ירחון דבש באיטליה

MajiMagic

New member
ירחון דבש באיטליה

שלום כולם!

בהמשך להודעתי הקודמת, קבענו חופשה באיטליה :).
אנחנו מתכננים את הטיול במתכונת הבאה:
4-5 ימים ברומא
שאר הימים ניקח רכב וניסע צפונה:
1-2 ימים פירנצה
1-2 ימים ונציה
שאר הזמן באזור צפון+ צפון מזרח איטליה = אגם גארדה ודולימיטים
חזרה לרומא לטיסת חזור ארצה.

כמה שאלות:
1. אנחנו מתכננים לעזוב את רומא צפונה ביום שבת. האם יש דברים פעילים, מלבד דברים לראות כמו קטדראלות , באזור פירנציה וונציה בשבת-ראשון? או שעדיף לדחות / להקדים את העזיבה מרומא ליום ראשון-שני / ליום שישי ?

2. האם הייתם מתכננים את המסלול אחרת?
3. הטיול מתוכנן לסוף אוקטובר תחילת נובמבר. ידוע לכם + - מה יהיה מזג האוויר?

תודה על תשובותיכם מראש!
 

האנפה

New member
זו לא העונה לאגם גארדה ולדולומיטים

כבר בתחילת ספטמבר ירד שלג בדולומיטים והטמפרטורות רק הולכות ויורדות. אם אתם לא ערוכים לנהיגה בערפל ובכבישים מכוסים קרח אני מאד לא ממליצה.

לגבי ונציה ביום ראשון: חלק מהמקומות סגורים לגמרי או עם שעות פתיחה מוגבלות. למשל בזיליקת סן מרקו פתוחה למבקרים רק בין 2 ל-4, מה שגורם לעומס גדול מאד. גם השוק של גשר ריאלטו סגור. מוזיאונים פתוחים כרגיל כמה שאני זוכרת. וכמובן הסמטאות והתעלות פתוחים לשיטוט אינסופי כל שעות היום.
 

john111

New member
אין לכם מה לרוץ לפירנצה

ועוד להגיע לאגמים. במקום זה תעלו לצפון בהרבה יותר מתינות וזמן. תעצרו לטייל במחוז אומבריה בדגש על אסיזי, אפשר בהחלט להישאר שם לילה. זו עיר מופלאה ביופיה. גם בהמשך יש הרבה מקומות שווים בדרך. תעצרו לילה בסן גמניאנו, קחו לכם מלון שווה, זה מקום רומנטי וקסום. תעברו בלוקה, עיר יפיפיה. אתם גם יכולים להמשיך לרצועת החוף לכיוון פורטו ארקולה וגם שם לבלות לילה, או להמשיך בדרך לפיזה ולסיים בונציה את הטיול לצפון. אפשר חלק מהמקומות לשלב בהלוך ואז לחזור בדרך אחרת. צפון איטליה הוא אזור נפלא שיכול להכיל טיול שלם, ואין צורך להרחיק עד לאגמים מה גם שזו לא עונה מוצלחת בשביל זה.
 

severino

New member
למה לדלג על פירנצה

היא גיאוגרפית יחסית קרובה לערים שציינת, כגון אסיזי ולוקה
 

john111

New member
ממש לא אמרתי לדלג

אמרתי להגיע אליה בנחת ולוותר על האגמים
 

MajiMagic

New member
תודה על התגובות. לגבי מלון ברומא...

יש לכם מלון שהייתם ממליצים עליו?
משהו מפנק יחסית אבל לא יקר יותר מדי?
 

