כמה כסף דורשים כפיצוי לאדם עקב ביטול טיסה

כמה כסף דורשים כפיצוי לאדם עקב ביטול טיסה

שלום.
בספטמבר היינו ברודוס. חיכינו יום שלם בשדה התעופה כיוון שכל הזמן אמרו שהטיסה מתעכבת וב 17:00 הודיעו כי היא בוטלה. רק בשעה 8 בערב חברת הנסיעות פינתה אותנו למלון וגם זה היה בבלאגן (רצו לשים את הורי בן זוגי ואותנו באותו חדר).
יש לציין כי חברת הנסיעה יידעה אנשים שהזמינו דרכה מלון+טיסה לא לבוא לשדה באותו יום, ורק אנחנו ועוד כמה אנשים פשוט חיכינו יום שלום בשדה ( כשדיברתי איתם טלפונית המוקדנית אמרה "אני לא משארת לכם לעזוב את השדה").
עוגמת הנפש הייתה רבה, מאז כבר חזרנו לארץ וכעת אני רוצה לכתוב מכתב בדרישה לפיצויים. במכתב אני מתארת בדיוק את כל החוויה לפי שעות.
בשורה התחתונה, היינו ארבעה אנשים ואינני יודעת כמה פיצוי עבור כל אחד אני צריכה לבקש.
אשמח לשמוע מאנשים שבעבר קרה להם מקרה דומה וקיבלו פיצוי, מה הסכום?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני יכולה רק לשתף אותך בנסיון שהיה לי לפני שנים רבות
שהגענו לשדה בפרנקפורט לטיסה ארצה עם ארקיע. וחיכינו שעות, למעלה ממאה ועשרה אנשים כולל ילדים קטנים ומבוגרים מאד. בלי אוכל בלי מקום ישיבה. לא הודיעו כלום, רק אמרו המטוס בתיקון. לבסוף אמרו שהטיסה בוטלה ושיכנו אותנו במלון בשדה. רק התיישבנו לאכול והודיעו לנו (עם ארקיע לא טסתי יותר מעולם) שיש אוטובוס שיסע לשדה התעופה קלן/בון ושם מחכה לנו מטוס. בקיצור בשעה 10 בלילה כשיצאנו לדרך אמרתי לממונה מטעם ארקיע שלא נגיע בזמן לטיסה כי סוגרים את השדה ב-23:00, היא התעלמה. הגענו לשדה ואכן השדה נסגר. שוב חילקו אותנו לבית מלון שהיה בשיפוצים. זה היה חורף ולא היה חימום בחדרים. כמובן שלאף אחד מאתנו לא היו כלי רחצה או פיזמות או בגדים להחלפה. לא הצלחנו לישון הרבה. בשש העירו אותנו ואמרו נוסעים לשדה. אמרתי להם השדה לא נפתח כל כך מוקדם (מאז זה השתנה).
דברו ללמפה זו היתה ההרגשה. השדה היה סגור ומסוגר אי אפשר היה לקנות כוס קפה. רק ב-8 טסנו לארץ. היו עורכי דין על הטיסה, כולם אמרו שניתן להגיש תביעה אבל לא בטוח שנזכה. בקיצור אף אחד לא עשה דבר . אני כתבתי מכתב תלונה לאחד העתונים הגדולים. המכתב התפרסם. ארקעי התנצלה ובזה הסתכם הענין.
את מוזמנת לנסות. הטרטור לבתי המשפט יעלה לך יותר.
 
מאז נחקק חוק שנותן תשובות בנושא

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012

תבדקו שם.

 

דניאלה1311

Active member
מנהל
ועדיין לא ראיתי תביעות רבות בענין
לרוב האנשים אין כח להתמודד מול גופים גדולים וחזקים.
 
אנשים לא צריכים להתמודד מול אף אחד

גם אני לא ראיתי הרבה תביעות כאלו, כיוון שאני לא עובד במזכירות בית המשפט.....
ע"פ החוק, הסוכן שממנו קנית את הכרטיסים, צריך לבצע את כל הפעולות.
אלא אם הסוכן הוא הנתבע.....

 

לאונידס

Active member
הם כראה צריכים להתמודד עם עצמם

במקום לקטר בפורום ולברוח הם צריכים לנקוט פעולה ממשית, שינוי תודעתי שמסתבר שלחלק גדול מהישראלים לא פשוט עד בלתי אפשרי.
&nbsp
על פי חוק האנשים לכאורה אמורים לקבל את הפיצוי הבעיה היא שנותני השירות עוברים על החוק. מול עבריינים (לכאורה) לא מספיק להיות צודק, צריך גם לפעול.
 

urilei

New member
למה לבאס?

הגשת תביעה עולה 50 ש"ח וכשאין מחלוקת על העובדות היא לא הליך מורכב בכלל. אפשר לסיים את כל הסיפור בשעתיים, במיוחד אם למתלונן כבר יש פירוט כתוב של השתלשלות העניינים.
חבל שכל כך הרבה אנשים סבורים שהגשת תביעה זה הליך כל כך מסובך, יקר וארוך שאין טעם בכלל להיכנס אליו. זה פשוט לא נכון.
מה שכן, גם המחשבה שבית המשפט הוא היכל הצדק העולמי לא ממש מדויקת, וברוב המוחלט של המקרים התביעה תסתיים בפשרה בין הצדדים, או (סביר יותר) בניסיון מוצלח של השופט לכפות על הצדדים "פשרה".
 

