תופים...

יוסי ר1

Active member
הסינים עם מאוד מנומס. אתה לא זוכר ב"האדמה הטובה"

איך האיכר הצעיר הולך לרחוץ בנהר לכבוד חתונתו, כדי שיהיה נקי, למרות שעברה פחות משנה מאז הרחיצה האחרונה שלו?
 

סופהו1

New member
מצילתיים...

הנסיעה הראשונה ברכבת זכורה לי היטב. זו היתה נסיעה מתל אביב לירושלים, בשנות השישים ו"היא ארכה כשעתיים, צ'רלי קאצ'רלי"... באמת כמו לנסוע לחו"ל, רק שאז לא ידעתי מה זה חו"ל. צפירת הקטר, המושבים מחומר פלסטי בצבע ירוק, הכרטיסים הקטנים מקרטון, הכרטיסן ושעתיים של התנדנדות לצדדים, הגענו. בסופ"ש הגעתי לאותה תחנה בירושלים. לא ברכבת, כמובן. היא אינה מגיעה לתחנה הראשונה כבר שנים. פינה של נוסטלגיה שמורה היטב. נסיעה טובה.
 

צליליתה

New member
לא זוכרת את הנסיעה הראשונה

אבל זוכרת היטב את קרון ה (איך קראו לו? בית קפה? ), כבר הייתי ילדה גדולה ושם טעמתי פעם ראשונה נס קפה עם חלב עמיד. די איכס. אבל היה נורא כיף בבית הקפה הנוסע. אעלק אוריינט אקספרס ובאותה הזדמנות.....רגע של געגועים לסנדוויצמן שעבר בקרונות, +שתיה קרה,ונדמה לי שגם חמה.
 

אספרסו2

New member
מעניין

באיזה גיל מותר לדעתכם לילד להתחיל עם קפה? &nbsp בת כמה היית?
 

צליליתה

New member
לא שואלים גברת לגילה

אבל זה היה בחופש, אחרי סיום כתה יב לגבי קפה - באמת סוגיה מענינית, כי נגיד שלא נותנים להם קפה , עדיין, קולה נגישה תחת כל עץ רענן, ואם לבחור בין קולה לקפה - לדעתי אין ויכוח, קפה הרבה יותר עדיף. הילדים שלי לא מאוד התלהבו מקפה, לא בקשו בגיל צעיר, כך שלא התעוררה בעיה, ואחת מהן עד היום לא שותה. הייתי אומרת משהו כמו גיל 16, או אולי 18
 
דיטאנית באינטרנט אמרה לי ש

בגיל 14-15 אפשר לשתות כוס קפה ביום. לא שאלתי על אספרסו אלא על קפה נמס/שחור.שאלתי עבור בנותי שהיו אז בגיל הזה.
 

מיקהפ

New member
גם אני זוכרת את הירוקים.

ואת הנסיעות של 4 שעות מחיפה, אבל לא את הפעם הראשונה, הייתי קטנה והחלק הירושלמי גר קרוב מאד לתחנת הרכבת, עדיין. היו ימים, אני זוכרת שהיו תאים ומסדרון, בכל תא ישבו כנראה 8 אנשים, נדמה לי, אולי 6. ותמיד אהבתי את המזנון ברכבת, אמי בטוחה שלא בגיל צעיר, אז היינו באים עם אוכל, מי מבזבז כסף על לאכול בחוץ ומי יודע מה שמו שם והכי טוב בבית, כשהתבגרו דוקא אהבו מסעדות.
 

חיא2

New member
אני מתכנן נסיעה חשמלית לירושלים

ספר חוויות מהרכבת, באמת.
 
למעלה