יש פה מישהו שמייעץ בבריאות הנפש?

Grosseto

New member
יש פה מישהו שמייעץ בבריאות הנפש?

בן דוד שלי עובד בשוק במחנה יהודה, מפרנס אשה וילדים, חכם אבל לא משכיל במיוחד, יום אחד הוא שמע במקרה (נודע בדיעבד) את הקונצ'רטו החמישי של בטהובן, הבן אדם נגמר, לא יצא מהמיטה שבוע, חזר לעבודה רק אחרי שהשמענו לו הרבה אבי ביטר כדי שיקבל מצב רוח טוב. זה קרה שוב אחרי שבועיים, מתברר שיש תסמונת כזאת שאנשים שומעים בטהובן ונכנסים לדכאון כבד, והם בכלל לא יודעים איך בטהובן אמור להשמע או מה ההבדל בין בטהובן למוצרט. היה לנו חודשיים רגיעה עד שהגיעה לשכונה מכונית ארורה של גלידה והיא השמיעה יצירה של בטהובן WTF . כרגע הוא מאושפז בבית מרגוע ואשתו בלי פרנסה ושאר המשפחה עוזרת. איך מתגברים על בעיה כזאת?
 

קלייטון.ש

Well-known member
זה כלום

לי פעם נתקע בראש ne me quittes pas ממטריות שרבורג (של מישל לגרן, לא של ז'אק ברל) ולא הפסיק לרדוף אותי שבועות. נאלצו לאשפז אותי ולתת לי טיפול במכות חשמל. (לא עזר.)
 

יוסי ר1

Active member
זה כלום. ראיתי פעם סרט על בחור ששמע ת'תשיעית של מוצרט,

הלך לרצוח ולאנוס. (אלכס בתפוז המכני)
 

קלייטון.ש

Well-known member
ואני ראיתי באיחור גדול סרט על בחור ששמע את הסימפוניה החמישית

ולא יכול להעלות בדעתי איך הרגישו אלה שנולדו מספיק מוקדם לראות אותו כשהיה רלוונטי.
 

diday

Member
קראתי פעם שבטהובן

נולד בבון. זו חייבת להיות הסיבה
 

צליליתה

New member
בריאות הנפש זה אנחנו

פעם, מזמן, לפני הקורונה היינו מתאספים פעם, פעמיים, או אפילו יותר, בשנה באמפי בקיסריה עם פסיכאטר בכיר, או ורדה מה שמה, לטיפול קבוצתי. כמו שטולסטוי (?) כבר אמר, כל המשוגעים אותו דבר, אבל הבריאים המעטים כל אחד יחיד ומיוחד. זה היה קצר, עיניני, יעיל, ובעיקר זול. (שעת פסיכיאטר, גם בכיר, לחלק ל5000 לא יוצא הרבה, והיו שנים שגם מצאנו סיבסוד לאירוע, אז בכלל). אבל עכשיו, מה לעשות, אין אפשרות לערוך אירועים גדולים. קיוונו לעבור מתחת לראדר בחסות חידוש אירועי התרבות, ולערוך טיפולי קפסולה, משהו כמו אלף איש בכל פעם, אבל הנה, גם זה בינתיים נדחה, ולא נותר אלא לרדת מהפסים, פעם לשמאל פעם לימין ,ולתמוך כאן, זה בזו בזה בזו. מה שהזכיר לי משהו מהאמריקאים סדרה נהדרת שאני נהנת לצפות בה פעם שניה, תודה לערוץ 11 אליזבט רוצה להתחיל עם מישהו בחנות תקליטים (כאילו שקארי ראסל צריכה עזרים כדי להתחיל עם מישהו) כשהיא מדברת על יצירה של בטהובן שגרמה לה לתחושת דכאון.
 

Grosseto

New member
צליליתה היקרה

מה שם הסדרה? אולי אני אקבל משם השראה
 

חיא2

New member
לצערי, בגלל פס המתכת במסכה

אני מקבל שידורי חיזרים הישר לאונה הימנית של המוח. כרגע אני בשעה חופשית במוסד, אז אני קצת כותב כאן.
 

חיא2

New member
אומרים ש:

אני אינני אני - אז מי אני בכלל כי אן אני - אינני אני - אז מי אני בכלל?
 
למעלה