בוקר טוב. שוב יום שלישי פעמיים כי טוב.

בוקר טוב. שוב יום שלישי פעמיים כי טוב.

האם ומה עשיתם למען עצמכם בשבוע שחלף? האם יש לכם המלצות או דיסהמלצות? שתפו וספרו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
ראשון!

בתי הבכורה ילדה ונסענו לבקר אותה
נולדו תאומות וברגע שראיתי אותן היה ברור לי שהן עותק מושלם של האמא, ולכן של הסבתא (ובמידה רבה של הסבתא-רבתא, הפולניות האלה יש להן גנים חזקים), רק שהן אפילו יותר יפות.
לאחת קוראים אוריאנה, על שם הסבתא ז"ל מצד האבא, והשניה נעמי על שם הסבתא-רבתא, שתיבדל לחיים ארוכים ומאושרים, מצד האמא.
בין השמות יש קשר שההורים של התאומות לא חשבו עליו: קשר של שירים.
את השם אוריאנה אני במיוחד אוהב, אולי יותר מכל השמות שיש. קשור לזריחה או עליה בלטינית, ובהמשך לזריחה יש בו גם אור, ואנה מתחרז כידוע עם מניינה, בשיר הנפלא של נתן אלתרמן (אני אוהב איך שאלתרמן מתייחס, בכוונה או לא, לפסוק ב"אשת חיל מי ימצא", אבל זה לא לעכשיו).
והשם נעמי, עליו נכתב השיר שהפך ללהיט ענק ביפן "אני חולם על נעמי". גיבורת השיר היא נעמי וילן (אשתו של ח"כ אבשלום וילן), שהיתה חברתו של אייל סלור, בנו של בנימין סלור מנישואיו הקודמים. כאשר דוד קריבושי פנה אל תרצה אתר שתכתוב לו מהר מילים לשיר שרצה לשלוח לתחרות ביפן, היא בחרה לכתוב על החברה של הבן של הבעל. הנה נתן סלור בסיפור המלא על כתיבת "אני חולם על נעמי":
https://youtu.be/2vbhBbJPUEo?t=19m35s
(בכלל תוכנית מרתקת על תרצה אתר ועל נקודת המבט של הבן שאיבד אותה בגיל 5. מומלץ ביותר)
סיפרתי לבתי ובעלה על הקשר בין השמות ואמנם לא נראה שהם מאד התרשמו. נראה אם כשאספר לנכדותי, כשיגדלו קצת, על קשר השירים של שמותיהן, הוא ירשים אותן יותר.
 
מזל טוב, ומה מתאים יותר מזה לכאן


והשמות היפים הם פשוט לוויית חן.
 

סופהו1

New member
מזל טוב! מזל טוב! אפרופו שמות לילדים, הגעתי לשתי מסקנות

האחת- שמה שחשוב בנתינת שמות לילדים, שהשמות יהיו כמה שפחות ניתנים לעיוות ושיתחרזו בכמה שפחות מילים.
השניה- שממש לא משנה מה יהיה השם שינתן, אם ילד לא מסתדר עם שמו- יוכל להחליפו.
אבל העיקר.. שיגדלו אותן בהנאה, בשימחה ובבריאות.

הצחקת אותי עם הקשר שמצאת וסיפרת להורים הטריים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם בני משפחתי משועשעים מהאובססיה שלי לשירים

בזמן שהיינו שם הגיעו זוג חברים שלהם והביאו מתנה, בנוסף לדברים של תינוקות, גם פרחים (אנחנו הבאנו בהחלטת זוגתי בקבוק ויסקי לבעל שצפויים לו ימים קשים). החברה סידרה את הפרחים באגרטל ואמרה "על זה אומרים דבר אלי בפרחים". מיד התחלתי לספר להם את ההיסטוריה של השיר הזה, איך יש שתי גרסאות, אחת ראשונה תמימה והשניה מאיימת, שמספרת למעשה על אשה לא שפויה. הילדים הסתכלו על הסבא (אני) כאילו הוא בעצמו קצת משוגע. מה שכמובן הזכיר לי את המילים "ומסביב ומסביב ישב הטף, ואשתך גם היא מופלגת בשנים". אבל את זה לא אמרתי.
 

יוסי ר1

Active member
מזל פעמיים כיטוב!!

ראה נחת מהנכדות.
ונראה לי שגם הן תראנה נחת ממך...
 
בוקר אור כי טוב כי טוב - ...

אבל לא יצא ממש כך. חבר שלי מסדנת התיאטרון הציע כבר כמה פעמים לערוך קניות בחנות בשם 'קשת טעמים' באזה"ת החדש בנתניה, שקרובה מאוד ברוחה ל'טיב טעם', הרבה בזכות האוכל המוכן מתוצרתם. בשבת נסענו לשם, קצת מבחינת סידורים ויותר כסתם בילוי של שבת בבוקר.

היה באמת נחמד שם מאוד והצטיידתי כהלכה ואז, ממש ליד המכונית, איבד החבר מרוב התלהבות את שיווי המשקל, נפל ונחבל כהוגן.

הרבה 'בשביל עצמי' כבר לא נשאר לי מזה, אבל את הלקח ממש כדאי לשנינו ללמוד. יותר עדיף לא ליפול.
 

