לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
85328,532 עוקבים אודות עסקים

פורום נשים-גברים באמצע החיים

שלום וברוכים הבאים לפורום נשים וגברים באמצע החיים
 
הפורום כשמו מיועד לנשים וגברים באמצע החיים.
אתם יכולים להיכנס אלינו מתי שבא לכם ולספר מה שבא לכם.
נוכל להעלות כאן כל נושא שמעניין, משמח, מצחיק, עצוב או מטריד אותנו.
 הרבה חוקים אין כאן והדבר החשוב ביותר הוא לכבד את יתר החברים.
גם בעת ויכוח יש להגיב לגופו של נושא ולא לגופו של כותב.
אין לפרסם בפורום שום פרסומת מסחרית. פרסומות כנ"ל ניתן לפרסם אך ורק דרך מחלקת הפרסום של תפוז ובאישורה. כל פרסומת אחרת תימחק לאלתר. בנוסף להנחיות אלו כולנו בלי יוצא מהכלל מחוייבים לתקנון תפוז
ומחוייבים לפעול על פיו.
 
והכי הכי חשוב שיהיה לכולנו כאן מקום נעים שכייף להיכנס אליו 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום נשים-גברים באמצע החיים

שלום וברוכים הבאים לפורום נשים וגברים באמצע החיים
 
הפורום כשמו מיועד לנשים וגברים באמצע החיים.
אתם יכולים להיכנס אלינו מתי שבא לכם ולספר מה שבא לכם.
נוכל להעלות כאן כל נושא שמעניין, משמח, מצחיק, עצוב או מטריד אותנו.
 הרבה חוקים אין כאן והדבר החשוב ביותר הוא לכבד את יתר החברים.
גם בעת ויכוח יש להגיב לגופו של נושא ולא לגופו של כותב.
אין לפרסם בפורום שום פרסומת מסחרית. פרסומות כנ"ל ניתן לפרסם אך ורק דרך מחלקת הפרסום של תפוז ובאישורה. כל פרסומת אחרת תימחק לאלתר. בנוסף להנחיות אלו כולנו בלי יוצא מהכלל מחוייבים לתקנון תפוז
ומחוייבים לפעול על פיו.
 
והכי הכי חשוב שיהיה לכולנו כאן מקום נעים שכייף להיכנס אליו 
x
הודעה מהנהלת הפורום
            
 
 
 

 

    
 
 
 


 
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'לפעמים ויקיפדיה ממש מרגיזה.'
לפעמים ויקיפדיה ממש מרגיזה.
17/06/2020 | 16:41
25
73
לא מזמן קראתי את "מחולת המוות" של עגנון, וסקרן אותי מה לויקיפדיה יש לחדש על הסיפור. וזה לשונה:

"בסיפור "מחולת המוות או הנאהבים והנעימים" של עגנון מתפרץ בן הפריץ לחתונת זוג יהודי, רוצח את החתן וחוטף את הכלה. לאחר זמן קצר נערך טקס נישואיהם, אך החתן המת מופיע בטקס, והכלה יוצאת עמו במחול, עד שהיא נופלת מתה גם היא."
אז איפה טעינו?
אז ככה:
לא בן הפריץ, כי אם הפריץ עצמו.
לא הפריץ ולא בנו מתחתנים עם הכלה -  היא נחטפת לאחר טקס הנישואין שנערך עם הבחור היהודי.
החתן המת לא מופיע בשום טקס.
הם לא רוקדים שום ריקוד בחייהם.
את ריקוד המוות הם רוקדים אחרי ששניהם כבר מתים.

בקיצור, ממש לא ברור לי למה מישהו טורח לערוך ערך בוויקיפדיה, אם העריכה שלו מרושלת בכל משפט ומילה.

נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'לא קראתי אבל הסיפור שהבאת מויקיפדיה'
לא קראתי אבל הסיפור שהבאת מויקיפדיה
17/06/2020 | 17:33
1
42
נשמע ממש טוב. אם עורך ויקיפדיה המציא אותו אז הוא בחור מוכשר.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'חולת המות הוא כנראה הסיפור האחרון שעגנון'
חולת המות הוא כנראה הסיפור האחרון שעגנון
17/06/2020 | 17:58
35
כתב ביידיש.
זהו סיפור שהפשט שלו - ומה שרמוז בו - הם שני הפכים.
כמעט ניגוד מלא...
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'הסיפור של נגיב מחפוז'
הסיפור של נגיב מחפוז
18/06/2020 | 08:12
22
26
"אחרי 20 שנה" בו "זכות האדון ללילה הראשון" עוסק כמו עגנון בסוגיה האיומה הזו: "זכות הלילה הראשון".. אצל מחפוז זה הופך לסיפור נקמה אקזיזנטציאלי רב עוצמה של זהות עצמית. אצל עגנון זה סיפור על "קידוש השם" 
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'וואללה. לא הכרתי את הספר, מכיר רק את אחרי 20 שנה של או הנרי.'
וואללה. לא הכרתי את הספר, מכיר רק את אחרי 20 שנה של או הנרי.
18/06/2020 | 08:24
21
23
(וגם את זכות הלילה הראשון...).
 
 
אז זהו. נפלת בפח, ידידי היקר.
זה לא סיפור על קידוש השם. זה מה שהמספר רוצה שתחשוב, "סיפור על קידוש השם".
אבל המחבר (ולא הסופר) רוצה לספר סיפור של החטא ועונשו.
תיכף אמצא ואעלה מאמר של מישהי שטוחנת את הסיפור הזה עד דק.
 
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'מחפוז נותן שם לסיפור שלו, כרפרור ל-או הנרי'
מחפוז נותן שם לסיפור שלו, כרפרור ל-או הנרי
18/06/2020 | 08:33
20
22
לא נורא מותר ליפול ב"פח". אתה יודע, אגב, שעגנון היה מאותם שלעגו לחוקרי ספרות שניסו לתת פרשנות "אחת" ו"חד משמעית" לסיפוריו. הכתיבה האירונית שלו מטבעה פנתה לאפשרויות שונות של פרשנות.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'מעניין'
מעניין
18/06/2020 | 11:31
20
וגם אלו שכתבו את הספרים שמלווים את העם הנבחר כהצדקה להתנהגות מוזרה גרמו לדורות על דורות של בוחשים בכתביהם תוך שהם מתפלפלים על קוצו של יוד וממציאים המצאות מפרי דמיונם תוך שהם משכנעים קלי דעת ובורים בשטויות אינספור.
מי שאוכל בשר פרה למשל הוא קניבל נרקופיל שכן היא היתה אישה שלבשה ביקיני פעם.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'מובן שעגנון משאיר לקורא לבחור בין אפשרויות פרשנות שונות.'
מובן שעגנון משאיר לקורא לבחור בין אפשרויות פרשנות שונות.
18/06/2020 | 14:47
18
27
אבל לפעמים, בעיקר בסיפור הזה, הוא מפזר על פני השטח בלי סוף רמזים שמוליכים אותך להבנה אחת. למשל - סיפור של מוות על קידוש השם.
 
אבל מרומזים במובלע רמזים יותר עמומים, שנותנים פירוש הפוך לגמרי - לא מוות על קידוש השם, אלא מוות כעונש על חטאים!.
 
הנה מאמר של ארנה גולן, את מי שהסיפור מעניין, אני מאוד ממליץ על המאמר הנ"ל שמסביר הפוך על הפוך...
 
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'ועוד עניין אחד, די ייחודי לעגנון דווקא - '
ועוד עניין אחד, די ייחודי לעגנון דווקא -
18/06/2020 | 15:09
2
24
שיש לו כמה גרסאות לכל סיפור. כל פעם שהסיפור מתפרסם פעם נוספת, יש שינויים.
ובדרך כלל לא שינויי סגנון או עריכה אסטטית, אלא משפטים שמשנים את המשמעות לגמרי.
 
