מה שמותר ומה שכדאי
מותר: יש הסכמי תעופה בין מדינות ובין חברות תעופה למדינות שמאפשרות או לא מאפשרות קווים מסוימים. כל מדינה מנסה להגן על מקומות העבודה בחברות המקומיות אצלה ומגיעים לפשרות, שהרבה פעמים הם הדדיות - אתפ תטוסו אלינו ואנחנו נטוס אליכם.
כדאי: גם בלי אילוצים של רישיונות נחיתה, יש עיניין של כדאיות. ללופטהנזה יש האב (hub) בפרנקפורט ולבריטיש בהיתרו. לטוס בין שני שדות תעופה שאף אחד מהם הוא לא ההאב שלך (עם כל המרכז הלוגיסטי שלך), מן הסתם פחות רווחי.
בכל מקרה, אני חושב שהסיבה הראשונה היא העיקרית.