קרואטיה - דוברובניק

old friend

New member
קרואטיה - דוברובניק

שלושה וחצי ימים בקרואטיה - פסח אני וזוגתי נוסעים לליל הסדר לדוברובניק, לא היה לנו זמן להתכונן ועד היום לא ידענו אם יצא לפועל או לא, עכשיו כנראה שכן. משהו אולי יודע 1. איזה מטבע יש שם - יורו ? או משהו מקומי ? 2. שכירת רכב - יש בעיות ? 3. אתרי חובה לראות . 4. אזהרות מיוחדות ספציפיות לאיזור ? תודה מראש. רוני
 

aviron

New member
חבר ותיק בדוברובניק

קודם-כל: בטוח שתהנו ! מבחינת זמן - אביב - יופי של מזג-אויר, יופי של עונה לדוברובניק. (בקייץ מאד חם). מטבע: המטבע הקרואטית קרוייה "קונה" (KUNA). לא זוכר כרגע מה היחס בין הקונה לדולר - אבל מה זה משנה... סתם לידיעה: קונה - שמו של בעל-חיים הדומה לשועל , בעבר סחרו בפרוותו שהיתה בעצם שוות-כסף - בעל-חיים זה מופיע כאחד הסמלים הלאומיים של קרואטייה. קחו איתכם יורו - ע"מ להחליף לקונות (כמובן שאפשר גם דולר ארה"ב). החלפת-כספים זמינה בכל מקום _ בנמל-התעופה של דוברובניק, בעיר, בבית-המלון ועוד. שכירת רכב - אין שום בעייה - אבל: לא צריך !!! חנייה בסמוך לעיר העתיקה - קשה למצוא. אי-אפשר להכנס עם רכב שכור למונטנגרו. אולי כן- ליום אחד - טיול לאורך האדריאטי והעיירות שבחוף. בכל-מקרה של התעקשות על שכירת רכב: ממליץ לעשות זאת באמצעות חברה מוכרת ("הרץ" "אוויס" וכ"ד) - רצוי להזמין מהארץ. אתרי חובה: בדרך משדה-התעופה העירה (באיזה מלון אתם?) - שבו בצד שמאל ולפני דוברובניק - צפו בעיר העתיקה מ"מעוף הציפור" - מהכביש העליון. העיר העתיקה: חובת סיור בין מספר שעות, כולל הליכה על החומה (אפשר להסתפק בהחלט ב"חצי" חומה - בצד הנמוך יותר: משער PILE - שהוא שער הכניסה הראשי - ועד הנמל העתיק. (מרינה כיום). בעיר העתיקה - מייד אחר שער פייל - הכנסו שמאלה לכנסייה הפרנסיסקנית - הגיעו אל בית=המרקחת העתיק (בין העתיקים באירופה) ושם רכשו ספרון בעברית על דוברובניק - והרי לכם מדריך עברי ברור ונהיר לעיר העתיקה !!! המדריך לא מזכיר זאת - בשעה 11:59 עמדו בככר השוק וצפו בעשרות רבות של יונים המגיעות בגיחה ע"מ לקבל את מנת הדורה שלהם... שעות מומלצות לסיור זה : הגיעו בסביבות 09:30 - הסיור יהיה בערך עד 12:30 (כולל היונים...) ובצהרים אפשריות אין-ספור לארוחת-צהרים. בעיקר חביב עליי (מסחרי, תיירותי. מ'זה חשוב?): הרחוב המקביל לרחוב הראשי (הרחוב הראשי נקרא רחוב ההליכה - סטראדום)- בצד העליון - נקרא רחוב הצורפים - כל הרחוב הינו מידרחוב מסעדות. מאכלי-ים, פיצות, מה-לא. ממליץ על המסעדה הקיצונית ביותר לכוון שער פייל. כולן דומות - שם היחס לישראלים יותר טוב. ייתנו לכם לטעום ליקר מקומי והרבה חיכים ותשומת-לב. ד"ש למנהלת מבן (BEN|) - מדריך התיירים מישראל... בנוסף: בסביבות דוברובניק : ציינו באיזה מלון אתם ואוכל להמליץ עוד. מונטנגרו - חובה, חובה, חובה, חובה !!!!!!! חייבים לרכוש מאורגן מאחת הסוכניות - אי אפשר לטייל עצמאית. מחיר יום טיול שכזה בסביבת ה- 35 יורו - אולי יקר, אך להחמיץ טיול זה? עדיך לא לנסוע לדוברובניק... שכנעתי אתכם? נופים מדהימים (!!!). פיורדים. הרים. ערים עתיקות מוקפות חומה. ("קוטור" "בודווה". יום טיול ארוך משעות הבוקר המוקדמות (07:00) ועד הערב (18:00). לא להחמיץ!!!. סעו ותהנו !!!
 

