ראיתי אתמול סרט עם ציון IMDB בסביבות 4

קלייטון.ש

Well-known member
ראיתי אתמול סרט עם ציון IMDB בסביבות 4

בדרך כלל אם אני רואה שהציון פחות מ-6.5, אני מוותר.
לא בשבילי סרטים "מיוחדים". אם רוב הצופים לא אהבו אותו (הדעה של המבקרים לא מעניינת אותי) אז לא צריך.
אבל שעמם לי אז הורדתי וראיתי.
סרט טוב!
העלילה צפויה מראש כבר מהפוסטר. ברור שהבחור שטוען שהוא בעלה (הגיבורה עברה תאונה ואיבדה את הזיכרון) הוא לא בעלה. ברור כבר מהסצינה הראשונה שהוא האיש הרע. גם הדמות של השוטר המיוסר שהבת שלו נעלמה והוא נכשל במציאתה היא שטוחה עד גיחוך. והדמות של האחות בבית חולים, את אחות או רופאה? כי אם את אחות כפי שעולה מהעלילה, למה את כל הזמן, *כל הזמן*, עם סטטוסקופ סביב הצוואר? אני הייתי מאושפז בבית חולים ואפילו הרופאים לא הסתובבו עם סטטוסקופ ועוד סביב הצוואר. אבל את יפה אז יאללה.
והשוטר כשהוא מוצא אותם סוף סוף (איך מצאת אותם? לא הבנתי) נכנס למתחם של האיש הרע - שהוא יודע שהוא מסוכן - לגמרי לבד. לא רק שלא הביא תגבורת, אפילו לא הודיע בתחנה לאן הוא נוסע. קולומבו היה מגיע לבד לעימות עם הרוצח אבל התגבורת היתה מחכה בחוץ.
אבל הסרט טוב! לא ברור איך זה קורה, כנראה איזה קסם, אבל בהחלט שווה. זה כיף לדעת מראש שהכל ייגמר לגמרי בטוב.
 

קלייטון.ש

Well-known member
יש אנשים שלא שמעו על IMDB? מעניין!

אז איך הם מחליטים אם לצפות בסרט? אתה גם לא קורא את הערך של הסרט בויקיפדיה לפני הצפיה, או שאני מגזים פה?
 

חיא2

New member
יש מבקרי קולנוע בעיתונות היומית

יש כמה שטעמם דומה לשלנו, יש לנו זוג חברים שיחד אנחנו צופים לפעמים בסרטים,] אז או הם או אנחנו בוחרים.
יש תקציר הסרט שמענין או לא, לפיו גם בוחרים, בוודאי.
וידוע לנו בגילנו המתקדם מה אנחנו מאוד אוהבים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני זוכר שהיו ימים בהם היינו אומרים "אולי נלך לסרט"

והיינו ממש *יוצאים לבית קולנוע כלשהו*, בלי *שום הכנה*, מסתכלים רגע על הפוסטרים, ובוחרים לפי הפוסטר, ופשוט נכנסים לאולם ויושבים וצופים מהתחלה עד הסוף.
איך היינו תמימים פעם. אבל התבגרנו ואנחנו בהחלט לא עושים את זה יותר והאפשרות אפילו לא עולה.
היום לפני שאני מואיל בטובי להוריד סרט מהאינטרנט אני קורא עליו בויקיפדיה, בודק גם את הציון IMDB כאמור, גם את ההצלחה שלו בקופות, ורק אז מסכים ללחוץ על הקישור אליו.
 

חיא2

New member
אני מעדיף בתי קולנוע, עדיין

אבל לא זכורה לי
התנהגות בעברי כזו התואמת את ההתנהגות שלך בענין ההחלטה ללכת לסרט, ללא מיון, סינון או ידיעה כלשהי מוקדמת על הסרט.
 

צליליתה

New member
אני יוצאת הרבה לבית קולנוע כלשהו

הסינימטק, שנמצא כמה דקות הליכה מביתי.

עברו חלפו הימים בהם יכולתי לסמוך על הבחירות של הסינימטק ולומר שאם הסרט מוצג בסינימטק יש סיכוי סביר מאוד שהסרט שווה צפיה. גם אם לא לטעמי. היום, כדי לקלוע לטעם הקהל מציגים המון סרטים רק בגלל שהם שוברי קופות, ובשנים האחרונות יש להם את כל העניין של טרום בכורה לראות לפני כולם, ואני לא מבינה מה הביג דיל לראות זבלון לפני כולם. נהפוך הוא. אני שמחה לחכות ולאפשר לכולם לראות ולהביע דעה .

