שאני מרשה לעצמי לקראת שבת: סרטים איטלקיים בסינמטק

שאני מרשה לעצמי לקראת שבת: סרטים איטלקיים בסינמטק

אלה מאיתנו שיכולים לקפוץ לסינמטק תל אביב, לבקשת הקהל מקרינים שוב עותקים דיגיטליים חדשים של סרטים ישנים משנות ה-50. הערב ב-19:00 "גונבי האופניים" של דה סיקה, ביום ב' 6.8 ב-18:30 "נס במילאנו" ונראה לי ששיא השיאים - שלא צפיתי בו - הוא "לה דולצ'ה ויטה" של פליני ב-11.7 בשעה 17:30. זה בעקבות פסטיבל איטליה שערכו באפריל האחרון (לא רק בתל אביב נראה לי) ושכמובן, החמצתי את כולו כי הייתי באיטליה...שני הסרטים הראשון והשלישי מתרחשים ברומא ואני חושבת שזה עשוי להיות מאוד מעניין לראותם על מסך גדול ובעותקים חדשים, ואת רומא של אז. לא נראה לי שיוקרנו בסינמטקים ברחבי הארץ אבל אפשר לבדוק.
לסינמטק תל אביב:
www.cinema.co.il

באופן כללי, כדאי לעשות מנוי כי הם ממש משתדלים כל השנה, מעל ומעבר, בעיני בניגוד לכל מוסד ישראלי אחר. רק ללכת לקראת. והחודש הם מפרסמים שסוף סוף הופכים את היוצרות של העיוות שהיה נוהג עד כה: אם קונים כרטיסים, באתר זול יותר מאשר לעמוד בקופות. סוף סוף!
 

לאונידס

Active member
מאוד אהבתי את פליני ואת גונבי האופניים

לא מזמן הוקרנו סרטים של היצ'קוק בפורמט דיגיטלי ובאותה הזדמנות חגיגית השחור לבן קיבל צבע.
 
כאן אני פחות בעד כי אם צולם בשחור לבן, שיישאר כך

זה חלק מהיצירה.

ולגבי "גונבי האופניים", גם 36 ויותר שעות לאחר שנגמר אני עדיין חושבת עליו. זה סרט שמלמד צניעות וענווה כל מי שמוכן ללמוד, מי נחוש בדעתו להתקדם בחייו מוסרית, רגשית, ביחס לעצמו וביחס לסביבה. בלתי נתפס שהסרט בסך הכל בן קצת יותר מ-65 שנים, זה כלום, כלום ואיך כל העולם השתנה. איך במקום קדחת קניות ותרבות שיש בה צורך להצטייד עוד ועוד, כאן כל מה שצריך זה זוג אופניים. ואם אין...אין מה לאכול. זו אודיסאה קפקאית. וגם, רומא רומא...זיהיתי מעט מאוד, זה כל כך מרתק. לונגו טוורה, הטיילת שעל נהר הטוורה, אולי גם האי שבין טרסטוורה ומרכז רומא, פיאצה ויטוריו היפה, לא רחוק מטרמיני, ושוק פורטה פורטזה בטרסטוורה, שלא הייתי בו.
במסך גדול ורחב, הסרט הזה מתכנס לאמצע במין מרובע. לכן חשוב יותר כאן לשבת באמצע. שחור לבן, בטח לא היה שום כסף לאף אחד אז, בלי פירוטכניקה והכל ישר ללב.

ואני שמחה לבשר שהיה רק ריצוד אחד של מסך נייד מימיני, לשניה קצרה, ואף לא צלצול טלפון אחד! הישג. אנשים גם לא יצאו באמצע, כולם כנראה ישבו מרותקים ליצירת המופת הזאת.
 

החתולית

New member
ואם כבר


אחרי הסרט עצרו בג'ויה בסינמטק - שף חדש, תפריט חדש, ומנות מצויינות.
 

viczi

New member
תודה על ההמלצה

נכנס לרשימת המקומות לאכול בהם באייקון הבא
 
למעלה