יום שלישי, פעמיים כי טוב: מה עשינו למען עצמנו השבוע?

יום שלישי, פעמיים כי טוב: מה עשינו למען עצמנו השבוע?


זה היה לא רק החמין הראשון של העונה, אלא גם הראשון שלי מזה כמה שנים. ודייק: זה לא אני שהכנתי את החמין – הכינה אותו גברת מקסימה אחת שבאה לכאן בימות השבוע לטיולים בחורשה הסמוכה כולל שיחות משעשעות ומרחיבות את הדעת, וגם לסדר לי קצת את הבית ולעשות קניות וחשוב מאוד - לבשל לי, בפרט לקראת שבת. הגברת מרוקאית בנשמה, וטעם תבשיליה - בהתאם.

הפעם היא הכינה סיר חמין מלא בכל טוב עוד ביום חמישי, הרתיחה אותו והורתה לי להכניס אותו למקרר אחרי שיתקרר, עד שישי אחה''צ, שאז תגיע שעתו להיכנס לתנור. באיזה חום? את זה היא לא ידעה, כי בבית היא מבשלת את החמין על פלטה חשמלית.

בשישי בין השמשות נכנס הסיר לתנור. החלטתי על חום של 100 מעלות, מה שהתברר כהימור מוצלח. בת זוגי הגיעה בשבת בצהרים לטעום את החמין המרוקאי הראשון שלה, והשמחה היתה גדולה. גם לונה חגגה על כמה עצמות ומשפחתנו הקטנה צהלה ושמחה.

ואצלכם, מה היה? מה עשיתם בשביל עצמכם השבוע?


 

צליליתה

New member
בוקר אור, יום שלישי פעמיים כי טוב

הורדתי פוך.

(חיפאים נוהגים להתבטא : עליתי לאוניברסיטה, ירדתי למס הכנסה, פתאום חשבתי שכל חיי הפוך תמיד ירד, אף פעם לא עלה, למרות שבדירה בה אני חיה היום המחסן נמצא קומה מתחת לדירה, כך שהמאורר בהחלט עולה ויורד. אך אין סיכוי שהפוך יחלוק דירה עם חולדות. ראינו אחת כזאת, מתה, בקומת המחסנים, מן הסתם בני משפחתה האחרים עדיין מתרוצצים שם)

יש לי פוך א, זה שירד, לא מחמם בטירוף, ופוך ב, שבדרך יורד בינואר, יותר מחמם, אם כי, לא בטירוף. אני מעדיפה להוסיף שמיכה בימים קפואים. והיה חורף, די מזמן, שישנתי עם א+ב

בלילה הראשון התעטפתי והתענגתי על כל רגע
מאז, לילותי עוברים באסטרטיות קירור מגוונות: להוציא כף רגל שמאל וחצי כתף ימין, וכו.

אולי אני צריכה להעלות את הפוך ולהוריד שוב את ערימת שמיכות המעבר.

מה מאפיין חמין מרוקאי?
למרות שאיני מחובבות הז׳אנר, נשמע כיף
 
מה שבלט לי במיוחד בחמין היה התבלינים, שאף פעם לא שמתי בחמין

אני זוכר כמון וכורכום.

היתה שם גם גם חיטה בשקית קוקי - בכלל, אוהבים אצלם לשים כל מרכיב בשקית כזו לחוד, ומוסיפים פירות יבשים כמו תמרים, ואז זה נקרא סחינה.

היה שם גם ראש שום (שלם, לא מפורק ובטח שלא קלוף). הבשר היה נתח עם עצמות - כנראה אוסובוקו.

מצאתי פה מתכון קרוב מאוד למה שהיא הכינה:

https://food.walla.co.il/item/2605272
 

קלייטון.ש

Well-known member
אצלי הפוך מאוחסן בארגז מצעים של המיטה

הוצאתי לאוורר ושמתי ציפה אבל עדיין לא יצא להשתמש.
עם זאת זוגתי שאלה איפה הסדין החשמלי. אמרתי אין. אמרה "אני מניחה שהעניין יטופל". אז צריך בהזדמנות קרובה להשיג סדין חשמלי זוגי. בחורפים קודמים השתמשתי בכרית חשמלית שלי הספיקה אבל לה בטוח שלא.
 

סופהו1

New member
פוך??????????????

לפני שבועיים טרחתי להחליף את הפיקה בשמיכת מעבר.
לא נראה שאפרד ממנה כל כך מהר.
או שאופתע.
&nbsp
 
כשאנחנו מדברים על כן פוך/לא פוך, צריך לקחת בחשבון מה לובשים

מתחת לשמיכה...

