לונדון דווקא חיכתה לי

לונדון דווקא חיכתה לי

ואני בתמורה, הבאתי אליה את השמש.
שמונה ימים בלונדון באמצע אוקטובר, ורק ביום האחרון טפטף קצת גשם. תענוג של ממש. מעיל דק וכפפות אנגליות שקנינו עשו עבודה מצויינת בהגנה מפני הקור, ושום דבר אחר לא מנע מאיתנו לכבוש את העיר.

אתחיל בהמלצה הכי הכי חמה: Show Stoppers. אם יש לכם רק ערב אחד בעיר הזאת, תעזבו את העיר ואל תנסו לראות שום כיכר או מוזיאון, לכו למופע הזה. מדובר במיוזיקל באימפרוביציה, למי שלא מכיר מופעי אימפרוב- זה אומר שהחבר'ה על הבמה ממציאים את הכל על המקום. זה היה מדהים. הם טובים ומצחיקים ומוכשרים באופן יוצא דופן, ונהננו מאד מאד מאד.
מלבד זאת ראיתי גם את מלך האריות (100 ליש"ט יותר מהמופע שהוזכר לעיל) שהיה מצויין אבל סופרלטיבים עליו כבר קראתם בטח בכל מקום, ואת פנטום האופרה, שהיה מאכזב. התאטרון טוב, כלומר האפקטים התפאורה התלבושות הכשרונות, אבל הסיפור... מה אני אגיד לכם, זה היה מה זה משעמם.

המלצתי השנייה היא לרכוש travel card מנייר, בתחנת רכבת לאומית (ולא רכבת תחתית!). רכשנו כרטיס חופשי שבועי, הוא תופס לכל אמצעי התחבורה בלונדון, אנחנו קנינו את איזורים 1-3 (זה היה מיותר, 1-2 זה מספיק, תכננו להגיע לגני קיו אבל בסוף לא הספקנו) וזה עלה 75 ליש"ט לשתינו יחד (נסעתי עם אמי). הכרטיס איפשר לנו להשתמש בקופונים של 2for1 עליהם תוכלו לקרוא כאן, ובאמצעותם חסכנו יותר מ100 ליש"ט, ככה שזה היה שווה מאד. http://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london

המלצתי השלישית והחשובה היא לא, ואני חוזרת, לא (!!!) ללכת לצפות בחילופי המשמר בארמון בקינגהאם. אתם תבזבזו על זה שעות ולא תראו כלום, ואפשר לראות חילופי משמר מאד בקלות בכל ארמון אחר בכל כמה שעות. אנחנו התבאסנו על הזמן המבוזבז בארמון בקינגהאם ואז תפסנו במקרה אחרי כמה ימים את חילופי המשמר בTower of London. מה שכן, זה היה בלי תזמורת. אם התזמורת נורא חשובה לכם אז לכו לארמון בקינגהאם ותאזינו לה, לא תוכלו לראות הרבה ממנה.

המלצתי הרביעית והאחרונה היא: אם אתם מתכננים לטוס ללונדון, תתחילו לחסוך. זה יעד יקר...
 

touristico

New member
המלצות נהדרות!

לונדון הוא היעד שבתי בחרה לקיץ הקרוב.... אשמח לעוד פרטים ממך..
- מלון מומלץ?
- הטרוול קארד - האם צריך להדפיס את הקופונים מראש? האם ניתן להדפיס בארץ לפני שרוכשים כרטיס?
- עוד הצעות מעניינות ?

תודה !
 
תהני!