לאונידס

Active member
ממליץ לשקול מחדש את עניין הרכב או המסלול

רכב בפירנצה לא מועיל ועוד יותר לא מועיל בונציה.
ממליץ לשקול נסיעה ברכבת.
&nbsp
לחילופין אפשר במקום לטייל בגארדה והדולומיטים (לא נראה לי מתאים לתקופה) בדרך בין הערים, למשל באיזור טוסקנה.
&nbsp
אם ניתן הייתי מחליף את אחת הטיסות לצפון, למשל ונציה או מילאנו.
אחרת אתם תשרפו זמן ניכר ולא מעט כסף על נסיעות. איטליה לא ישראל, המרחקים הרבה יותר גדולים.
&nbsp
מזג האויר בדולומיטים לא דומה למזג האוויר ברומא.
אתם יכולים להכנס לאתרי מזג אוויר כמו של YAHOO או WEATHER ולראות סטטיסטיקה של 10 השנים האחרונות אבל צריך לזכור שהממוצע הוא רק ממוצע.
 
יותר מדי תזוזות בעיני, לא הייתי בעונה הזאת מתחייבת מראש

לאזור של טבע אלא כפי שאמרתי במקום עירוני ובמקרה שיתאפשר, לוקחת סיור מאורגן/אוטובוס/רכבת לאתר טבע כלשהו (עד כמה שניתן, הייתי חוקרת את הנושא הזה לפני כן).
לכן הייתי מאריכה את השהות בפירנצה ובוונציה, אולי מוסיפה את בולוניה באמצע, ומוותרת על הרכב.

אני לא רואה הבדל עקרוני בין הפעילויות השונות בימים השונים, כן יש הרבה מאוד אמנות, בעיקר דתית, לראות בפירנצה ובוונציה. לקחת בחשבון שהרבה מאוד מוזיאונים סגורים בימי שני, כנסיות כמובן לא. אז אולי דווקא יום שני הוא יום טוב למעבר בין מקומות, כך אני נוהגת לעשות. רומא היא עיר עמוסה ורועשת, בימי ראשון היא שקטה ולכן זהו יתרון עצום והייתי בוחרת ביום הזה כדי להישאר בה ולא לנסוע ממנה.
 
ולגבי מלון, כבר עברו 5 שנים מאז ובכל זאת אזכיר את ארטוריוס

כי חשבתי שהוא מפנק במידה. יקר? השאלה היא מה זה יקר בשבילך, הוא יחסית קרוב לכמה אתרים מרכזיים אז המחיר בהתאם. מנסיוני, אם אפשר להפוך את הסדר ורומא תהיה בסוף וכבר לתוך נובמבר, אולי יש סיכוי למחיר זול יותר במלון. השתמשי באתר booking.com כדי למצוא מלונות, יש כל הזמן תזוזה וכל הזמן נפתחים מקומות חדשים.
זה המלון:
http://www.booking.com/hotel/it/artorius.he.html

אני גם חושבת שכדאי, אם מצפינים, לטוס חזרה מוונציה, ורונה או מילנו, כדי לחסוך את ההגעה חזרה לרומא לצורך הטיסה. צריך כמו כן לדעת שיש היום רכבת ישירה מוונציה ומפירנצה ישירות עד שדה התעופה ברומא, מה שיקל על הדרך חזרה או על הדרך לצפון מייד עם הנחיתה, אם מחליטים להפוך את הסדר ולבקר ברומא בסוף (תכנון לא בלתי הגיוני אם גם חוזרים מרומא, לבלות את הימים האחרונים בעיר ואז הדרך לשדה התעופה קצרה).
 

