חדשות תיירות: לשבת מעל הראש, בולוניה,סרייבו, פריז ולונדון

דניאלה1311

Active member
מנהל
חדשות תיירות: לשבת מעל הראש, בולוניה,סרייבו, פריז ולונדון
אחד מעל לשני: צורת הישיבה החדשה שמתכננים לנו במטוס
זה לא חדש שחברות התעופה מנסות לדחוק כמה שיותר נוסעים למטסים כדי למקסם רווח, אבל עכשיו מציעה להן יצרנית המטוסים האירופית, "איירבאס" להושיב נוסעים אחד מעל השני במעין "קומה שנייה". כרגע התכנון הוא רק למחלקת העסקים, אבל לכו תדעו מה ייכנס להם לראש.....
http://travel.walla.co.il/item/2895073
(יש בעמוד עוד חדשות, כמו להתאחסן בניו יורק בתקציב זעום))


36 שעות בבולוניה NYT
http://www.nytimes.com/2015/10/04/travel/what-to-do-in-36-hours-in-bologna-italy.html

סרייבו - לא מה שחשבתם
http://tinyurl.com/nsgx9bz

תפריטיםן חדשים בפריז (מי שנוסע, שיקום ינסה ויספר)
http://tinyurl.com/pm6a6dn

לונדון - שכונת בלומסברי
http://tinyurl.com/prxxmal

חופשה בפריז בפייסבוק
https://www.facebook.com/Holidays-in-Paris-644375338987706/timeline/
 
יפה שמתרחבים בהצעות לבולניה גם לחלקים המודרניים, רק כדאי
להזהיר את אלה שמצפים למראות יפים, שלא כולם כאלה ברחובות המודרניים, שאין בהם שום דבר לא בסדר, פשוט בסביבה של הסינמטק שהם מזכירים, הבניינים גבוהים והסביבה קצת מדכאת וחסרת צמחיה.
וגם בעיני, יש כאן פחות מדי היסטוריה ואמנות (ויש הרבה מה לראות בתחומים האלה) ויותר מדי בירה. גם אני חשבתי שהמוזיאון ההיסטורי ספקטקולרי ואחרי 5 שעות הרגשתי שאמנם ביקרתי בכולו אבל מיהרתי, ממש מיהרתי. הוא כל כך כל כך גדוש. מעניין להשוות אותו לפלאצו מדאמה, המוזיאון ההיסטורי של טורינו, שיש לו גישה שונה קצת לנושא ולא בטוח שהוא משתרע על שטח קטן יותר אבל הביקור בו יותר מרווח וקל. איזה מקום, אני מקווה לכתוב עליו בסוף השבוע. ובכלל על טורינו ועל ליגוריה.

וגם, דווקא סטפינו הג'לטריה האהובה? בביקור האחרון חשבתי שהיא בינונית ולא יותר, התחרות קשה בבולוניה.

את ויה דל פרטלו הם מכנים trendy שזה אולי נכון אבל בעיקר כדאי לראות את המקום; בשבילי זו תמיד קפיצה של כמה מאות קילומטרים דרומה (כפי דמיוני, עוד לא הייתי בנאפולי ואני ממש רוצה): צר, שכונתי, מלא גרפיטי עוד יותר מכרגיל, טיפה מאיים. רחוב שונה לגמרי מכל סביבתו. וזו סביבה מושכת, מעניינת, מקומית ובכל זאת יש פה ושם אתר היסטורי מעניין לראות. ואווירה.
 

severino

New member
בולוניה, ההיית או חלמתי חלום
 
אכן. ולפני כמה ימים התברר לי חטאי: שכחתי להמליץ לך על
ג'לטאורו. הם מבזיליקטה ועושים גלידה קצת שונה. וחוץ מזה כניסה להיכל שלהם משמעה תמיד ביקור בארץ פלאות: אף פעם אי אפשר לדעת אילו ממתקים חדשים יהיו, או ממרחים או רטבים. הרבה מזה הוא מהדרום לכן זה מוזר וזר. יש מי שיטענו שהגלידה היא ה...אולי. אבל גם השאר מרגש.
http://www.gelatauro.com
פעם מצאתי שם שברי שוקולד אגוזי לוז מפיימונטה - חתיכות-חתיכות בגדול לא שווה שהם מכרו כך, ללא עטיפה, האגוזים המפורסמים מעמק הלנגה. זה היה...בכלל, האוכל כל כך נדיב באיטליה, חזרתי עכשיו מפיימונטה ומליגוריה, איזו נדיבות בחומרים, בהגשה, בהדגשת הטעם. אכתוב על זה קצת בהמשך.

