אז כמו שאיימתי נסעתי אתמול ברכבת

קלייטון.ש

Well-known member
אז כמו שאיימתי נסעתי אתמול ברכבת

על הנסיעה ברכבת לצערי אין מה לספר. הרבה פחות ממה שקורה כרגיל. לאכזבתי לא היתה שום בירוקרטיה בכניסה לתחנה, בסה"כ איזו בחורה ביקשה לראות את ההזמנה. לא מדדו לי חום, אני חושב שיש איזו מערכת נסתרת שעושה את זה מרחוק. הקרונות נטושים ולא נראה לי שמכסת הנוסעים המירבית מתמלאת. הפגישה עם הבחור של האין-ווצאפ עברה בסדר. כצפוי לא מצאנו חן זה בעיני זה. אנחנו שונים מדי בהתייחסות הבסיסית לחיים. שאל אותי איך הגעתי לארגון, לא היה לי חשק לספר לו את כל הסיפור אז סיפרתי רק את הסוף, שאני נשוי למנכ"ל. מיד ראיתי שאיבדתי בגלל זה כל כך הרבה נקודות אצלו, שאין לי סיכוי לעלות מעל אפס אצלו אי פעם. לא נורא, גם הוא חייל פשוט כמוני והדעות שלנו לא משנות. הנסיעה בחזרה באוטובוסים - ארבעה לשם הדיוק - היתה הרבה יותר מעניינת. חבל שלא נסעתי בהם גם בהלוך. למעשה כולם עם מסכות, באוטובוסים עצמם לא ראיתי חריגים, ובדרך כלל מכסות הכל כמו שצריך. רוב האנשים עוטים את החד פעמיות הכחולות. אלה שהשקיעו באופנה מתקדמת הם מיעוט ורק פה ושם רואים כאלה שבאמת חשוב להם איך המסכה שלהם נראית. בכל תחנה מרכזית בדיקת חום, חלק יותר משוכללת וחלק פחות. בתחנה אחת מדדו לי ועברתי ופתאום הבחור צועק לי "אדוני אדוני". עצרתי והוא בא ומדד לי שוב. הפעם הצליח לו ונתן לי להמשיך. באמצע הדרך מחיפה לת"א בחורה צעירה אחת נתקפה פתאום בהלה, לא ברור ממה, והתחילה לבכות בקול ולדרוש לעצור את הרכב מיד. נוסעים קמו לעזור לה והנהג בתוך פחות מדקה מצא מקום בצד הכביש ועצר. ירדו איתה מהאוטובוס ונתנו לה להרגע. ככה עמדנו עשר דקות עד שנרגעה יחסית. חזרנו לנסיעה תוך שהנהג מבטיח לה שייסע לאט. התקשרו לאבא שלה או לחבר שלה ותיאמו שיאספו אותה מהתחנה. סה"כ זמן הנסיעות באוטובוס למעלה מכפול ממה שהיה לוקח ברכבת, ואני רואה בזה רווח נקי.
 

יוסי ר1

Active member
תודה על העדכונים.

מדהים שהנהג עצר בצד. היום הם מקפידים מאוד שלא לעשות כן, כי כל עצירה כזו עבורם זה קנס אישי. מקווה שהכל בסדר עם הבחורה.
 

יוסי ר1

Active member
לעניין המסכות: במה אתם משתמשים?

בחד פעמיות? ב95? בשקף? בכאלה מבד שכבה אחת? בבד כמה שכבות?
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני משתמש במסכה חד פעמית

אותה אחת מהתחלת הקורונה. יש לי עוד אחת חד פעמית אבל שומר אותה לגל השני (אם עכשיו זה גל שני, אז אני שומר אותה לשלישי)
 

חיא2

New member
לפי החשק

עכשיו יש לי רבפעמית מעוצבת, רב שכבתית עם לשון משורבבת משפתיים פתיניות. זוכה לכביסה מדי יום במים רותחים. קניתי בימי הסגר N95 - עכשיו כמעט ולא משתמש. חד פעמיות לביה"ס ויש לי כמה משכבה אחת של בד - לא יודע כמה היא שווה.
 