ולמרות זאת, לעיתים לא רחוקות אני מגיעה לסינימטק רק כי אני פנויה, וסתם בא לי לראות סרט, ולעיתים אפילו ציניקנית שכמותי מופעת לטובה.

לטעמי הביקורות בimdb די פרוותיות, בדרך כלל הביקורות נוטה לכיוון האמצע, ורק לעיתים תהיה התלהבות של ממש, או קטילה חד משמעית. וגם אז, לא תמיד הם קולעים לטעמי, שאינו אמריקאי מאוד.
 

חיא2

New member
הנה מאמר-תגובה של אחד שאני קורא

אורי קליין, לא תמיד מסכים..
לכל אלה שאינם מנויים על 'הארץ' ומפסידים כותבים ממש טובים:
- - - - - - -

קולנוע | האזרח קליין
אזהרת ספוילר: אורי קליין עונה לקוראים שטוענים שהוא מקלקל להם את הסרט
קוראים לא מעטים טוענים כלפי מבקר הקולנוע של "הארץ" כי הוא מכביר ספוילרים. הנה תשובתו של אורי קליין


פורסם ב-11.12.19
ב-2002, זמן קצר אחרי ש"הפסנתרן" של רומן פולנסקי יצא לאקרנים בישראל וכתבתי עליו ביקורת, קיבלתי מכתב מחאה זועם מאחת הקוראות. כותבת המכתב הכריזה שלעולם לא תקרא אותי עוד, כי בביקורתי קילקלתי לה את הסרט – כשגיליתי את סופו. באותה תקופה נהגתי לענות במכתב לקוראים שפנו אלי, כפי שאני עונה היום למיילים, גם אם התהליך היה מורכב יותר: לקחת דף, לכתוב בעט את תשובתי בנימוס הראוי, גם אם הופנו אלי טענות או שאלות הזויות (פעם שאל אותי קורא אם אני זוכר במקרה סרט צרפתי שרואים בו גבר חוצה כביש עם כלב. עניתי לו שאני זקוק לפרטים נוספים), לקפל את הדף, להכניסו למעטפה, לכתוב את כתובתם של הנמענים, להדביק בול ולשלוח.
גם לאותה קוראת זועמת עניתי בדרך זו. כתבתי לה שאם סרט מבוסס על אוטוביוגרפיה, סימן שכותב האוטוביוגרפיה היה בחיים כשכתב אותה, כך שמהבחינה הזאת לא חשפתי לפניה מידע שאסור היה לי לגלות: לדיסלב שפילמן, שאת סיפורו הציג סרטו של פולנסקי, אכן שרד את השואה. הוספתי שאם לא ידעה כי מלחמת העולם השנייה הסתיימה, ואני חשפתי זאת בפניה ובכך קילקלתי לה את הסרט, אני שמח לבשר לה שהמלחמה הזאת לפחות מאחורינו.
היתה זו אחת הפעמים הראשונות שהופנתה כלפי מחאה בדבר מה שאנו מכנים כיום "ספוילר". למיטב זיכרוני, המושג עדיין לא היה קיים אז או שהשימוש בו לא היה שכיח כפי שהוא היום בעקבות חדירתו של האינטרנט לחיינו ואיתו גם הטוקבקים. אינני עוקב באדיקות אחר הטוקבקים העולים לרשת בעקבות הביקורות שאני כותב, וכלל וכלל אין לי מושג על המתרחש ברשתות החברתיות, מכיוון שאינני מחובר אף לא לאחת מהן. אבל לפעמים אני מתפתה לשמוע את קול הקוראים, ואחת הטענות העיקריות המופנות כלפי היא שיש בביקורותי ספוילרים רבים מדי. טענות אלה מגיעות לעתים לידי אבסורד, והן מושמעות גם כאשר אני כולל בביקורת "אזהרת ספוילרים", האמורה לסמן לקוראים שאם אינם רוצים לדעת עוד, כדאי שיפסיקו לקרוא כאן. לא בדקתי, אבל היה מעניין לדעת אם גם מבקרי תיאטרון וספרות נאלצים להשתמש באזהרה זו כמגננה מפני "אימת הספוילרים", או רק מבקרי קולנוע וטלוויזיה, ואם כן למה.
- פרסומת -
אני קופץ 17 שנים קדימה – מ-2002 ל-5 בדצמבר השנה, היום שבו עלתה לאתר "הארץ" ביקורתי על "וארדה על אנייס", סרטה האחרון של אנייס וארדה, המוקרן כעת בישראל ובו הבמאית הגדולה נפרדת מחייה, מאמנותה ומאיתנו. לא חלף זמן רב, וכבר עלה הטוקבק הבא, שלדעתי הביא את אימת הספוילרים לשיאה האבסורדי, ואני מצטט אותו במדויק: "אורי, מספיק כבר ספוילרים. עברנו את שנות ה-80 מזמן!!!! לא טרחתי לקרוא, כדי שלא תצליח שוב לקלקל לי". כל מי שצפו כבר בסרטה של וארדה יודעים שאם יש סרט שאינו טומן בחובו סכנת ספוילרים, הרי הוא סרט זה, שבו וארדה בת ה-90 סוקרת את יצירתה ומביעה את דעותיה על קולנוע, אמנות ופוליטיקה. כמעט מיותר גם לתהות איך זה שאותו טוקבקיסט או טוקבקיסטית לא קראו כלל את הביקורת ובכל זאת יודעים שהיא כוללת לכאורה ספוילרים? זה הזכיר לי כמה פוליטיקאים מקומיים שתוקפים סרטים ישראליים בלי שראו אותם, ואף מסרבים לראות אותם, אך עושים זאת בערמומיות דמגוגית רבה יותר מאותו טוקבקיסט־ית אלמוני או פלונית.