למשל - בסיפור שלו על ליל הסדר, סוף הסיפור מופיע בשתי גרסאות: באחת - שמש בית המדרש נושא את האלמנה לאשה, והסיפור נגמר באושר ואושר. (טוב, אולי גם עושר מצד האלמנה).
אבל בגרסא אחרת - הם רצו להתחתן, אבל זה לא התממש, כי האלמנה רצתה לעלות לארץ, והשמש לא. ולכן נפרדו - הסיפור שהוביל כמעט לאיחוד - נגדע כי הייתה להם מחלוקת בדבר הצורך העכשווי לעלות ארצה.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'גם באהובת הקצין הצרפתי יש שני סופים הפוכים'
גם באהובת הקצין הצרפתי יש שני סופים הפוכים
18/06/2020 | 15:25
21
גם שם, בסוף אחד הם מתחתנים ובסוף האחר נפרדים.
אותי זה מעצבן לגמרי. לא אוהב ככה. רוצה סוף ברור ועדיף סוף טוב. סופים רעים יש די והותר בחיים הממשיים.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'אתהה מבין שגם הוא הבין שהוא מפרנס'
אתהה מבין שגם הוא הבין שהוא מפרנס
19/06/2020 | 09:59
18
דוקטורנטים, חוקרים, כותבי מאמרים ומה לא, בשל שינויי הגרסאות.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'לא יכול להיות מוות על קידוש השם וגם כעונש על חטאים?'
לא יכול להיות מוות על קידוש השם וגם כעונש על חטאים?
<< ההודעה הנוכחית
18/06/2020 | 15:23
2
20
הבן אדם בין כה וכה יכול למות רק פעם אחת (בכל גלגול) אז למה לא להעמיס על המוות שלו כמה שיותר דברים טובים.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'בסיפור הכל יכול להיות. שאלף כדורים ירו על ג'ימס בונד,'
בסיפור הכל יכול להיות. שאלף כדורים ירו על ג'ימס בונד,
18/06/2020 | 15:34
1
23
אבל הוא ניצל (בזכות נערת בונד הנוכחית שהסיטה את הקליעים בקימורי גופה)
 
אבל כשאתה מספר סיפור עם "מוסר השכל", לא טוב שזה יהיה דו משמעי.
והנה, עגנון בגיחוך מתחת לשפם, מביא לנו בסיפור אחד שניים, ואתה צריך לבחור למה התכוון המחבר, למה התכוון המספר, ולמה התכוון שי עגנון.
 
(הוא אגב מן הסתם היה אומר - תשאלו את קורצוויל. קורצוויל זה המפרש. (כשבהזדמנות אחרת נאמר שתמיד קורצוויל היה טועה בפירוש הראשון...))
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'אבל, "סיפורי לקח" או "סיפורי מוסר" הצחיקו את עגנון'
אבל, "סיפורי לקח" או "סיפורי מוסר" הצחיקו את עגנון
19/06/2020 | 10:01
19
לפחות לדעתי, עד דמעות.
בשל כך הוא כתב בצורה אירונית מובהקת [ לכתוב שיש מישור גלוי ומישור סמוי, חתרני, זה לומר: אירוניה.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'ש'ני ימות, היא היתה מורה שלי ב- BA'
ש'ני ימות, היא היתה מורה שלי ב- BA
19/06/2020 | 09:58
11
20
על אף שאינני זוכר לה חסד כלשהו, מה שאטיוד אוהב להגיד על מורים תקף לגביה, אקרא. מה כבר יקרה לי.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'וואללה. לא נתקלתי בה עד שחפשתי חומר על הסיפור הנ"ל.'
וואללה. לא נתקלתי בה עד שחפשתי חומר על הסיפור הנ"ל.
19/06/2020 | 10:06
10
24
ואחרי הקריאה את שכתבה, התרשמתי שהיא מקפידה בפרטים וגם יודעת להוציא מהם מיץ שעל פניו לא נראה שיש.
 
