מה לובשים לצרמט בינואר?

מישהו3939

New member
מה לובשים לצרמט בינואר?

יי
אנחנו נוסעים לטיול חורפי שכולל גם שני לילות בצרמט שבשוויץ. אנחנו לא גולשים וכנראה שלא נעשה שום פעילות ספורט (אולי מזחלת אבל גם לא בטוח).
המטרה היא להסתובב בעיירה, לעלות ברכבל/רכבת (אולי גם לנקודה הגבוהה) , לשבת אולי באיזור תחנת הרכבל מהיכן שאנשים גולשים, להינות מהנוף, קצת מסעדות פאבים. זהו, לחוות את נופי השלג שאין לנו כאן וגם את צרמט הידועה. שאלתי היא ממה ללבוש - אין ,לנו מושג מה לובשים. אכיד מה חשבתי ותגידו אם בסדר:
אשתי -
קנינו לה מגפיים של קולומביה לתנאי קור מינוס 30, נקנה גם גרביים עבות מתאימות (יש המלצה???)
חולצה טרמית (יש המלצה על פירמה??? ראיתי בקלומביה Midweight - בינוני, רמת בידוד גבוהה Factor 2 מספיק? יש גבה עבה ברמת בידוד 3 ויש גם אחת ממש יקרה לתנאים קיצוניים). סוודר עבה רגיל וכן מעיל מנוצות אווז שקנינו פעם באוסטריה.
מכנסיים - כדאי טרמיים?? אם לא אז גטקס ועל זה ג'ינס..
כובע צמר, צעיף (או אולי מחמם צוואר - יש המלצה לפירמה??), כפפות שתי שכבות (בד ועל זה לטקס או עור), מחממי אוזניים

לי
נעלי MERREL גבוהות (לא מגפיים, פשוט ספורט גבוהות) שהן אטומות למים ועם סוליה נגד החלקה. גרביים צבאיות עבות.
חולצה טרמית + סווצ'ר עבה + מעיל דק של קולומביה (משהו עם בטנה)
שני מכנסי גטקס ועל זה ג'ינס
כובע צמר, כפפות

ברור שהכי טוב שיהיה מהכל ומפירמות ידועות אבל התקציב מוגבל ולכן במה שווה להשקיע?? ובאיזה פירמות להגיד בחנות? למרות שלא נעשה סקי אולי נלך קצת בשלג בעיירה או ליד תחנת הרכבל למעלה, אולי קצת נשחק בשלג..
 

מאקי

New member
גינס זה הכי לא לענין..עדיף מכנסי סערה או של סקי

גרביים..חפש בחנויות של הסקי או תזמין באיביי או מאיזו חנות סקי.
במזחלת יהיה קר בינואר
צעיף וכובע ומשקפי שמש נגד סינוור
בתוך הבתי קפה למעלה על הר חם בדכ...אז משהו קל מתחת בשטית הבצל..
ואני נגד כובע צמר..זה מקלקל לי את התסרוקת..ועושה חשמל סטטי.
ולגבי צעיף..אם לובשים גולף הצעיף מיותר
 

Vivir

New member
ביגוד תרמי

בגלל שאתם לא מתכננים על שום פעילות ספורטיבית אני ממליצה על פקטור 3 של קולומביה(למרות שגם 2 יכול להתאים, ה2 מגיע באריזה אדומה וה3 מגיע באריזה כתומה אם אני זוכרת נכון)/פקטור 2 של SUBZERO. אפשר לשקול גם את הXWARM של אווטדור, ויש להם עוד סוג שגם יכול להתאים, ברח לי השם.
&nbsp
מבחינת גרביים חשוב ממש גרביים תרמיות איכותיות(לשים לב שהן עם טכנולוגיית COOLMAX, שדואגת שלא תספג יותר מדיי זיעה בגרב והצמר ימשיך לחמם), לשניכם. הנעליים של מרל לא שומרות על חום, אבל לדעתי הן כן אטומות למים(בדר"כ יש פתקית פיצית שכתוב עליה גורטקס או משהו בסגנון).
&nbsp
ממליצה לשניכם עוד שכבה בין התרמית לסוודר, משהו בסגנון של חולצת כותנה עבה, ושהמעיל העליון גם יבודד מרוח(סופט-של, אולי אפילו הארד-של).
&nbsp
 
כמה עצות :)

היי הייתי בזרמט לפני כמה שנים... הכל תלוי עד כמה אתם סובלים מקור והכי חשוב הוא להתגונן מפני רטיבות.
לא ג׳ינס בשום אופן... אפילו עם גטקס מתחת... זה לא הספיק לי גם לקור של מינוס 15 מעלות...
תקנו מכנסי סערה(או תשאילו ממישהו חבל לבזבז כסף על טיול חד פעמי)
תקנו מעיל טוב שחוסם רטיבות (ורוח עוד יותר חשוב לדעתי)
בקשר לנעליים הכי חשוב שלא יחדור רטיבות, שימו גרביים עבות ... ושהסוליות יהיו נגד החלקה.
 

Yuval I

New member
שאלה דומה על דרום שווייץ, ג'נבה ואזור מונטריי

מזג האוויר בסוך ינואר בהנחה שנמצאים בעמק ולא מטפסים לראשי ההרים.
 

האנפה

New member
שום פירמות ושום מותגים

אתם לא מטפסים את האוורסט! גם לא תיתקלו במינוס 30 מעלות. אתם צריכים בגדים חמים ודוחי מים, ובעיקר מגפיים אטומים עם סוליה נגד החלקה. בגדים תרמיים ממותגים זה למי שעוסק בספורט חורף. לכם יספיקו בגדים מחנויות רגילות, בלי שמות מפוצצים.
אה, וגרבי צמר עבים לך ולגברת. גרביים צבאיים לא מספיקים.
 