old friend

New member
סידרת לי כבר יומים של הטיול

המלון שאנחנו נהיה - אמבסדור. תודה רבה
 

aviron

New member
אהההה... אלבטרוס !

מלון דרגה ראשונה +. ממוקם באיזור העיירה "צוותת" - לא רחוק משדה-התעופה, כ- 20 ק"מ מהעיר. יש גם קזינו במלון - השאלה באם כבר פועל בעונה זו. כשתסיימו את ארוחת-הצהרים, אחרי הסיור, בדוברובניק - גשו למרינה שבנמל העתיק ו"קחו" סירת-אוטובוס לצוותת, גלידה (הגלידות בקרואטייה משהו-משהו-משהו !!) ולמלון. זמן הפלגה כ- 40 דקות. בדקו היטב - ע"י צפייה מהחומה - באם הים רגוע. באם גלי - לא שייט!! עוד: נסו להגיע לעיר העתיקה בערב. אני כותב "נסו" ולא "הגיעו" - כי באם עדיין יהיה קריר - בתי הקפה יהיו סגורים והעיר תהיה דיי "מתה". באיזור שדה התעופה - כפרים קרואטיים עם מסעדות מקומיות. נחמד לשוטט שם עם רכב שכור ולשלב ארוחת-ערב דגים/כבש/עגל לבן עם מסיכת אב"כ על האש. אם יש סיור שכזה - קנו!. אם אתם - כמוני - אוהבים את עניין היין האדום לסוגיו (לא מתוק...בררר) עם הארוחה - בקרואטיה יין מעולה, בזיל-הזול. הזמינו לשולחן 1/2 ליטר יין שולחני - יגיע בקנקן - ולעזאזל סאדם וארמנותיו - מה צריך יותר !! לחיים !!
עיצה חשובה נוספת: תבררו באם אפשר לסדר לכם את מלון "קרואטייה" בצוותת. חבר'ה: שווה כל סנט, כל אגורה, כל דרכמה, כל קונה, כל באת' (אני פשוט מתלהב מהמלון הזה) - שיעלה כמה שיעלה - לכו עליו!!!!
 
קניסקי דבורי - המסעדה בדוברובניק

במרחק נסיעה של 20 דקות מצוואטט. לאכול שם "בשר מתחת לפעמון" שזה המומחיות שלהם. ניתן לעבור עם רכב למונטנגרו ללא כל בעיה (למרות ההפחדות של הנציגים המקומיים) וחבל לשלם לטיול באוטובוס. חשוב לקחת למעבר למונטנגרו יורו ולא דולר שלא מקבלים שם. מול הנמל החדש על גג "מרכז הקניות" מסעדת דגים זולה וטובה. לסוע לכפר סטון ולאי סטון כשעה נסיעה רצוי אחרי הצהריים ולאכול ארוחת ערב בכפר מלי סטון - ארוחה של צדפות
 

old friend

New member
פעם אחרונה תודה

במיוחד לאלדד(מ) מאחורי הקלעים אני מבטיח לחזור עם רשמים ורעיונות נוספים עוד שבוע.
 
למעלה