סקי למתחילים ?

esp8266

New member
סקי למתחילים ?

זה בטח נשאל כבר מליון פעם אבל איכשהו לא מצאתי את עצמי.
אני בן 31, לא עשיתי סקי אף פעם( כן, כן.. ) ואני רוצה לסוע בפעם הראשונה.
יש אינסוף דילים, שאפילו כוללים הדרכה .

רציתי לשאול, האם ההדרכות הכלולות האלו שוות משהו, והאם יש חברות ספציפיות שמארגנות טיול כזה עם אנשים צעירים שרק מתחילים עם העניין ?

מין טיול מאורגן לשבוע סקי עם אנשים בגיל שלי , לא במחיר מופקע :)
תודה רבה.
 
למיטב נסיוני - כן

נסעתי עם סקי דיל כמה פעמים. גם בתור מתחילה וגם בתור מתקדמת. תמיד נהנתי והרגשתי שקיבלתי תמורה לתשלום ששילמתי. זה מאוד נוח שיש נציד מטעם החברה באתר, שהכל כבר מאוגד בתוך חבילה ושלא צרי לדאוג לכלום. ההדרכה הייתה מעולה תמיד.
&nbsp
בתור מתחילים כדאי לבחור אתר סקי שטוב יותר למתחילים כמו פאסו טונלה באיטליה לדוגמה.
&nbsp
&nbsp
 
לא כל כך חדשה

קוראת כבר שנים רבות, כותבת הרבה הרבה פחות בכינוי אחר ששכחתי את הסיסמה שלו "א ח ת מהחברה" ולא מצליחה לשחזר.
&nbsp
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
איזה יופי. מקוה שתכתבי יותר
 

לאונידס

Active member
אני עם קלאב מד

אני לא יודע להשוות לך אם מארגנים אחרים כי ניסיתי רק אותם, אבל בחרתי בהם אחרי שבדקתי "על הנייר" כל מיני נותני שירות אחרים ואחרי ששאלתי אחרים שניסו.
&nbsp
לאתרים עם הדרכה קבוצתית העדפתי את צרפת. בבדיקה שערכתי כדי לקבל רשיון הדרכה בצרפת הבחינות המחמירות ביותר, מה שמעלה את הסיכויים למדריך טוב.
בנוסף כמתחיל בחרתי אתרים עם מכסימום מסלולים קלים, קרי כחולים וירוקים. די משעמם לגלוש 5 ימים את אותו מסלול וגם לטעמי בגלל חוסר הגיוון תהליך הלימוד מאוד מוגבל. באתר עם עשרות ק"מ מסלול שרלוונטי לגולש מתחיל גם לומדים יותר וגם הרבה יותר כייף.
קלאב מד מאוד עזרו לי במציאת אתר מתאים.
עוד יתרון שהיה לקלאב מד וספציפי אלי היה מחיר חדר לבד. אני נסעתי לבד והיתה אופציה למחיר לחדר לבד חצי ממחיר לחדר לשניים. אצל שאר המארגנים חדר לבודד עלה הרבה יותר ממחיר חדר לזוג. אגב קיבלתי חדר זהה לזוגות, לא חדר משונמך.
 

לאונידס

Active member
תיקונים: חופשה לבודד במחצית ממחיר חופשה זוגית

כשאצל מארגנים אחרים חופשה לבודד עלתה פחות מחופשה זוגית אבל הרבה יותר ממחצית המחיר.
כך שלמרות שקלאב מד נחשבים יקרים יותר ממארגנים אחרים לי אישית המחיר שלהם היה תחרותי.

לא הדגשתי מספיק אז לשאלה הספציפית על הדרכה קבוצתית:
ההדרכה היתה בערך 4 שעות ליום, מחולקות או ברצף (תלוי...).
אחרי יום וחצי כבר ידענו לגלוש יותר על המגלשיים ופחות על הישבן לעשות סיבובים וטיפה פארלל, התחלנו להנות מהעסק ולא רק להתענות.
בימים הרביעי והחמישי כבר יצאנו לטיולים די ארוכים (לכן 4 שעות), עשינו טיפה גם מסלולים אדומים ומאוד נהננו מהעסק.