urilei

New member
אני כבר מזמן לא עושה ריצות כאלה

הגעתי למסקנה שזה פשוט לא משתלם לשרוף כ"כ הרבה זמן על נסיעות וכ"כ מעט זמן על הנאה מהיעד שהגעת אליו...
בכל מקרה:
- כמו שכבר אמרו לכם - זה ממש לא העונה לטייל בטבע, בטח לא בצפון איטליה, בדרום אולי אולי איכשהו.
- אין לך מה לחפש בפירנצה עם רכב. הנסיעה מרומא לפירנצה ברכב הרבה יותר ארוכה וגם אין איפה לחנות שם (וגם יש קנס של 100 יורו אם בטעות נכנסת לרחוב הלא נכון, סתם מבאס וסתם חבל. כן, אפשר לעשות סיבוב ולקבל 3 פעמים את הקנס הזה תוך 20 דקות). בפירנצה לא רק שלא צריך רכב, גם אוטובוס לא הכרחי בכלל. העיר די קטנה (למעט כיכר מיכאלנג'לו ועוד כמה וילות מחוץ לעיר אפשר ללכת ברגל).
- כל מה שכתבתי על פירנצה נכון על אחת כמה וכמה לגבי ונציה (חוץ מהקנסות, בוונציה לא מקבלים קנס אלא פשוט טובעים אם מנסים להיכנס לעיר עם רכב
)
- כך שגם אם נישאר עם המסלול שלך, את הרכב כדאי לקחת ביציאה מוונציה, לא לפני כן
- פירנצה בסך הכל די פעילה בימי ראשון. לא זכור לי שהסתובבתי ברחוב והרגשתי שהכל סגור. ועם זאת, את ימי ראשון אני משתדל להקצות בחו"ל לנסיעות ארוכות או לאתרים מחוץ לעיר שאני יודע שהם פתוחים (כמו טירה, ארמון, מצודה, יקב וכו') ואם יש לי ביקור בעיירה ליום אחד בלבד אני משתדל להימנע מלשבץ אותו ביום ראשון.
- מצפון איטליה לרומא קח בחשבון זמן נסיעה נטו ברכב של כ-6 שעות (ברוטו, לדעתי לא פחות מ-8). ומשהו סביב 50 יורו אגרה וסכום דומה לפחות לדלק. בשביל מה?
 
אז אני שואלת על פירנצה, יש סיכוי טוב שסוף סוף אגיע אליה

בחגים של שנה הבאה. כדי לנסות לברוח מההמון, אני שוקלת ללון מדרום לארנו ולפונטה וקיו. לא המון, כמה מאות מטרים מהנהר, יש באזור הזה כמה מלונות ו-B&B. אם כך זה נראה לך כמקום סביר אפילו לצעוד ממנו לעבר הכנסיות ושאר האתרים מצפון לנהר?
 

urilei

New member
אם תגידי מיקום ספציפי אוכל לנסות להעריך

אבל לדעתי די חבל כי כמעט כל האתרים נמצאים מצפון והלינה בעיר לא מאוד יקרה (אלא אם את מתעקשת לישון בכיכר מעל הראש של דוד...)
על מלונות לא יצא לי לבדוק אבל רוב הדירות היו סביב 100 יורו ללילה ובסוף לקחנו אחת (מעולה) שעלתה כ-70 ללילה ליד תחנת הרכבת (הגענו ברכבת אז זה היה לנו עדיף). תחנת הרכבת זה גם לא לגמרי המרכז, אבל זה פחות מ-10 דקות הליכה משם.
 
זה לא עניין של מחיר כמו הרצון לספוג גם אווירה מקומית ולא רק

ללון בין אתרי תיירות ותיירים. כמובן, כרגע אין לי מקום ספציפי כי מדובר בטיול שיתקיים בעוד שנה. בשנה שעברה באתי לפירנצה מבולוניה רק כדי להרגיש את המקום ליום אחד אבל ברחתי תוך שנה כי הצפיפות היתה בלתי נסבלת.
תודה על עזרתך, בכל מקרה.
 

urilei

New member
מכיוון שיש עוד שנה...

