צפון איטליה בסוף אפריל עם ילדים

צפון איטליה בסוף אפריל עם ילדים

הי לכולם
אנחנו מתכננים לעשות טיול לצפון איטליה בפסח הקרוב (השנה יוצא בין 22-29 אפריל 2016). התכנון הוא לאזור גארדה וקפיצה לדולומיטים, תכנון בין 8-9 ימים.
מכיון שאנחנו מטיילים עם ילדים, מעניין אותנו האם משמעותית צפיפות, פקקים, ותורים באטרקציות הגדולות (גארדלנד, קנוורלד פארק המים, ופארק הסרטים) מצטמצמים לעומת אוגוסט? על מה ניאלץ לוותר אם ניסע בתקופה שכזו? האם מזג האויר מאפשר רחצה באגם? פארק מים? אם ניסע באוגוסט, האם יוקר הטיול והצפיפות שווים את האטרקציות שכן נצטרך לוותר עליהם בסוף אפריל? מי היה בתקופה שבין 22-30 לאפריל ויש לו תובנות... ?
תודה רבה לכל העונים.
 
לא מניסיון ישיר שלי באתרים המדוברים, אבל 25.4 הוא יום

הרפובליקה. השנה הוא יוצא ביום שני, נכון? זה אומר שכל איטליה בחופש ביום הזה ומשפחות יגיעו למקומות הללו אם יהיה יפה ולכן יתכן שיהיו תורים. וגם אם מדובר באתר שברגיל סגור בימי שני, יש סיכוי טוב שלצורך החג והבילוי הלאומי, יפתחו אותו באופן חריג.

לדעתי, המים קרים מדי עדיין בעונה זו, השנה בדיוק בשבוע זה היה לרוב מזג אוויר יוצא מן הכלל באזור (ורונה וונציה, אני מניחה שדומה), בסביבות 20 מעלות ביום אבל רחצה באגם? בעיני קר. היה גם יום אחד של גשם זלעפות באזור כולו, צריך לתכנן מראש מה עושים במצב כזה, חברתי ואני בילינו יפה באחת הערים בחללים סגורים.

הייתי גם בשנה שלפני כן בדיוק באותם תאריכים באיטליה, הפעם בבולוניה, דרומה וחמים יותר ומעבר ליום מעט גשום, כל השאר היה שמשי ואף חמים ממש, לדעתי 26-27 מעלות. זה אומר שבוונטו וגארדה קצת קריר יותר מזה, אני מניחה שמשהו כמו 22-23. מה זה אומר על הסיכוי ליובש בשנת 2016? לא הרבה.

ממה קראתי, הזמן האידיאלי לדולומיטים הוא החודשים יוני-ספטמבר, מעבר לזה אני לא יודעת.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
מוסיפה למה שאורלנדה כתבה
באגם יהיה קר מדי להתרחץ/
בדולומיטים חלק מהכבישים בהרים יהיו חסומים אבל אפשר יהיה לטייל go vrfc
אם כי יכול לרדת עדין שלג ולהיות קר.
ממוצעים
http://www.yr.no/place/Italy/Veneto/Dolomites/statistics.html
מצד שני זה האביב ויתכן שתהיה לכם כבר פריחה מדהימה בחלק מהמקומות בעיקר בעמקים.
&nbsp
לגבי עומסי תנועה ואנשים אני משערת לעצמי שהאיטלקים, כמונו וכמו עמים אחרים, אם יש להם חג ביום שני הם יצאו כבר לסוף שבוע ארוך הכל מה-22 באפריל ולזה צריך להתכונן מבחינת לינות וביקור במקומות עתירי תיירים.
 
תודה על ההארה בנושא יום העצמאות האיטלקי

יילקח בחשבון, בבואנו לתכנן את הימים...

כן, רחצה באגם היא כנראה מחוץ לתחום...
אני פשוט תוהה על כדאיות של טיול בתאריך שכזה בהשוואה לאוגוסט, כשהחום והצפיפות מהווים איום עלי...
כנראה שנצטרך לתעדף אטרקציות...
אשמח לדעת אם מישהו טייל עם ילדים באזור בסוף אפריל, ועל מה נאלץ לוותר, אם בכלל.. תודה.
 