ראה לדוגמא במאמר הנ"ל, על ההבדלים בין נוסחי הסיפור השונים בסיפור מחשבות הנערה, על הצל הנופל כשהפרש מתקרב.
שינוי נוסח במילה אחת נותן משמעות שונה לגמרי, והיא עומדת על זה יפה.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'איזה מזל שלא למדתי פלפולי תלמידי חכמים'
איזה מזל שלא למדתי פלפולי תלמידי חכמים
21/06/2020 | 13:40
9
15
וקוצו של יו"ד נותרה קצה גרפי בקצה האות יו"ד.
מן הסתם אתה מבין את עמדתי ביחס למאמר הספקולטיבי, שמבסס עצמו על הנחה היסטורית בלתי מוכחת בעליל, אלא רק בקירוב [ מה שקוראין בבית המשפט - נסיבתי ] על זמן הסיפור, ומציאת שתים או שלוש נקודות דמיון בסיפור לכללים שנכתבו בפנקס ליטא כזה או אחר.
מכאן לבנות  תמונת חטא, תודעתי, שעליו מוענשים חתן וכלה באמצעות נבוכדנאצר העכשווי לזמן, ההיסטורי המשוער של הסיפור, הפריץ- לטעמי, לפחות, זו הגזמה, או "פרשנות יתר" או כמו שכתבתי "קוצו של יוד".
ענין "הצל הנופל" - חילופי הגרסאות והתירוץ המגוחך לחילופי הגרסאות.. אבל אפילו עפ"י התירוץ שלה "כבר נכתב פעם" - ברור שהמחבר [ לא המספר ] הרהר בינו לבינו והחליט שככל הנראה גם הוא הגזים בהענשת הנערה על מחשבה בלבד.
תראה - התמונה העולה מהסיפור עפ"י פרשנותה של גולן מזעזעת במיוחד - גם כך האל היהודי לא בדיוק רך, נעים אבל בסיפור שהיא כתבה, הוא מעניש באלימות ובמוות גם על המחשבה.. לידו ה"אח הגדול" אפס. אאל"ט התפיסה הדתית לא שופטת מחשבות [כי רק אלוהים יכול ] אלא מעשים, ולפחות לפי הבנתי אלוהים העניש את בני ישראל רק על מעשיהם, לא על מחשבותיהם. [ מעשה = דיבור!].
ועל מה?
בגד, כתב מיוני לבעל מעה או בלבול בשכלה של כלה?? [ כיוון שהוצפתי השבוע בפרשת קרח ועדתו, אני דווקא משווה את עצמת האלימות האלוהית שם לבין האלימות דרך הפריץ של אלוהים ]. 
לא פלא שהיא נזקקה אח"כ לבלבל את המוח על "הסופר ש"י עגנון" שאין לה מושג בסיסי מה הוא חושב,  המסקנות מהפרשנות שלה מעלות תמונת עולם דתית קיצונית וממש מסוכנת.
בשלב מסוים חשבתי שאולי היא רואה בסיפור מעין מקבילה לבת יפתח, אבל האפשרויות של אינטרפרטציה חדשה, חדשנית שלא נכתבה כמותה, בסגנון הלימוד התלמודי... 
אני מסכם מבחינתי: הסיפור אירוני, בכך אף היא מודה, יש יסוד גלוי ויש יסוד חתרני [ מה שהיא מכנה "מספר" ו- "מחבר" ]. האירוניה מונעת הסקת כל מסקנה חד משמעית, כלומר אם אהיה נדיב מאוד- הסיפור  הוא סיפור של קידוש השם, שעפ"י פתיחת תשובתה - התרסה כנגד האל בשני מובנים: קידוש השם של הזוג שפגישתם במותם מתריס כנגד אלימות העולם והיעדר השגחה אלוהית, וההתרסה השניה היא כנגד האלימות האלוהית - השגחה פרטית מוגזמת.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'ואו, טחנת אותה עד דק...'
ואו, טחנת אותה עד דק...
21/06/2020 | 14:33
8
16
המאמר מבסס עצמו על הנחת עובדות היסטוריות שונות במועדים שונים (גזירות ועד הרבנים). אני לא בקיא באיזה גזירות גזרו באיזו שנה, אבל חזקה עלי שאם הכותבת ציינה מה היה מתי, יש לה על מה לסמוך, אחרת היו קוטלים אותה אפריורית, ר"ל עוד לפני שהיו נכנסים לדון בעצם הטענות.
 
הפרשנות שלה מעלה אל קנא ונוקם באופן המחמיר ביותר. נכון גם לי זה היה קשה מאוד. אבל קשה זה לא אומר שלא אפשרי שזה מה שעגנון רצה להביא - העמדת חטא העובר על גזירת ראשי הקהילה - לחטא שדינו מוות, בעיקר בעידן בו פוגרומים היו מעשי יום יום.
 
חילופי גרסאות - לענ"ד דווקא כאן בהחלט יש מקום לומר שכל שינוי בניסוח, כמעט מחייב שינוי בטענה אותה טוען המספר. אחרת לא היה מתקן רק קצת סגנון.
 
מסכים שהיומרנות לקבוע מה דעת עגנון בנושא היא יומרנות, אבל לא עניין מופרך, כשמחפשים משמעות וטעמים למה שכתב.
 
