הסתערות הבולשביקים על מרתפי היין בארמון הצאר ניקולאי

הסתערות הבולשביקים על מרתפי היין בארמון הצאר ניקולאי


במקרה מצאתי ולא במקרה אהבתי:

הסתערות הבולשביקים על ארמון החורף של הצאר ניקולאי במהפכת אוקטובר הובילה באופן בלתי צפוי לאחד ממקרי ההנגאובר הבולטים בהיסטוריה. הכוח שפרץ לארמון מצא שם את מרתף האלכוהול של הצאר, אולי מרתף האלכוהול המשובח ביותר בעולם באותה תקופה, ששווי תכולתו מוערך בכ־75 מיליון דולרים של ימינו.

זה לא היה האלכוהול הפשוט שההמון היה רגיל אליו, ממש לא. פרט לוודקה, היו שם אלפי בקבוקים של היינות היקרים והאיכותיים ביותר, כמו למשל שאטו ד'יקאם צרפתי, שחובבי יינות רבים מחשיבים ליין המתוק המוצלח ביותר שקיים. בנוסף לשטאו ד'יקאם צרפתי בן 70, היו שם גם בקבוקי יין טוקאי הונגרי מתקופת יקטרינה הגדולה.

ההנהגה הבולשביקית קיוותה שכוחותיה יהיו מאופקים ולא ייקחו לעצמם ממה שמוגדר "רכוש העם", אולם כוח הפשיטה איבד עכבות ובזז את המרתף. חלק שתו בעצמם לשכרה, אחרים מכרו אלכוהול להמון הנלהב.

קבוצת שומרים נשלחה לרסן את הכאוס, ובמקום לשים סוף למהומה, השתכרה בעצמה. יחידת הכבאות העירונית נקראה לארמון כדי להציף את המרתף במים, אך במקום זאת הצטרפה לחגיגת השתייה. הניסיונות להרגיע את תאוות האלכוהול ההמונית עלו בתוהו.

הבולשביקים הזרימו את האלכוהול לרחובות ולנהר הנייבה דרך תעלות הניקוז, והקהל כרע על ברכיו כדי לשתות אותו ממרזבי הארמון. אנשים צללו כדי לדלות בקבוקי יין שהושלכו אל מי הנהר. אפיזודת השכרות נמשכה ימים ושבועות, וכוחות המשטרה נאלצו לדחוס מאות מתפרעים בגילופין אל תאי המעצר, עד שהללו התמלאו כליל.

הסדר שב על כנו לבסוף כשאזל מלאי האלכוהול במרתף, ועננת חמרמורת ירדה על העיר פטרוגרד, סנקט פטרבורג של ימינו.

https://www.facebook.com/groups/unimportant.facts/permalink/2130446547027159/

 

צליליתה

New member
סיפור מעולה לשבת

היתה לי חברה בצבא , או אולי במקום אחר, שהיתה מדברת על יום המהפכה, כשהדם יזרום ברחובות כמו וודקה. כיף לדעת שבאמת יש אופציה כזאת.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא הייתי שותה

וודקה אני לא אוהב, ויין הוא בעיני בזבוז זמן. בין כה וכה אני לא יודע להבדיל בין יין של 50 ש"ח ליין בשווי 5000 דולר, כפי שגיליתי למעשה.
לעומת זאת אם רוצים לכבוש את סקוטלנד, תקראו לי! וויסקי הוא המשקה שלי.
 

יוסי ר1

Active member
סיפור מרתק, והעברית של הסיום

"ועננת חמרמורת ירדה על העיר פטרוגרד" מקסימה.
&nbsp
ולקלייטון, אם לא ראית, תראה את הסרט "חלקם של מלאכים", על וויסקי סקוטי
 

צליליתה

New member
נראה לי גם מתאים לנצלש לכאן ועכשיו - מה שותים, מה אוכלים

בסופש

אני מצאתי בסופר שקית פיצי של כרוב ניצנים (כמעט 10 שח), ברור שקניתי, החבאתי מתחת לירקות הפושטים ועכשיו אני מחכה להחליט על מתכון ולבצע ברגע שלא יהיה כאן בית מוצף אורחים. על הקטנים אני סומכת שלא יגעו לי בזהב הירוק, אבל לגבי ההורים שלהם - אני לא לגמרי בטוחה.
 
כרוב ניצנים - זהב ירוק, הה? המון זמן לא ראיתי את זה בסופר

מתגעגע למעדן הזה.
 
למעלה