האם התנהלות אלעל חוקית?

lirannm

New member
האם התנהלות אלעל חוקית?

טסתי לאירופה , הזמנתי חבילת נופש בגוליבר הובטח לי לטוס עם חברת אלעל (בחרתי ספציפית טיסה עם אלעל והוספתי כסף על כך) ועל הכרטיסי טיסה וההזמנה היה רשום סנדור sundor עד כאן בסדר.
בפועל גם את הטיסה הלוך וגם את החזור הפעילה חברת פריביליג' הספרדייה וכמובן שצוות האוויר גם היה ספרדי.
היה נציג של אלעל על המטוס כמו דייל כזה.

השאלה שלי היא האם זה תקין ?
והאם שווה להתלונן ? או להגיש תביעה על כך? (הבנתי שאלעל עושה זאת לעיתים קרובות)
תודה.
 
זה מטוס חכור ע"י אל על

כשמזמינים ישירות מאל על אז כתוב במפורש שהטיסה מופעלת ע"י Priviledge Style on behalf of SUNDOR, לא יודע לגבי גוליבר (אף פעם לא הזמנתי אצלם).
 

לאונידס

Active member
קודם כל תביעה סביר להגיש רק מול מי שהבטיח לך

אם מסיבה כלשהי היה לך מאוד חשוב אל על וזהו החוזה שנכרת בינך לבין גוליבר, יענו גוליבר לא עמדו בהתחייבות אז אתה צריך לפנות אליהם.
באופן כללי אתה יכול לקנות כרטיסים באל על ולטוס בחברה אחרת דרך קוד שייר (וכך מתרחש הנס של טיסת אל על בשבת לוינה) או אפילו בחכירה "רטובה" של מטוס וצוות של חברה אחרת, אבל זה לא עניין שלך אם הסוכן התחייב לטיסה במטוס של אל על וצוות של אל עלץ
לא יודע:
א. אם באמת הסוכן התחייב לך מטוס של אל על או שאתה רק הנחת כך בגלל ששילמת יותר כסף
ב. אם היתה התחייבות כזו האם יש לך איזשהו תיעוד שלה
ג. למה דווקא לרוץ לתבוע, אולי כדאי קודם כל פשוט לפנות אליהם, אבל הדרך לבית המשפט פתוחה לכל אחד.
 

lirannm

New member
הובטח לי צוות אוויר ישראלי

אני לא מומחה גדול למשפט אוויר ומונחיו.
הנציגה בגוליבר הבטיחה לי שאני אטוס עם אלעל או סנדור שזה לאו קוסט עם טייסים וצוות אוויר של אלעל.
בפועל זה לא קרה.
אוסיף שאיש לא עדכן אותנו שלא נטוס עם אלעל (נדמה לי שחובתם לעדכן לפני ) , בשדה עוד על המסכים הופיע הלוגו של אלעל, במטוס הנציגה של אלעל אמרה במיקרופון "ברוכים הבאים לטיסת סנדור של אלעל ".
לא ברור לי הזלזול הזה באינטליגנציה של האנשים.
 

YHS

New member
לדעתי הפרשנות היא שלך

בשום מקום בהזמנת הכרטיס לא כתוב "צוות ישראלי". גם לא צבע המטוס וגם לא שעל כנף המטוס יהיה בוהק דגל המולדת. (אפילו אם אתה טס לרנה).
הבטיחו לך טיסה. צוות הקרקע הוא של אל על, הארגון הוא של אל על, הכרטיס גם שלהם. לדעתי הלא משפטית תפסיד בכל תביעה (שתהפוך לטביעה) מהטעם הפשוט שהטענה הבסיסית של אל על תהיה שמה זה הם טובים.... למרות העומס בחגים, למרות עיצומי (לכאורה) הטייסים, הם התאמצו ומצאו פיתרון כדי שתוכל להגיע ליעדך. אפילו הוסיפו דייל דובר עברית למקרה שאתה יודע רק עברית ולדינו בסיסית.
כמו שאמרו הגששים במערכון "המכונית המגויסת": "סע לשלום איש צעיר".
 