אני הדפסתי מראש את הקופונים- דרך האתר יש אפשרות לעשות זאת- אבל אם לא עושים זאת לא נורא, אפשר להשיג אותם בתחנות הרכבת כשקונים את הטרוול קארד.
לנו בדירה כאן, ואם אין לך בעיה עם מדרגות אז אני ממליצה. http://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london
&nbsp
עשינו 3 סיורים עם הLondon Walks: סיור בעיר העתיקה שהיה מצויין מצויין מצויין, סיור בTower of London שהיה גרוע ביותר, וסיור בגריניץ' שהיה אחלה.
בכלל לא תכננו ללכת לגריניץ', אבל ברגע האחרון כן הלכנו וטוב שעשינו את זה, זאת שכונה מקסימה. שטנו לשם בסירה והיה נחמד מאד.
שמענו הרבה דברים טובים (ואף תכננו ללכת אבל ויתרנו לטובת גריניץ') על הסיור המשפטי שלהם בימי שני. שווה לעיין באתר שלהם ולקרוא איזה סיורים הם מציעים.
&nbsp
אטרקציה קצרה שנהננו ממנה מאד מאד היא האורוות המלכותיות בארמון בקינגהאם, זה לא מוזיאון אלא ממש האורוות עצמן שפעילות גם היום (אחת הכרכרות הייתה חסרה כי היא בדיוק הביאה את הדואר מארמון סיינט ג'יימס). יש שם את הסוסים ואת הכרכרות המרהיבות, וגם את הרולס רויס (את הבנטלי לא ראינו, כנראה הייתה בשימוש בדיוק). מדריך אודיו מוצלח.
&nbsp
אם ראית כבר קתדרלות גדולות בחיים, אפשר לוותר על ווסטמינסטר אבי לטעמי. היא לא וואו. שמעתי דברים טובים יותר על סנט פול, לא הספקנו להגיע בעצמנו.
ווסטמינסטר מעניינת, המלכים והמלכות קבורים בה, יחד עם עוד אדם או שניים שבטח שמעת עליהם (צ'רלס דרווין למשל). לשתי הקתדרלות יש 1+1 בדיל הזה של כרטיס הרכבת.
&nbsp
חובה ללכת לראות את הNatural History Museum אפילו אם לא תיכנסי. היינו בטוחות שזה איזה ארמון מפואר שהוסב למוזיאון, לתדהמתנו קראנו שהוא נבנה מראש כמוזיאון. הרבה יותר שווה מארמון בקינגהאם, אם אני הייתי המלכה הייתי מבקשת לעבור.
המוזיאון עצמו עצום ואפשר לבלות בו חודש, אנחנו הקצבנו מראש שעה אחת לזה (ההיסטוריה של העולם היא אותה היסטוריה בכל מקום ולא רצינו לכלות על זה את הזמן בלונדון) והלכנו לראות רק את הדינוזאורים וחלק קטן מהאיזור של ביולוגיה אנושית.
&nbsp
&nbsp
שופינג: אנחנו נסענו בכוונה לעשות שופינג, קניתי שם אפילו מזוודה כי ממש נסעתי בלי כלום וחזרתי עם מזוודה מלאה. זה בעיקר כי אני במידה שקשה למצוא בארץ. החוויה של חנויות עצומות היא מגניבה אם את בעניין של שופינג, ויש הכל ובשפע, אבל אל תצפי למחירי מציאה, זה לא ארה"ב. בכל זאת לא יותר יקר מבישראל לדעתי. חזרתי עם שלושה מעילי גשם, שהיקר בהם עלה משהו כמו 300 ש"ח. זול ונהדר יש כמובן את Primark. אנחנו נכנסנו גם להרודס כי הוא היה קרוב אלינו ורצינו לראות, נכנסנו כמובן רק כדי להסתכל, טיילנו כמה דקות ויצאנו. מדובר על חנות מ ש ו ג ע ת. ממליצה רק בשביל החוויה האנתרופולוגית. לקחת בחשבון שיש קוד לבוש, אי אפשר להיכנס עם תיק גב או עם ג'ינס.
אם את אוהבת שווקים, שוק בורו (אוכל) ושוק פורטבלו (הכל) הם נחמדים מאד. לפורטבלו כדאי ללכת בשבת. לא קנינו בו אבל נהננו מהאווירה, מהאוכל (זה דווקא כן קנינו), מהשיחה עם אנשים ובכלל.
&nbsp
הLondon Eye- פסדר. נחמד, רואים את העיר. ממליצה ללכת לקראת סוף הביקור כדי שתוכלי להגיד "יו הייתי שם, היי זה פה, זה ככה, מעניין לא ידעתי שזה קרוב לשם". כמובן, עם ה1+1 מכרטיסי הרכבת.
&nbsp
הקדשנו חצי יום לארמון המפטון (כי הנסיעה אליו אורכת כשעה), זה היה נחמד מאד. אם תהיי בקיץ אז ארמון בקינגהאם יהיה פתוח למבקרים וזה בטח עדיף. בתקופה הזאת הוא סגור כי המלכה נמצאת בו.
&nbsp
אם תרצי לשאול על דברים ספציפיים את מוזמנת, מניחה שתשאלי גם בפורום לקראת הטיסה ואז אראה ואוכל להגיב. לא קופץ לי כרגע משהו לראש.
הראש שלי כבר עמוק בטיול הבא
 

רזאי

New member
קוד לבוש להרודס?

