יום אחד בוינה ?

Yuval I

New member
יום אחד בוינה ?

אשמח לרעיונות למלא יום אחד בוינה עד טיסת הערב לנתב"ג.
טיול רגלי/תחבורת ציבורית/מרכזי קניות מוזלים/שווקים...

יש איזשהו אוכל מעניין להביא משם ?
 
לא הייתי בוינה, אבל...

אני מציעה לך לעשות את מה שאני הייתי עושה בביקור ראשון או בביקור קצרצר בכל עיר גדולה - קח את אוטובוס התיירים שעובר בכל המקומות החשובים, ורד בכל מקום שנראה לך אטרקטיבי. תשוטט שם כמה שיתחשק, ואם זה לא מקום מעניין, עלה על שוב האוטובוס ורד באתר המעניין הבא.
 

urilei

New member
פתח אתר שיחור > וינה > אתרי חובה

או כל אתר דומה העוסק בתחום, וזה בסיס טוב להתחיל ממנו.
את אתרי החובה של וינה לדעתי לא ממש מציאותי להספיק ביום אחד, במיוחד לא הארמונות. על רובע המוזיאונים הייתי מוותר.
אוכל להביא משם: שניצל כנראה לא תביא, אבל יש לא מעט חנויות שוקולדים מיוחדות המכינות כל מיני שוקולדים מכל מיני סוגים, וגם פסלי שוקולד.
אם אתה מתחיל את הסיור פחות או יותר מכיכר הסטפאנפלאץ, לדעתי אין צורך בתחבורה ציבורית. הרחובות היוצאים מהכיכר גדושים בדוכנים וחנויות מכל טוב הארץ.
 

אודרי11

New member
יש לך אפשרות לקחת טראם מס' 1 או מס' 2

הם עושים סיבוב ברינג, שזה המרכז של וינה, אפשר לרדת בכמה מקומות, ולעלות שוב....דרך מצויינת לראות את מרכז העיר, במיוחד כשהזמן קצר...וכדאי להתמקד ברינג, כשיש רק יום אחד בוינה.

אפשר ללכת לכיכר של הקתדרלה.. Stephansplatz, משם לטייל בקרטנר שטראסה, שהוא מדרחוב עם חנויות, מסעדות, בתי קפה וכל מה שתייר חפץ בו...לא רחוק נמצאת האופרה, ואפשר לשוטט גם ברחובות הסמוכים ובסמטאות, שניצל אמיתי של פעם אפשר לאכול בקפה אנגלנדר המיתולוגי.

אם אתם אוהבים זאכר טורט, אפשר לקנות אותה ארוזה ולהביא הביתה, יש אותה גם במלון זאכר, וגם בכל מיני קונדיטוריות כמו למשל אאידה...לטעמי זו עוגת חנק, אבל כל אחד והטעם שלו.

בילוי נעים
 
יום בוינה

ביום אחד בלבד, הייתי מתחילה בסטפן פלאץ. המבנה היפהפה מצוי בלב העניינים ובקצהו של מדרחוב שנעים מאוד להסתובב בו. מומלץ להכנס לתוך הכנסיה, ואם אתם בכושר גם לטפס לגג שלה - ביום יפה תזכו לתצפית נהדרת על העיר.
&nbsp
הכנסיה יושבת על כיכר גדולה ותיירותית מאוד, ואם אתם בענייו תוכלו לקחת משם סיבוב בכרכרה עם סוסים.
&nbsp
[הערה קולינרית: לא רחוק מהכיכר נמצאת מסעדת השניצלים המפורסמת ביותר בעיר - הפיוגלמיולר. אם תהיו רעבים - מומלץ. אם עדיין מוקדם לכם - תמשיכו איתי, יש עוד המלצות לא פחות שוות בהמשך...]
&nbsp
אם אתם כמונו, מרחמים על הסוסים ומעדיפים ללכת ברגל - טיילו משם להנאתכם על המדרחוב Karntner Strasse, המלא בחנויות של כל הרשתות, בתי קפה (מאוד תיירותיים, מייד אמליץ לך על בתי קפה אחרים שווים יותר), אינספור חנויות של מתוקים ששוקולד מוצרט על תצורותיו הבלתי-נגמרות מככב בו (אל תחזרו לארץ בלי מתנות ממנו ליקיריכם), ועוד.
&nbsp
המדרחוב יוביל אותכם לאיזור עשיר במבנים מרהיבים ומוזיאונים - בניין האופרה, מוזיאון אלברטינה, ארמון הפבורג ועוד. המשיכו לאותו כיוון ותחצו פארק מרהיב עם פסלים, ותגיעו ל"רינג", שזהו הרחוב הראשי שלמעשה מקיף את כל רובע 1 שהוא מרכז העיר.
&nbsp
פנו ימינה על הרינג, ותוך דקות ספורות תראו משמאלכם עוד צבר של מבנים ענקיים ומרשימים - יש שם מוזיאון אמנות מומלץ מאוד אם אתם אוהבים - הקונסטהיסטורישה, ומולו מוזיאון טבע ומדע. בצד ימין ישנו בית קפה מהולל שהוא מוסד בעיר בשם Landtmann Café. אומרים שזהו בית הקפה המועדף על הילארי קלינטון ופול מקרטני. אנחנו קצת פחות מפורסמים מהם, אבל גם אנחנו נהננו שם מאוד... אם יהיה מזג אויר יפה עדיף לשבת בחוץ, ולהזמין שניצל משובח.
&nbsp
עוד בית קפה שהוא מוסד בעיר ונמצא לא מאוד רחוק משם נקרא "קפה צנטראל" - והסלבריטי שישב שם הוא דווקא משלנו - תאודור הרצל.
&nbsp
משם תוכלו להמשיך לטייל על הרינג ברגל או, אם התעייפתם - בחשמלית (מס' 1 או 2, לא זוכרת) שנוסעת על הרינג ותביא אותכם לגדת הדנובה, עליה תוכלו לטייל. ניתן גם לצאת לשיט על הדנובה, אבל אני ממש, אבל ממש לא ממליצה. זה איטי, משעמם, ובניגוד לאמסטרדם, שבה השיט בתעלות עובר בתוך לב העיר, הרי שבוינה המרכז הוא יבשתי (זה שתואר למעלה), ומהדנובה רואים הרבה פחות מיופיה של העיר.
&nbsp
יש עוד המון מקומות נפלאים בעיר, אבל לא נראה לי שתספיקו יותר מזה ביום אחד....
 