ובפעם הבאה אני חוזרת לאמיליה-רומניה לכמה שבועות טובים, יש כל כך הרבה מה לעשות, שכבר עשיתי ושעדיין לא.
 

severino

New member
מקווה שהגלידה טובה יותר מהאתר שלהם
האמת שהשאלה מה הגלידה הכי טובה היא הגרסה האיטלקית לאיזו חומוסייה הכי טובה, בסופו של דבר הגלידה של איזו סבתא בכוך באחת השכונות הענייות תתברר כהכי טובה,כנ"ל הפיצה


אני עכשיו מתחיל לחשוב על היעד הבא באיטליה מן הסתם באיזור מרץ/אפריל - אולי פיימונטה/ליגוריה כמו שהצעת או אולי דווקא פוליה, הכל תלוי בזמינות טיסות ישירות, אין לי Z לנסוע מרחקים מרומא.
 
כן, גם אני לא ממש עוסקת בכך, כמה שיותר ג'לטריות לנסות, מה
טוב. לאחרונה בכלל שמעתי על מקום שלא ידעתי על קיומו, ממישהי שגרה בעיר וטוענת שהגלידה טובה ואיכותית, אז הג'לטריה הזאת נרשמה אצלי במקום לנסות בפעם הבאה.

לליגוריה אפריל עשוי להיות מוקדם מדי אבל אם זה סוף אפריל הייתי חושבת על המקום. לפיימונטה אולי זה כן מתאים אבל שוב, השאלה מה אתה מתכוון לעשות. לטרקים באלפים נראה לי שהזמן מוקדם מדי.
 
אבל ג'נובה זו עיר שכדאי לראות. אם אהבת את בולוניה, זו דרמטית
יותר. בדרך חזרה מליגוריה (שבוע באזורים כפריים יותר, כולל בטבע ממש) עצרתי שם רק ליום אחד, לשבור את המסע לשדה התעופה במילנו אבל אין לי ספק שאחזור.
ברגע שיצאתי מתחנת הרכבת זו היתה אהבה ממבט ראשון. צריך להתגבר על מה שרואים מחלון הרכבת - יחסית הרבה בניינים גבוהים בהרים, שפוצעים את הנוף - אבל ביציאה מתחנת פרינצ'יפה מייד נקלעים לרוגע, לא לכאוס תחבורתי ולרעש. הרחוב שמוביל לעיר העתיקה חד-סטרי פתוח רק לאוטובוסים ולכן הגלישה לתוך העיר רכה.

וכבר בדרך רואים את הארמונות האלה, אחר כך בוויה גריבלדי, מה שהם עשו מזה, ארמון אחר ארמון וחלקם מוזיאונים, איזה פאר וגודל. ובכל ליגוריה לא ראיתי תצוגות קולינריות מפתות יותר מאשר בג'נובה, פוקאצ'ה זה משם ושאר מאפים עם הרבה ירקות (כמובן, גם דגש על דגה).

ושתי דקות משם אלה כבר הסימטאות, זה זורק אותך מייד ללכלוך (לאו דווקא פיזי) של עיר נמל עתיקה. הניגוד הזה מפעים. אמרו לי אחר כך שצריך לדעת לאן ללכת כי פה ושם מסוכן. אבל הסמטאות הזכירו לי קצת את הבלגן הוונציאני (יותר קל אבל להתמצא בהן). אין שם ג'נטריפיקציה, לפחות לא בכל מקום, יש הרבה סמטאות צרות, כנסיות, בתי מלאכה קטנים, כמובן מסעדות וברים, המון אווירה מקומית. ועוד לא התחלתי לדבר על סן לורנצו.
ואחר כך אפשר גם להגיע לפיאצה דה פרארי המודרנית יותר וכל הארמונות של המאה ה-19 סביבה, עם הרחובות של הקניות היותר מודרניים, הכל מלא קשתות. וואו זו עיר מפלצת, אבל איזה בלאגן וניגוד. ולאזור של הנמל אפילו לא הגעתי באותו יום. זה מקום לחזור אליו, וכיף שלמרות שיש שלטים ברורים לכל מקום, זו לא עיר שהונדסה לצורך תיירות המונים וזה פשוט כיף להרגיש את זה.

טורינו זה סיפור אחר, פחות דרמטי - אבל יש מקבילות בין שתיהן - אני אכתוב עליה בהזדמנות.
 

severino

New member
נשמע טוב, אתחיל לחקור בעניין כשהזמן יגיע
אני מניח שהתכוונת לג'נואה (genoa) ונכון?
ראיתי מספר תמונות נוף של טורינו, רק מלראות את ההרים המדהימים ברקע אפשר להתרגש.
 
כן, שמה המקורי שחומק מאתנו הישראלים משום מה. טורינו נהדרת
אבל עם אנרגיה שונה לחלוטין. הרבה יותר מסודרת ויש השפעה לקרבת הגבול עם צרפת, גם באוכל, שהוא שונה לגמרי מזה שבליגוריה (אם כי לפעמים מגישים שם אוכל ליגורי או מוצרים באים מליגוריה, ומציינים זאת). זה כרך, והפעם האחרונה שהייתי בכרך לפני החודש האחרון היתה...בטורינו עצמה בשנת 2006. (אם להוציא מכלל חשבון את מילנו, שאליה אני באה וחוזרת למען הטיסות ושמעוררת גם כן את סקרנותי ולאחרונה התוודעתי לכמה אתרים מעניינים שבה וגם לה אני מתכננת פעם סיור של שבוע).