כמה אזהרות:
1. ספורט עם אחוז פציעות מאוד מאוד גבוה.
2. כדאי מאוד להיות בכושר סביר פחוס. גם להנאה וגם להפחתת הפציעות.
3. אחוז הפורשים בין המתחילים מאוד גבוה - גם כשלא נפצעים. התחלנו בקבוצה לא קטנה (אני חושב שמשהו כמו 12) וביום הרביעי ביינו 4-5. לא כולם נתפסים לתחביב.
4. מי שכן נתפס מאוד אוהב את העניין ואז צפויה הוצאה כספית שנתית לא קטנה....

אגב יש אנשים שלפני החופשה לומדים סקי על סימולטור.
חלקם מהללים ומשבחים, אחרים אומרים שהיה מיותר לחלוטין.
אני לא ניסיתי אז לא יודע לחוות דעה.

וטעות סופר, עם ולא אם
 

moco10

New member
גם ממליץ על פאסו טונלה למתחילים

הומלץ לנו על ידי "סקי דיל", אבל מכיוון שאנחנו תמיד מתכננים דברים מאוחר, כבר לא היה מקום במלון שהם עובדים איתו, אז פשוט התארגנו לבד בדירת איירבנב - לא ביג דיל, וכבונוס הוספנו לנו בהתחלה יום וחצי במילאנו.
מכיוון שכבר ממילא היה לנו רכב, גם עשינו, אחרי הסקי, גיחות קצאות לעיירות ליד.

יש שם מבחר גדול של מסלולים קלים (ואחרי שחזרתי ארצה גיליתי שהיו שם עוד שאפילו לא ניסיתי) כולל מסלולים קלים אך ארוכים.
שווה גם לנצל את הסקיפאס ולעלות לקרחון ולרדת חזרה גם ברכבל (אלא אם כן אתם מיומנים מספיק) - עולם אגדות.
 
לטעמי למתחילים כדאי ללכת עם חברה מארגנת

לקחת חבילה כוללת הכל, כמו שליאונידס הציע, באתר בעל כמות נאה של מסלולים ירוקים וכחולים (אם מדובר על אירופה) או רק ירוקים (אם מדובר על צפון אמריקה). יש בשוק הישראלי כמה חברות כאלו. בדקנו בעבר את סקי דיל ואת פינגווין וטסנו פעם אחת עם פינגווין לאנדורה ממש לפני כמה ימים בזנב של ביקור מולדת בארץ. כולן די אותו הדבר וכמו חברות טיולים מאורגנים אחרות. באתרים מסויימים ומדינות מסויימות הם אמינים וטובים ופה ושם יש פאשלות וסיפורים עצובים. פינגווין קצת פידחו לנו עם שוברי אוטובוס ופרטים קטנים במלון אבל, לפחות לגבי האוטובוס ויצירת קשר, היו יעלים בתיקונים ובהסדרת הבעיות. השמועה אומרת שהאתרים האוסטרים והשוויצרים הכי מאירי עיניים למתחילים. אני למדתי לעשות סקי בצפון אמריקה ומעולם לא הייתי באתרים במדינות אלו אז אין לי יכולת לאשש את הדברים. באתר בו היינו באנדורה (גרנד וואלירה) יש מצב בעייתי בו האיזור הכי נחמד למתחילים (מתוך 5 תתי איזורים באתר) הוא כפר מלונות קטן ונידח ללא תנאי אפרה-סקי (שבמאמר מוסגר לא התלהבתי מהם ולא ממש חשובים לי). פאס דה לה קאסה, הכפר השני הכי גדול באזור ובעל אפשרויות הבילוי הגדולות ביותר למרגלות האתר, ואנקמפ (הכפר הגדול באזור) יושבים באיזורי סקי מתקדמים יותר שיהוו בעיה למתחילים. בצפון אמריקה (בהתעלם מאנומליות כמו וויסלר או אספן) מרבית אתרי הסקי אינם בצמוד לעיירות ציוריות ותרבות האפרה-סקי פחות מפותחת. אם תרצה יותר מידע על סקי בצפון אמריקה תשאל ואשיב. ממילא רוב הסיכויים שמישראל תצא לסקי באירופה ולא בצפון אמריקה.
 
למעלה