אוקיאנוס שמנקה את עצמו - קצת, לאט ואולי אפילו בכוחות עצמו -

אוקיאנוס שמנקה את עצמו - קצת, לאט ואולי אפילו בכוחות עצמו -

- לא בלתי אפשרי.

https://finance.walla.co.il/item/3169163


"כיום ידוע על קיומם של חמישה "איי פלסטיק" כאלה ברחבי האוקיינוסים. הגדול והידוע ביותר הוא האי שבצפון האוקיינוס השקט, אשר נמצא בין קליפורניה להוואי, וגודלו כ-1.6 מיליון קמ"ר (פי 80 משטחה של מדינת ישראל). לפי ההערכות, הוא מכיל כ-1.8 טריליון חתיכות פלסטיק, אשר שוקלות כ-80 אלף טון באזור הצפוף של האי."



"לנקות את הפלסטיק בעזרת זרמי הים

בימים אלה מתבצעות הבדיקות האחרונות של המערכת בים והיא צפויה להגיע לאי הזבל שבצפון האוקיינוס השקט במהלך קיץ 2018. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי המערכת הוא "למה לעבור דרך האוקיינוס, אם האוקיינוס יכול לעבור דרכך?"

 

קלייטון.ש

Well-known member
איים בזרם

(הוא המינגווי היחיד שקראתי בעברית, רק כי מאיר אריאל המליץ על התרגום של אהרון אמיר בשיר "לילה שקט עבר על כוחותינו". לא חשבתי אמנם שהתרגום ממש "יפה", אבל הוא בסדר)
 

צליליתה

New member
אין ספק שהפלסטיק הוא אחד מהבעיות המרכזיות של העולם היום

(פלסטיק, ניילון, פוליאתילן, ווטאבר)

אני באמת משתדלת
לא חושבת שלקחתי (רכשתי) יותר מ10 שקיות נילון בסופר במהלך השנתיים האחרונות.

מקדונלדס עברו או עוברים לקשים מנייר. אני זוכרת את קשי הנייר מילדותי ואת תחושת הנייר המתמוסס בפה. אין לי כאן קש כדי לבדוק, אבל אני מנחשת שהאשמה לא היתה בקש אלא במשתמשת, שמן הסתם נהנתה ללעוס את הקש.
 
את חוויית קשי הנייר במקדונלד אני לא כל כך זוכר מילדותי

בעיקר משום שכשהייתי ילד עוד לא היה מקדונלד, אבל גם כי כשכבר היה לא אהבתי את המשקאות שלהם. חוץ, אולי, מהמילק שייק שלהם, וגם לגביו אני לא בטוח אם הוא עוד קיים. בהתחלה הוא היה חידוש מהולל, אבל אין לי מושג איך הוא כעת ואם בכלל.

אבל לא לשם מקדונלד התכנסנו כאן היום.

 
אני זוכרת את קשי הנייר בילדותי ולא ממקדונלדס (לא היה אז)

ונכון שהם היו נרטבים והופכים בשלב מסויים לעיסה
 
למעלה