איטליה

איטליה

צריכים לעבור ברומא, פירנצה, וונציה.

מבין שתי האפשרויות הבאות, באיזו הייתם בוחרים? ומדוע?
אפשרות א', אליטליה - הלוך לרומא וחזור מונציה (בחזור יש קונקשן ברומא).
אפשרות ב', אל על - הלוך ושוב רומא (חזרה מונציה לרומא ברכבת).

המחיר לא משנה.
 

urilei

New member
אלו ממש כל האופציות?

נוטה לומר שהייתי בוחר בראשונה בהנחה שמדובר בקונקשיין סביר, אבל לא בטוח.
לחזור מוונציה לרומא ברכבת זה גם מאוד יקר (תוסיף איזה 60 יורו לנוסע, וזה די משמעותי בשקלול כדאיות של טיסה) וגם משם אתה עוד צריך להגיע לנמל התעופה שהוא לא כ"כ קרוב ולא כ"כ זמין ומכיוון שזה אל על גם להתגלגל לטרמינל 5 שזה לא איפה שהרכבת עוצרת.
כלומר, אם כבר הייתי עושה את זה, הייתי משבץ את רומא בסוף המסלול, ומשם לוקח מונית או שירות הסעה אחר לנמל ולא ברכבת כחלק מהמסע המפרך מוונציה.
לאל על יש טיסות מוונציה (אמנם רק פעמיים בשבוע, אבל עדיין יש). הייתי מעדיף לשלם עוד 100$ על הכרטיס ולחזור משם וזהו. החזרה לרומא לא תעלה לך הרבה פחות וזה עוד בלי לדבר בכלל על זמן וטרחה אלא רק על כסף.
 
לא הייתי ער לכך שאל על נוחתים בונציה, תודה

מעבר לכך, אם כל שאר הנתונים היו זהים באיזו מבין שתי החברות היית מעדיף לטוס?
 

urilei

New member
לגבי חברה נטו (בלי קשר ללו"ז, מחירים, יעדים וכו')

הייתי מעדיף את אל-על ורק מהסיבה שהבנתי שאליטליה פיתחה את כישרון איבוד המזוודות לדרגה של אמנות (זה בעיקר מקריאת תלונות באינטרנט, לא טסתי איתם). יש מצב אפילו שהם מחזיקים שיא עולמי/
 
קודם כל הייתי בודקת אם האופציה של רכבת ישירה מוונציה

לשדה התעופה פיומיצי'נו מתאימה לי מבחינת השעות, כך שאם תיקח את הרכבת חזרה לרומא, תוכל לנסוע ישירות לשדה, ללא מעבר בעיר.
trenitalia.com
לבדיקה של הנושא הזה, יש 2 רכבות ישירות ביום (סבלנות עד שהן מופיעות, יש המון לא ישירות)

אם הייתי צריכה לבחור בין שתי אלה (האפשרות הטובה ביותר תהיה טיסה עם אל על לרומא וחזרה עם אל על מוונציה), אולי אליטליה, כדי להפחית מספר המעברים והטרטורים. אם צריך לעשות קונקשן בשדה התעופה ברומא, אז זה הטרטור היחיד. או שכאמור, הייתי נוסעת ברכבת הישירה עד פיומיצ'ינו, שזה לא שונה בהרבה מבחינת טרטור.

אני חושבת שההחלטה להתחיל ברומא ולסיים בוונציה מצויינת, כך צריך להיות: העיר הקשה והעמוסה ביותר בהתחלה והרגועה (בתנאי שיוצאים ממוקדי התיירות ולא מסתפקים רק בהם) בסוף.
 

yossialef

New member
בכל מקרה לא אליטליה


כאמור לא אליטליה בעקבות הכתבה בלינק הבא:

[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4735101,00.html[/URL]
 

טינטיןS

New member
רוצה לסייג

למרות שמה שכתוב על אליטליה נכון- (מנסיון אישי), אם טסים מישראל לרומא, וחוזרים כנ"ל, ללא העברת מטען (שבטוח ילך לאיבוד...), אז סה"כ הטיסה לא נוראה. 3 שעות +/- זה לא אסון. לא הייתי טסה עם אליטליה לשום מקום אחר, או לטיסה ארוכה יותר מרומא, ובכל מקרה-רק טיסה ישירה.
בחזרה מרומא לארץ, ממילא חוזרים דרך טרמינל 5 הרחוק והמאובטח והמבודד.. אז ההתנהלות לא כ"כ משנה.
 
זה גם היה הרציונל שלי ואני טסה איתם. ברומא, יום ראשון

בצהריים, בהנחה שאין מזוודה לשלוח, כמה זמן מראש היית מתייצבת לטיסה? בארץ אני מניחה שאתייצב שעה וחצי-שעתיים לפני, גם כן ללא שליחת מזוודה.
 

טינטיןS

New member
נראה שגם אנחנו לוקחים שוב את אליטליה שבוע הבא

אני מתייצבת כרגיל לפי הנהלים כשעתיים+ לפני הטיסהגם בבן גוריון וגם בחזור. בחזור ברומא, לדעתי יותר מכל מקום אחר, הבדיקות קפדניות ולוקחות זמן.
 

טינטיןS

New member
יש לך אולי תובנה בשבילי

לגבי לMazzano Romano? נאחנו הפעם עושים ממש גיחה. 3 ימים מלאים בלבד. (בד"כ נוסעים לשבוע). המטרה מעבר להריח את "המכורה", לחוש את אוירת החג המתקרב מאד. אז אולי יש לך המלצות נוספות שאני לא מודעת להן?
 

YHS

New member
הנה, הפנית לפורום איטליה

כמה יפה שאתה כאן.
כדי שתדע למה אני לא הפניתי - לא הכרתי את הפורום.
עכשיו נמתין שאחרים יסבירו למה לא הפנו.
 
אני לא הייתי רוצה שאנשים יגלשו שם במקום פה, כאן זו קהילה

ותשובות ניתנות מתוך רצון טוב וניסיון, לא ממש הוגן להשוות תשובות שניתנות כאן עם תשובות שניתנות שם ממישהו שהוא מומחה מקצועי ומנהל פורום מסחרי שאינו קהילה.
אישית אני נהנית לקרוא את תשובותיו אבל חושבת שלא תמיד הן מותאמות לנתוני האקלים בעונה מסויימת וגם, הן מוכוונות מראש לטיול עם רכב פרטי, גם כשמדובר באזורים שאינם דורשים זאת בהכרח.
 
לא, אני לא מכירה. ממה שקראתי, הייתי חושבת על ויטרבו

Viterbo, אני אוהבת עיירות עתיקות עם הרבה היסטוריה ואמנות. נדמה לי שהנסיעה קצת ארוכה.
אפשר לחשוב על Castelli Romani אבל אני מודה שזה לא הכי מלהיב אותי (פרסקטי, קסטל גנדולפו, נמי - מקומות שקל להגיע אליהם ולהתנייד ביניהם בתחבורה ציבורית).

אולי פלסטרינה, Palestrina.
אני חושבת שהאתר הזה מצוין, השתמשתי בו לצרכים שונים, הוא עשוי לתת לך רעיונות. רשימת האתרים האפשריים מופיעה בצד שמאל למעלה. כאן המידע על קסטלי רומני:
http://www.italyheaven.co.uk/lazio/castelliromani.html

וגם, אני הייתי קוראת על ארצו בדרום טוסקנה ואם היתה מעניינת אותי, רואה אם היא במרחק נסיעה סביר מרומא לטיול של יום אחד. Arezzo.
 
למעלה