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'ידוע לך על מישהו שטרח להגיב למאמר הזה?'
ידוע לך על מישהו שטרח להגיב למאמר הזה?
21/06/2020 | 15:36
7
16
הסברה המושתתת על ציטוטים רבים, וקירובי ענין  אפשרית, אבל לדעתי היא תוספת אישית של חקרני עגנון, ולא חוקרי עגנון*.
אני בטוח ששמת לב למעבר שלה מציטוטי המקרא שמציגים דמות מסוימת מאוד, שגילומה, לדעתה, הוא הפריץ. לא בכדי כתבתי ולא בטעות "נבוכדנאצר" ולא בכדי נזדקקה החוקרת לציטוטין מובהקים מירמיהו. בשלב הזה של הקריאה כבר חשבתי שאני קורא עוד אלגוריה, והכלה היא עם ישראל והחתן הוא המשיח. לטעמי ארנה גולן כתבה אינטרפרטציה יפה בה היא כתבה סיפור חדש לגמרי, בגישות פרשנויות ליברליות ופוסטמודרניסטיות מאוד, זו בהחלט פרשנות לגיטימית. דא עקא, שהיא כתבה אותה בשלהי המודרניזם, ולא בטוח כלל שהמושג "פוסטמודרניזם" היה מוכר לה, ר"ל, הטכניקה והאסטרטגיה של כתיבה ריזומית [ לא הירארכית אלא באמצעות צירוף ענינים זה לזה ללא חיפוש ה"אמת" הוודאית].
לגבי מעמד הסופר ויצירתו - ההיסוס בו כתבה נבע מכך שהיא חלקה על דעת האידיאולוגיה הפרשנית של החוג לספרות בירושלים באותה תקופה - ניו-קריטיצזם ו"ויתור על דמות הסופר הקונקרטי בהליך הפרשנות". היא התיחסה לאדם. שמת לב שהיא נמנעה מאמירה המכילה "פסיכו/פסיכולוגיה" בדבריה, זו זהירות אקדמית ראויה.
ולסופה של תשובה - המאמר שכתבה מרתק, דווקא בגלל המופרכות שלו, לטעמי, ולו רק הכלים בהם השתמשה, האינטדסציפלינריות הרבה, הרחבת השיח והדיון.
 
