שני דרכונים, שני שמות - כניסה לארה"ב

  • פותח הנושא joy21
  • פורסם בתאריך

joy21

New member
שני דרכונים, שני שמות - כניסה לארה"ב

אהלן!
יש לי דרכון גרמני וישראלי.
שיניתי שם משפחה מבחירה ובגרמניה לא מכירים בחוקיות של שינוי שם מבחירה כך שיש לי שם משפחה אחד בישראלי ואחד בגרמני. בדרכון הישראלי כתוב גם השם הישן - שמתאים לגרמני. הוצאתי ESTA. הכל טוב בגזרה הזאת.
הזמנתי כרטיס טיסה לארה"ב על השם בדרכון הישראלי מכיוון שעלי לצאת מהארץ עם הדרכון הישראלי אך עכשיו אני מעט מעורערת. האם תהיה לי בעיה עם חברת התעופה? בקרת הגבולות בארה"ב אמרו לי שזה בסדר, שעלי להביא את הטופס ממשרד הפנים מתורגם וחתום ע"י נוטריון.
האם מישהו מכיר את הסיטואציה?
אודה לעזרתכם.
 

T o m c o

Member
מנהל
אני לא יודע להגיד בוודאות מה יקרה, אבל לדעתי
אדגיש שוב ואומר - מדובר בדעתי בלבד, אין לקחת אותה כמידע וודאי!
&nbsp
אם הכרטיס היה מוזמן על שמך המקורי (המופיע בדרכון הגרמני), בעת היציאה מהארץ - לא היו עושים לך בעיות כלל, הם היו יכולים להבין את מהות השינוי ולבדוק אותו, להסביר לשוטר גבולות ישראלי יותר פשוט מאשר להצליח להסביר לשוטר גבולות זר, בייחוד אם יש בידיך מסמך ממשרד הפנים המאשר את השינוי.
&nbsp
אם הכרטיס היה מוזמן על שמך הנוכחי (המופיע הדרכון הישראלי), גם בעת הוצאת הESTA כשנעשה שימוש בדרכון הגרמני עם שמך המקורי, לא אמורה להיות בעיה, שכן יש לך מסמך שיכול להוכיח את השינוי ולהסביר את מהות השוני בין הדרכונים.
&nbsp
בכל מקרה - אם ברשויות ההגירה בארה"ב אמרו לך כי אין בעיה וצריך הטפסים חתומים ומלאים, כנראה שזה מה שצריך, גשי לעורך דין נוטריוני שימציא אישור כזה בהתאם לדרישת הרשות.
&nbsp
מעבר לזה, יכול להגיד מניסיון של הוריי, שנסעו לפני שנה לארה"ב, כשברשותם דרכון איטלקי, האיטלקים נותנים לנשים בדרכון את שם נעוריהן, כרטיס הטיסה היה על שמה הנוכחי של אמא שלי ולא על שם נעוריה, הן בכניסה והן ביציאה מארצות הברית לא היו לה כל בעיות כלל. (את טופס הESTA מילאו על שם נעוריה בהתאם לדרכון האיטלקי).
 

joy21

New member
השאלה האם חברת התעופה יכולה שלא להעלות אותי על הטיסה? (תודה!

 

Yuval I

New member
שאלה מעניינת

לחברות התעופה יש אינטרס לוודא שיש לנוסעים אישור כניסה/ויזה לארצות הברית, אחרת הן מקבלות קנס.
&nbsp
יש בארצות הברית מספר שדות תעופה עם קיוסקים למעבר ביקורת גבולות בשרות עצמי שמקבלים דרכונים אמריקאים ועוד מספר מדינות.
&nbsp
השאלה על שמות שונים בדרכונים יכולה להיות לא רק בארצות הברית, בדגש על שדות התעופה שמבקשים לראות את הבורדינג בביקורת גבולות.
 

joy21

New member
אבל להבנתי בחזור לא אמורה להיות בעיה

תקן אותי אם אני טועה, ממה שאני קוראת, בחזור אני לא עוברת דרך CBP אלא בורדינג רגיל בעלייה למטוס. נכון?
כלומר הבעיה היא רק בהלוך בארץ ובטיסה הקונקשן באוקראינה. בחזור אני משתמשת רק בישראלי - התואם לכרטיס הטיסה.
הזמנתי על הישראלי כי אמרו לי שאני חייבת לצאת ולהיכנס עם הישראלי אבל עכשיו אני מבינה שאני יכולה לעבור את בקרת הגבולות בארץ בלי לקשר את זה לכרטיס בכלל.

מבולבלת. :(
 
למעלה