חבר שלי עובר עכשיו תקופה "מעניינת"

קלייטון.ש

Well-known member
חבר שלי עובר עכשיו תקופה "מעניינת"

זה חבר שסיפרתי עליו פה כבר כמה פעמים, שהתגרש ורשות השידור דרשה את הסכם הגירושין שלו, וגרושתו רדפה אותו שנים עם הוצאה לפועל ועיקולים כך שהוא סגר את כל חשבונות הבנק שלו והפסיק לעדכן את כתובתו במשרד הפנים ושנים הסתדר בלי חשבון בנק וכרטיסי אשראי. הסתדר מצויין דווקא, במיוחד אחרי שנכנס לזוגיות חדשה אבל גם קודם.
עכשיו יש לו סיפור חדש. פיטרו אותו מהעבודה בצורה מדהימה בכיעורה, החזיקו אותו חודשים בלי משכורת, הגישו נגדו תביעה מלאה שקרים, הזמינו אותו לשימוע שבו דרשו ממנו להגיב להאשמות פרועות ומשונות בלי קשר למציאות, ובסוף פיטרו אותו בלי פיצויים.
לקח עורכת דין (ממשרד עורכות דין) ושלח להם מכתב התראה לפני הגשת תביעה. אחרי חודש הגיבו למכתב - הפעם לעורכת הדין שלו. הוא שלח לי עותק. אני מכיר אותו ואת מקום העבודה לשעבר שלו, וכל מה שכתוב במכתב התגובה שלהם הוא שטויות הזויות.
אני שואל אותו איך הוא מרגיש, והוא אומר לי "אני מאד נהנה". כל העסק משעשע אותו וכמה שמכים בו יותר ככה הוא יותר מרוצה. יש אנשים כאלה, שאם הכל בסדר והכל זורם על מי מנוחות, הם מתים משיעמום. צריכים שיהיה להם בלגן בשביל להרגיש שהם חיים.
 

צליליתה

New member
גם אני מכירה איש כזה

וכשאין לו צרות הוא מייצר אותן במו ידיו
מבלה את ימיו בבתי משפט כשהוא מייצג את עצמו, די בהצלחה
(פעם אחת, לפני שנים, הוא ממש הסתבך ולקח עורך דין תותח, שממש ממש ממש סיבך אותו)
למיטב ידיעתי אין לו חשבון בנק או כרטיס אשראי
לא מזמן שכר דירה במקום נורמטיבי, מנסה להרים שם עסק (אין לי מושג איך אפשר לנהל עסק בלי חשבון בנק, אבל הוא מספיק יצירתי כדי לנסות)

חי את החיים על פי תהום ונהנה מכל רגע
 

קלייטון.ש

Well-known member
החבר הזה שלי היה חייב איזה סכום לבנק לאומי

במקור סכום פעוט של 5000 ש"ח. לא שילם להם, פתחו בהליך הוצאה לפועל. מאחר ולא היו לו כבר חשבונות בנק (פעילים), כתובתו ומקום העבודה שלו לא היו ידועים, הוא אפילו לא ידע שיש נגדו הליכים של בנק לאומי. ידע שיש לו תיקים בהוצאה לפועל אבל חשב רק של גרושתו. לא ידע שיש נגדו הליכים ובוודאי לא הרגיש אותם. ככה עברו 8 שנים ואז תפסו אותו בטלפון ממשרד עורכי הדין של הבנק. בשלב זה החוב בהוצאה לפועל הגיע לעשרות אלפי ש"ח. אני זוכר ששאלתי אותו אם ישלם, אמר לי אולי כן, בסופו של דבר, אבל עוד יש דרך. שאלתי אם הוא לא מודאג מהצטברות הסכומים בהוצאה לפועל, ענה לי שזו מראית עין בלבד וזה לא מה שמשלמים בסוף.
העורכי דין הזמינו אותו להגיע לפגישה עם נציג הבנק. נסע אליהם, וגילה שיש תור: הם הזמינו לאותה שעה עוד 20 חייבים. חיכה בתור, נכנס לחדר, ומצא חבורה שלמה של עורכי דין יושבים, ובינהם נציג אחד של הבנק. מאחורי הכיסא של החייב יש מסך גדול ועליו מוקרנים הנתונים שלו, כך שהוא עצמו לא רואה.
החבר שלי אומר שבאותו רגע הוא החליט שלא משנה מה יציעו לו, הוא לא משלם.
החוב בהוצאה לפועל עמד על 90,000 ש"ח. הבנק הציע לו באותו מעמד לשלם 20,000. הוא אמר שהוא מוכן לשלם 10,000 ב-12 תשלומים. לא הסכימו, הלך.
עברה עוד שנה, ומתקשרים אליו מהעורכי דין. יש להם הצעה חדשה: 15,000 והם יתנו לו הלוואה שיוכל לשלם בתשלומים של 700 ש"ח בחודש. הוא התכוון לסרב אבל זוגתו בדיוק עמדה לידו, והיא דרשה ממנו לגמור עם הסיפור. הוא סיפר לי שהוא חש קצת אכזבה שהיא מקלקלת לו את החוויה ומקצרת לו את התענוג. אבל בשביל לרצות אותה הסכים.
 