צליליתה

New member
הרבה בריאות

כמה מביך, משפיל ובעיקר כואב ליפול ברחוב. מקווה שהחבר בסדר.

בעירי יש כמה סניפים של קשת טעמים. אני לא מרבה להכנס, בסניפים היותר קרובים אין חניה, וכו. והיו לי כמה נסיונות לא הכי כיפיים, גם במתחרים שלהם, רוסמן, כשהעובד -עובדת לא ממש התלהב לתת שירות למי שלא מדבר בשפתם.
 
עובדים שלא ממש מתלהבים לתת שירות למי שלא מדבר בשפתם

זו תופעה שפגשתי בחנות הבשר של רובינשטיין בנתניה - זה היה מוזר במיוחד כי חשבתי שזה נעשה במכוון בנוכחות בעל הבית, או מנהל כלשהו.
 

צליליתה

New member
נתקלתי בתופעה לפני הרבה שנים במסעדה בפאריס

כשבעל הבית קרא למלצר הצעיר שהעז לדבר אנגלית עם התיירים ונזף בו מאוד. ערוות אמם של הצפרדעים, אני מבינה די צרפתית כדי להסתדר עם תפריט, לא אפשרתי להם להמית אותי ברעב.

מאז הם הבינו שתיירים=כסף, ושיפרו מאוד את יחסם.
 
כשנתקלתי בתופעה הזו בפעם הראשונה זה היה דווקא ב...קנדה

וליתר דיוק - במונטריאול. זו היתה ממש מדיניות, ולא אתפלא אם עדיין.

אבל כן, לפני הרבה שנים נתקלתי בתופעה דומה גם בפריז. אמרו לי שזה על באמת, אנא עארף.

 

צליליתה

New member
בוקר אור, פעמים כי טוב

בלילה כשנכנסתי למיטה התענגתי על רוח קרירה ומטלפת, והייתי עיפה מכדי להתעמק בסיבה. כשהתעוררתי לפנות בוקר הבנתי שלא סגרתי את התריס. מה שלא הפריע לי להרדם חזרה ולהשלים אי אילו שעות שינה בכיף גדול. אין מה לומר, צריך חושך כדי לישון טוב וצריך אוויר טוב, מה שהמזגן ו-או המאוורר תקרה לא לגמרי מספקים.

(אגב מאוורר תקרה - מאז הרעידת אדמה, שהרגשתי, התעוררתי וחזרתי ישר לישון, אני פוחדת לישון איתו, ואני לא אמשיך לפרט את הסיוטים שלי
כל ה7549 עוקבים כבר יודעים שאני ניורטית).

צפיתי בסדרה ברלין אלכסנדרפלאץ, של הבמאי הגרמני פאסבינדר כן, כל ה 15.5שעות. זה היה קשה, כי פשוט הקדשתי שבוע שלם לעניין, ערב ערב, ובסופש היה די מרתוני, וזה היה קשה כי התכנים קשים, אבל בסופו של דבר זכיתי לחוויה אמנותית יוצאת דופן ושווה ביותר. בעיקרון זו סדרה לטלוויזיה ואם אי פעם בארץ יחליטו לשדר אני אשמח מאוד לראות שוב, על מסך קטן כפי שנוצר ובקצב הרבה יותר איטי.

היינו ממש קומץ קטן של צופים שעקבו אחרי הסדרה, והיו גם צחוקים מיותרים, כשלפני הבפרק האחרון אחת הצופות, אין לי מושג אם ראתה את כל ה13 פרקים, צעקה בבוז ובכעס שהיא לא מבינה למה אומרים על זה ״יצירת מופת״, ואחד הצופים, שהוא מהבאים הקבועים של הסינימטק, ותמיד עושה רעש, אוכל סוכריות (אוכל: מרשרש בנייר ואחרכך נוגס חזק בסוכריות) צעק חזרה מי את שתחיליטי מהי יצירת מופת.

אז אני לא אגיד יצירת מופת.

הפרק האחרון, האפילוג, הוא אחר מכל מה שראיתי בקולנוע, ודורש העמקה והמון ידע בתולדות התרבות, האמנות, דתות, וכו. אני בטוחה שהבנתי והפנמתי כמה אחוזים בודדים. כמו שאמרתי, יום יבוא ואצפה שוב, אבל לאט. במנות קטנות.

יאללה הוספתי לבאקט ליסט.

יום נהדר לכולם!
 
במה הסדרה עוסקת? כשקראתי את הפוסט, ישר עלה לי לראש

כמה לא אהבתי את הבלגן באלכסנדר פלאץ כשביקרתי בברלין.
 

צליליתה

New member
על החיים בברלין, לפני עלייתו של היטלר

מבוסס על ספרו של אלפרד דבלי (טרם קראתי, אבל בשביל זה יש שולחן ליד המיטה, להחזיק ערימות ספרים)

מגוון דמויות וסיפורים, שבמרכז פרנצ ביברקוף, שבפרק הראשון אנחנו פוגשים אותו עם שחרורו מהכלא, שם ישב על רצח חברתו, וגם בהמשך הסדרה הוא לא יהיה בדיוק אזרח למופת.
 
למעלה