לאונידס

Active member
עדיף לפי הדירקטיבה האירופאית

ואם לא מסתדר אז לפי חוק טיבי.
&nbsp
אני לא משפטן מתמחה בנושא אבל להערכתי כאדם מין הישוב לא צריך לתאר את החוויות, החוק מקנה זכות לפיצוי ללא הוכחת נזק.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
מצאתי כמה פיצוי עשויים לקבל אנשים שיתבעו
http://rotbaumlaw.com/2013/12/עיכוב-בטיסה/

הסעיף הזה מאד מענין, מענין מבחינה זו עד כמה חברות יסתתרו מאחוריו:

סעיף 6(ה)(1) לחוק קובע כי במידה וחברת התעופה תצליח להוכיח כי הטיסה בוטלה בשל "נסיבות מיוחדות" שלא היו בשליטתה, וגם אם הייתה עושה כל אשר ביכולתה – לא הייתה יכולה למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות – היא תהיה פטורה מלפצות נוסע בפיצוי הכספי הקבוע בתוספת הראשונה לחוק.

כלומר, זה לא כך שמספיק שתודיע שהטיסה בוטלה/התאחרה וכו' יהיה עליך להוכיח שהחברה לא עשתה כל שביכלתה. לכן אנשים, לדעתי בלבד, לא מוכנים להכנס לכל הענין של תביעה והוכחות והתמשכות ואיבוד ימי עבודה.

דוגמא שמצאתי מ-2013

http://www.mako.co.il/travel-news/israel/Article-cd75f7b7c0f2f31006.htm
 

לאונידס

Active member
לפי הבנתי חברת התעופה צריכה להוכיח שעשתה כל שביכולתה

לא הנוסע.
&nbsp
אנשים משחררים כאן קיטור ובד"כ אפילו לא חוזרים לקרוא תגובות ולכן ברור לי שלא ישקיעו גם רבע שעה כדי לקבל את המגיע להם גם אם מדובר באלפי שקלים, קל וחומר אולי חצי יום עבודה.
 
אני חוזרת לקרוא.. עדיין מקבלת מידע ומנסה להבין כמה לדרוש

הם לא סירבו לפצות אותי עדיין, אמרו לי לכתוב מכתב.
במכתב אני מתארת את כל שאירע, אך בשורה התחתונה לא יודעת איזה פיצוי לדרוש.
 

לאונידס

Active member
אני הייתי כותב מכתב מאוד יבשושי

שימי לב שאני לא משפטן, אני לא נותן עצה אלא רק מספר מה אני הייתי עושה. לעצות צריך להיוועץ במומחה.
הייתי כותב את הפרטים הפשוטים.
נמל התעופה, היעד, מספר הטיסה, התאריך, שעת היציאה המקורית והשעת ההמראה בפועל.
הייתי מודיע שאני רוצה פיצוי לפי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב- 2012 ולא מפרט את הסכום - לחברת התעופה יש עורכי דין שצריכים להכיר את החוק ולהבין את הסכום.
בנוסף צריך להחליט אם מבקש כסף על הוצאות נוספות כמו הסעות ולינה (החלק הזה צריך מגובה בקבלות) ואולי גם על בזבוז זמן.
לא הייתי כותב את מה שבני עמנו מאוד אוהבים לכתוב - עגמת נפש.

אבל אני לא עורך דין. אני רק מספר מה אני הייתי עושה
 

john111

New member
בסיפור דומה שהיה באיטליה לא מזמן

בעיכוב בעיקבות ביטול טיסה שהיתה אמורה להגיע לארץ הנוסעים פוצו בכרטיס טיסה ליעד חלופי באירופה על בסיס מקום פנוי.
כ שבהחלט מגיע פיצוי והחברות יודעות זאת
 

eladgabso01

New member
רצוי לציין שהטיסה נדחתה בגלל חור במסלול ולא אשמת חברת התעופה

אני לא משפטן אבל אני חושב שזה נכנס תחת " כוח עליון"
או שישלחו אותך לבקש פיצוי מהנהלת השדה..
 
הטיסה בוטלה ולא נדחתה

כאשר טיפולו בבור במסלול.. יצאו טיסות( כולל לישראל) משדה התעופה, את הטיסה שלי בחרו לבטל.
ולגבי כוח עליון... זה כוח עליון שליוונים עדיין יש מדינה. הבור נפער ימים קודם לכן והם "טיפלו" בו היטב ככה שהחור נפער שוב. להיות שדה תעופה מוזנח זה ממש לא כוח עליון.
שדה התעופה ברודוס מוזנח בכל רמה אפשרית.
יום למחרת כשהטסה התעכבה שוב בשעתיים, הם אפילו לא טרחו להסביר לנו למה, באה איזה יווניה אחת שעתיים לאחר מועד הטיסה ואמרה " זה התעופה נסגר בשעתיים האחרונות ועכשיו נפתח שוב" והעלו אותנו לטיסה.
 
למעלה