בוקר טוב. יום שלישי פעמיים כי טוב. מה עשינו בשביל

בוקר טוב. יום שלישי פעמיים כי טוב. מה עשינו בשביל

עצמנו השבוע? שתפו והמליצו.
 

יוסי ר1

Active member
השבוע - כל ערב הלכנו/הלכתי לאיזו הרצאה.

לא זוכר שבוע כל כך אינטנסיבי בהיבט הזה.
&nbsp
&nbsp
ואתמול, יצאתי שוב להליכה עם שכן, אחד החוקרים המובילים בתחום הסוכרת.
אני מקווה שזוהי תחילתה של ידידות מופלאה, כי שיחה איתו (והוא איש אשכולות, בהרבה מאוד תחומים מגוונים) תמיד מרתקת ברמות על.
 
סוכרת נראתה לי תמיד תחום מרתק ורב גווני. נשמע כמו תחילתה של

ידידות מופלאה.

היה לי חבר רופא עם רוחב אופקים מפתיע. אני מניח שכך כעת גם לך.
 

קלייטון.ש

Well-known member
השבתות שלי בסימן משפחה

בשבוע שעבר אשתי לשעבר באה שוב כמו שקבענו והפעם בנוסף לטיול ביער גם נשארה לצהריים. הכנתי סלט פסטה בטונה וזכיתי למחמאות נלהבות. בשבת האחרונה הביאה איתה את הבת הקטנה (זו בת שלי לא עם אשתי אלא עם זוגתי לשעבר, אבל אשתי ובעלה מגדלים אותה מגיל 4 ורואים בה בת שלהם לכל דבר). הילדה היתה אצלי כבר כמה פעמים עם אחותה הגדולה ככה שהיא לא לגמרי זרה למקום.
בגלל הילדה תכננתי מסלול מקוצר ביער, בהנחה שהיא תשתעמם, אבל הסתבר שהיא דווקא רוצה להמשיך עוד ועוד. לחקור מה יש בשביל הזה ומה בשביל ההוא. כל פיצול ללכת רבע שעה לצד ימין, לחזור וללכת רבע שעה בשביל משמאל. להיכנס בין העצים, להסתכל למעלה אל הצמרות. עד מהרה הכניסה אותנו לאיזור שאני לא מכיר וטוב שיש מפות גוגל וג'יפיאס. אחרי שעתיים וחצי יצאנו למצפור ממנו נשקפים רוב היער והסביבה, והילדה הכריזה שהיא עוברת לגור איתי ובאה לכאן לארוחת בוקר כל יום. מיד הזמנתי אותה להתארח אצלי כמה ימים בחופשת הקיץ, והיא הסכימה! דיברנו שחלק נקדיש לחקירה רגלית של היער כולו, וחלק לטיולי אופניים בצפון. היא תביא את האופניים שלה ואני צריך לדאוג לאופניים בשבילי (לא חשמליים, אם חשבתי אחרת).
אם היה לי ספק ברצינות שלה הוא התפוגג לגמרי אחרי שאתמול הגיע ממנה מייל ארוך עם תוכנית מפורטת ל-10 ימים. תכננה מסלול בצפון, הזמינה חדרים במלונות ואכסניות, סימנה מסעדות. שני לילות נישן באוהל ("אני מביאה ואתה תסחב"), היא תביא כרטיס אשראי ("כי לך אין") וסיכמה בתזכורת "רק אל תשכח לקנות אופניים גדולים לא חשמליים!"
אחד הדברים שהרשימו אותי היה שלא ראיתי אותה שולפת את הטלפון אפילו פעם אחת, עד שהסתבר שבכלל השאירה אותו בבית. כולם יודעים שנסעה עם אמא לצפון ו"אין שום דבר דחוף".
אני כבר רואה שהולכים להיות 10 ימים מאד מעניינים.
בשבת הקרובה אשתי ומשפחתה נוסעים לטיול בדרום, וחשבתי שתהיה לי מנוחה, אבל זוגתי כתבה לי ששמעה שהפכתי למדריך טיולים משולב בטבח והיא רוצה גם לטייל ולאכול סלט פסטה בטונה, כך שתבוא בשבת.
 

צליליתה

New member
צהריים טובים, יום שלישי פעמיים כי טוב

במקרה ראיתי ספר שמזמן חשבתי שאולי אני צריכה לקרוא בהוזלה גדולה בקינדל - וקניתי לי מתנה. כל ספר שאני קונה לקינדל ולא למדף גורם לי לאושר גדול, יחד עם זאת, לא נגמלתי מנייר או אולי יותר נכון, אני לא מוכנה לוותר לגמרי על תענוגות הנייר. (וגם מכינה אותי ואתכם לקראת הפוסט עם רשימת הספרים שאני בינתיים מתאפקת, אבל סביר שלא אעמוד בפיתוי ההנחות וארכוש לי לפני תום שבוע-חודש הספר)

תרגלתי צ׳י קונג בשקיעה מול הים. בכללי, אין לי שום דבר טוב לומר על עיריית חיפה, אבל זה טוב ועושה לי טוב
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
בנתיים את תורמת לאקולוגיה של הכדור שלנו


&nbsp
&nbsp
ביום שיצליחו להעביר גם את ניירות הטואלט לקינדל נציל סופית את יערות הגשם.
 

יוסי ר1

Active member
נהדר!

