בוקר טוב ליום שלישי פעמיים כי טוב.

בוקר טוב ליום שלישי פעמיים כי טוב.

מה עשינו בשביל עצמנו השבוע? אתחיל בזה שהיו לי בחג ארבעה ימי חופשה והמנוחה הזאת היתה במקום. היתה לנו ארוחת חג שעברה בנעימים, למחרת ביליתי עם בתי בבית קפה אהוב עלי ושוחחנו ארוכות על דא ועל הא, התחדשתי בתנור אפיה וסיימתי לקרוא את ׳יד אחות'.
ספרו מה אתם עשיתם בשביל עצמכם.
 
מה עשינו בשביל עצמנו השבוע? קצת קשה לי לבודד מעשה כזה או אחר

אבל מה שהתחדש לי בא מידי שני אחי, בפרט הצעיר בין השנים. אחרי נתק ממושך התחדש הקשר בינינו והוא לא רק נעים ומרגש אלא גם מועיל. אתמול הוא גזם וטיפל אצלי בכמה עציצים שכבר נואשתי מהצילם והחזיר לי את האמונה בעתידם.

נדמה ללי - אני מקווה - שמתגבש סביבי - מעגל תמיכה שאני מקווה שיספיק לי לימים שבתזוגי תיעדר מכאן. לא פשוט, אבל אולי זה אפשרי.
 

קלייטון.ש

Well-known member
חשוב מאד להשיג תמיכה רבה ככל האפשר

כשאני עברתי מה שעברתי בחרתי לשמור את כל הסיפור בסוד, ונכנסתי להכל לבד.
אבל באשפוז עצמו רצה הגורל ובביקור רופאים למחרת הניתוח הצטרפה לרופאים קבוצת תלמידי רפואה, להבנתי ממש בשנה ראשונה. אחרי שיצאו פתאום חזרה אחת מהם ואמרה לי שהיא קיבלה תרגיל לראיין אותי על המקרה שלי. אחרי הראיון החלפנו טלפונים ובהמשך התהליך - גם באשפוז וגם אחריו - נתקלתי בה הרבה פעמים ופעמיים היא גם התקשרה, התעניינה במה שקורה איתי, עזרה לי גם קצת כמיטב יכולתה. הייתי יכול להסתדר בלעדיה אבל היה מעודד ונעים עם ההתעניינות והעזרה שלה.
 

צליליתה

New member
סיפור מתוק ונוגע ללב

אני מקווה שהסטודנטית תגדל להיות רופאה אמפתית ואנושית, כמו שהיא עכשיו.
 

צליליתה

New member
הרבה בריאות אורי


 

יוסי ר1

Active member
הייתי עם הבת שלי בהופעה - נהדרת כרגיל - של האקורדיוניסט

המופלא אמיל אייבינדר.
האיש נראה כמו שולף בן מאתיים מהמערב הפרוע. גבוה, חובש כובע רחב שוליים, גינס צמודים ונעליים מחודדות.למרות שנראה בן מאתיי, הוא מנגן בזריזות של שד. לא להאמין פשוט. ואחרי קטע וירטואוזי במיוחד - הוא מסתכל במבט קשוח אל אחד הצופים/צופות, ואומר בפשטות "זה אקורדיון".
איתו נגנו פלוני בקונטרבאס קשיש ממנו, וכנר צעיר. היה מופלא.

 

צליליתה

New member
בוקר אור, יום שלישי פעמיים כי טוב

וכשיגמר ה@#$%^₪ חמסין הזה, יהיה לי הרבה יותר טוב.

אכלתי ארוחת בוקר עם חברה. אנחנו מכירות הרבה שנים, נפגשנו סביב עניין מקצועי. היא מבוגרת ממני, וכשנפגשנו, אני הייתי עובדת מתחילה, והיא היתה בעמדה בכירה מאוד. היחסים בינינו היו, מצד אחד, היא ניסתה להיות לי למנטור, עם הרבה רצון טוב, ולא ממש קרה משהו, ומצד שני, במיוחד אחרי שנפרדנו מקצועית, היה איזה היפוך, אני תמיד הייתי המבוגר האחראי.