אני מאוד אהבתי את ביקורי אפריל האחרונים שלי, שניהם

כמובן, ללא ילדים כך שלא אוכל לייעץ. אולי למצוא משהו שכן פתוח בזמן הזה ולא קר מדי ולהתכונן לבלות ימים גשומים בחללים סגורים. ומה עם ספטמבר, למה לא לצאת בחגי תשרי, אז יהיה פחות חם (אגב, אוגוסט השנה לא היה חם באיטליה כמו שהיה יולי, היו גם גשמים וקר משמעותית אבל כמובן, אי אפשר לצפות עניינים כאלה)? אני לא בטוחה לגבי המים אם חמימים מספיק, לבדוק את העניין הזה ואת האתרים הפתוחים או לא.

כן צריך לדאוג ללינה מראש באפריל כי כפי שדניאלה כתבה - ולא חשבתי על זה מראש כי חשבתי שמקומיים פשוט באים ליום וחוזרים הביתה - יתכן שמשפחות יבואו לאזור הזה וינצלו את סופה"ש הארוך. מנסיוני בשנה שעברה בבולוניה - אז יצא שבוע הפסחא במקביל ליום שחרור הרפובליקה ובאמת היתה נוכחות יפה מאוד של תיירות מקומית בבולוניה, כולל במלון שלי שהיתה בו תנועה מקומית ערה כל השבוע.

ובנוסף לכך, כפי שתארתי לעצמי מלכתחילה ועכשיו גם בדקתי, סוף אפריל מהווה גם זנב של חופשת פסחא למרות שב-2016 החג עצמו נופל על סוף מרץ, מנסיוני חופשות בתי ספר/אוניברסיטאות באירופה לאו דווקא מקבילות לחג; למשל בצרפת, ששם בניגוד לישראל, מערכת החינוך מחולקת ל-3 "אזורי חופשה", כשחופשות קיץ וחג מולד משותפות אבל חופשת הפסחא יוצאת בזמן שונה לכל אזור. אז למשל, קבוצה אחת חוזרת ללימודים ב-25.4 ואחרת ב- 2.5 כלומר רוב המדינה, מה שאומר שיתכן שיהיו גם תיירי חוץ משם וממדינות אירופה אחרות שגם בהן החופשות נופלות על הזמן הזה. רק להיערך בהתאם, זה הכל, זה לא היה גורם לי לא לנסוע אבל למדתי בדרך הקשה שפירנצה לא באה בחשבון מבחינתי בשבוע כזה.
 
המממ.. זה ממש מאיר את עיניי...


מנסיון של טיול קודם עם הילדים ללונדון, תכננתי תכננתי, ובסוף הגעתי ללגו לנד בדיוק ביום שני של סופשבוע ארוך של איזה השתלמות מורים ארצית או משהו בסגנון... שלא הייתי מודעת לו. היה מפוצץ ולא נהנינו...
בדיוק מזה אני מנסה להימנע..
אכן חשבתי על חגי תשרי, רק שב-2016 הם יוצאים באוקטובר...

אצטרך לחשוב מחדש מה עושים. תודה רבה על התשובות, זה ממש עזר לי, גם אם סיבך אותי....
 

urilei

New member
זה לא יום העצמאות, זה יום הרפובליקה

חג מנומנם בסך הכל וזה רק יום אחד (חופשת בית ספר לפי מה שהבנתי). היינו בפירנצה ביום הזה וקשה להגיד שמשהו היה שונה במיוחד לטוב או לרע.
יום העצמאות האיטלקי איפשהו ביוני נדמה לי.
 
פירנצה היא לא המקום ללמוד על שינויים כאלה כי באפריל ממילא

היא מלאה בתיירות חוץ. במקומות אחרים כן יכול להיות הבדל.
 

urilei

New member
היינו השנה במילאנו ובפירנצה בדיוק בימים האלה

פה ושם היה קצת מזג אוויר קר וגשם, אבל רוב הזמן היה נעים ולא זכור לי שהיה חם או קר במיוחד (אבל כן קצת סגרירי לעתים, לא שמשי כל הזמן).
לאגמים ומפלים יש קצת הימור בנסיעה כזו, אבל אני כן הייתי מזמין כרגע כרטיסים ומנסה לשמור על תוכניות אלטרנטיבית לימים גשומים. טיול בין כפרים ועיירות למשל בהחלט אפשרי. רחצה באגם - עניין של מזל.
רוב מדריכי הטיולים ממליצים להתרחק מגארדה באוגוסט בעיקר בגלל עומס ופקקים. אם אלו שתי האופציות: פסח או אוגוסט, הייתי הולך על פסח. אם תחילת יולי גם בא בחשבון, זה אולי עדיף.
אגב, בסוף אוגוסט אל תבני על מחירים כמו באפריל. גם טיסות ה"לואו קוסט" - יקרות מאוד.
 
למעלה