שבוע הספר העברי

צליליתה

New member
שבוע הספר העברי

שהיה אמור להתקיים בימים אלה ממש נדחה, על פי מיטב הבנתי לספט נראה מה יהיה אז מה שלא מונע מרשתות להציע הנחות אז מה, תהיה הנחה גם אז? או חצי הנחה ביוני חצי בספט? בכל מקרה, אני מצלשת את השרשור שפתחתי לחזור לדיון עבר על הגבלת מספר ההשאלות של ספרים דיגטליים בספריה בו זמנית אחרי שקראתי על הבלגן שעשו בinternet archive כשפתחו את הספריה הדיגיטלית שלהם להשאלה חופשית כלומר, אין הגבלת מספר קוראים בו זמנית לטובת כל מי שרוצה לקרוא בימי הקורונה כשהספריות סגורות הבנתי קצת יותר על מה מדובר אז ספריה קונה את הספרים שהיא משאילה הכסף הזה הולך להוצאות לאור ולסופרים (טוב. ממש קצת לסופרים) ההשאלה הפתוחה היא לנוחות הקורא אבל על חשבון ההוצאות והסופרים זה גם מסביר למה באתר עברית, שמוכר ספרים דיגטלים, הם יכולים לאפשר לעצמם להשאיל את הספרים חופשי, תמורת תשלום מהספריות. ברור שאני, כתושבת האינטרנט תמיד בעד לקבל הכל בחינם במקרה הזה, שמחה לתמוך אפילו בתאגידים הגדולים (אעלק): ההוצאות לאור. ועוד מנצלשת הספריות בעירי פתוחות, טרם בקרתי, גם בימים רגילים אני מעדיפה לקרוא דיגטלי. כמנויה קיבלתי מייל שמסביר את ההתנהלות החדשה, ובין השאר, ספרים שמוחזרים לספריה נשארים סגורים בשקית לבידוד, 3 ימים נדמה לי. (האמת, שאלתי את עצמי איך ימנעו מהדבקה. מקווה שזה יעבוד כמו שצריך). אני מכירה כמה וכמה נשים (האמת, אני מניחה שגם גברים חוטאים, אבל לא שמעתי אותם מדברים על זה) ש״קונות״ ספרים בחנויות מסודרות, קוראות, ומחזירות. יעני, משתמשות בחנות כספריה. זה תמיד נורא מעצבן אותי, אם אני קונה ספר חדש אני רוצה לדעת שהוא חדש. (יש חנויות שמתפקדות כספריה: את משלמת כך וכך עבור הספר וכשאת מחזירה מקבלת זיכוי, אבל לא מלא, כלומר, יוצא יותר ביוקר) אז מענין אם בימי הקורונה בחנויות ספרים שולחים ספרים מוחזרים לבידוד. מנצלשת #3 לרשום לעצמי תזכרת לא לקנות ספרי נייר בתקופה זו. אני מזמן מזמן משתדלת לא לקנות ספרי נייר אבל סימנתי לי כמה וכמה שאין בדיגיטלי ואני מעונינת לקרוא. https://www.smithsonianmag.com/smar...archive-for-copyright-infringement-180975027/
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא הבנתי למה לא לקנות ספרי נייר בתקופה הזו

&nbsp את תמיד יכולה לבודד את הספרים החדשים שאת קונה אצלך בבית כמו שאני עושה כמעט עם כל מה שנכנס אלי. &nbsp
 

צליליתה

New member
נראה לך

שאני פאקינג מלונית קורונה? ישרצו אצלי, 5 ארוחות ביום עוד ידרשו נטפליקס לכל שקית
 

SupermanZW

Well-known member
יש צדק בדבריך אבל

למרות שכבר לא צריך נייר כדי ליצור ״ספרים״, מכיוון שכבר יש ספרים אלקטרונים ויש Kindle , מי שאין לו iPad יכול לקרוא ספרים אלקטרונים (כמעט) רק בטלפון חכם, והמסך הוא (לטעמי ולדעתי גם לטעם רוב האנשים) קטן מדי, לכן, למרות שיש לי תוכנת Kindle על הטלפון החכם, לא נוח לי לקרוא כך ואני ממשיך לקנות ולקרוא ספרים old fashioned עשויים נייר.
 