אינני מפחית, כמובן, מחשיבותה של זהירות בכל הנוגע לספוילרים, כדי לא לפגוע בהנאתו של הצופה. לפיכך לא אגלה לעולם את זהותו של הרוצח בסרט מתח נוסח "רצח כתוב היטב", המוקרן כעת בישראל, ולא אחשוף שום טוויסט עלילתי האמור להפתיע את הצופים. אך הבהלה מאימת הספוילרים עלולה גם לפגוע במעשה הביקורת כפי שאני מבין אותו, ולהגביל אותו. האם באמת ניתן לדון בסרט כביצירה אמנותית, על משמעותה, אמירותיה, מעלותיה או מחדליה, בלי למקם את הדיון על הבסיס העלילתי שלה? לא תיתכן ביקורת שאינה מנומקת, וההנמקה אינה יכולה להתעלם מהיסודות הנרטיביים של סרט, עם כל הזהירות שדבר זה מחייב.
- פרסומת -
לפעמים יש לי הרגשה שחלק מהטוקבקיסטים המלינים על ספוילרים בביקורותַי עושים זאת רק כדי לתקוף (דוגמה עדכנית נוספת: בעקבות ביקורתי על "סיפור נישואים" של נואה באומבך, שאף הוא מוקרן כעת בארץ, כתב טוקבקיסט בשם זיו באלו המלים והאיות: "ספירת את כול הסרט יא דפוק!!!"), ואחרים היו מעדיפים שהביקורת תשמש להם אך ורק כמדור צרכנות, הממליץ אם כדאי להם ללכת לסרט או לא. בהקשר זה מסתמנת לאחרונה נטייה שהיא דווקא חיובית בעיני – של טוקבקיסטים הטוענים כי ברגע שאני ממליץ על סרט הם נמנעים מלצפות בו. גישה זו לגיטימית בעיני כמו זו ההפוכה לה, מכיוון שגם אלו הפועלים על פי המלצותי וגם אלה שיפעלו אוטומטית באופן הפוך להן קלטו את אמות המידה שמנחות אותי כמבקר קולנוע.
מכל מקום, לאלה המתייחסים לביקורת קולנוע אך ורק כמדור צרכנות, ואינם מתעניינים בה עצמה, אני מציע פשוט להתבונן במספר הכוכבים שהענקתי לסרט כדי להחליט אם ברצונם לצפות בו. כשלעצמי אני מכיר ביעילותו של הדירוג, אף שאינני מחובבי הענקת הציונים ליצירות אמנות. אלה מבין אנשי הקבוצה הזאת שמעוניינים בכל זאת במעט מידע נוסף, עשויים להסתפק בציון הז'אנר וארץ המוצא. ולמי ביניהם שרוצים לדעת משהו גם על עלילת הסרט, אגיד שיש בה התחלה, אמצע וסוף. בהכרזה כזו, בוודאות, אין ספוילר (למרות שהבמאי ז'אן־לוק גודאר הכריז פעם שלכל סרט צריכים להיות התחלה, אמצע וסוף, אבל לאו דווקא בסדר הזה).
משאלת לבי היא שכל מי שאכן מתעניינים בביקורת הקולנוע יצפו בסרט קודם שיקראו את ביקורתי עליו, וכך בעיית הספוילרים – שהפכה לסוג של אובססיה בעלת סימנים פרנואידיים – תיפתר מאליה. אבל אני יודע שזו אינה משאלת לב ריאלית. הפתרון היחיד הוא שאותה קבוצה מצומצמת תבדוק תחילה מהו הציון שהענקתי לסרט, תחליט אם הוא מצדיק צפייה בסרט או לא על פי יחסה אלי כמבקר קולנוע, ואם אכן תחליט לצפות בו – תקרא את הביקורת בעקבות הצפייה, תסכים לה או תתנגד לה.
השיוט בין הטוקבקים מעלה לעתים טענות מעניינות, שראוי להתייחס אליהן. המתקפה הגורפת עלי בעקבות קטילתי את סרטו של וודי אלן "יום גשום בניו יורק" (בחודש אוקטובר), למשל, כללה לא רק האשמות בספוילרים, אלא גם את הטענה הבאה: מכיוון שהעוקבים אחר כתיבתי יודעים שאינני חסיד מושבע של וודי אלן, הם צפו מה יהיה אופיה של ביקורתי על סרטו החדש, ולפיכך כדאי שאמנע להבא מלבקר את סרטיו. טענה זו מעלה את השאלה אם עדיף למבקר קולנוע לכתוב רק על במאים וסרטים שהוא אוהב – ויש לכך תקדימים בתולדות הביקורת העולמית – ובשלב מסוים לנטוש את הכתיבה על במאים וסרטים שהוא מעריך פחות, גם אם יש להם חשיבות בתולדות הקולנוע, ולוודי אלן ולכמה מסרטיו יש כמובן חשיבות שכזאת. אחשוב על כך, ובינתיים אומר לכל ציידי הספוילרים (ואגב, האם ידעתם שהאקדמיה ללשון העברית הציעה להעניק לספוילר את השם העברי המשעשע "קלקלן"?): תרגיעו.
תגיות:
קולנוע
 

