שלבים להוצאת ויזה לארהב

romelro

New member
שלבים להוצאת ויזה לארהב

אז הנושא נטחן ונלעס מכל הכיוונים, ובכל זאת אשאל, איך להוציא ויזת תייר לארה"ב ולעשר שנים, לא לשנה.
הסיבה: "שיהיה לי".
מה לעשות, איך להירשם, כמה זמן, ועוד ועוד.
 
מניסיון אישי

אם אין איך להוכיח מימון של הטיול באופן עצמי או שאינך מתכנן לעבוד שם בעגלות אין לך ממש טעם לנסות.
&nbsp
בכל מקרה, מניסיון שלי אני ניגשתי לראיון בינואר וקיבלתי ויזה ל10 שנים אחרי שמילאתי את הטפסים שבאתר באופן עצמאי.
&nbsp
אורך הויזה תלוי אך ורק במראיין ומזל... יכול להיות שהויזה אפילו תיהיה פחות משנה... כך שאם אין תוכניות או ממש צורך חבל על בזבוז הכסף.
 

RoyceGracie

New member
בשביל מה להוציא 700 שח סתם "שיהיה"...

בכל מקרה, הוצאתי ויזת תייר לפני חודשיים. זה היה בקונסוליה בירושלים ובניגוד למה ששמעתי על מה שהולך בתל אביב - החוויה שלי הייתה שונה לחלוטין.
&nbsp
גם אני וגם חברה שלי, שנינו סטודנטים בגיל שיש סיכום שנלך לעבוד, ועדיין קיבלנו 10 שנים בלי להראות שום דבר. רק שאל אותנו מה אנחנו עושים ומה התכנון בטיול. לא ביקש שום אסמכתות שאנחנו סטודנטים או חשבון בנק או שאנחנו עובדים - כלום.
&nbsp
הבנתי שבירושלים יותר מתירנים..
 

gastro101

New member
גם הבת שלי,סטודנטית , קבלה בירושלים אפילו ללא ראיון

ואפילו הסתפקו בתמונה שבעלי צילם אותה בבית ולא דרשו תמונה מפוטו.
 

החתולית

New member
אין לכך כללים

אחותי הקטנה הגישה בקשה לויזה כשהיתה חיילת, ונדחתה משום ש"שירות צבאי אינו מוכיח קשרים מספיקים לישראל". רק אחרי שהגישה עירעור עם מכתבים מגורמים שונים שהיו מוכנים לערוב לה, קיבלה ויזה לשנה.
 

YHS

New member
אי אפשר "להוציא" ויזה לעשר שנים

אין דבר שתלוי בך או שתוכל לעשות שיגרום לכך שתקבל לעשר שנים. זה אינו תלוי בך.
 
אנחנו (זוג מבוגרים) הוצאנו בקונסוליה בירושלים

אחרי שמילאנו טפסים באתר וקבענו ראיון.
התהליך היה מאוד מהיר, לא שאלנו אותנו כלום ולא ביקשו לראות שום מסמך שהבאנו.
&nbsp
הבנות שלנו (צעירות בנות 24-25) הוציאו בתל אביב, גם עברו תהליך מאוד מהיר, גם לא שאלו אותם כלום וגם לא ביקשו מהן לראות כלום.
&nbsp
מצד שני מכירה גם כמה שלא קיבלו. אולי זה תלוי במצב הרוח של המראינים.
נראה לי שכדאי לקבוע את הראיון בין הראשונים בבוקר (שזה מה שהיה לכולנו) כשיש למראיינים עוד מצב רוח טוב. (אולי אני טועה)
 

Boston Guy

New member
זה די פשוט

המבקש צריך להראות קשר חזק לישראל - שהוא חי בישראל דרך קבע, ואינו "נווד" שיש חשש שהוא מחפש להתיישב בארה"ב או לעבוד בה בצורה לא חוקית.

כדי ל"הוכיח" שהוא אינו נווד, המבקש יכול להראות הוכחות שיש לו עבודה קבועה בישראל, עם וותק של לפחות שנה (רצוי יותר) ושכר ממוצע במשק או גבוה יותר,
או לחילופין שהוא סטודנט שלומד לימודים מלאים באוניברסיטה בישראל.

אדם שלא יכול להראות הוכחות כאלה עלול להיתקל בקשיים בקבלת ויזה. במיוחד נמצאים "על הכוונת" צעירים בתחום גילאי 20-30, שנמצאים בתקופת "נוודות". להם יש בעיה לקבל ויזה בכלל - וגם אם הם מצליחים לצלוח את המחסום של קבלת ויזה, בחלק מהמקרים הם מקבלים ויזה שתואמת בדיוק את ה"סיפור" שהם מספרים בקונסוליה (לאלו שמספרים שהם נוסעים לטיול עם ההורים נותנים ויזה עם הגבלה "כניסה לארה"ב רק יחד עם ההורים" , לאלו שמספרים על טיול בתאריך מסויים נותנים ויזה מוגבלת בזמן עד התאריך הספציפי וכיוצ"ב).
 

anigodin

New member
אין לך ממש שליטה על אורך הויזה

זה לגמרי תלוי בהחלטה של אנשי השגרירות/מחלקת המדינה שמנפיקים את הויזה.
בפעם הראשונה הוצאתי ויזה ב-2005. הייתי אז בקבע והייתי אמור לחדש את החוזה בצבא אם כי לא הייתי בטוח שזה יקרה. אז גרתי בשכירות ולמדתי לתואר שני.
קיבלתי ויזה ל-10 שנים וכשנשאלתי לגבי הצבא, אמרתי שאני ממשיך (בסופו של דבר לא המשכתי..).
לפני כחודשיים הגשתי בקשה לויזה חדשה אחרי שנגמרה לי הקודמת. ב-8 השנים האחרונות אני עובד באותו מקום ויש לי דירה בבעלותי מ-2007.
אחרי שהגשתי את המסמכים לשגרירות והייתי בראיון, נאמר לי בתחילה שקיבלתי ויזה אבל אחרי יום הם שינו את הסטטוס וזימנו אותי שוב לראיון נוסף. תוך כדי התהליך התברר לי שבגלל שהחברה שאני עובד בה, היא חברת הייטק בתחום המזל"טים וסימולטורים, יש סיכוי טוב שאקבל ויזה 'מקוצרת'.
הראיון השני היה מעט יותר מעמיק ובסופו נאמר לי שאצטרך לחכות כשבועיים עד שאקבל אישור לויזה. אחרי חודש הגיע האישור והתבקשתי לשלוח את הדרכון לשגרירות.
שלחתי והוא הוחזר אלי תוך שבוע עם ויזה לשנה בלבד...
&nbsp
הכיני מראש כל מסמך שיכול לסייע: אישור מהמעסיק כמה זמן את מועסקת ושהם מעוניינים להמשיך להעסיק אותך, מצב חשבון בנק + הוכחת בעלות על דירה אם יש, רשימת מדינות בהן ביקרת ב-6-10 השנים האחרונות, אישור הרשמה למוסד לימודים (אם את סטודנטית) וכדומה. את המסמכים האלו הציגי רק אם תתבקשי לעשות כן.
אבל קחי בחשבון שכל המסמכים האלו לא תמיד עוזרים, כמו שאפשר ללמוד מהסיפור שלי ושיש להם שיקולים שונים שאנחנו לא תמיד מודעים להם.
 
למעלה