אז בלי להיכנס לפרטים, אסתפק בהודעה שכבר מזה שבועיים אני ישן עם שמיכת הפוך שהתגעגעתי אליה כל כך. את השאר השלימו בעצמכם.


מה שכן, אני מטופל בתרופה מצוינת, עם תופעת לוואי מטרידה אחת - גלי קור וחום. אז לפעמים הפוך הוא ממש צו השעה, ובשעות אחרות - נו, כמו שאמרתי, מטרד.

סדין חשמלי, אותו הזכיר קודם קלייטון, לא עולה בשום אופן על מיטתי. מאוד לא אוהב. היה לי לפני הרבה שנים ואני ממש לא מתגעגע.

 

קלייטון.ש

Well-known member
נסעתי למרכז לאירוע מאד משמח בעבודה

זוגתי היקרה והנערצת מונתה רשמית וסופית למנכ"ל החברה בה אנחנו עובדים.
היא עושה את עבודת הניהול הכללי כבר הרבה זמן אבל מבחינת התארים והמקום הצמידו לה כל מיני כינויים חלקיים כמו סמנכ"ל, מנכ"ל משותף, ראש מערך, וכיוצא באלה. עכשיו היא לבדה ה-CEO ויותר חשוב המייסדים יזוזו מכל תפקיד ניהולי ויתנו לה לעבוד בשקט.
אני גאה בה ושמח בשבילה ולגמרי חושב שמגיע לה מכל בחינה.
אמנם עכשיו אני כפוף לה פעמיים: גם בבית וגם בעבודה. ואכן הדבר הראשון שעשתה בקשר אלי הוא לשלוח לי מכתב רשמי ובו היא מודיעה שהפניה שלי מלפני כמה חודשים למנכ"ל הקודם, שבה אני מוסר לו שהפסקתי לעבוד ואני מבקש להסדיר את פרישתי - נדחית. ואני מתבקש לחזור לפעילות לפי רשימת המטלות שתגובש בישיבת מנהלי מחלקות הבאה. אז החלום שלי לפרוש מוקדם מושעה עד הודעה חדשה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
בטח רשמי, אי אפשר אחרת

אני פניתי במכתב רשמי למנכ"ל וביקשתי לסיים יחסי עובד-מעסיק. צריך גם לזכור שאני מוגדר חולה סרטן ונמצא בטיפולים ולכאורה יש לי זכות להתפטר בדין מפוטר. המנכ"ל צריך לענות לי בצורה מסודרת ומתועדת עם כיתוב הגורמים המתאימים בחברה. סיפורים כאלה יכולים להגיע בקלות לבית המשפט וצריך להיזהר.
המנכ"ל היוצא אליו פניתי הוא פחדן והעדיף להשאיר את ההתעסקות איתי למחליפה שלו, וזה ענין אחד. עכשיו נוצר מצב שהמנכ"ל הנכנסת משתפת איתי מיטה אבל הוא לא משנה שצריך להיות מסודרים.
 

יוסי ר1

Active member
כל הכבוד לשניכם. לזוגה על שהגיעה, בדין, למה שהגיעה,

ולך - שאתה מטיב להפנים את צו ד' לאברהם - "כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה"
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לצערי לא הצלחתי לעשות כלום השבוע

&nbsp
כי מראשון בבוקר אני תקוע באילת עם חבר, רוב הזמן מתחת למים.
 
צולל וצולל ואין לך מה לספר?


איפה אתה מתאכסן כשאתה באילת? מה אתה עושה בערבים? איפה ובעיקר מה אתה אוכל? ספר, ספר, יש לך קהל מאזינים...


 

צליליתה

New member
מה עשיתי למען עצמי?

ברגע האחרון ויתרתי על נסיעה לתל אביב

מה עשיתי למענכם?
כתבתי פוסט ארוך ארוך ארוך ארוך על מחאת הנכים, ומחקתי.

מה יהיה, זה סיפור ממש רע.
 
לוותר על נסיעה של 100 ק''מ לכל כיוון נחשב גם בעיני למשהו

למען עצמך.

אבל מחאת הנכים... אני מעריץ אותם, להילחם כך מעמדה קשת יום כזאת.
 