אם כי יש לי הצעה חלופית, על טהרת רוח היהדות:
&nbsp
"עשרה תנאים התנה יהושוע ובית דינו בשעה שחילק את הארץ, ואלו הן:
.... וכן התנה שכל אדם שצריך לנקביו מסתלק מן הדרך ונכנס אחורי הגדר שפגע בו ונפנה שם, ואפילו בשדה מלאה כרכום. ונוטל משם צרור, ומקנח."
 

צליליתה

New member
זכור לי מימי שירותי הצבאי סיפור על אחד הלוחמים

שנהג להשתמש באבן.

מפאת כבודו של האיש, שעלה וטיפס בסולם הדרגות, עסק בפעילויות מגוונות, גם ציברויות, היה חבר כנסת, ובטח צריך להוסיף גם וכו, לא אנקוב בשמו.

אני אשמח מאוד לקצת פרשנות להצעה שלך- מה זה שדה מלאה כרכום? כרכום, הפרח? (פרח מאוד אהוב עלי )למה ״אפילו בשדה״ ? מה רע בכרכום? אם מדובר על כורכום, אז ברור, הצבע נשאר בערך לנצח, וזה לא מראה מלבב.
.

 

צליליתה

New member
ואם הנושא כבר עלה לדיון, לפחות שהדיון יהיה תרבותי

עבודה של קבוצת גליטין gelitin

מתוך הקטלוג של התערוכה:
this is also a show for all who think that contemporary art is shit. they should come and see this shit show. they will be satisfied,’

למעונינים, התערוכה תפתח באוג ברוטרדם

 

יוסי ר1

Active member
הכוונה בתקנות יהושע, שהן קדומות מאוד מאוד,

היא להנחיל את הארץ ולתת בה זכות לכל איש ואישה.
הארץ אמנם חולקה לשבטים, אבל לכל איש יש זכויות מסויימות גם במרחב הציבורי, ואפילו במקרים מסויימים בפרטי שאינו שלו. המקרה המתואר דומה אולי למקרה שאספרסו הביא לא מזמן על צעיר שהשתין ברחוב ונקנס - אדם הולך לו בדרך, ופתאום נצרך לנקביו. אין בסביבה שירותים מסודרים. מה יעשה? אומרת התקנה - יפנה למקום מוצנע, לא באמצע הדרך. וגם אם הדרך עוברת בין שדות של כרכום - אכן הפרח ששמש להכנת בשמים "נרד וכרכום, קנה וקינמון" בשיר השירים בתיאור הבשמים. אז כן, אם הוא חייב - אפילו שם, וייקח חתיכת אבן מהגדר, ויקנח...
&nbsp
התקנות הללו נהדרות. אחת שאני אוהב במיוחד - שיהיו כל בני האדם מחייכין בכינרת - כלומר כל מי שמעוניין יכול להגיע ולדוג דגים, ואין אנשי הקיבוצים בסובב כינרת יכולין להגיד - ס'תלק, שטח פרטי!
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
ועל זה בדיוק אמר מרן הרשל"ג זצוק"ל שליט"א

&nbsp
"אוי לו למי שפגע בשדה של סירפדין שגדרו צברין".
 

יוסי ר1

Active member
מתי חי הרשלגזוצק"ל שלך? את הסברס הביאו רק לפני כמה מאות!

אבל יש משהו די דומה בתלמוד:
""מעשה בבן דמא בן אחותו של ר' ישמעאל שהכישו נחש, ובא יעקב איש כפר סכניא לרפאותו, ולא הניחו ר' ישמעאל, וא"ל: ר' ישמעאל אחי, הנח לו וארפא ממנו, ואני אביא מקרא מן התורה שהוא מותר, ולא הספיק לגמור את הדבר עד שיצתה נשמתו ומת, קרא עליו ר' ישמעאל: אשריך בן דמא, שגופך טהור ויצתה נשמתך בטהרה, ולא עברת על דברי חביריך, שהיו אומרים: ופורץ גדר ישכנו נחש! " (בבלי עבודה זרה כ"ז ע"ב)
&nbsp
העובדות די פשוטות- את האחיין הכיש נחש. המרפא היחיד בסביבה היה מכפר סכנין, כפר של נוצרים רח"ל. ר' ישמעאל סירב לאשר ריפוי מנוצרי, והבחור מת.
והפאנ"צ ליין - אשריך שלא עברת על דברי חכמים, שנשיכתן נשיכת נחש, ככתוב ופורץ גדר ישכנו נחש"
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
הצדיק חי עד עצם היום הזה

&nbsp
בדיוק לפני שבועיים היה היארצייט שלו.
&nbsp
נ.ב.
גם אני לא הייתי נכנס לסכנין כדי להתרפא.
 

אספרסו2

New member
חבל

כי אם היו מסלקים את ישו ומונעים ממנו ללכת על המים
אולי היה נשפך פחות דם במלחמות דת מטופשות.
 

יוסי ר1

Active member
ככה זה. חיים אם מה שיש. אם אתה לא יודע לשחות -

לפחות תלמד ללכת על פני המים.
&nbsp
------------
בלי קשר, הזכרת לי את הסרט הבכלל לא רע, "ללכת על המים".
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
גם משה לא ידע לשחות

&nbsp
אבל היה לו פטנט יותר טוב להתמודד עם זה.
&nbsp
&nbsp
גם זו שיטה

 
למעלה