתי לראות מה קורה אם אני מזמין דרך hertz.com ודרך hertz.co.il
מצורפים המחירים להשכרה ב11.7 - 31.7 מפיומיצ'ינו.
&nbsp
שים לב, המחירים בhertz.com הם של מסלול ללא ביטול השתתפות עצמית.



 

לאונידס

Active member
מולי יש ואוצ'ר עם דמי ביטול 00 אירו לעוד חודש בערך

ומנסיון בהזמנות קודמות שנאלצתי לבטל פשוט נכנסתי לאתר האינטרנט לחצתי על כפתור הביטול והכסף חזר לכרטיס האשראי.
כמובן הוחזרה המקדמה (בערך 25% מההזמנה), הם לא חולמים לקחת את כל הסכום מראש.
&nbsp
ניסית פעם לבטל עסקה עם סוכן ישראלי? תוכל לשתף? כי החוויה שלי עם הישראלים שונה לחלוטין מביטול עסקה מול סוכן מחו"ל.
 

Faria

New member
ניסיתי, הצלחתי, שיחת טלפון של דקה וזהו.

בכל מקרה, אם המחיר של קיום העסקה זול ב50 יורו מהסוכן הישראלי, ומחיר ביטול העסקה זול ב15 יורו מהחברה, ויש סיכוי של 80-90 אחוז שאקיים את העסקה (למה לא? אם עשיתי אותה, רוב הסיכויים שלא ארצה לבטל). אז אלך על הסוכן הישראלי.
&nbsp
אגב, לחברות הישראליות יש הרבה הסכמים עם ועדי עובדים שונים, מה שאומר שכל מי שעובד בחברה כזאת (או שיש לו הורה/אח וכו שעובד בחברה כזאת) זוכה לעוד הנחה משמעותית במחיר. אני מאד נהנה לנצל במקרה הזה את תג העובד תעשייה אווירית של אבא שלי. אבל המחירים שציינתי בהודעותי הם *לפני* הנחה כזאת, ועדיין יותר זולים.
במקרה שלי אגב, זה הוריד את מחיר ההשכרה מ300 ל250 יורו (כאשר באתר של מאג'יורה, השכרה בתנאים זהים עולה 400 יורו).
&nbsp
בכל מקרה, סתם מתוך עניין. מה תנאי ההשכרה שלך? איזו חברה, תאריכים, מקום לקיחה/החזרה, סוג האוטו וכמובן מחיר? (כמובן, אם לא אכפת לך לשתף מידע זה).
 

לאונידס

Active member
אני בהחלט מזמין רכב כשאני יודע שיכול להיות שאבטל

'ודם כל אני תופס את את הרכב, מכסימום אם אשנה את תוכנית הטיול אני אשנה את הזמנת השכירות. מה אכפת לי? ממליא לא עולה לי כסף.
אגב הסוכן מעודד התנהלות כזו. למשל בטיפים הוא מסביר שאם אני מוצא עסקה זולה יותר (אפילו דרכו) הוא ממליץ קודם כל לסגור את העסקה הזולה יותר, לראות שהכל לשביעות רצוני ורק אחרי כן לבטל את המקורית.
&nbsp
באירופה אני שוכר הרבה מאוד דרך
http://www.economycarrentals.com/
אבל לא רק, אין לי מניות בשום חברת השכרה ואצל שום סוכן.
בארה"ב אני מזמין הרבה בהרץ כי אני במעמד diamond. המעמד שלי בתנאים של אדם מחו"ל (לא ישראלי).
אתה מוזמן לבדוק הצעות מתחרות להצעה שקיבלת מאחרים, ממליץ לך בעתיד להתחיל את הבדיקה אצל מי שלא קונס אותך ב 60-70 שקלים כי החלטת לשנות את דעתך..
&nbsp
אגב לפני כמה שנים ניסיתי לשכור רכב באוויס והרץ מישראל.
ראשית למרות סיכום עסקה מאוד ברור טלפונית הם התעקשו להוציא שובר לא תקין.
שנית למרות שביטלתי את העסקה מיידית כשהוברר שהם לא מוכנים לעמוד בתנאי העסקה אכן כמו שאמרת תוך דקה ביטלו את הזמנת הרכב, אבל את התשלום הם לא ביטלו, רק את הזמנת הרכב.
אני למוד נסיון אז כשביטלתי את ההזמנה גם ביטלתי את התשלום מול חברת האשראי, כך שחברת ההשכרה הגיעה אלי עם תלונות על החוצפה הזו שאני מעז לא לשלם עבור עסקה שלא בוצעה. הנוהל הנכון מבחינתם שהם גובים את הכסף, מחזיקים אותו אצלם ואני צריך להתחנן במכתבים וטלפונים (כי "אני לא מבטלת את התשלום, זה בהנהלת חשבונות, הם לא ענו לי, אולי אתה תדבר איתם?, אבל מה לא בסדר? את שובר ההשכרה ביטלתי...."). אני מקווה שלא עברת חוויה דומה.
&nbsp
כתבתי על החוויה פה בפורום, כולל עוד פרטים על השירות הקלוקל כמו העובדה שרוב הזמן סוכנות ההשכרה סגורה ואין עם מי לדבר, אתה יכול לעשות חיפוש ולקרוא.
בזמנו כתב בפורום בחור בשם "גיל מאוויס" שגם פה בפורום וגם בהתכתבות פרטית ביננו אמר שאכן זהו המצב והשירות. הוא לא ממש הבין למה אני לא מרוצה משירות כזה אבל עם העובדות הוא הסכים - זו ההתנהלות הסטנדרטית.
 