urilei

New member
אני רואה שאת בעניינים אז...

כמה זמן לדעתך צריך בשביל טיול איטי בווינה, אבל ללא יציאה מהעיר (וינה בלבד)?
 
תלוי כמה איטי ... בשלושה ימים אפשר לחוש את העיר


מצטרף להמלצות ליום בוינה, ורוצה רק להוסיף, שמי שחשקה נפשו בנוף פנורמי של העיר, ואין לו אפשרות לטפס ברגל לראש מגדל סאן-שטפאן, אזי בפארק שמאחורי מרכז האו"ם יש מגדל תצפית מודרני עם מעליות מהירות. בתשלום, אבל זה שווה את זה.
 
טיול בוינה

קצת קשה לענות על השאלה כזו, כי זה תלוי בהרכב שלכם, במה אתם אוהבים ומצפים לעשות בעיר.
&nbsp
למשל, מי שחובב מוזיאונים יכול להעביר כמה ימים רק במוזיאונים שיש בעיר... וכאמור לא רק אמנות - גם טבע, מדע ועוד.
&nbsp
מי שאוהב שווקים - יש את שוק האוכל וצמוד אליו שוק פשפשים (כמדומני רק בסופ"ש, כבר שכחתי) - זה יכול לתפוס חצי יום לפחות.
&nbsp
טיול רגלי בעיר - בהחלט יכול לקחת יום שלם ואף יותר. מעבר למה שכתבתי יש עוד איזורים יפים בעיר לטייל בהם.
&nbsp
ארמון שונברון (המומלץ מאוד!) - שוב, תלוי באיזה הרכב תגיעו אליו ומה תבחרו לעשות בו. יש סיור ארוך או קצר בתוך הארמון (הקצר מספיק לדעתי, וגם הוא לא ממש קצר), יש בחוץ את המבוך, הגלורייט, גנים יפים לטייל בהם ביום יפה, גן חיות למשפחות עם ילדים ומי שאוהב, וסדנה חמודה להכנת שטרודל. בקיצור - חצי יום עוד יום שלם - תלוי בכם.
&nbsp
יש גם את ארמון הופבורג (לא הייתי).
&nbsp
עוד חוויה וינאית נהדרת למי שאוהב - קונצרט של שירי מוצארט ושטראוס (מוסיקה קלאסית קלה) בתוך מבנה מפואר מבוצע ע"י זמרים/שחקנים/רקדנים ותזמורת לבושים בבגדי התקופה, כולל כוס יין בהפסקה ותחושה כללית של נשף... כרטיסים לזה נמכרים ע"י מוכרים מחופשים למוצרט (לא תפספסו) ברחבה שמחוץ לסטפן פלאץ. כולל הסעה ממרכז העיר הלוך וחזור (המבנה/מעין ארמון בו זה נערך נמצא בפאתי העיר) - סיפור של 3-4 שעות בערב.
&nbsp
בקיצור - זו רק דוגמית. יש עוד המון. ולא דיברנו על שופינג...
&nbsp
אנחנו היינו 3 ימים עמוסים מאוד ונשארנו עם טעם חזק של עוד. וזה כזוג בלי הילדים. עם ילדים כמובן יש גם את הפארטר, גלגל הענק, חוות הפרפרים ועוד....
&nbsp
 
למעלה