אספרסו2

New member
עורכי דין

מתפרנסים מבלגן שהם בעצמם יוצרים על מנת להגדיל את כדור השלג הנע במדרון התלול לתהום הבלתי נודע.נראה שרוב האנשים לא מבינים שברגע שהם מייפים את כוחו של עורך הדין,הם מפקידים את גורלם בידיו והוא עלול לעשות כרצונו למען רווחתו הכלכלית ולא כרצונם.
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם הלקוחות של עורכי הדין לא בדיוק טלית שכולה תכלת

למשל החבר שלי לא אומר את זה אבל ברור לעין שזה מקרה קלאסי של עובד שגורם למעסיק שלו לפטר אותו, וזאת בתנאים גרועים לאותו מעסיק, תנאים שהחבר שלי תכנן לאורך זמן. החבר שלי, שאני דווקא מחבב אותו, הוא נוכל לא קטן בפני עצמו. גם המעסיק נוכל אז שיילחמו הנוכלים זה בזה, ובינתיים עורכי הדין גם ירוויחו.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
על זה אומרים אצלנו בכפר

&nbsp
"אודרוב ערס בערס לחד מאידאלש ולא ערס"
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אומרים זה תמיד במדוברת

&nbsp
גם שני פרופסורים מהאוניברסיטה מדברים בינהם ערבית מדוברת אם כי סביר שתהיה מתובלת ביותר מילים ספרותיות מאשר בשיחה בין שני פלאחים.
 

אספרסו2

New member
"אנחנו בני דודים"

אמר לי הקולגה הסורי לפני כמה ימים,אחרי שנפלו ביננו כל החומות שהקימו הפוליטיקאים גילינו שיש לנו שפה משותפת והוא מתבל את הגרמנית במילים בעברית ואני בערבית,משעשע,במיוחד המסע הקולינארי שאנו מתכננים בקרוב לאיתור החומוס האולטימטיבי בעיר.
&nbsp
 

אספרסו2

New member
כל יוצאי המזרח התיכון

מציעים חומוס בתפריט,לבנונים וסורים בעיקר,אם אני לא טועה בישראל אוכלים חומוס בעיקר בחוץ ואילו שכנינו מכינים אותו דרך קבע בבית,כמו שהוא מספר אישתו מכינה חומוס מצוין.
העיר נמצאת בדרום מערב גרמניה.
 
אכן, אנחנו קונים חומוס מחוץ לבית. לפעמים מכינים,

אבל זה לא יוצא כמו חומוס מהחומוסיות. יש לנו בעירנו שתי חומוסיות שאנחנו אוהבים. בשתי החומוסיות האחראים על הכנת החומוס הם יהודים. באחת מהן, האחראי הוא אשכנזי.
 

יוסי ר1

Active member
הסתבכתי בתרגום המילולי. (עניינית מן הסתם הבנתי)

תוכל בבקשה לתרגם מילולית?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מילולית זה הכה ערס בערס עד שלא ישאר אף ערס

&nbsp
התרגום המילולי של אודרוב זה הכה אבל פה זה בא במובן של שסה כלומר הכה את האחד בשני.
 

יוסי ר1

Active member
אבל לא האודרוב סיבך אותי, אלה מה שנחזה כקצת תחביר עברית

שהשתרבב?
"ערס בערס" זו צורה תקנית בערבית? ה "ב" הזה לא מעברית?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
הבּ הזו היא ערבית פר אקסלאנס

&nbsp
גם בספרותית וגם במדוברת.
&nbsp
במקביל לבּ משתמשים בערבית במילה פי (في) שמשמעותה בתוך. בלהגים מסויימים משתמשים בפי רק לציון בתוך ובבּ רק לציון באמצעות או עם ובלהגים אחרים משתמשים בשתיהן במידה שווה.
 

Ron W

New member
ברברת במקור היא ברברה?

מהדיבור על ביק לא זיהיתי שהשיר נקרא פרפרה
לפני כמה ימים בהתכנסות להפגנה ראיתי לפני דמות צועדת לאט
עם מטפלת ושיער ארוך יבש ומפוזר. תהיתי עם זה צביקה שנרתם לעצרת.
החשתי פעמי ובמבט לאחור.. סתם קשישה עם ביליבינית

בינתיים צץ לו שיר שווה להתרפק עליו
https://youtu.be/ay4JgTdSd3Y

 

חביף11

New member
כנאמר על עם ישראל שהוא משול לביצה

ככל שיחממוה וירתיחוה כך תתקשה ותעמוד בלחצים
 
למעלה