אני חושב עכשיו שהדבר הכי חשוב שאשתי ואני מסכימים עליו

קלייטון.ש

Well-known member
אני חושב עכשיו שהדבר הכי חשוב שאשתי ואני מסכימים עליו

שהכי קריטי לזוגיות ולשלום הבית, הוא ההתנגדות למזגן. אני לא חושב שהיינו נשארים נשואים אם היא למשל היתה מעדיפה מזגן. היינו בטוח מתגרשים ובטופס של הרבנות היינו כותבים "חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור" ואם הדיינים היו שואלים מה הבעיה היינו אומרים "המזגן" והם בלי ספק היו מכריזים על הגט מיד (אם ככה זה הולך שם). אני מספר כי בדיוק יצאו מפה הטכנאים שהתקינו לנו מאווררי תקרה גדולים ויפים. נשכב לנו בלבוש אדם וחווה, לפני שהוסיפו את העלים, ונתמכר למשב הרוח. אומרים שהולך להיות חם מהרגיל, ואמנם אומרים את זה כל פעם, אבל מצידי שיהיה חם כמה שמתחשק לו, לזה שאחראי על החום.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לזה בטח התכוונו חז"לנו זכרונם לברכה ז"ל כשדיברו על אהבה

&nbsp שאינה תלויה בדבר. &nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
להם היה קל לדבר, בימיהם לא היו מזגנים

אם היו היה לנו בלי ספק פרק שלם במסכת כתובות המחייב את בני הזוג להסכים ביניהם על המזגן, וגם פרק נוסף במסכת גיטין המחייב גט במקרה של ויכוח בנושא.
 

פונדיצ'רי

Active member
גם אני מעדיפה לישון עם מאוורר תקרה

לכן שונאת לישון במלונות באילת. שם או שקר לך מהמזגן או שחם לך בלעדיו.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אכן כך!

 

diday

Member
בתנאי שאתה מנקה את המסננים כל 3 חודשים

לכל המאוחר כל חצי שנה, ושאינך מקרר יותר מ6 מעלות מהטמפרטורות בחוץ
 

אבי בן 1231

Well-known member
אין ספק שיש צורך לנקות את המסננים.

לא יודע מהיכן החוק של 6°C מתחת לטמפרטורה בחוץ. אתמול למשל הטמפרטורה בערבה היתה 52°C, האם לדעתך 46°C בבית עם מזגן יועילו בכדי לצנן את הגוף? אני די בספק!
 

diday

Member
כדי למנוע דלקת סמפונות

אלא אם אינך יוצא החוצה. הפרשי הטמפרטורות בין הבית הממוזג למוות לבין החום בחוץ יגרמו לדלקות. בבקעת הירדן הילידים לא סובלים מדלקות אלה שנפוצות אצל המתיישבים החדשים
 

אבי בן 1231

Well-known member
ישנם אנשים שהם אלרגיים למזגנים, במיוחד

למזגן מפוצל, שאינו מכניס אוויר טרי כמו מזגן חלון. אולי לא תאמין אך פעם כאשר התקנתי מערכת חשמל בחדרי קירור חדשים היה חום איימים, נכנסתי לחדר קירור שעבד שהטמפרטורה בו היתה 40°C-, עם כיסא, לבוש במכנסיים קצרים וללא חולצה וישבתי שם כחצי שעה להצטנן מעט. העובדים שלי נכנסו מידי פעם לבדוק אם אני עדיין נושם. תאמין לי שלא נפגעו לי הסימפונות.
 

אספרסו2

New member
הכרתי מאפיונר

שברמה היומית היה עובר מחום התנור לחדר קירור,נפטר בשיבה טובה בגיל 89,עבד קשה בלילות,לא ראה רופא מימיו,היה מגחך שאם ילך לבקר רופא זה בשביל לראות מה שלום אותו רופא. &nbsp
 

אספרסו2

New member
אבל הגורם לדלקת סימפונות

זה לא חיידקים או וירוסים חורשי מזימות באישון לייל? הווה אומר הידבקות מאדם נגוע.
 

diday

Member
במדינה שאתה חי, כדי לשמור על בריאות העובדים

אסור שהמזגן יקרר מעבר לאותן 6 מעלות שציינתי.
 

diday

Member
היה ישראלי בפורום אחר שהתלונן שכשהוא נכנס בקיץ לחנות כל בו

כדי לצנן את גופו מעט - לא כדי לרכוש איזה מוצר - המזגן לא מקרר מספיק. כעס, כשהוסבר לו שאלה התקנות לצורך הגנה על העובדים. מה מעניינים אותו העובדים. הוא הלקוח והוא יותר חשוב. &nbsp יש מי שיאמר מיד, ישראלי טיפוסי. אבל לישראלים אין מונופול על חזירות.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
זה לא קשור למוצא אלא לחוסר ידע והבנה בקירור

&nbsp כאשר אדם מסתובב ביום קיץ חם , גופו מתחמם והוא מתחיל להזיע כניסה למקום ממוזג בטמפ' של נניח 23 מעלות ממש לא תצנן אותו והוא יתחיל להזיע יותר. &nbsp מה שיקרר אותו במהירות הוא מאוורר חזק בלי קשר לדרגת החום של האוויר אותו הוא מזרים או לחלופין לעמוד ממש מתחת פתח המזגן. &nbsp אם הוא ימשיך לעמוד מתחת לפתח המזגן גם אחרי שיחוש שכבר נעים לו הוא יתלונן מהר מאד על קור בלתי נסבל. &nbsp האמור לעייל לא חל כמובן על גיבורי על "ואילי ביפהם ביפהם". &nbsp
 

אבי בן 1231

Well-known member
הכרחת אותי להגיב. הבנתי ש ................

אדם שעבד בשדה בנגב בטמפרטורה של 45°C מגיע לביתו עליו להמשיך לעמוד בחוץ בטמפ' 45°C ולהפעיל מאוורר שיפיץ עליו רוח באותה הטמפ' על מנת לצנן את גופו. אשתכנע רק אם תפנה אותי לקישור של חוק הפיסיקה הזה. אתה מזכיר לי שכאשר הייתי תלמיד בבית ספר מקצועי נכוותי קשות בכף ידי מחומר ברזל בטמפ' של 400°C מינימום, המורה שהיה נוכח בזמן הארוע בסדנא העמיד אותי מול תנור לוהט והפנה את כף ידי כלפי האש. את הצרחות שלי אני עדיין שומע ....... כאשר הגעתי לעזרה ראשונה חשבתי שהצוות משתגע למשמע המעשה. להקל על כוויה עם חום, זה בדיוק כמו לקרר את הגוף מחום ע"י רוח חמה. מה אגיד לך, קצת נראה לי משונה!!!
 

diday

Member
מה עדיף בקיץ כדי לקרר את הגוף. תה חם, או משקה קר?

 
למעלה