היתה מישהי

אספרסו2

New member
היתה מישהי

שצעקה לבוזזים "הרי בדיוק בגלל זה שונאים אותנו",נפל על אוזניים ערלות הבוזזים היו עסוקים בביזה של מוצרי מותרות,שאפשר לחיות טוב גם בלעדיהם. ואז עולה השאלה,פרצה קוראת לגנב,אדם הגון לא יפרוץ ןיבזוז חנות גם אם הדלת פתוחה. אין ויכוח על זכות המחאה וההפגנה בדמוקרטיה אבל התנהגותם משולה לשימוש בחרב פיפיות. מדורת השנאה והקיטוב תהפוך לבעירה תמידית.
 
פעם אמרו שבארה" ב הבדלי המעמדות הם

בין אלה שיש להם, לאלה שיהיה להם. כיום, ההבדל הפך למאבק והוא בין אלה שיש להם לאלה שאין להם. וכרגיל, מיעוט קולני מזהם את ההפגנות ומוציא שם רע לשאר המפגינים. חבל שכך.
 

אספרסו2

New member
בהחלט

אני בעד שאדם יחיה לפי יכולתו. יכולתו תלויה במה שהשקיע על מנת להגיע אליה,ברור שפשיעה היא לא הדרך. &nbsp בלי קשר ישנם שירותים בסיסיים שלדעתי המדינה צריכה לספק,כמו שירותי בריאות,רווחה בסיסית וחינוך.
 

SupermanZW

Well-known member
יתכן גם שהם רוצים שישנאו אותם

כי אם יוכלו להוכיח ששונאים אותם יהיה קשה יותר להתעלם מדרישותיהם וזה יקנה להם כוח פוליטי.
 

אבי בן 1231

Well-known member
הרי זה בדיוק מה שקרה בארץ עם מחאת יוצאי אתיופה, לא?

אין ספק שאין הצדקה להשתוללות ולוונדליזם הזה, אך .................. הוונדליזם הזה פורץ מפעם לפעם בגלל שעדיין הלבן לא יודע לקבל את השחור והפוך. זה טבוע בטבעם של רוב האנשים. והשיר המתאים https://www.youtube.com/watch?v=E9sKxzD8GAY
 

פונדיצ'רי

Active member
בנוגע לאלימות השחורים

מביאה את דבריה של אשת מרטין לוטר קינג
 

eliUSA

New member
מי ששנא שחורים

ימשיך לשנוא, מי שפחד מהם זה רק יגביר אצלו את הפחד. מי שפיתח דעות קדומות נגדם, קיבל חיזוק. מי שתמך במאבקם ושרפו לו את העסק, יחשוב פעמיים אם להמשיף לתמוך. מי יפסיד מכל זה? כמובן כולם. הנזקים עצומים והיציאה מהמשבר הכלכלי תתעקב. מי במיוחד? כמובן השחורים עצמם. משקיעים יחשבו חמש פעמים אם להשקיע באיזורים סמוכים למגורי השחורים. ההשתלבות שלהם בחברה ספגה מכה אנושה. ויש עוד דבר, הכל מתועד. יקח למשטרה קצת זמן לעבור על החומר שהצטבר אבל הם מבטיחים להגיע לכל אחד ואחד מהפורעים.
 

חיא2

New member
אלימות המדוכאים

לא רק בגלל שהם בוזזים חנויות והורסים בפועל את מקדשי הצרכנות הקפיטליסטית [ אם ההשכלה לשוחרים היתה טובה יותר, הם היו בוזזים ומרסקים אתרי אינטרנט של חברות הון, השקעות וכו' ] שונאים אותם. שונאים אותם כי הם שחורים, כי מייחסים להם תכונות "רעות", כי מקנאים בויטליות וביופי שלהם, כי מראש הם נחשבים ל"אלימים", כי יש להם ריח גוף אחר, כי האדם הלבן עדיין מאמין, משום-מה, שהוא פאר הבריאה. השחורים בוזזים חפצים, הם לא באמת גורמים "נזק כלכלי" . אבל הכוח של השקופים, החלשים, המופלים לרעה צץ ומתפרץ נוכח עוולות מובהקות כנגדם, וכך מקשיבים להם. מי מכם זוכר שלפני 3 או 4 עשורים אמרו שאצלנו על מנת להשיג משהו צריך להפוך כיסא! ומי זוכר את ההשמצות כנגד עולים מצפון אפריקה, כן..?? וישראלים יוצאי אתיופיה מזדהים באופן מלא עם תנועת השחרור של השחורים בכל העולם. אין להם ברירה ואין להם הרבה זמן.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אני מניח שאם היה לך עסק פרטי שבו השקעת את מיטב שנותיך

ובמקרה עמד במסלול של בוזזים (שממש לא משנה נגד מה ומי הפגינו) היית מתייחס לדברים קצת אחרת. אם מישהו מתחיל לזרוק עלי אבנים כשאני אישית לא פגעתי בו אין לי שום עניין לדעת או לנסות ולהבין את מניעיו. שוד זה שוד, ביזה זו ביזה בדיוק כמו שאונס זה אונס גם אם הנאנסת לבשה בגדים פרובוקטיביים. אגב גם בדין הפלילי הדיון בנסיבות המקלות מגיע אך ורק בשלבי הטיעונים לחומרת העונש ולא בשלב אחר. אני לא מכיר את הנסיבות המלאות שהביאו למעצר/חניקה בארה"ב ועל פניו נראה לי שזה פשוט פשע אכזרי של השוטר אבל לפחות לגבי מה שקרה אצלנו יש לי קצת יותר פרטים. מדובר בעבריין שתוי שתקף באבנים באופן מסכן חיים שוטר ובני משפחתו לאחר שהשוטר הפריע לו לבצע עבירה של סחיטה באייומים. במקרה כזה לו אני הייתי נתון בסכנה שהשוטר היה בה הייתי יורה ישר על מנת לפגוע ולא לכוון הרצפה. אין ספק שהטיפול של המדינה בקליטת העלייה האירופי אינו טוב אבל הפגנות אלימות משיגות בד"כ תוצאה הפוכה.
 