--------------------------
* השימוש בשמו של עגנון מצביע אל המספר ולא אל הסופא הביוגרפי-ההיסטורי עצמו. זו מטונימיה קלישאתית שמקובלת מאוד בכתיבה על יצירות ספרות או אחרות.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'אני לא בטוח שיש לי כלים להבין כל שכתבת על הגישות פרשניות '
אני לא בטוח שיש לי כלים להבין כל שכתבת על הגישות פרשניות
21/06/2020 | 16:33
6
20
ולגבי "עגנון" כסופר או כמספר - העמוד האחרון במאמר מדבר בצורה ברורה ביותר על עגנון האיש והסופר, דמות מובחנת מ"המספר".
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'בתיאוריה של הספרות מבחינים בין 3 קולות'
בתיאוריה של הספרות מבחינים בין 3 קולות
21/06/2020 | 16:51
5
15
 -בעיקר בפרוזה, שם הענין מורכב מאוד, וכתוצאה מכך, בביקורת של ספרים שאינם "פרוזה אמנותית" אלא סתם "פרוזה" :
הסופר - האדם החי שישב וכתב, וחשב, והגה וכו' [ פעמים רבות יש לו צוות שעוזר לו: עורך או עורכים, קורא ראשון, חברים, מומחים שונים, יועצים וכו' ] - אני מתייחס רק לטקסט אמנותי. [ספרי מתח/משטרה וכו' נעזרים רבות באנשים מהתחום כדי להפוך את הסיפור לריאליסטי יותר].
מחבר - דמות ביניים בין הסופר לבין המספר. ככל שהמחבר קרוב לסופר, כך הטקסט יהיה יותר ביוגרפי, עד האאוטוביוגרפיה, וככל שהמחבר מתרחק מהסופר כנראה נקרא סיפור שמפריד בין הריאלי לבין הבדיוני [ המחבר ]. נוטים לייחס למחבר את ענין העמדה ביחס ל.. , גישות אידיאולוגיות, פוליטיות וכו' שאפשר להסיק מהסיפור/הרומאן. כפי שראית במאמר של ארנה גולן, היא הפרידה באופן נוקשה מאוד בין המחבר לבין המספר, ולבסוף נסתה לאזן את שתי הדמויות באמצעות חיטוט בעגנון הביוגרפי, האדם שעמד וכתב.
המספר - הקול שמספר את הסיפור. לפעמים אין דמות מאחורי הקול, ואנחנו קוראים לו "מספר כל יודע", לפעמים יש לו דמות [ ואם זה מספר בגוף שלישי, כזה שלרגע לא אומר אני ] ברור שהמחבר [ראה הסבר קודם ] טורח שנדע מיהו, מהי עמדתו וכו' ישנו מספר בגוף ראשון, זה שמספר על עצמו. לפעמים הוא רק עד [ ואז הגיבור הוא דמות אחרת, מה שמייצר מערכת אירונית מורכבת בתוך הסיפור ], כזה שרואה ומדווח, יש שהוא הגיבור, הסיפור הוא עליו. לגבי מספר בגוף ראשון עולה תמיד שאלת המהימנות [ ודוק, אצל גולן העיסוק המופרז ברשימות של קהילה מטרתו הפיכת המספר למהימן כמה שאפשר יותר, על מנת לבסס אירוניה במתח בין שני המישורים של הסיפור - מישור גלוי - קידוש השם [המספר ] מישור סמוי - עונש על חטא הגאווה/היבריס [המחבר] ולא אירוניה הנובעת ממהימנות או חוסר מהימנות של המספר.
בוודאי שהסופר לעולם אינו מספר. גם בסיטואציית ההיגוד הכי אינטימית- הורה וצאצאו/תו, המספר - האם או האב אינם המספר של הסיפור.
דבר אחרון - גישות מודרניסטיות בחקר הספרות נוטות מאוד לעמדה שיש לחקור ולחפש את התשתית [ אינפראטקסטורה] של כל יצירה, כי היא האמת. בטח אתה זוכר את התיאוריה של חומסקי על הדקדוק הגנרטיבי ועל תבנית היסוד ממנה השפה נוצרת - is generated . מכאן גם בספרות התחילו לחפש מבני על ומבני עומק [ לאחרונה קראתי ספרון שכתב בנימין הרושבסקי - ריתמוס הָרחבוּת אצל אצ"ג, ושם הוא מנכיח בצורה הבולטת ביותר את אופיה של הקריאה הסטרוקטורליסטית בשירה. משקל דו קומתי, מבני עותק תימאטיים וכו' בדרך כלל, הגישה הזו בנויה על שרטוט של מבני על ומבני עומק.
הפוסטמודרניזם בכלל לא מאמין שיש מצב כזה של גובה-עומק, בטח לא בלשון, שהיא כל כולה רק סימנים ולא כלום. לכן שיטת הקריאה והכתיבה הפוסטמודרניסטית תצרף צירופים ובאמצעות סמיכות ה"דברים" זה לזה תעלה "אמת" כלשהי. אם ארנה גולן לא היתה מנסה באמצעות הענין ההיסטורי והצגת מקור היטורי ראשוני לשקף עמדת עומק [ אמת!], אלא רק היתה מציבה כאפשרות את הענין ההיסטורי כרצף של דבריה, זו היתה כתיבה פוסטמודרניסטית מובהקת.
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'אתזה דווקא הבנתי. וטענתי שדבריה בעמוד האחרון '
אתזה דווקא הבנתי. וטענתי שדבריה בעמוד האחרון
21/06/2020 | 16:57
4
11
מוסבים על הסופר ממש, ולא רק על המחבר...
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'יוסי - הוספתי עוד חתיכת הסבר על פומו ומודרניזם'
יוסי - הוספתי עוד חתיכת הסבר על פומו ומודרניזם
21/06/2020 | 17:04
3
7
לצפיה ב-'לא נתקררה דעתי, ומצאתי לך מאמר הטוחן את גולן'
לא נתקררה דעתי, ומצאתי לך מאמר הטוחן את גולן
21/06/2020 | 18:17
2
10
עד דק.
תקרא וצחוק יעלה על שפתותיך, אני מבטיח לך. אין התכתשות של שני אקדמאיים כהתכתשות של יושבי גדר ..
דוגמה קצרצרה - על המסקנה שלה שהפריץ הוא "זרועו של אלוהים" הוא כותב כלהלן:
יש צורך במידה גדושה של דמיון.. וגו'
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'תודה! אקרא בעיון, ואם יהיה מה להעיר אעיר ואנעיר.'
תודה! אקרא בעיון, ואם יהיה מה להעיר אעיר ואנעיר.
21/06/2020 | 20:55
1
11
ובתמורה, קח עוד מאמר שמצאתי (אך טרם קראתי)
 