קלייטון.ש

Well-known member
קראתי את הסיפורים של הנוסעים שנתקעו

והסיפור הכי גרוע שמצאתי הוא על אמא שיש לה יום הורים והילד צריך להגיע לצופים.
עוד אמא סיפרה שהיתה צריכה להוציא את הילדים ממסגרות הלימודים, אבל בעלה החליף אותה, אז לא קרה שום דבר.
עוד נוסע היה צריך להגיע לטיסה. מקווה שהגיע.
מה שהכי משמח אותי בסיפור שאף אחד לא נפגע. לעלות על פסי רכבת זה ממש מסוכן. אני מניח שהנכים הודיעו להנהלת הרכבת שהם עולים על הפסים, מספיק זמן מראש כדי לעצור את תנועת הרכבות.
 

צליליתה

New member
לא קרה שום דבר

גם אם הם חסמו את נתיבי איילון, גם אם תנועת הרכבות נעצרה, גם אם , גם אם....התגובה של כולנו היא - אז מה כבר קרה. והם ממשיכים להיות שקופים. (כמה זמן כבר נמשכת המחאה הזאת? מה הסיכוי שמישהו ייתחס אליהם?)

בפתיחת פסטיבל הסרטים 2017 הנכים הפגינו ברחבת הכניסה לאולמות הסינימטק. אמנם בחדשות דיווחו שהם הפגינו בגלל קצבאות, אבל אני ראיתי במו עיני: ההפגנה היתה נגד עיריית חיפה, בדרישה לנגישות.

אז כאילו, אפשר לחשוב, זה מה שחשוב במדינה הזאת, שאיזה נכה יראה סרט?

ובשיחת חיפאים אחרכך מישהו אמר שההפנגה אינה מוצדקת כי האולם נגיש. מה זאת אומרת נגיש? ניתן להכנס לאולם על כסא גלגלים אבל מהרגע שנכנס הנכה אינו יכול לבחור לעצמו מושב אלא יאלץ לשבת בשורה הראשונה, (חווית צפיה לא מומלצת בעליל) , אבל, וזה ציטוט ישיר מפי הדובר, שבחיי היום יום אני מכירה אותו כאיש נורמטיבי ואפילו מעט רגיש: מספיק שהם יכולים להכנס לאולם, העירייה אינה מחוייבת לדאוג להם מעבר לכך. (שלא לדבר על כך שבפסטיבל הסרטים לוקחים את חניות הנכים ברחוב לטובת רכבים תפעוליים למינהם)

נכון שהיום יש חוקים בעניין נגישות, אבל חלק גדול מאוד מהמקומות (כולל מרפאות) אינם די נגישים. , לא רק מזלזול והתעלמות אלא בגלל חוסר ידע וחוסר הבנה. למשל, עד שלא העירו את עיני לא הבנתי את חשיבות כיוון פתיחת הדלת בשירותים.

ועד שלא ״נעמוד״ כולנו כמה רגעים בנעליים שלהם כנראה שהם ימשיכו להשאר שקופים, גם אם הרכבות לא תסענה וילדים יאחרו לצופים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
הפגנה על חוסר נגישות בסינמטק בחיפה

לדעתי לא רק שלא תועיל לנכים אלא אף תזיק. כי באופן טבעי אנשים מסיקים מתוך הבעיות עליהן אתה מוחה, אילו בעיות כבר פתורות לך. ואם אתה מוחה על כניסה לקולנוע, סימן שסדרה שלמה של בעיות שנחשבות ליותר חמורות כבר מצאו את פתרונן. אחרת היית מוחה עליהן קודם.
גם בענין הקצבה המחאה לא יכולה ליצור תמיכה חד משמעית, שהרי הנכים לא טוענים שהם לא מקבלים קצבה, אלא הם רוצים יותר. כולם רוצים יותר, ברור שיותר כסף יותר טוב, והשאלה כמה יותר היא כבר שאלה של טעם ולא של עיקרון.
אני שמח שלא קראנו הבוקר כותרות על פינוי הנכים ממסילת הרכבת באלימות, ושאף אחד לא נפגע, במיוחד לא הם. ובאמת, שחוסר נגישות בקולנוע יהיה פסגת בעיותיהם.
 

יוסי ר1

Active member
השבוע החלטתי להתנהג כמו פנסיונר ולגנוב לעצמי כמה ימי פנאי.

הכנתי לעצמי מלטשת סרט - אביזר שהתקנתי ממנוע ישן (של מכונת חליבה), ציר של מתקן לאבן השחזה, ועוד מסגרת וגלגלות שאילתרתי מברזלים משומשים וצינורות למיניהם.
עכשיו נותר לי לאזן את העסק על מנת שהעסק יעבוד כראוי והסרט לא יסטה לצדדים.
הרבה נחת עשתה לי העשייה הזו.
 
למעלה