מה ההבדל בין החוק החדש למצב הקיים ?

eladgabso01

New member
מה ההבדל בין החוק החדש למצב הקיים ?

רוצים לשבת ליד יציאת חירום? התקנות החדשות יגרמו לכם לחשוב פעמיים
רוצים לשבת ליד פתח יציאת החירום במטוס כי יש יותר מקום לרגליים? אולי כדאי שתחשבו שוב. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום תקנות המחייבות את חברות התעופה לאפשר לנוסע לשבת במושב הבטיחות הסמוך ליציאת החירום רק למי שמוכן לבצע את סדרת הפעולות הנדרשת במקרה חירום. מדובר בין היתר בתפעול פתח יציאת החירום, זיהוי מצבים שבהם אין לפתוח את פתח היציאה, הערכת מצב מגלשת החירום, הפעלתה וסיוע לנוסעים אחרים לרדת ממנה ופעולות נוספות. כמו כן מחויבות חברות התעופה לקבוע נהלים שיבטיחו כי הושבת הנוסעים במטוס תעשה באופן שלא יפריע לפינוי חירום.
בהקשר זה נקבע כי נוסע שבשל מצבו עלול לעכב נוסעים אחרים או להוות מכשול לאנשי הצוות בביצוע תפקידם לא יושב ביציאת החירום. איסור זה חל גם על נוסעים הסובלים ממגבלה פיזית או נפשית שתקשה עליהם לנוע במהירות, נוסעים בעלי מוגבלויות משמעותיות בראיה או בשמיעה שתמנע מהם להבין הוראות, נוסעים שבשל מחלה הם חלשים כך שלא יוכלו לנוע במהירות, נוסעים שממדי גופם יקשה עליהם לעבור דרך פתח יציאת החירום הקרוב, ילדים מתחת לגיל 12, נוסעים מגורשים, מסורבי כניסה או עצירים ונוסעים עם בעלי חיים יחד אתם.


http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-521380
 

אודרי11

New member
אין לי מושג על החוק החדש

אבל כבר חתמנו על טפסים עם כל ההגבלות והאיסורים האלה , לא אחת כשישבנו שם.......
 

Boston Guy

New member
זה המצב תמיד בחברות שאיתן אני טס

כשאתה מקבל מושב ביציאת חירום, תמיד שואלים אותך - גם דייל\ת הקרקע וגם הדייל\ת במטוס - ARE YOU WILLING AND ABLE TO OPERATE THE EMERGANCY EXIT.
במטוסים קטנים לעיתים איש הצוות נותן תידרוך מפורט של מה צריך לעשות ואיך (למשוך פה, לדחוף שם, להרים את הדלת לתוך המטוס וכיוצ"ב).

זה עניין של בטיחות בסיסית - הדבר האחרון שהצוות צריך במקרה חירום זה מישהו שבמקום לעזור עוד עלול לחסום את הדרך ליציאת החירום.
 

eladgabso01

New member
שמעתי עכשיו שיחה ברדיו על זה

לטענת משרד התחבורה מאז שאלעל התחילה למכוור את מושבי היציאה היא לא מקפידה להושיב שם כאלה שיכולים לעזור בפינוי ( שלא לדבר על כאלה שיכולים להפריע)

מבחינתה עדיף להושיב שם ילד בן 10 שמשלם מאשר מבוגר שלא משלם..
 

לאונידס

Active member
אני מפקפק בטענה הזו

ראשית אל על קודם מחלקת את המקומות לנוסעים במעמד מועדף, כאלה במעמד זהב ומעלה בתוכנית הנוסע המתמיד שלה ורק אם נשארים מקומות היא מוכרת אותם בכסף.
בד"כ ילדים לא זוכים למעמד כזה.
שנית הנסיון שלי אומר שצוות האוויר מאוד מקפיד על כך שבשורת היציאה ויציאת החירום יהיו נוסעים שכן עונים לדרישות. כך שגם אם מישהו כן איפשר הושבה לא מתאימה בשורה הזו צוות האוויר ידאג לשנות את ההושבה.
&nbsp
אם משרד התחבורה יודע שאל על פוגעת בבטיחות טיסה שיתכבד ויטפל בעניין במקום להשמיץ.
הכל כמובן תחת ההנחה שאכן זו טענת משרד התחבורה ולא השמצה של משרד התחבורה.
 

ybo4

New member
בטיסה האחרונה שודרגנו

למקומות האלה (אם אני זוכרת, תמורת נקודות).
אבל בהחלט שאלו אם יכולים לתפעל, לא הרשו להחזיק בתיק והיה רושם שמתייחסים ברצינות למקום.
 
למעלה