פראג למתקדמים - דרום בוהמיה ועוד

urilei

New member
פראג למתקדמים - דרום בוהמיה ועוד

החיפוש שלי אחר יעד קריר (באופן יחסי) לסוף אוגוסט במחיר שפוי הסתכם בסופו של דבר בנסיעה לפראג ב-106$ לנוסע (UP, דרך הנוסע המתמיד). אגב ובלי קשר לשאלה שלי, יש ב-UP מחירים לא רעים בכלל לסוף אוגוסט גם להזמנות רגילות (ביחס לסוף אוגוסט).
אז אמנם הייתי בפראג כבר 3 פעמים (פעם עם אבא, פעם עם החברה, ופעם שלישית לחתונה), אבל זה ממש לא אכפת לי, יש לי תמיד טעם של עוד מהעיר הזו...
מדובר על שלושה שבועות מאמצע אוגוסט עד תחילת ספטמבר. עלה רעיון לקחת רכב בנחיתה, לטייל איתו כ-7-10 ימים ואז להגיע לפראג ולהמשיך בטיול ללא רכב (אם נעשה את זה, זה אומר שנגיע לפראג כבר לקראת ספטמבר).
יש לי מעט מאוד תוכניות בשלב הזה אבל אשמח לשמוע הצעות במיוחד לגבי יעדים מעניינים שאפשר להגיע אליהם עם רכב בסביבות פראג (סקסוניה ובוואריה גם הולך אם זה בחלקים הקרובים-יחסית שלהם) ובדגש על טיולי טבע מעניינים.
חוץ מזה אנחנו רוצים לבקר גם בדרום בוהמיה - צ'סקי קרומלוב, צ'סקה בודיוביצה והסביבה. האם נוח לטייל שם עם רכב או שמדובר באזורים עירוניים שאני אתחרט שנכנסתי אליהם? איך עובד העניין של כבישי אגרה בצ'כיה? מדבקה? מחסום עם קופה? משהו אחר?
קארלובי וארי ודרזדן - עדיף להגיע עם רכב או עם אוטובוס מפראג?

תודה!
 
לפני שנים, במסגרת "טיול כוכב"

שכלל ללא רכב את פראג, ואחריו שבוע קצר בצ'סקה קרומלוב.
בתוך העיר, הלכנו ברגל, מאוד מתאים עם מקומות יפים בטווח הליכה קצר יחסית.
מחוץ לעיר עם המכונית השכורה הקטנה, נדדנו באזורי היערות עם הכפרים הנחמדים. בספטמבר, במקומות הגבהים יותר, היה קר. מבחינתנו " קור נסבל".
גם סביבה נחמדה, וגם אנשים לבביים.
והבירה.... כל כפר משהו אחר. אבל תמיד טוב!
 

urilei

New member
תודה! האם תוכל לפרט שמות של כמה כפרים שאהבתם?

 
כבר עברו הרבה שנים....

לא תכננו במדויק. התרכזנו בעיקר באזור ההרים הגבוהים, לכיוון אוסטריה.
פגשנו סימנים רבים של ה"מלחמה הקרה", תעלות נ'ט, מערכות כריזה בכפרים.
האנשים היו ידידותיים, רבים מהם דברו מספר שפות.
ההיסטוריה של האזור, כולל את תחילת הסיפוח על ידי הגרמנים. אחרי המלחמה, השלטון הקומוניסטי גירש אלפי אנשים לאוסטריה, גרמניה, ובמקומם העבירו צ'כים מרחבי המדינה.
וכמובן הוסיפו את הקידומת צ'סקה לרבים מהישובים.
הסביבה יפה, האנשים נחמדים! תהנו!
 
למעלה