הצעת חוק: ניתן יהיה לממש מרשם בכל בית מרקחת

הצעת חוק: ניתן יהיה לממש מרשם בכל בית מרקחת


שלא נצטרך, אבל אם כן - שלפחות יהיה קרוב לבית...

"בעבר כל בית מרקחת פרטי היה מקושר בהסכם עם כל קופות החולים והצרכן יכול היה לבחור היכן לרכוש את תרופותיו. בשנים האחרונות החליטו קופות החולים לבטל חלק מהסכמים אלה ולעבוד רק עם בתי המרקחת שבבעלותן או עם רשתות הפארם השונות. בתי מרקחת פרטיים רבים, ששירתו נאמנה את לקוחות קופות החולים במשך שנים רבות, נאלצו לסגור את שעריהם, ברגע שנפתח בסמוך אליהם בית מרקחת ששייך לאחת מרשתות הפארם או בית מרקחת של הקופה. לאחרונה החלו קופות החולים לנפק מרשמים דיגיטליים דרך המחשב. המרשם הדיגיטלי נשלח אוטומטית לבית המרקחת של קופת החולים, וכך הצרכן מחויב לרכוש את התרופה אך ורק בבתי המרקחת של קופות החולים ואינו חופשי לקנות את תרופותיו בכל בית מרקחת, כפי שיחפוץ."

http://www.davar1.co.il/131938/?utm_source=fb&utm_medium=131938&utm_campaign=d1
 

צליליתה

New member
שלא נצטרך

יש כאן קרוב לביתי 2 בתי מרקחת קטנים, פרטיים, ו2 רשתות. וגם מרפאת קופת חולים. אני הרבה חושבת על הפרטיים, איך הם מצליחים לשרוד. אני בדרך כלל מעדיפה את הסופרפארם, כי הקניה פשוטה ואנונימית ואף אחד לא מבלבל לי את המוח, לעומת זאת, בבית מרקחת הפרטי אני צריכה לבקש מהרוקח חבילת קונדומים אקסטרא סמול, וזה מביך (כמה בדיחות על לבקש קונדומים היו כשהיינו צעירים...). פעם אחרונה שנכנסתי לפרטי בקשתי מברשת שיניים מסוימת, הרוקח או אולי הוא בכלל היה זבן לא הצליח להבין ולמצוא, עד שיצאה בעלת הבית או רוקחת בכירה ונתנה לי מה שבקשתי, בסופרפארם פשוט הייתי בוחרת מהמדף.

עד כמה שאני מבינה, בקופת חולים, לפחות בכללית, מעבירים את המרשמים לתרופות קבועות במחשב לבית מרקחת של הקופה, אבל כשאתה מבקש משהו חד פעמי, נגיד, קוקאין או טיפות אף, אתה יכול לבקש לקבל את המרשם על נייר.

העיקר שנהיה בריאים
 

יוסי ר1

Active member
שלא נצטרך.

איכות הרפואה בארץ נהדרת, אבל הביריוקרטיה? יכולה להוציא מהדעת.
אם צריך הפנייה לבדיקה או טיפול בבית חולים, אז יש בתי חולים שהקופה עובדת איתם, ויש שלא, ויש שעבדה אבל כבר לא. יוצא שחולה יכול להיות מטורטר מכאן לשם וחזרה.
והתחייבויות? מסיבה כלשהי, לבתי חולים ולקופות חולים אין סינכרון עם שמות ומספרי בדיקות או טיפולים.
אז קבלת התחייבות, הלכת לקבל טיפול - ומתברר שהקוד לא מתאים. אופס. לך תתחיל הכל מהתחלה, או שתשלם טבין ותקילין מכיסך.
&nbsp
היוזמה הזו היא צעד מבורך בדרך לפישוט תהליכים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לכן אני בודק את הקוד בהתחייבות שוב ושוב

ובמקרה אחד שבמרפאה היה ויכוח מה הקוד שהם צריכים לבחור, אחרי שקיבלתי את ההתחייבות נכנסתי לאינטרנט וחיפשתי את הקוד שהם בחרו ומצאתי שהוא מתאים בתיאור לבדיקה אליה הוזמנתי.
 

יוסי ר1

Active member
אתה יסודי, אינטיליגנטי ויודע טוב עברית.

תמיד אני תוהה איך מסתדרים עולים חדשים.
איך מסתדרים קשישים.
איך מסתדרים אנשים פחות משכילים.
המערכת לא ממש עושה טוב לכל מי שאינו מיומן, עירני ובעל מוטיבציה גבוהה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
ממה שאני מתרשם הפקידים מוכנים לעזור למי שלא יודע ומבין

אפילו ראיתי פקיד קבלה בבית חולים מדבר בטלפון עם המרפאה ומתאם העברת התחייבות בפקס. נתקלתי פעם או שתיים בחולים שהגיעו לטיפול בבית חולים, בלי שבכלל עברו במרפאה, וזו בעיה אם לא הבינו שעליהם להגיע קודם למרפאה, אבל אני לא יודע איך לפתור אותה. החיים בחברה המודרנית דורשים מיומנות בהרבה תחומים ותחום הבירוקרטיה הרפואית הוא אחד מהם. מי שלא יודע לומד ומי שלא מסוגל לדאוג לעצמו צריך לסדר לו מלווה שידאג לו (כפי שאכן רואים הרבה במקומות האלה).
 

צליליתה

New member
אני הגעתי לבדיקה בבית חולים עם שגיאה בניירת

נאלצתי לחכות קצת, אבל הפקידה במקום סידרה את העניין.

אלא שאם אני זוכרת נכון, זה היה בבית חולים של הקופה. לא בטוחה שהכל היה מסתדר כל כך בקלות בבית חולים אחר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
ואני הגעתי לבית חולים, בוודאות לא של הקופה

הגעתי לבדיקת רופא, בלי שהיתה לי התחייבות ביד. עשיתי יום קודם מאמץ טלפוני לגרום למרפאה לשלוח התחייבות בפקס לבית החולים מאחר ולא היתה לי אפשרות להגיע אליהם פיזית. הגעתי לפקיד בבית החולים והוא אמר לי שהם לא קיבלו שום התחייבות. ניסיתי להתקשר למרפאה ולא הצלחתי להשיג אותם. הפקיד הוציא לי תור ואמר לי תיכנס לרופא. אחרי כן גיליתי שהוא בעצמו טרח והשיג את ההתחייבות (זו התחייבות שנתית שבתוקף מאז). לא יודע מה הוא עשה אבל בבירור עשה.
אני בטוח שלא מטוב ליבו עשה אלא שיש להם הנחיות איך לטפל במצבים אלה שהם כנראה לא נדירים.
 
באמת שלא נצטרך

אבל למזלי הטוב, יש לי בשכונה של הבית סניף של הניו-פארם ושם אני מקבלת את כל התרופות שלי מלבד כאלה שקיימות רק בבית מרקחת של מכבי ואז אני חייבת לרדת למרכז העיר וזאת טירחה לא קטנה. מזל שלניו-פארם יש הסדר עם מכבי אחרת אני לא יודעת מה הייתי עושה.
 
למעלה