צליליתה

New member
אפשר להתקין קינדל

ואת אפליקצית libby, של הספריות ובטח עוד כמה על המחשב אני מאוד שמחה שיש לי גם את אופצית הקריאה בטלפון יש כל כך הרבה הזדמנויות (או יותר נכון....היו כל כך הרבה הזדמנויות, בחיים הקודמים) שעשר דקות קריאה משתלבות שם ממש טוב (בימי קדם הייתי מקפידה לגרור איתי ספר לכל מקום, וכמובן, תמיד שכחתי לגרור את הספר לכל מקום ואם כבר זכרתי להביא סביר שהייתי משאירה במקום. שלא לדבר על הצורך בתיק בגודל מתאים לספר. )
 

קלייטון.ש

Well-known member
דן בן אמוץ התנגד לספריות

כתב שהן הורסות את הספרות או הסופרים או שניהם, לא זוכר בדיוק. אני מוריד ספרים בחינם כי אני קורא רק ספרים שפגו זכויות היוצרים עליהם. מזמן. יש הרבה יותר ספרים כאלה ממה שאני אספיק לקרוא בימי חיי, גם אם אגביר מאד את קצב הקריאה. נכון שכל הזמן נכתבים ספרים חדשים. לדעתי נכתבים הרבה יותר מדי ספרים חדשים ובכל אופן אני מעדיף לקרוא ספר שהדיו יבש על דפיו.
 

SupermanZW

Well-known member
אם יפסיקו לכתוב ספרים, יגיע הזמן בו תרצה לקרוא משהו שעוד לא

קראת (מז׳אנר שמעניין אותך מן הסתם) ולא תמצא, כי מאותה נקודת זמן ואילך אין עוד ספרים מעניינים פוטנציאלים עבורך ואז ישעמם לך.
 

חיא2

New member
מזמן נפרדתי מהשבוע הספר

מדי פעם מתקיימות מכירות ענק בהוזלות של יאומנו של הוצאות לאור גדולות, בשביל מה להדחס בשבוע הספר, מזיעים, ערימות בלתי נסבלות של גופות אנושיים, יאק. הקנייה דרך המרשתת פטרה אותי גם מחנויות הספרים. בשביל מה?! רק ספרי נייר. אולי בגלגול הבא אקרא ספרים דגיטליים.
 

יוסי ר1

Active member
אני לרוב מעדיף בכלל משומשים.

ולא רק בגלל המחיר, אלא בעיקר כי אנשים משאירים מציאות בספר משומש: הקדשה, חתימה, הערות, קטעים שסומנו במרקר. עבורי זו אצבע שלוחה שנוגעת בי, גם אם הזהות ששולחת עמומה.
 
הבנתי ששבוע הספר בוטל. עכשיו אני קוראת

שנדחה. מזמן לא הייתי בשבוע הספר, אבל בצעירותי מאוד אהבתי להסתובב בין הדוכנים. גם אם אני לא הולכת או קונה ספרים בזמן שבוע הספר, אני אוהבת את האווירה שנוצרת סביב העיסוק בספרים. אני קוראת ספרי נייר ביום כיפור ובנסיעות לחו"ל. נראה לי שלקראת יום כיפור הקרוב, אקנה ספר בחנות. אני פוחדת מספרי ספריות. מעניין אם יעבור לי ומתי.אולי אנצל את ההנחות של שבוע הספר ואקנה לי השבוע. נראה אם אצליח להתאפק מלקרוא עד יום כיפור.
 
למעלה