צליליתה

New member
אישית, אני מרפרפת על ביקורת לפני הצפיה

לקבל תמונה כללית, ורק אחרי קוראת בעומק, אם הסרט מצדיק קריאה.

אחרכך אני מצטערת, כי לפעמים אני מפספסת כל מיני נואנסים קטנטנים שמבקר חד עין מצביע עליהם, ולי לא היתה סבלנות לקרוא לפני.

ענין הקלקלנים הוא באמת עניין. כולם טורחים היום לכתוב אזהרת ספוליר ומי שלא רוצה ספוילר מוזמן לדלג הלאה.

רוב הסרטים שאני רואה, או אולי נכון יותר לכתוב רוב הסרטים שאני נהנית מהם הם סרטים מורכבים מאוד, ופרט כזה או אחר שנחשף לא מקלקלים את החוויה, לפעמים אפילו להפך.

טרם פגשתי מבקר שגילה, בלי אזהרה, מי הרוצח (כשזה העניין בסרט) או מידע מהסוג הזה.

בעניין וודי אלן - הוא במאי שעשה כמה וכמה סרטים נהדרים ועוד ערימה ענקית של סרטי פח. שלא לדבר המקום הנכבד שהוא תופס בהיכל המטרידים המיניים. יחד עם זאת, אני משתדלת לראות את הסרטים שלו, וגם בשנים האחרונות יוצא שפוגשים פנינה אמיתית, כמו יסמין הכחולה. גם בסרטים הפחות טובים יש תמיד משהו טוב, אין מה לומר, הוא יודע את העבודה. מחר, אם מזג האוויר לא יהיה לגמרי בלתי אפשרי אני מתכננת לראות את יום גשום ואת הביקורת של קליין אקרא אחרכך, ולצערי יש להניח שגם אסכים איתו.
 

צליליתה

New member
חזרתי מיום גשום בניו יורק

כשאצלנו, אחרי יומיים גשומים במיוחד יצאה השמש, מלווה ברוחות קרות.

