כבר הרבה זמן לא עסקנו כאן בנפחות.

יוסי ר1

Active member
כבר הרבה זמן לא עסקנו כאן בנפחות.

אז הנה גרזן שהכנתי אתמול, מחתיכת פלדה עתיקה שמצאתי בטיול בשטח. לא ברור לי אם הפיסה שמצאתי היא חלק מקפיץ עלה של רכב, או חלק מרלס ישן (נראה לי יותר רלס), על כל פנים, היא שכבה בשטח עשרות שנים. איך שראיתי ישר ידעתי מה אני רוצה לעשות איתה. הפטנט שבחרתי לחלק עם החור לקת הוא משהו שעלה על דעתי, לא ראיתי כאלה במרשתת. יש כאלה שאכן מכופפים צד אחד של המתכת ויוצרים את החור, אבל לפצל לכיפוף חובק משני הכיוונים לא ראיתי. כמובן שצריך עוד להשחיז חד, ולעבוד על קת לעניין.
 

קלייטון.ש

Well-known member
יש ז'אנר ביוטיוב של כאלה שעושים כמוך עבודות

גם שלוקים דברים ועושים מהם דברים אחרים, או משפצים דברים ישנים, וכיוצא באלה. אולי (עם האהבה לתיעוד) תחשוב על זה. מכוונים את המצלמה לכיוון הידיים שעובדות כך שהאנונימיות נשמרת.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
סחתיין על העבודה

&nbsp למרבה הצער הייתה כאן לאחרונה בפורום לא מעט נפחות (כזו עם תוספת של עוד י' אחת). &nbsp
 

סופהו1

New member
אותי מעניין וחבל שלא צילמת, או לא העלית

איך נראה לפני. (בגלל הכיפוף שבחרת, דמיינתי תליון. הקטנתי מידות, שיניתי מעט את איזור הלהב, הברקתי מעט ועדין לא החלטתי אם לתלות על תיל או שרוך, אז לא תליתי.
)
 

יוסי ר1

Active member
נתת לי רעיון, למיניאטורה שכזו. (גרזן רגיל וגרזן דו ראשי כבר

עשיתי מיניאטורות). בתמונות - פיסת המתכת המקורית, מבט מלמעלה, ומבט על התוצר המוגמר. למה שינית את איזור הלהב? לאן העברת מה?
 

יוסי ר1

Active member
או, תודה. אני מבין מה את מציעה,

אבל אישית אני מעדיף את הכלים גסים , בסגנון של כלי עבודה של פעם, לא משהו שנוצר להיות טקסי ומפונפן. ברור שאני יכול להחליק וללטש עד שיראה כמו ניקל של מכונית, אבל לא זה הסטייל שאני אוהב.
 

יוסי ר1

Active member
הנה, למשל סכין מטבח שעשיתי לפני כמה חודשים.

למרות שזו סכין מאוד מודרנית, הפיניש של הלהב נשאר גס, וככה אני אוהב.. למרות שאפשר היה להחליק ולהבריק.
 

אבי בן 1231

Well-known member
יפה מאוד, אך אם תרשה לי עצה מתוך נסיון.

בפעם הבאה כשתעשה סכין מטבח, עשה אותו סכין שף, וזה אומר שהלהב יהיה בולט הרבה יותר מאשר הקת. בצורה הזו ניתן לעבוד עם הסכין מבלי שהאצבעות ייפגעו משולחן העבדה. בלי שום קשר, אהבתי מאוד את יצירותיך. אני עם פחחות איני מתעסק מאז שבטעות כשהייתי תלמיד בבית ספר מקצועי לקחתי בטעות חתיכת מתכת שעבדו עליה ולא ידעתי שהיא עדיין בטמפ' גבוהה מאוד, כל כף היד נכוותה קשות.
 

יוסי ר1

Active member
אתה צודק, אבל הייתה לי מגבלה של פיסת מתכת נתונה,

בלי עודפים שיכולתי לשחק בהם. &nbsp הנה שתיים שעשיתי מזמן, חלק מסדרה של "סכין נפחים מסורתית", סכינים שמכינים בצורה הזו מאות שנים.
 

אבי בן 1231

Well-known member
וואוווו ... מדהים באמת.

אני לא פעם מרותק לסירטוני וידאו בנושא הזה שמכינים דברי אומנות מחתיכות ברזל שאף אחד לא ישים את ליבו אליהם.
 

יוסי ר1

Active member
אני רואה המון סרטונים. למעשה, פעם אחת בלבד

עמדתי בסדנה של שני אומנים (רוסיים) שעושים סכינים בנפחות, שם חישלתי תחת השגחתם את הסכין הראשונה שלי. מפגש אחד, ואחריו כל שאני יודע מגיע מסרטוני אינטרנט ומהתנסות אישית.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
טוב, אני חייב לשאול לגבי הסכין התחתונה מבין השתיים

&nbsp איך אפשר לחתוך בה ? הרי הצ'ופצ'יק של הידית לא מאפשר ללהב לגעת במשטח החיתוך. &nbsp אלא אם כן גם זו סכין שלא לצורך שימוש. &nbsp
 

יוסי ר1

Active member
אתה צודק לחלוטין (כמעט...)

אני משתמש בה לחיתוך בחלק הקדמי בעיקר, או שמשטח החיתוך צמוד לקצה השולחן. השיקול שלי היה אסטטי יותר מפרקטי - היה חשוב לי להשאיר את ה'יד' הזו שבקצה, והחלטתי שהכי יפה הוא לעשות ממנה מגן לאצבעות. אז נכון, לא 100% יעילות. אבל היא שימושית בהחלט, למרות זאת.
 

אספרסו2

New member
אבל לחלק ומבריק יש כאן לא רק

תפקיד אסתטי אלא גם היגייני,פני שטח מחוספסים ולא אחידים מקילים על שאריות לכלוך מזעריות להתחבא מזעם המנקה ואז החיידקים ששים קופצים לשם ומתרבים בחדווה.
 

סופהו1

New member
אבל כלי עבודה/ מכשיר צריך שיהיה

&nbsp קל ונוח לשימוש ואחזקה, לא כן? לתכנן מראש משהו שיצריך יותר השקעה בניקוי...
&nbsp
 

סופהו1

New member
לא, לא, לא. אני מייעדת את המוצר

לתכשיט.
ככזה, ל ט ע מ י , עידון הקצוות יוסיף. &nbsp ובעצם, מה ייעודו? אם לטיפול במזון, עדיף שיהיה חלק ומלוטש. (מישהו כבר הזכיר זאת).
 
למעלה