הכל אני יכול בחופש הגדול

צליליתה

New member
הכל אני יכול בחופש הגדול

שאצלנו פרץ בין המנה העיקרית לקינוח (סבתא לא מרשה טלפונים בזמן הארוחה, אבל המרווח הזה, כשהילדים מתנפלים על ארונות, מקרר ופריזר במטרה ללקט צ׳ופרים, הוא קצת שטח הפקר). מי שטרם זכאים לחופש מן הסתם ימשיכו במסורת יום כן יום לא שהתחילו בימי הקורונה, ובכלל, יש התפרצות כאן באיזור ושמועות שהקורונה הגיעה גם לבית ספרנו. אז בכלל.... לא הצלחתי להבין דבר או חצי דבר מהמאבק הזה לא חשוב, העיקר שהסתיים לשביעות רצונם המלאה של הילדים ואני גם די בטוחה, מהיכרות מהשטח, שהמורים יעבדו קשה ב 9 ימי עבודה שלא תרמו, והרבה מעבר ל 9 ימים, בהמון חשיבה והכנה לשנהל הבאה עלינו לטובה. הקורונה הזותי תפסה את מערכת החינוך עם המכנסים למטה ואיזה כיף להאשים את המורים שלא יודעים להפעיל זום תמיד טוב להאשים את השג אבל האמת היא, שאף אחד לא היה מוכן להוראה מתקושבת כי הוראה מתקושבת היא הרבה מעבר להדלקת הזום ולדעת איפה ללחוץ לפילטר לשיפור הפרצוף (פילטר חרא, באמת שעדיף בלי) אף אחד=בכל העולם אנחנו מצויים בנקודת זמן שההוראה המתוקשבת יכולה להיות טובה עד מצוינת בקורסים להתפתחות מקצועית, בהשכלה גבוהה, ולפעמים אפילו בתיכון, אבל הילדים הצעירים יותר לא מסוגלים לשבת מול מורה חופר בזום ובאמת ללמד. אישית, אני מופרעת קשב גאה, אבל לא חושבת שההפרעה שלי גדולה מהממוצע. אני מסוגלת לשבת בהרצאות, בימי עיון, ולהיות מרוכזת למדי (תלוי מרצה+ נושא כמובן) אבל לקחתי לא מעט קורסים , גם מאוניברסיטות מצוינות בנושאים שבאמת מענינים אותי והתקשתי מאוד לשרוד את הוידאוים הארוכים (שהיו באיכות מעולה, לא איכות זום) אגב איכות זום הייתי במסיבת סיום בית ספר בזום חוויה קשה סאונד על הפנים תמונה, הרבה מתחת לעל הפנים אפשר היה לראות דמות באופן כללי, אבל בלי תווי פנים בכלל ראיתי שם בקהל המוזמנים הפרוטקציונרים הרבה צלמי וידאו אז מקווה לזכות לראות סרט באיכות סבירה יותר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
הבחור שקבע איתי פגישה וכתבתי לו שאין לי וויז ואין לי רכב

ענה לי והציע שנעשה את הפגישה בזום. כתבתי לו שאני לא יודע לעבוד עם זה, לא מבין את התפריטים וזה לא מצליח לי. ממתין לתשובתו. הוא בטח ינסה לוודא שאני המומחה למחשבים ותוכנה שאמרו לו ליצור איתו קשר ושיפתור לו את כל הבעיות. אני אוהב את השירה של נעמי שמר. לא פחדה לשיר גם למרות שלא היתה זמרת בכלל. היה לה תמיד כזה חיוך בשירה שמחמם את הלב. בכלל יש לה קול נעים. (בטח יגידו לי: למה נעמי שמר לא היתה זמרת? לא יודע, ככה אני חושב)
 
שמעתי על תלמידים מופרעי קשב שהלמידה

מרחוק הועילה להם. היו להם פחות רעשי רקע והצליחו להתרכז בחומר הנלמד. כנראה שלמידה מרחוק מוצלחת לחלק מהתלמידים ולחלק פחות. מתארת לעצמי שגם התנאים בבתי התלמידים (כמות המחשבים/טאבלטים) קובעים אם הלמידה מרחוק מתאימה להם.
 

צליליתה

New member
עוד לפני פרוץ הקורונה

דובר הרבה על מודל של blended learning, כלומר, חלק מהלמידה באמצעות טכנולוגיה, וחלק בכתה. בצורה זאת מתאפשר לכל לומד לעשות את הדברים בדרך שהכי מתאימה לו. (כמו במודל ההכתה ההפוכה, flipped classroom שזו דוגמא פרטית: התלמידים רואים את ההרצאות בבית ומגיעים לכתה לתרגל, לדון, לשאול שאלות).
 

