שבת שלום.

חיהט

New member
שבת שלום.

מה ההבדל בין דבש רגיל של יד מרדכי, לדבש בתוספת מזון מלכות??
 

חיהט

New member
מזון מלכות,

חיפשתי באינטרנט. דבש בתוספת מזון מלכות עלול לגרום לבני האדם התפרצויות אלרגיה, כתוסף מזון הוא מקור לוויטמינים והרכבו התזונתי של מזון המלכות הוא 65% מים, כ-12.5% חלבון המכיל חומצות אמיניות שונות, אך אינו חלבון מלא), 11% סוכרים, ו-5% חומצות שומן. מיוחסות לו סגולות רפואיות רבות, חלקן בוססו בקבוצות מחקר מצומצמות בלבד כגון הורדת כולסטרול, האצת גדילת תאי גליה במוח האנושי העשויים לסייע במחלת פרקינסון. מנהל הבטיחות במזון האירופי קבע שנכון להיום אין בו עבור בני אדם תועלת בריאותית. אז מדוע מוכנים לשלם מחיר כפול עבור צנצנת דבש?? י
 

קלייטון.ש

Well-known member
אשתי עונה על זה פשוט: שיווק, שיווק, ועוד פעם שיווק

והיא מומחית בלמכור במחירים שערורתיים דברים שעולים לה פרוטות (בחישוב כולל).
 

קלייטון.ש

Well-known member
לדעתי הראשון הוא בעיקר סוכר ומים

והשני הוא סוכר, מים, ובתוספת גם אוכל של חרקים. המאפיין של שניהם שבתור סוכר ומים ואולי תוספת קצת חלבון הם נורא, נורא, נורא יקרים.
 

diday

Member
המחיר, כפי שנכתב כבר בהודעות אחרות למעלה. המשותף לשניהם

ששניהם מוצרים תעשייתיים שבהם הטעם פחות או יותר נשמר משנה לשנה. יצרן קטן רודה את הדבש ומכניס אותו לצנצנות מונופוליסט כמו יד מרדכי ממלא (כך אני סבור) מכלים גדולים בדבש שרדה ממקומות שונים, מוסיף את הדבש שקנה - אולי בחו"ל - מיצרנים אחרים, ומכניס לצנצנות בהתאם לצורך. יתכן שעושה מניפולציות נוספות כדי שהדבש יישאר נוזלי וכד'. &nbsp בשמן זית זה דומה. אפשר לרכוש שמן זית ממשק אחד - במחיר גבוה מאד -, מאזור מסוים, או תערובת של שמן נחות ממדינות שונות.
 

diday

Member
הפעולה היא רדייה

האם הפועל כפי שהשתמשתי בו נכון? או צריך להיות מרדד?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא יודע כמה זה נכון

&nbsp אבל אני מניח שכל הרודנים יסכימו אתך. &nbsp
 

חיהט

New member
הפעולה היא רדיה.

שם פעולה של רָדָה: הוציא דבש מכוורת.
 

יוסי ר1

Active member
בהחלט נכון. חלק מהדבש מחו"ל, חלק מעורבב ממקומות שונים.

כל הדבש שנמכר על ידי גופים גדולים כמו יד מרדכי עובר פיסטור - גם כדי להרוג נבגי בוטולינום, וגם כדי למנוע ממנו לקרוש. בשונה ממה שקליטון כתב, הדבש שלהם הוא דבש, לא מאניפולציות עם סוכר. &nbsp לגבי מזון מלכות - כאן אני הרבה יותר סקפטי. רוב מזון המלכות שמגיע לארץ מיוצר בסין. מה ואיך יש בו - אני לא רוצה לחשוב. &nbsp ----------- לעניין המחיר: מזון מלכות זהו המזון היעיל ביותר בטבע. כמות קטנה ממנו אמורה לחולל פלאים. העניין שלהשיג אותו, זו עבודה סיזיפית גם של הדבורים וגם של הכוורן. בשונה מדבש שהוא בעצם צוף נאסף, מזון מלכות הוא הפרשה מבלוטות שנמצאות בראש של דבורים צעירות. אז סיפור לאסוף אותו, וכאמור הרוב מגיע מסין - והרבה פחות מפוקח מאשר דבש.
 
מזון מלכות אמור לחולל פלאים

אצל דבורים. אין שום מחקר רציני שמראה שזה כך גם אצל בני אדם.
 

TJ10

New member
מזון מלכות אמור לחולל פלאים
בחשבון הבנק של משווק המוצר
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מה זה משנה איפה ?

&nbsp העיקר שהוא מחולל פלאים (וגם היצרן מחולל כל הדרך אל הבנק). &nbsp
 

TJ10

New member
לי זה משנה.
בדרך כלל היצרן מקבל מעט. אבל זה כבר נושא אחר
 

יוסי ר1

Active member
איזה יצרן ואיזה נעליים. מזון מלכות מיוצר על ידי דבורות,

לא על ידי יצרן. והן לא מקבלות כלום.
 

קלייטון.ש

Well-known member
רק להעיר שלא התכוונתי שיד מרדכי מזייפים דבש עם סוכר

אלא שהדבש הפלאי עצמו הוא בסה"כ צורה של סוכר. אני מוציא את דיבתם לא של יד מרדכי אלא של הדבש כדבש. אני צרכתי כמויות של דבש בזמנו, הוספתי בעיקר לתה. הפסקתי אחרי שפעם במרכול שכחתי לקנות צנצנת חדשה (של יד מרדכי) למרות שציינתי לעצמי בפירוש שצריך, ולאור זאת החלטתי שאני יורד מכל העניין. שותה את התה (ארלגריי של ויסוצקי בתפזורת) כמו שהוא והכל בסדר גמור.
 
למעלה