אכן מעניין. חשבתי שבגלל שהמסיכות החד פעמיות

דקות יותר, אז קל יותר לנשום דרכן.כנראה שאנשים מגיבים באופן שונה לסוגי המסיכות.ועל זה סבתי הייתה אומרת 'חיים ולומדים'.
 

יוסי ר1

Active member
זה לא עניין של עובי, זה עניין של צפיפות החורים.

את יכולה לשים על הפנים נילון נצמד, זה הכי דק, אבל לנשום דרכו לא תוכלי.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אני משתמש בחד פעמיות

&nbsp באופן רב פעמי. &nbsp מקפיד על חבישת המסכה בכל רגע שאני נמצא במרחב הציבורי או לחלופין עובד עם דיסק. &nbsp
 

יוסי ר1

Active member
כמחוני כמוך, למעט הדיסק. לא אוהב לעבוד עם אף מכוסה.

אולי הקורונה תעשה לי טוב בזה שאני מתרגל למסכה. &nbsp כשאני צריך להיות כמה שעות עם, למשל בבית כנסת, השבוע התחלתי ללכת עם מסכת בד. הרבה יותר נוח לנשום. אני מניח שגם הרבה פחות יעיל בהגנה...
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
גם אני לא אהבתי

&nbsp עד שיום אחד קינחתי את האף אחרי עבודה עם דיסק ומאז אני מקפיד להשתמש במסכה או לפחות נשמית (המסכות הח"פ נוחות לי יותר). &nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני דווקא חושב שהיה חייב לעצור ולטפל במצב החירום שנוצר

אני לא חושב שנהג יכול להמשיך בנסיעה כשיש לו נוסעת שמרגישה ממש רע ומתלוננת על כך. התעלמות כזו ממצב של נוסע יכולה להפוך לכותרת ראשית בעיתון. הוא שאל את הבחורה אם להזמין לה אמבולנס ואם היתה מאשרת היינו צריכים לחכות שהאמבולנס יגיע. דווקא יצאנו בזול מהאירוע.
 

יוסי ר1

Active member
ברור שגמני חושב כך. גם לעצור בצד (במקום שאפשרי מבחינה

בטיחותית!) לנוסע שמרגיש רע, וגם לעצור למי שרץ אחרי האוטובוס כי פיספס בשניה. אבל ככל שאני יודע, ההוראות שלהם הם חד משמעיות שלא לעצור שלא בתחנה, אירת יקנסו. לא בטוח שזה נכון לגבי נוסע שחש ברע.
 

חיא2

New member
אז לא תהיה לי בעיה להשיג כרטיס לירושלים

בחשמל - והנסיעה עצמה תהיה ללא הטרדות של ילדים או נודניקים אחרים.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אם היית הולך ברגל זה היה לוקח הרבה יותר מכפול זמן

&nbsp שעל פי החישוב שלך זה היה יוצא רווח נקי כפול ומכופל. &nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
לגמרי, לגמרי, אני מסכים בהתלהבות, באמת

כשהפסקתי לנהוג והסתבר לי (לא חשבתי על זה מראש ודי הופתעתי) שמעכשיו אני תלוי בתחבורה ציבורית, אמרתי שלא הגיוני לקחת אוטובוס למרחק של קילומטר. אז למרחקים של עד קילומטר הלכתי ברגל. לא לקח הרבה זמן שתפסתי שקילומטר זה כלום, שבריר שניה ברגל, והעליתי את הרף ל-2 ק"מ ואחרי כן ל-3 ועכשיו אם מדובר במרחק של 5-6 ק"מ אני לא אקח אוטובוס גם אם הוא לגמרי זמין. לא פעם אני הולך גם 10 ק"מ, לא בשביל הטיול (שזה ברור ולא חוכמה) אלא ליעד מוגדר. רואה את האוטובוסים חולפים בכיוון ושמח שאני לא עליהם.
 
למעלה