עד כמה שהמחשבה תגבר על הרצון ולא להיפך

יותם73

New member
עד כמה שהמחשבה תגבר על הרצון ולא להיפך

תגובה לא נכונה מהצד השני? אין כזה דבר. יש מפותח פחות או יותר. בדיוק כמו שאצל בעלי החיים כשהולד הרך עושה מעשה כביכול "חצוף" והאם מקבלת אותו באהבה כך במערכות היחסים שלנו התוצאה הסופית של כל מערכה ומערכה תלויה ברמת התודעה שלנו: במידה והרצון שלי גובר על התודעה שלי, התגובה שלי תהיה אימפולסיבית ותרחיק אותנו מהמצב המאוזן. במידה והתודעה שלי תגבר על הרצון שלי, למרות שאקבל תגובה שלילית על כל אופניה מהצד השני, אוכל להכיל את אותה התגובה ולקרב את המצב המאוזן. ובמה הכול תלוי? בהתפתחות שלנו, בתודעה שלנו עד כמה שהמחשבה תגבר על הרצון ולא להיפך. ומה שנכון במערכות יחסים, נכון גם בין ראשי ממשלות ובין עמים. אז אחי היקר תתעורר, הכול תלוי בך בלבד!
 

חיא2

New member
לא הבנתי את ענין האם הפראית

גור שעושה מעשה שטות, פעמים רבות לא שורד! אם הוא שרד, הוא למד! כל השוואה מתנאי החיים של חיות בטבע לחיים של בני אדם לענייני הורות, הכלה, לימוד מוזרה ביותר.
 

יותם73

New member
מוזרות - בעייני המתבונן

היא מוזרה למי שמתקשה להבין שכולנו בסופו של דבר מערכת אחת
 

חיא2

New member
ממש לא

זה שכולנו חולקים דנ"א או רסיסי דנ"א לא מחייב לרגע שאתה ואני נראה את אותו המראה. יתרה מכך, במקום להתיחס לדברים שכתבתי אתה מתייחס לזוטא "מוזר". אולי תתיחס לטענה המפריכה את טענותיך?
 

יותם73

New member
תלמד להתייחס לעיקר ולא לטפל

עזוב את הגור. הפואנטה היא שיש קשר בין רמת התודעה שלי לבין היכולת שלי להגיב ולתוצאה שתתקיים בסוף התהליך. ככל שהמחשבה שלי שהיא תוצאה של התפתחות התודעה שלי תהיה מפותחת יותר, כך תגבר על האינסטינקט המולד שלי שהוא הרצון הטבעי שלי. וזה בין בני זוג, חברים, ראשי ממשלה ובכלל. מסקנה: השיטה שיש לה את הכלים לפתח אותנו בצורה היעילה ביותר, היא גם זו שתביא לשלום, הן ביחסים, הן בבית והן בעולם.
 

חיא2

New member
אהה, אז כבר לא "חיקוי חיות וגוריהן"

נו, התקדמת בנטישת תיאורית "כולנו אותו הדבר!" - שאפו
 

חיא2

New member
קשה לך, אהה

באת לפה והצגת איזו תיאוריה חובקת-כל. זכית לכמה תגובות, בחרת להגיב ב"זלזול" במקום להסביר, וכשמעמידים אותך מול חלק מחוסר ההגיון בדבריך, מנסים לשוחח אתך - אתה הופך "קפוץ תחת" א-לה-מירי רגב קלאסי. אני רוצה הסברים, תגובות שמטפלות בחריקות של דבריך.. מה קרה? גם מוזס, גם ישועה, גם מוחמד ובוודאי ה-בודהה הסבירו, הפיצו, ענו והגיבו- אז אתה אזוב קיר לא תעשה כמותם?
 

קלייטון.ש

Well-known member
פעם הלכתי ביער ופתאום נתקלתי בעגל צעיר עומד בסבך

ולועס עלים מאחד העצים. האמא לא נראתה בשום מקום, מה שהיה מוזר, כי העגל לא נראה בגיל עצמאי. הסתכלתי סביב וראיתי אותה, עומדת מעבר לשביל בתוך סבך אחר ואוכלת בעצמה, ובאותו רגע היא שמה לב אלי ולמצב שהעגל שלה נקלע אליו. יצאה מהסבך הרכינה את הראש ותקעה בי את המבט המוכר שפרות תוקעות בך כשהן חושבות שאתה מסכן את העגל שלהן. כמובן שהתרחקתי מיד כמה מטרים לפנות לה את הדרך. עכשיו התחיל הסיפור המעניין. חצתה את השביל והתקרבה לעגל שלה, ואז "מממוווו". הפספוס מתעלם וממשיך ללעוס. שוב "מממוווו" הפעם יותר תקיף. העולל הסתכל אליה, אבל לא זז. ושוב מו, הפעם עצבני, והרכנת הראש המאיימת גם כלפיו. זה עשה את העבודה, העגל יצא מהסבך והצטרף אליה, ושניהם הסתלקו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם הנכדות שלי אומרות לי סבא אתה לא מבין

אני מבקש שיסבירו לי שוב, מסבירות לי, ושוב אני מוכיח שלא הבנתי. אז חוזרות ומסבירות, ואנחנו יכולים להעביר ככה בכיף אפילו שעה. פלא שאני הכי אהוב עליהן מכל הסבים והסבתות?
 

חיא2

New member
אהה, אני הסבוש הישן תמיד

הן מתכננות היטב איך הן עולות לחדר השינה, ומעירות אותי, בזמן שהן בדרך אלינו. אבל גם, אני הסבא היחיד שלהן, אז זו לא א גרוייסע חוכמע.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לעומת זאת נמצא בתחרות חריפה

עם בעלה של אשתי הראשונה, שגם נקרא סבא. הבנות שלי מאד אוהבות אותו, קוראות לו אבא בכל הטיה אפשרית ומתרפקות עליו בעוד אני זוכה לחיבוק לבבי אבל יותר מנומס ומרוחק (או בכל אופן כך אני מתרשם). התאומות רואות את זה ובהכרח מפנימות. יש גם החמים של הבת הקטנה ושל הבן, וגם שם הם נקראים סבא וסבתא. כולם מאוהבים בתאומות (בצדק גמור) אז כולם נותנים להן תשומת לב קרובה, והן לא מתעסקות בזיהוי קרבה ביולוגית ומה בדיוק הקשר אליהן. אבל אני בטוח שאותי הן הכי אוהבות. הבת הגדולה (אמא שלהן) אמרה לי את זה בפירוש.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
למי אמרת להתעורר ?

&nbsp אני אישית ער כבר מתשע לפנות בוקר. &nbsp דווקא למקרא דבריך אני לא משוכנע שהם לא נכתבו תוך כדי שינה. &nbsp
 

סופהו1

New member
גם אני לא מבינה

מה יהיה? &nbsp אגב, אני מסכימה עם דבריו של חיא 2 , אבל לא רוצה הסברים. שבוע טוב
 
למעלה