טורינו היא מרכז תרבותי ענק, עם פעילויות תרבותיות ואמנותיות ענפות, קשה להאמין שאיטליה נמצאת במשבר כלכלי, אם לשפוט לפי מה שרואים שם. המרכז ההיסטורי שלה מעניין מאוד ושונה לחלוטין מבולוניה או מוורונה, כי הוא חדש יותר, שיא בית המלוכה של סאבויה היה במאות ה-17-18 וזה ניכר בפיאצות ובארמונות בכל פינה. היא עיר גדולה, בעלת שטח גדול וכל המרכז הונגש להולכי רגל. זה תענוג וגם מעניין ומאוד מלמד אם נכנסים לזה. (ויש אמנות מעולה ממש באוסף של אניילי, במה שהיה פעם מפעל של פיאט, מדרום למרכז). אגב, השפעה ארכיטקטונית של בית סאבויה ניכרה בעיר קטנה אחת שביקרתי בה במערב ליגוריה - עיר שמוסוליני איחד מכמה כפרים ועיירות ולכן יש ניגוד בין שני חלקיה הגדולים ביותר, אחד עם השפעה פיימונטזית והשני ליגורית - ורק אחרי שקראתי על כך אמרתי כן, איך לא שמתי לב...זה מרתק מרתק הנושא הזה.

מעבר לזה בטורינו באמת ההרים, פארק ולנטינו יושב ממש מול ההרים (בצד של מרכז העיר) על נהר הפו ויום אחד פשוט חגגתי בו (מזג אוויר מושלם שאינו מובן מאליו בחלק זה של איטליה) וצפיתי בסנאים המסתובבים חופשי. עבר הנהר היה לי שוק - עם העושר המופגן והארכיטקיטורה של בתי העשירים - ויש ממנו נקודת תצפית נהדרת על מרכז העיר. וכמובן, יש הרבה מה לעשות גם מחוץ לעיר.

עדיין לא התייאשתי מכתיבה ספציפית על הטיול שלי ומהוספת כמה תמונות. קצת מתביישת ואין חשק בתקופה הזאת, אבל זה יקרה.
 

anigodin

New member
ישיבה בשתי קומות זה כמו מלון קפסולה בטוקיו..
בסרט האלמנט החמישי הטיסה בחלל מתבצעת במטוס שבו כל הנוסעים מורדמים בצורה מלאכותית. ככה לא צריך לתת להם שירות, הם לא צריכים שירותים, אין אוכל ואפשר למקסם את כמות הנוסעים שאפשר להטיס.
זה כנראה יהיה השלב הבא (הבא הבא הבא...).
מצד אחד זה די נוראי, מצד שני, טיסה ארוכה זו מכה ורק רוצים להגיע לצד השני. אז טיסה בקפסולה כזו בשינה זה רעיון לא רע...

&nbsp
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני חושבת שזה רעיון לא רע לישון כל הדרך
בלי שאף אחד קם, מפריע, מדבר, מגהק ושאר צרות של טיסה צפופה.
מדובר אגב על שתי קומות בעסקים לא בתיירים.
 

אודרי11

New member
מתי תהיה כבר הקפסולה הזאת..
שנכנסים לתוכה, מזינים למחשב את היעד ו.....מגיעים לשם בכמה שניות.

מאז שראיתי את זה לפני המון שנים בסידרה מסע בין כוכבים, אני לא יכולה להרגע מזה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בדיוק. גם אותי
מה שהטריד אותי בהתחלה בסדרה היה Beam me up Scotti פחדתי מה יהיה
אם לא כל האיברים יעלו בבת אחת ב-BEAM אחד. אבל קפסולה עדיפה לפחות או שתגיעי בחתיכה אחת או שלא תגיעי וגם בחתיכה אחת.
 

לאונידס

Active member
באחת מסדרות ההמשך שבעצם מציגה את העבר
את האנטרפרייז הראשונה הם משגרים ציוד לחללית אבל לא בני אדם, לא מספיק בטוח.
כמו בראשית ימי המעליות.
ואותי הטריד למה לוולשי קראו סקוטי....
 

דורית1901

New member
השיטה הזו לא טובה
הרי היא בעצם מאדה אותך במקום אחד ומייצרת העתק זהה במקום אחר. איך זה יועיל לך אם תתאדי?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
זה אני לא זוכרת
אבל התקלה בה כולם נהרגו, כן זכורה לי. גם היתה תקלה שבה יד או איבר אחר
לא עשה טרנספרציה זכורה לי. בקיצור, החלטתי שמשלוחה מולקולרית או אטומית
או ווטאוור, זה לא ה-cup of tea שלי ואני מעדיפה העברה בשלמות או לא העברה בכלל.
 

אודרי11

New member
זה לא כל כך נעים יהיה לגלות
שבאיחוי מחדש אני אקבל את האף שלי תקוע בתחת....
 
למעלה