מישהו3939

New member
עדכון ושאלות

ראשית לא מובן לי שלא צריך מותגים וצריך גרבים חמות ושאלו הצבאיות לא מספיקות. אני מנסיוני הגרביים הצבאיות מאוד מחממות, יותר מרוב הגרביים שמוצאים בחנויות השונות בארץ. במידה ומדובר בקור קיצוני שזה לא מספיק אז לא מחוייב גרביים טרמיות/מיוחדות של איזה מותג (למשל קולומביה?)
שאלה נוספת - האם עדיף לללכת עם שני חולצות טרמיות Factor 2 או חולצה טרמית אחת Factor 3? האם יש צורך במכנסיים טרמיים שהרי נכנסים ויוצאים ממקומות חמים...?? חשבתי על גטקס רגיל + מכנסי פליז..מספיק?
הבנתי שאם מגיעים למקום עם שלג רצוי שתהיה שכבה חיצונית שהיא לא בד..אלא ניילון נושם..לי יש מעיל גשם של קולומביה שאני חושב שהוא נושם. בנוסף יש לנו (שאף פעם לא השתמשנו) מעיל רוח/גשם של Vaud שאני סבור שהוא גם נושם כי זאת חברת מותג (לפני שנים קניתי בלמטייל) ואת זה אשתי יכולה לשים על המעיל הרגיל שלה. לגבי מכנסיים ביום-יומיים הספציפיים המדוברים אני יכול לשכור שם באיזה חנות ב-15 פרנק לפריט לכל היום. נראה לי עדיף.
לסיכום - אקנה שתי חולצות טרמיות + גרביים טרמיים. מכנסיים אשכור בעיירה עצמה לימים ספציפיים..
 
ביגוד תרמי

הרעיון בביגוד תרמי הוא שהוא שומר על חום הגוף - לא כמו סוודר שמחמם וכך המעבר לאזור חם עלול לגרום לכך שיהיה לך חם מדי.
 

לאונידס

Active member
אתה צריך לאזן בין רצוי למצוי תוך הבנה שיש אי ודאויות

אני מציע שקודם כל תוציא מהמשוואה את כל מה שלא רלוונטי וסתם מבלבל.
למשל לא נראה לי ראלי שתקנו מעילים חדשים בשביל יומיים. מדובר בהוצאה של אלפי שקלים. אם תראו בחו״ל מעיל שמאוד מוצא חן בעינכם ותשתמשו בו גם בארץ אז שווה לקנות אבל אני מעריך שלא תשקיעו אלפי שקלים במעילים שישמשו אתכם יומיים.
כנ״ל לגבי נעלים, נראה לי שאתם תסתדרו עם הפירוט שרשמתם. נעליים אטומות למים, לא מחליקות ועם גרביים טובות. לא תשקיעו עוד אלפים בעניין הזה.
לעומת זאת יש ציוד זול יותר שאני ממליץ שיהיה לכם כמו כובע פליס טוב שמכסה את האוזניים, צעיף לחימום הצוואר (עדיף מחמם יעודי אבל בצעיף אולי תשתמשו בארץ), עליונית (כמו סווטשירט) טובה מפליס איכותי (גם אולי יהיה שימושי בארץ), וכפפות שאינן חדירות למים. קחו איתכם גם משקפי שמש, יום שמשי בשלג ללא הגנה לעיניים יכול לנטרל אדם לזמן ממושך.
היתרון בביגוד טכני טוב לעומת גאטקס שהוא ביגוד מתוחכם המתחשב גם בתנאי הסביבה וגם בחום הגוף. אם הסביבה חמה הוא מבודד פחות ואם קרה מבודד יותר. מאוד נוח כשנכנסים ויוצאים ממקומות ובמצבי פעילות משתנה. הוא גם פחות מושפע מרטיבות. יש הבדל עצום בנוחות בין גאטקס צמר ספוגי זיעה על הגוף לבין גאטקס טכניים.
&nbsp
אי הודאות מורכבת מכמה גורמים
אתם כרגע כנראה לא יודעים מהי תחזית מזג האויר. יש הבדל עצום בין יום שימשי חסר רוח וטמפרטורות סיב האפס לבין יום מעונן עם רוחות ערות וטמפרטורות באיזור המינוס 15.
אני מציע שתבדקו תחזיות כשהטיול יתקרב.
אתם עוד לא יודעים מה תהיה רמת הפעילות הגופנית שלכם. בגדים נושמים חשובים ברמת פעילות גבוהה כי הם מנדפים זיעה.
אתם יודעים מהי רמת הרגישות האישית שלכם לקור, בד״כ נשים רגישות יותר אבל מכיוון שאין לכם נסיון בטמפרטורות כאלה אין לכם הערכה טובה.
כמובן ישנו העניין האופנתי. אם אתם תצאו לבילויי ערב כמו אפרה סקי לחלק מהאנשים חשוב מאוד להיות אופנתיים ועם מותגים מתאימים ולחלק פחות. בחירה אישית שלכם.
&nbsp
כך שאף אחד לא יכול לדעת אם אתם צריכים ביגוד פאקטור 2 או 3.
אני יכול להגיד לך מהנסיון המוגבל שלי שאני לא צריך מכנסי גאטקס אם הטמפרטורות בסביבות האפס אבל צריך אם באיזור המינוס 10 ומטה.
 

לאונידס

Active member
ועוד גורם לקחת בחשבון, אתם נמצאים בציוויליזציה

ותמיד אפשר לקנות ביגוד חסר.
נכון ששוויץ מאוד יקרה אבל ישראל יקרה יותר.
הייתי משתדל להמנע מכך בעיקר בגלל בזבוז זמן אבל האופציה קיימת.
 
למעלה