הרגע הזה שבו אתה (כלומר אני) מתקשר בבהלה לטכנאי שלך כי

הרגע הזה שבו אתה (כלומר אני) מתקשר בבהלה לטכנאי שלך כי

אין לך גישה לאינטרנט מהמחשב ומהסלולר ודבר ראשון הוא מרגיע אותך (כלומר אותי) ואומר לך לנתק לרגע את המודם מהחשמל ו...

אבל זו היתה פאניקה מלאה, לעזאזל.

פעם אני הייתי הכל יכול קר המזג שהיה דבר ראשון מרגיע את החותנת שלי לשעבר ואומר לה לעשות בדיוק מה שאמרו לי עכשיו והיא היתה מגיבה בהתפעלות ומעריצה אותי על תבונתי הרבה...

 

צליליתה

New member
ואתה לא לבד

בכל החלפת עונה אני צריכה לנבור בגוגל כדי לזהות את האיקון המתאים בשלט המזגן.

במקומות אחרים אני מסוגלת לתפעל מזגנים בלי להניד עפעף
 

קלייטון.ש

Well-known member
הייתי אומר שהבעיה היא הבהלה ולא האינטרנט

פעם עמדתי בתחנת אוטובוס ושמעתי חיילת צעירה מדברת בסלולרי עם חברת התקשורת שלה. הבעיה שלה היתה שעברה את מכסת הגלישה החודשית ונחסמה. היא ניסתה לברר איך היא יכולה להגדיל את המכסה הכי מהר וכמה שיותר בזול, שזה בסדר, אבל ההסבר שלה למוקדנית היה "תביני אותי, אני לא יכולה בלי פייסבוק ואינסטגרם, אני חייבת, חייבת, אינטרנט". המוקדנית לא יכלה לעזור לה אז היא התקשרה לאמא שלה וזו כנראה הבטיחה להפעיל את כרטיס האשראי שלילדה יהיה אינטרנט.
כחלק מהמעבר למינימליזם בחנתי לאורך השנים את הדברים שנראו לי חיוניים לחיי, והסתבר שרובם לא רק שאינם חיוניים, הם אפילו מיותרים.
היום אני מחשיב בעיקר קורת גג, חשמל ומים זורמים, ולא הייתי רוצה לוותר עליהם לאורך זמן, אף שאני יודע שיש רבים שמסתדרים בלי והם אפילו מאושרים.
אפילו אני זוכר את החיים לפני האינטרנט אז בוודאי מי שמבוגרים ממני. אני בטוח שאם האינטרנט ייעלם אחרי תקופת גמילה קצרה כולנו נוכל לחזור לאותם ימים.
 

יוסי ר1

Active member
מסכים עם שכתבת - אבל השורה האחרונה קצת בעייתית.

אפשר להתרגל לוותר על מותרות.
הבעייה עם האינטרנט, שזה כבר לא מותרות, אלא חלק מהותי מאופי האדם.
ואני לא מדבר עלינו, באמצע החיים, אלא על הצעירים שנולדו לתוך זה.
אופי הקשרים שהם בונם עם 'חבריהם' מושתת על תקשורת דרך מסך, המשחקים שלהם משחקי מסך. לפני כחודשיים באמסטרדם ראיתי אפילו תינוק/ת בעגלה, במקום מובייל היה תלוי שם טאבלט לתינוקות.
ואת זה לשנות - כבר יהיה מאוד קשה וטראומטי.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא מסכים עם הטיעונים על חשיבותו היסודית של האינטרנט

האינטרנט קיים בצורתו האזרחית פחות מ-20 שנה, ובשימוש החברתי המקובל כיום אולי 10. שום דבר שקיים 20 שנה לא יכול להפוך לטבע האדם. לצעירים אני בכלל לא דואג, אנשים צעירים הם מאד סתגלנים. אם האינטרנט ייסגר (וצריך לדעת שבכלל לא קשה לסגור אותו, רק צריך כוח מתאים) הצעירים יסתדרו היטב.
האינטרנט הוא בסה"כ אמצעי תקשורת. מאד משוכלל אמנם שמאפשר קשרים שבעבר היה גם קשה וגם לא מקובל לקיים, אבל בני אדם קיימו קשרים חברתיים לפני הרשתות החברתיות ותוכנות המסרים, ויקיימו אחריהן.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
קודם כל בוא נתיישר על העובדות

&nbsp
אני אישית גולש קבוע ברשת משנת 1993 שזה מעל ל25 שנה ובשימושים חברתיים (ICQ וצ'אטים) משנת 1995 שזה 23 שנה.
&nbsp
לפני עידן תוכנות המסרים היה לנו את הטלפון ולפניו איתות עם עשן כלומר מה שהשתנה זה רק הטכנולוגיה. אני לא רואה בזה שום דבר רע ולהיפך. כמות החברים שלי שאיתם אני נפגש פיזית עלתה בסדרי גודל מאז פרוץ האינטרנט לחיינו, את רובם אגב הכרתי בצורה זו או אחרת באמצעות המרשתת.
&nbsp
לגבי סגירת האינטרנט אני לא יודע למה אתה מתכוון אבל להבדיל ממה שהיה לפני 25 שנים או יותר אף אחד לא מסוגל "לכבות" כיום את האינטרנט, אולי חלקים קטנים ממנו כי זו בדיוק מהות הרשת מבחינה טכנית, רשת שמורכבת משרתים נפרדים ועצמאיים שגם נפילה של חלק מהם לא משפיעה על השאר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לגבי סגירת האינטרנט אני מתכוון