אז הסרט הוא בערך כלום, על כלום, עם משחק די כלום ותסריט בקושי קיים, אעלק קומי אבל הבדיחות הן קצת כלום (למרות שקהל הסינימטק לא נתן לזה להפריע לו, והתפקע מצחוק במקומות ההכי הזויים, כמו כשהבחורה אומרת שהיא אוהבת קולנוע אירופי, את קורוסאווה, הקהל גועה בצחוק, והיא ממשיכה: למרות שהוא יפני ולא אירופי. אז אולי אני לא מבינה שום כלום. )

שורה תחתונה
סרט פיצפון, חסר חשיבות אבל מהנה מאוד, ורבעק, גם זה משהו בימים אלה, עם כמה צילומים נפלאים של ניו יורק בגשם, ורק בשביל זה כדאי גם אם אתם אינטלקטואלים תרבותיים פלצניים.

ואז הלכתי לקרוא אצל קליין
קראתי קצת
לא פגשתי ספוילרים, אבל בסרט כזה אין ממש מה לספייליר, וכן הבנתי שהוא לא ממש מתפעל מהסרט, הפתעה הפתעה, אז הפסקתי לקרוא.
 

קלייטון.ש

Well-known member
קודם כל חבל שלא העתקת גם את הפרסומות

לפעמים הפרסומת יותר טובה מהמאמר.
שנית אני לא קורא מבקרים כי למבקרים, באופן כללי, יש טעם מסוים שהוא לא הטעם שלי, מעצם העובדה שהם נורא מחשיבים גם את עצמם וגם את נושא הצפיה בסרטים, שהוא מבחינתם מקצוע. אני לעומת זאת בכלל לא מחשיב את עצמי, ובוודאי לא את צפיית הסרטים שלי.
כתוצאה מחוסר התאמה זה אם הסרט מצא חן בעיניהם, כנראה לא ימצא חן בעיני, ולהפך.
מאחר ואני לא קורא מבקרי סרטים לא ידעתי שמבקר זה או אחר מגלה פרטים מהותיים מהסרט. אבל אם כן זה ממש לא יפה מצידו.
 

חיא2

New member
הביוגרפיה האינטלקטואלית שלי

רואה בכתיבת ביקורת, כמו גם מחקר אקדמי ארוך יריעה יצירה לא פחותה מערכה של היצירה שהיא נושאהּ.
פרשנים קיימים בתרבות האנושית, אני מניח, מאז ומעולם.
כל שאמאן, כל נביא או כל יוצר דת חדשה הם פרשנים של המציאות כמו כל אמן כזה או אחר. תלמידיהם, פרשניהם הם מרחיבי הדרך ופורציה. ללא 12 תלמידי ישו בחיים לא היית שומע עליו, אני מניח, וללא פרשני יהוה לסוגיהם ולזניהם אני מניח שגם על הד היהודית לא היית שומע.
 

קלייטון.ש

Well-known member
נו מבקרי קולנוע לא שקולים לחז"ל או ל-12 השליחים

גם אם להם עצמם יש דעה ממש טובה על עצמם, עדיין זה עוד מישהו עם דעה על איזה סרט שהוא ראה, בצירוף לנסיבות חיים שהביאו לכך שהמלל שהוא מייצר מתפרסם באתר זה או אחר באינטרנט (אם אותו אתר עושה לציבור טובה וחוסם את התכנים שלו מאחורי חומת תשלום, ובכך חוסך לנו את הקריאה בו, אז זה לא כל כך נורא).
 

חיא2

New member
אתה מביט בחסימה מהצד הלא נכון של הרובה

אבל, זכותך.
ההשוואה נעשתה לצורך דיון במושג "פרשנות",או בלעז, ובוודאי בהתיחסות לימי הביניים - הרמנויטיקה.
פרשנים מסוג זה גם מקבעים את חייך לטוב או למוטב בשבתם כרבנים, כ-ח"כים או מדענים במכון התקנים
 

קלייטון.ש

Well-known member
החסימות של אתר הארץ לא מעלות ולא מורידות

לא לי ולא לאף אחד שאני מכיר (לפחות בחיים האמיתיים). אילולי גולשים מסוימים באינטרנט היו מספקים קישורים לאתר הארץ אפילו לא הייתי שם לב שהוא קיים. וזה גם משעשע איך פעם אחר פעם גולש (לא אתה, אחרים) מדביק קישור לאתר הארץ והוא חושב שכולם יכולים להיכנס ולקרוא. אבל טוב שהארץ מציגים חלק מהכותרת ותחילת המאמר, זה מאפשר לי לראות שבאמת לא הפסדתי שום דבר.