אנחנו נכנסנו לשם שלוכים לגמרי, כולל ג'ינס. הילדים שיחקו להם במחלקת הצעצועים במשחקים המיועדים לכך, ושהינו שם זמן רב. אף אחד לא הסתכל עלינו בצורה עקומה, ובטח שלא אמרו לנו שום דבר. בסוף אפילו קנינו שם כמה דברים, ולא הרגשנו יוצאי דופן במראה המוזנח שלנו גם בתור לקופה.
 

Bartleby

New member
כמה זה יקר?

אני חושב על לונדון ברצינות כיעד הבא שלי ושל זוגתי. איפה הכי מרגישים את היוקר? במלון? בהוצאות שוטפות (אוכל, כניסה לאתרים)? אנחנו לא מתכוונים לשבת כל יום במסעדה בלשון המעטה. סטארבקס ומזללות עממיות אחרות בהחלט מספיקות רוב הזמן. מהי, בערך, ההוצאה היומית על בנאדם?

ואפרופו מלון, תוכלי להמליץ? כדאי להשקיע במרכז העיר? או שהתחבורה הציבורית כ"כ יעילה שכדאי לחסוך כסף ולהתאחסן קצת רחוק ממרכז העניינים?

תודה!
 
האוכל הוא מה שיקר,

אבל אפשר לאכול בPret, שיש ממש במרחק יריקה מכל מקום (בכמה נקודות ספרתי 4 סניפים שאני רואה בעיניים בלי לזוז ממקומי), זה כמו סטארבקס רק עם אוכל אמיתי במקום ג'אנק. ממש סבבה, אני התלהבתי מהקונספט. לאמי הטבעונית זו הייתה הצלה בעיר שבה הכל אוכל אורגני ותרנגולות חופש ובשר ללא אנטיביוטיקה אבל לא שמעו על טבעונות כמעט בשום מקום.
https://www.pret.com/en-us/
&nbsp
ההערה מתחתיי על המיוזיקלס קצת תמוהה, הShow Stoppers עלה 20 ליש"ט סה"כ.
&nbsp
תחבורה ציבורית מצויינת ואפשר להתרחק מהמרכז, צירפתי למעלה קישור לדירה שאנחנו לנו בה, שאני ממליצה עליה גם מבחינת מחיר, גם מבחינת מיקום וגם מבחינת הדירה עצמה.
&nbsp
 

Nרב

New member
ושמעו על טבעונות למשל באוכל ההודי לאוהבי הזאנר

יש מנות נהדרות של אורז-תבשילי עדשים-תבשילי ירקות בכ- 10 פאונד לארוחה
 

R750-Girl

New member
אוכל יכול להיות מאוד זול

בין סנדוויצ'ים / סלטים / מרק בסופרים או Pret
מתאים גם לטבעונים שבינינו. כשיש דירה, בכלל עושים קניות בסופר ומכינים אוכל בבית. גם זול וגם מתאים אישית לכל אחד.
לא בטוחה שהבנתי למה האוכל יקר (כשיש אלטרנטיבית זולות, כמו שפירטת)
בארץ, שכל ארוחת בוקר בבית קפה עולה בין 40 ל80 שח, הרבה יותר יקר לדעתי
 

Nרב

New member
אני חווה את לונדון כזולה בד"כ מבחינת האוכל ומוקדי עניין

 

R750-Girl

New member
קניות בסופר בלונדון (בבריטניה בכלל)

הרבה יותר זולות מאשר קניות בארץ (לשם השוואה)
בחוץ - אפשר לאכול יקר או זול, זו כבר בחירה אישית.
 
ועוד משהו קטן גדול

לדעתי גדול מאוד: מי שיזדמן בקרוב ללונדון, לא להחמיץ את תערוכת הפורטרטים של גויה בנשיונל גאלרי. מהמם. מהמם. מהמם.
וכמובן, כמו תמיד, אני ממיץ לקפוץ להאמליז החנות המופלאה, אף שמחיריה מפולפליפם אבל כיף להסתובב שם בינות להמוני הצובאים ילדים כמבוגרים. בקומה העליונה דגם של המלכה וכלבלב עשויים מחלקי לגו, ומדפי דובי הפרווה העמוסים בכל טוב.
 
למעלה