אני לא אטרח לשרטט לך מפה. באופן כללי הייתי ממליץ ללון קצת מחוץ למרכז אבל עדיין מצפון לארנו. זה יכול להיות ליד תחנת הרכבת (סנטה מריה נובלה, הכנסייה בשם זה, זו לא סנטה מריה די פיורי המרכזית והמפורסמת) ואם את מגיעה לפירנצה ברכבת או מתכוונת לטייל איתה בטוסקנה (לפיזה, לוקה, סיינה וכו') - זה יהיה מאוד נוח. אפשרות אחרת היא לאורך הארנו לכיוון מערב, גשר או שניים מהפונטה וקיו. עדיין אזור מרכזי למדי אבל כבר לא "אתרי חובה".
חוץ מזה, אני חושש שיש לך חוויה שלילית מאוד רגעית שאת "חייבת" לתקן אותה ולא בטוח שאת עושה נכון. אולי הגעת באיזה חג או בשיא אוגוסט. אנחנו היינו בסוף אפריל ופירנצה הייתה נעימה מאוד. ודאי שלא שקט ברחובות הראשיים, אבל גם לא זכורה לי חוויה שלילית. החגים של 2016 הם כבר ממש מחוץ לעונה. אני לא חושב שתהיה בעיה.
&nbsp
 
כבר קראתי על פירנצה הרבה, הסתכלתי במפות, כמובן אעשה את כל

העבודה הזאת שוב, ולעומק (מחכים לי כמה ספרים לקרוא לפני, לפחות 6 - על אמנות הרנסנס). אני לא חושבת שאלון ליד סנטה מריה נובלה התחנה אבל באמת מערבה לפונטה וקיו זו אפשרות שחשבתי עליה, אולי גם צפונה לסן מרקו ואולי גם בסנטה קרוצ'ה. או כאמור ממש מצפון לארנו, שם יש לפחות אתר אחד שאני רוצה לראות (הכנסיה עם הציורים של פונטורמו).

זה עוד מאוד ראשוני אבל אני חושבת שהטיול הזה יהיה בן שבועיים ואתחיל בפירנצה, 4-5 ימים ללא יציאה מהעיר, מקסימום ליעד אחד קרוב (נגיד פייזולה). אחר כך אני מתכוונת להתמקד בשני יעדים שאני מכירה מפעם אבל מעולם לא לנתי בהם, ומהם גם לראות דברים חדשים. המוטיבציה הראשונית היא לבקר בתערוכה מעניינת בפרארה שבצפון מזרח איטליה, שלא רחוק להגיע אליה מפירנצה. אני באמת רוצה כבר להיות בפירנצה כמה ימים ואני לא רואה שיוצא לי להגיע אליה בחורף (אז הכי פחות צפוף) אז אני אצרף אותה לטיול הזה.

החוויה שלי היא מסוף אפריל2014, יום רביעי של שבוע הפסחא. באתי מבולוניה כדי להתרשם ביום אחד. כבר בכנסיית סנטה מריה נובלה היה תור של כ-15. המשכתי הלאה ועד הדואומו ראיתי רק דוכני מזכרות ומסעדות לתיירים. בכיכר הדואומו - אין ספק שהוא והבטיסטרו מרשימים מאוד ואני רוצה לראות אותם שוב ולבקר בהם - היה נחש של כ-100 בתור, משהו כזה, אולי יותר.

ניסיתי להיכנס לעוד אתר, שוב, תור. הרגשתי חנוקה, היה לי גם חם כי באתי עם מעיל החורף שלי שלא היה צורך בו. כל מה שרציתי היה להסתלק, כל אירופה היתה בעיר ביום הזה. אחר כך, כגרנד פינאלה, בחזרה לתחנת הרכבת, פגשתי אישה צעירה שהובילה נכה בכיסא, שצרחה על אחד התיירים שהיה לידי במעבר החציה, לא ברור למה. כל זה סיכם שעה מאוד לא מוצלחת ושמחתי שאני חוזרת לבולוניה, לשקט ולאוויר.

אבל כמובן לא ויתרתי, אני למשל מאוד מאוד רוצה לבקר באופיצי. וכמובן, בעוד כמה כנסיות. אז זה יקרה, אני מקווה, באוקטובר 2016.
 
למעלה