חיא2

New member
אני מבקש להבחין בין

טענות מכלילות כנגד השחורים, כפי שעלו ברשומה הפותחת ובשרשורים אליה לבין התיחסות פרטית. לשיטתך, יש הבדל בין דיון כללי על הרג אוטיסט פלסטיני ואתיופי מעורער הנפשו לבין משפחת אותם האנשים. אם רוצים לדבר על הנפגעים באופן קונקרטי, אפשר במקביל לבדוק האם באמת "מפעל חייהם נהרס" [ אאל"ט רבים שלמו דמי ביטוח לא מעטים גם לאירועים כאלה, בטח בארה"ב. אאל"ט סופת הוריקן אחת תוצאתה איומה הרבה יותר!]. אז נכון, במישור האישי הייתי מפוחד, כועס מאוד - דומני שזה בין היתר הרצון של הבוזזים, להפחיד, לעורר זעם על מנת ליצור שינוי חברתי.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
סופת הוריקן אחת תוצאתה איומה הרבה יותר! ???

&nbsp טיעון כזה מזמן לא שמעתי. &nbsp אז אני זורם אתך ועונה לגבי שני המקרים שהבאת שקורונה אחת תוצאותה איומה הרבה יותר מירי בשני אנשים. &nbsp
 

חיא2

New member
תראה

הערה דיונית - העובדה שלא שמעת לא הופכת את הטיעון ללא רלוונטי, אלא פשוט - אתה לא שמעת. אז מה?! הטיעונים הרגשיים ו"החרדה" האישית [ תגיד, אגב.. גם אתה עמדת כמו בעל המכולת הלבן שחנותו נבזזת במצב הזה?], ובעיקר "מפעל חייו" וכל כספו מצדיק אנלוגיה למצב דומה, שאגב מאיים הרבה יותר על החיים. לא ביטלתי את הענין האישי בתשובתי אליך, אלא הצגתי פרופורציות. ההבדל בין דבריך להשוואה שלי שהקורונה איננה רצח אלים [ חניקת בן אדם - יש סרטון, אגב יש עוד סרטון שרץ ברשת על שוטר אחר לבן שמתעלל במפגינה שחורה, ממש כך! ], בסיס ההשוואה שלי -אלימות, הרס ממשי, חורבן ממשי. זה לא תופס לגבי הקורונה. ושוב, אני מבקש להבחין בין הסתכלות כללית ובין מניעים לתוצאה כזו ולא אחרת לבין הענין האישי. אגב, גם מבחינה אישית כדאי מאוד להבין את המניעים להתפרעות, כדי להיערך שלא תקרה בעתיד.
 

eliUSA

New member
מה עם בעל המכולת השחור

שחנותו נבזזה בידי הפורעים? מה עם בעלת הסופרמרקט היחיד בשכונה שחורה, שרוב עובדיו הם שחורים, שנהרס ועכשיו אין להם עבודה, ולאנשי השכונה אין איפה לקנות אוכל. רוב השחורים בארה"ב הם אנשים נורמטיביים שממש לא מאושרים בלשון המעטה ממה שקורה. תקשיב לגיברת הצעירה הזאת בבקשה ותראה. https://www.facebook.com/arch.kennedy/videos/10217168754355534/
 

eliUSA

New member
אסכם לך: היא יוצאת נגד הגישה

שהופכת פושעים לגיבורים. אם תרצה, בשפה מקומית, רוצחים לשהידים.
 

eliUSA

New member
או, אז אני יגיד

זה סותר כי הם לא בוזזים מטעמים אידיאולוגיים זה לא עולם ישן עדי יסוד נחרימה, מגב כפוף נפרוק העול, ואת עולמנו אז נקימה לא כלום אתמול-מחר הכל! זה הרבה יותר פשוט, הם פושעים לעת מצא שרואים הזדמנות של התרופפות מוסרות השלטון ומנצלים אותה. יש בין המפגינים קבוצות אנרכיסטים שבאו להרוס ולשרוף ולהתעמת עם שוטרים מטעמים אידיאולוגיים לא ברורים אבל לא עליהם הדיון. זה סותר כי הנזק הכלכלי הוא לא קטן והביטוח לא משלם נזקים של התקוממות אזרחית. בקשר לדעות קודמות. זה לא מקנאה שהשחורים יפים, זה כי ככה אנשים חושבים, בהכללות. לכן כל השחורים פושעים, כל היהודים עשירים ונצלנים וכל החרדים מפיצים מחלות. קשה לעקור דעות קדומות. ההגיון לא פועל. מה שברור הוא שמה שקרה השבוע בארה"ב רק יפגע ביחסי שחורים ולבנים.
 

חיא2

New member
לא זכור לי שפעם אחת התעסקתי באידיאולוגיה

נתתי הסבר סוציולוגי-משהו מבוסס היסטוריה של המחאות הגדולות במאה העשרים. לרגע לא טענתי שלפורעים יש אידיאולוגיה, כן טענתי שאלימות מהסוג הזה משיגה תוצאות מהר יותר מכל דרך אחרת.
 
למעלה