מה שנוגע ל"פרשנות" של חז"ל או של פילוסופים נוצרים ופוסקי הלכה (בנצרות וביהדות) אחרים, ברור לכל שהמהלכים שהם מבצעים אינם פרשנות אלא פסיקה ופילוסופיה עצמאית, שרק יוצאת מהטקסט המקורי, אבל עוזבת אותו עד מהרה לכיוון כל כך שונה, שברור שה"פרשן" דוחה את הטקסט המקורי מכל וכל. גם במערכת המשפט פעמים רבות שופטים "מפרשים את כוונת המחוקק" בצורה שברור שכוונת המחוקק לא מוצאת חן בעיניהם בכלל, הם רוצים לפסוק ההפך מכוונת המחוקק, ולכן "מפרשים" את החוק פרשנות יצירתית שמאפשרת להם איכשהו לקשור את הפסיקה שלהם ללשון החוק.
יש להם השפעה על החיים, נכון, אבל זה בגלל שהם מקדמים רעיונות חדשים שאינם בטקסט המקורי.
 

חיא2

New member
קוראים לזה הרמנויטיקה

והטקסט הינו כל מה שאתה רואה בו בתנאי שאתה שומר על הקוהרנטיות שלו. העמדה שלך איננה אפילו שמרנית אלא קראית. בטח את מכיר את הסיפור על תנורו של עכנאי, שבה דנו חכמים בנין טהרנ וטמאה, ולבסוף יצאה בת קול ואמרה - הלכה כרבנים! ר"ל, רק פרשנות אמיצה, דרמטית מביאה לשינוי ומציגה את האמת. הקראים טוענים לקיום חוקי התורה AS IS ולא מקבלים את הספרות התורנית הפרשנית, ואתה טוען את אותה טענה בדיוק.
תראה, יש לנו צרת תרבות שהתגאתה בכך שאינה מכירה ולכן גם אינה מפסידה. גם זו גישה מרתקת אל העולם המודרני, עולם של מחד גיסא התעמקות בדבר אחד עד אפס ידיעה על עולמות אחרים [ ראה חוקרים במדעים שמומחים בענין אחד ובשאר בורים ועמי ארצות ] ומאידך גיסא, טעימות ושרלטנות המציגה עצמה כ"חכמה" וכ"ידיעה". בין המחד וה-מאידך עומדת צרת התרבות וכנראה גם אתה.
לטעמי ולמיטב הבנתי, וכיוון שאני קורא 3 עתונים וכן בלוגים ואתרים רבים, אני מניח שיש בידיי כלים לשפוט את איכות הכותבים ב'הארץ' בהשוואה לאחרים "חינמיים" - יש ב'הארץ' נבחרת מצוינת, והעיתון מעולם לא נמדד בהיותו "פופולרי" אלא בהיותו איכותי וברמה של עיתונות בינלאומית.
אבל -
אין תפקידי לייצג את 'הארץ', ובטח לא לחנכך. מדי פעם, בהחלט אביא לא רק קישור, אלא גגם העתקה של טקסטים, ככה גם אתה תפגוש את השפע האינטלקטואלי והתרבותי דשם.
 

חיא2

New member
אז גיגלתי

את הסרט המטופש שצפית בו, התחלתי לצפות בו ועזבתי באמצע, משעמם, אבל עכשיו אני יודי איפה לחפש המלצות ושאר ירקות.
חן חן
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא ברור לי אם אתה מחפש סיפור טוב או ויכוח

&nbsp
אם אתה מחפש חווייה אותנטית של בית חולים עם רופאים ואחיות תעשה לך סיבוב קטן באיכילוב. אתה כותב הרי בסיום שהסרט טוב. אז מה לך כי תלין.
&nbsp
ההשוואה לקולומבו קצת מצחיקה אותי כי אפשר לחשוב שקולומבו זה הדבר האמיתי. אני אגב מעדיף את המפקח ריזו, גם הוא נפגש לבד עם העבריינים הכי מסוכנים רק שבמקרה שלו התגבורת ממש מיותרת
 
למעלה