דניאלה1311

Active member
מנהל

לאונידס

Active member
אז תתבע את מי שהבטיח לך

אין קשר למשפט אווירי, חוזה צריכים לקיים.
אם גוליבר הבטיחו לך משהו ולא קיימו הם לא בסדר.
&nbsp
כמובן כדאי שתשאל את עצמך כמה שאלות שאולי תצטרך לענות עליהן כמו:
האם יש לך דרך להוכיח שנציגת גוליבר הבטיחה את מה שאתה טוען שהבטיחה?
למה לא התרעת מוקדם ככל האפשר כדי שגוליבר יוכלו לתקן את המעוות? נניח כשהגעת לחו"ל כדי שיוכלו לנסות לתקן את המקולקל לפני הטיסה חזרה?
למה אתה לא מרים טלפון עכשיו לגוליבר לבקש מהם תגובה?
ותכלס מה אתה רוצה? עכשיו אתה כבר בארץ וכבר אי אפשר לתקן אחורנית. נניח שגוליבר אומרים שהם מצטערים ואתה 100% צודק. מה אתה רוצה שיקרה עכשיו?
 

yossialef

New member
כמה הבהרות

א. חברת סאן-דור היא חברת השכר של אל-על לא חברת הלואו-קוסט
(שהיא UP ).
2. קיימת הבחנה המטעה את הנרשמים לטיסות אל-על. באם נכתב שהטיסות
בחברת אל-על , אין זה מחייב שנטוס במטוסי אל-על.
לכן, באם יש לך אישור מוכח כלשהו (כתוב, בע"פ) שהטיסה היא טיסה
במטוסי
אל-על, עומדת לך הזכות לפעול כרצונך כולל תביעה משפטית
בסופם של ההליכים. באם נאמר לך שרק הטיסות בחברת אל-על, הנושא
פתוח לפרשנות וכדאי לחשוב טוב מה עושים.
3. אני בכל אופן הייתי שולח מכתב הבהרה לכל הגורמים בפרשה הזאת.
4. בכל מקרה, פנה לגב' תלמה שמיר אחראית פניות הציבור בנתב"ג.
טלפון : 03-9752386 פקס: 03-9752387 על מנת לקבל מהמבצעים
של נתב"ג פרטים לגבי הטיסה שלך. כגון, המטוס מתוכנן לטיסה, המטוס
שהטיסה בוצעה בפועל. האם קיים להם אישור על השינוי (באם היה בכלל).
תן להם את תאריך ושעת הטיסה, ומספר הטיסה (כולל קוד החברה).
5. אסוף כל חומר הקיים ברשותך. כגון, כרטיס אלקטרוני, אישורי הזמנת הטיסה,
כרטיסי עליה למטוס, הקלטות, ועוד....
6. למיטב הבנתי, בשלב הזה "חוק טיבי/שרותי תעופה" עוסק בנושא זמנים בלבד
(איחורים, ביטולים) ולא עוסק בנושא החלפת חברת תעופה. באם הטיסה יצאה
במועדה אין מקום בשלב זה לפיצוי ע"פ החוק הנ"ל.
 

yossialef

New member
מצטער אבל אני לא מבין מה אתה לא מבין

אז נסביר זאת אחרת.
זה מכתב ניסוח רהוט של הסיפור העובדתי והבהרות הולמות של הדרישות המתבקשות.
בסדר הלוגי שאני מכיר, הצעד הבא יהיה מכתב התראה/אזהרה ודרישת תשלום לפני פנייה לערכאות, ולאחר מכן תביעה משפטית.

כמובן שאין בחיים שחור ולבן אלא ואריציות של אפור בגישות לפתור מחלוקות.
 

lirannm

New member
תודה רבה

סוף סוף תשובה לעניין, כבר חשבתי שאני אשם עם התגובות כאן.
לצערי השיחה עם חברת גוליבר נמחקה לי .
זכור לי במפורשות שהובטח לי צוות אוויר של אלעל , כי היה לי חשוב לוודא זאת.
אמשיך לפי ההמלצות שלך
 
למעלה