נשים-גברים באמצע החיים >>
לצפיה ב-'טוב, קראתי קריאה ראשונה. (בשבת יהיה לי פנאי אולי לקריאה '
טוב, קראתי קריאה ראשונה. (בשבת יהיה לי פנאי אולי לקריאה
22/06/2020 | 08:52
9
שניה, מדוקדקת יותר, מול הסיפור והמאמר אליו מתייחסים הדברים).
אשאיר בצד את הקטע של "קנאת סופרים תרבה קנאה". אנסה להתייחס לעצם הטענות, בקצרה.
השאלה הגדולה שצריך הקורא לשאול את עצמו, מה סיפור סיפר המחבר. האם סיפור של מוות נורא על קידוש השם, או שמא מידת הדין , חטא מול עונשו.
הקריאה הראשונית - אומרת קרבנות חפים שמתו על קידוש השם.
אבל מרגע שהוצבו מול עינינו אותם רמזים מוכמנים ששתל הסופר, אי אפשר שלא לתהות - אולי יש כאן באמת סיפור של חטא ועונש?
כפי שציינה ארנה, הצירוף "חמוץ בגדים" בסמיכות לבגדים אדומים מגיע מישעיה, בתיאור הנקמה/עונש שעושה הקב"ה בגויים. שם יש עשיית דין, ולא מוות טהור.
אמת, הרצל מצא מקום נוסף בו הגיע אדם עייף אחרי רציחת בעל לשם אינוס כלתו המאורסה לו - אבל מקור זה מן המדרש הוא, ולא מן הכתובים...
ומה שכותב הרצל, כי מעמד אחר ולא מעמד החופה הוא המעמד בו מגיע "חמוץ הבגדים" ו"יז נצחו" אינו נכון - אמנם בזמן האירוע מאוחר יותר, אבל במהלך התודעתי הוא קורה כשהכלה מעלה ומזכירה, כמעט מילה במילה, את מהלך החתונה, ואף מבקשת ללבוש שוב את בגד כלולותיה.
 
מה שנראה לענ"ד, שאכן, הקריאה של חטא מול עונש היא קריאה אפשרית בהחלט, ויש לה סימוכין רבים בכתוב.
אבל, גם הרצל צודק - הפריץ הוא "שבט אפו" של הנוקם האמיתי, הקב"ה, כנאמר "הוי אשור שבט אפי ומטה הוא בידם זעמי". הוא רק עושה השליחות, לא הדיין. ועושה השליחות הזה, שאכן בהיפוך תפקידים עושה מעשיהו מתוך רשעה טהורה להנאתו הוא, הופך את מות החתן והכלה למוות על קידוש השם, לכפרת כל עוון, עוון מוחשי - או רק צל עוון - דק על דק עד אין נבדק...
 
אם נתייחס לשאר הרמזים שארנה מביאה , ומפאת קוצר זמן לא אחזור עליהם - הקורא בהחלט יכול למצא במאמרה סימוכין לקריאה של חטא ועונשו.
ונשארת השאלה, האם העונש כאן אינו בלתי פרופורציאוני לחטא, או לצילו של החטא.
מצאתי עוד אצל עגנון ניפוח והגזמה בלתי פרופורציוניים כדי להעביר את מסריו, למשל ב"רבי גדיאל התינוק", שגם הוא סיפור קידוש השם - הדמות ומעשיה חורגות מכל פרופורציה אנושית.
עד כאן להפעם...
נשים-גברים באמצע החיים >>

הודעות אחרונות

08:44 | 04.07.20 חיהט
15:56 | 02.07.20 loverboy20
13:19 | 02.07.20 קלייטון
05:37 | 02.07.20 חיהט
19:17 | 01.07.20 שיח סלימאן
01:24 | 28.06.20 שיח סלימאן
11:45 | 25.06.20 שיח סלימאן
02:54 | 25.06.20 קלייטון

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