לשתי אפשרויות פשוטות לביצוע טכני, לפחות:
האפשרות הראשונה היא לסגור את השירות ברמת ספק האינטרנט או ספק התשתית. ספק אינטרנט או תשתית יכול בבת אחת לסגור את החיבור לכל הלקוחות שלו, בין מרצונו ובין מרצון של מי שיכול לכפות עליו. אם למשל ברמת מדינה יש מי שיכול לכפות על כל ספקי האינטרנט לסגור אותו, הוא ייסגר וזאת באופן מיידי.
אפשרות שניה היא לבטל או להרוס את טבלאות שמות המתחם ברמת שרתי DNS. אלה שרתים שמתרגמים שם מתחם כמו facebook.com לכתובת IP אליה הדפדפן צריך להתקשר. מי ששולט בשרתים (או מי ששולט במי ששולט בשרתים) יכול לשבש את כתובות ה-IP, ואף שיש בעולם הרבה שרתים נוספים שמגבים אותו, אבל הם בתוך שעה-שעתיים מעתיקים את השיבוש ממנו וכך בכל העולם שמות המתחם יפסיקו לעבוד.
זו הצורה שבה חוסמים כיום אתרים כמו אלה שמפירים זכויות יוצרים.

יש עוד דברים שאפשר לעשות כדי לפגוע באופן רציני באינטרנט, למשל ספקי אכסון גדולים (כמו AWS) שמאחסנים חלקים גדולים מהאינטרנט יכולים להפיל את השרתים שמאוכסנים אצלם, בעלי שליטה בנתבים מרכזיים יכולים לשבש אינטרנט אפילו למדינה שלמה, אפשר להפעיל התקפות מניעת שירות, אפשר לפוצץ כבלים תת-ימיים, ובטח עוד דברים. האינטרנט בניגוד למה שחושבים ולמה שמנסים לפרסם, הוא מאד פגיע.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
טוב רק עכשיו הבנתי את כוונתך במשפט "שבכלל לא קשה לסגור אותו"

&nbsp
גילוי נאות:
למרות נסיון מה שיש לי בפעילות תת מימית לפוצץ כבלים תת מימיים קצת כבד עלי אבל זה רק אני.
&nbsp
אגב למה לא ללכת ישר על פצצות מימן, נראה לי הרבה הרבה יותר קל, כולה לחיצה על כפתור.
 

diday

Member
מה שהיה עד היום, היו עוגני סירות, רשתות דיג וכד'

שנתקו מדינות לשעות, ימים או שבועות.
 

יוסי ר1

Active member
איפושהו במזרח אירופה לפני כמה שנים,

סופר שכל האינטרנט קרס באחת המדינות, כי זקנה בת 80 בערך גילתה כבל במי הים, וניסתה לחתוך אותו כדי למכור כמתכת במשקל.
לא יודע כמה אמין הסיפור, אבל מצחיק הוא מאוד.
 

יוסי ר1

Active member
הנה!

הזקנה שניתקה את גאורגיה: "מה זה אינטרנט?"
היאסטן שקריאן, הזקנה שחיפשה מתכות ומצאה כבל אופטי, טוענת כי לא חתכה אותו ולא גרמה לניתוק גאורגיה, ארמניה וחלקים מאזרבייג'ן מהאינטרנט. "אני רק אישה קשישה וענייה"
AFPפורסם: 11.04.11 , 10:30
אי הכרת האינטרנט פוטרת מעונש? היאסטן שקריאן, בת 75, הצליחה לעורר עליה את זעמם של אלפי גאורגים וארמנים, אך גם למשוך את תשומת לבו של העולם כשניתקה בעצמה את האינטרנט בשתי המדינות בסוף מרס. כעת טוענת הקשישה כי היא חפה מפשע וכי כלל אינה יודעת מהי אותה רשת אינטרנט שהיעלמה הביא למעצרה.
&nbsp
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מצחיק כן, אמין נראה לי קצת פחות

הכבלים התת מימיים מוגנים ומשוריינים ואמורים להיות עמידים נגד כוחות הים שהם הרבה יותר חזקים מזקנה בריונית ככל שתהיה שאוספת נחושת.
&nbsp
הכבל מונח על קרקעית הים בעומק רב מאד וכשמגיע לחוף הוא מתחבר למסוף שמן הסתם אין אליו גישה לזקנות המצויידות במסורים.
&nbsp
בכל מקרה אין בכל מה שכתבתי מכדי לפגוע כהוא זה בסיפור.
&nbsp
&nbsp
 

יוסי ר1

Active member
תראה הודעה אחת מעליך. כן זקנה, לא בים, אלא בקרקע. סיפור

אמיתי, למרות שלא ברור לי איך כבל משמעותי כזה לא מכוסה בשכבת בטון של מטר.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
היית אומר מההתחלה שמדובר בגרוזינית

&nbsp
&nbsp
אלו מסוגלות לחתוך גם כבל ימי בעומק 80 מ' עם השיניים.
 
קלייטון, לא אתה ולא אני מסוגלים לתאר את המציאות העכשווית

אם האינטרנט היה נופל היום באופן בלתי הפיך.

כמו כל ההמצאות החשובות בתולדות האנושות, ובמהירות גדולה יותר מכל מה שהכרנו עד היום, האינטרנט הפך לגורם שאי אפשר בלעדיו. נכון שהאנושות תמשיך להתקיים, אבל תוך נסיגה כל כך גדולה בכל כך הרבה תחומים שאפשר אולי להשוות אירוע כזה להשפעת המגפה השחורה על התפתחות האנושות. אני חושב שרק הפונדמנטליזם הדתי ייצא נשכר ממנו.

 
למעלה