חיא2

New member
שיטות נוספות יש כמו: כתיבת פרוייקטים

שמבוססת למידה "היברידית" [ כיתה מסורתית ולמידה טכנולוגית עצמית ], יש המכניסים את הטכנולוגיה לתוך הכיתה [ והתלמידים בכיתה.. אני מת מזה.. ] ומשתמשים במצגות עם שאלות [שעונים במחברת
], חדרי מחשבים שהעבודה היא מול המחשב, אבל יש זמן קבוע לתהליך...
 

חיא2

New member
לגמרי נכון

יש לי תלמיד שמתחילת השנה הביע חוסר רצון או ענין ללמוד, לשבת בכיתה. ההעלמויות שלו, השקרים בהם סיבך עצמו רק כדי לא לשבת וללמוד. בתקופה הקורונה - כל שיעור נכח, כל משימה ביצע על הצד הטוב ביותר. אבל, את יודעת, "חנוך לנער על פי דרכו" - הבעיה בחינוך המודרני הוא: שליטה, בקרה ופיקוח. מעט מאוד מערכות חינוך ממסדיות מוכנות לוותר על השליטה המוחלטת כמעט על התלמידים. שליטה תתקיים בצורה הטובה ביותר כשהתלמיד בכיתה!! הזום לא מאפשר בדיקת נוכחות, לפחות ה-זום החינמי - כמו תכנה פדגוגית שנקראת "כיתה מקוונת" שמדווחת לך בזמן אמת על כניסה יציאה, על הפסקת שימוש פעיל ב"מצלמה" ומה לא?! אבל יש תלמידים שהמצב הזה בלתי אפשרי מבחינתם. ואז הם מורדים. לצערי הם המיעוט, מתייחסים אליהם כאל תקלה, סטייה, באג בפס הייצור ומנסים כל הזמן לתקן, לשייף, ולאלף על מנת שיכנסו כמו שצריך לתבניות.
 

יוסי ר1

Active member
וכי איזו מערכת לא נתפסה עם המכנסיים למטה?

הבתשלי לומדת בשנקר, למדו בזום רוב הזמן והיו מרוצים. אבל אז החליטו שיש שיעורים שחייבים בכיתה. וכבר פעמיים שנמצאה/תלמיד/ה מאומת/ההה וכל המכללה בערך נשלחה לבידוד. &nbsp
 

חיא2

New member
בענין ההפוכה, הנה פוסט של מורה שעשה זאת

כאן גם אני עשיתי זאת השנה עם כיתה י'. שלחתי את השיר, שלחתי מקורות לקריאה נוספת, פרשנויות וביקשתי לשאול שאלות. ענין שאילת השאלות הוא אחד הדברים הכי קשים לתלמידים שלמדו לשנן, לסכם [ללא שאר רוח ] או לכתוב תשובות תבניתיות בהן נבדקה בעיקר מידת "הקאת החומר" ולא דברים אחרים. השאלה מציבה סימן שאלה על הקיים, על הבטוח ולא ברור בכלל אם היא "נכונה", ולא ברור כלל "איך ומה עונים בתשובה". אז לימדתי לשאול שאלות באמצעות מילות השאלה ודוק - לא שאלות חקר, אלא בעיקר: תחום הבדיקה, החקירה של כל שאלה. הנפילה היתה מעציבה ושלחה אותי לבדוק מחדש את כל האסטרטגיה בה השתמשתי, את מערכי השיעור ואת הפדגוגיה הזו שבחרתי בה; כי - 6 תלמידדים נענו לדרך הזו, בשמחה [ תלמידי מופת ] 10 תלמידים דשדשו בין שאלות איתור מידע בסיסיות ביותר לבין שאלות ביוגרפיות ללא חיבור ליצירה עצמה, השאר - 9 "לא הבנתי המורה" , שגעת אותי המורה
בשנה הבאה יש לי כמה וכמה תכניות לשינוי הפדגוגיה שלי. מזמן נטשתי את הדיאלוג הסוקרטי ועזבתי את הקתדרה של "יודע כל", אני צריך לצאת יותר אל המקומות בהם כל תלמידה תוכל להיפרד מהפחד שכפו עליה מערכות החינוך הקודמות, להשתחרר ממה יגיד המורה ולהגן/לתקף ולהתווכח ללא מורא עם "הסמכות".
 
למעלה