Faria

New member
מבין אותך, ובכל זאת

קודם כל, למה אתה חושב שלא השוויתי? בחרתי בהצעה של אוטו יורופ (גם לי אין מניות בשום חברה), אחרי שהשוויתי אותה ל4 הצעות של סוכנויות בארץ ועוד 5 הצעות ישירות מחברות ההשכרה באיטליה. ההצעה של אוטו יורופ הייתה בפער ניכר הטובה ביותר.
&nbsp
דבר שני, אם אני מקבל את ההצעה הטובה ביותר, לא מתרגש מקנס של 60-70 שקלים למקרה של אחד ל(נניח) 8 שארצה לבטל.
&nbsp
אגב, חיפשתי באתר שנתת פה הצעה בתנאים בהם אני שוכר (שוב, עוד שבוע) - 9 ימים, לקיחה ברומא החזרה בפאלרמו, בלי הגבלת ק"מ, עם ביטול השתתפות עצמית, רכב מקלאס של גולף.
קודם כל, באופן משעשע, באתר הזה אי אפשר לחפש לקיחה ברומא והחזרה בפאלרמו, אבל הפוך הצלחתי. אפילו כשנתתי לו תאריכים רחוקים וממש מחוץ לתקופת השיא, ההצעה הכי טובה שהיתה שם גבוהה ב50% (עבור רכב בקלאס שאני רוצה) מההצעה של אוטו-יורופ (וזה לפני הנחת ועדי עובדים, אם משווים למחיר אחרי הנחה, אז המחיר הכי טוב שראיתי שם היה 80% יותר).
&nbsp
יכול להיות שהצרכים שלנו שונים, סדרי עדיפויות שלנו שונים, אופי ההזמנה שונה, ובעיקר, המקרים בהם נכווינו בעבר שונים. לי, באופן אישי, היתה רק חוויית שכירות רכב אחת שהשאירה לי טעם מר, וזאת היתה פעם בה לא הזמנתי את הרכב מהארץ. המלצה: להתרחק מסיקסט צפון אירלנד כמו מאבולה.
 

לאונידס

Active member
אני מזמין המון ישירות לחו"ל ולא נתקלתי בסיפור הזה

אמנם לא ניסיתי דרך skyscanner אבל כן דרך סוכנים אחרים והזמנה שלי היתה הזמנה כמו של כל אדם אחר בעולם.
אם הסוכן הזה לא רוצה אותך תזמין דרך סוכן אחר.
&nbsp
אגב אין באמת כזה דבר "חברות גדולות", כמעט תמיד מדובר בחברות מקומיות, חלקן זכייניות של תאגיד בין לאומי וחלקן לא.
לסבר את האוזן הזכיין בישראל של sixt הוא שלמה השכרת רכב. אבל אם מחר למשפחת שמלצר לא יתאים להיות זכיינים של sixt הם יכולים להפרד ולהיות זכיינים של כל תאגיד אחר או לא להיות זכיינים. בתכלס מבחינת הלקוח זה כמעט לא משנה.
&nbsp
אם אתה רוצה לעבור בין מדינות יש משמעות לתאגיד בין לאומי.
אם אתה שוכר בתוך מדינה אני לא רואה משמעות. הרץ לא יביאו לך מכונית מספרד אם יש לך תקלה במכונית ביוון.
תבדוק שלחברה יש פריסה סבירה באזורים שאתה נוסע אליהם.
 
למעלה