אתמול דיברתי איתה על שינויים משמעותיים שעומדים להתרחש בחיי. היא דיברה, וגם נתנה עצות טובות, כמו מנטורית טובה, וגם שיחקה את המבוגר האחראי, המכיל והחכם. הרגשתי, קודם כל, אסירת תודה לה, אבל גם את השינוי ביחסים בינינו, אולי כל השנים אם הייתי מגיעה אליה ממקום של חולשה ונזקקות כלשהי, היחסים בינינו היו יותר אינטימיים. טוב. למדתי משהו.

תמיד פרגנתי לה והערכתי את ההישגים המקצועיים שלה. היום היא לי מושא להערכה ומודל לחיקוי. כמו שאמרתי, היא מבוגרת ממני, ולא בשנה שנתיים, ולמרות הגיל, היא אחד האנשים העסוקים שאני מכירה, וזו עשיה משמעותית, לא שריפת זמן, ואחד האנשים הפוריים - בכל מיני תחומים של עשיה ויצירה.

אני שמחה שהכרתי אותה ושמחה שהיא בחיים שלי.
 

צליליתה

New member
תודה נושיתי על הפינה שאת מטפחת

נורא נעים לחשוב על הדברים הטובים בחיינו.

וגם רציתי להגיד...שאני מקנאה בך, נראה שאת קוראת המון. אצלי, לאט לאט....לא מאוד מתקדם. אבל העיקר שאני נהנית
 
אין מה לקנא. אני לא קוראת המון. למעשה עם כניסת

האיטרנט לחיי, אני קוראת פחות מפעם. מה שכן, בזמן חופשות מהעבודה, אני קוראת יותר.
 

La Milagrosa

New member
השבוע בקושי התחיל. פה יום שני זה תחילת השבוע.

אני הלכתי אתמול להוציא איזה גידול עור מרגיז שהפריע לי אסתטית (ואף אחד מלבדי לא שם לב אליו, רק שאותי הוא שיגע).
חוץ מזה מה יש לי כבר לעשות בשביל עצמי באמצע השבוע? אני עובדת, אוכלת וישנה. אין לי יותר מדי זמן לתחביבים באמצע השבוע.
 

La Milagrosa

New member
אוי ואבוי אם הביטוח הממלכתי הספרדי היה כמו קופ"ח בישראל

הוא הרבה יותר טוב, והכל בחינם.
בכל אופן, לי יש גם ביטוח פרטי, כי תפסתי פעם איזה מבצע שהיה לעובדי החברה שאז עבדתי בה. זה בעיקר כדי לבחור בעצמי את הרופאים המומחים, ולא להצטרך לעבור דרך רופא משפחה לקבלת הפניה כל פעם שאני צריכה רופא נשים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
מוגזם להגיד אוי ואבוי

ספרד ממוקמת גבוה מישראל במדד מערכות בריאות העולמי, מקום 7 לעומת 28 (מתוך 190, ולפני ארה"ב, קנדה, פינלנד ועוד מדינות מערביות) אבל גם לישראל יש מערכת בריאות טובה. אני יכול להעיד מכלי ראשון.
להבנתי - לא בדקתי בעצמי - לפחות בקופת חולים כללית אפשר לפנות ישירות לרופא נשים (ועוד כמה רופאים מומחים, לא כולם) ואין צורך בהפניה. צריך לשאול אשה שיש לה ניסיון.
 

La Milagrosa

New member
נו אתה בעצמך אומר שמערכת הביטוח הממלכתי בספרד

טובה לאין שיעור מהמקבילה הישראלית.
בכל אופן, זה נכון שבישראל ניתו לקצר תהליכים וללכת ישר לרופא מומחה (מה שפה לא אפשרי, חייבים לעבור דרך רופא המשפחה ולבקש ממנו הפניה).
אבל אין פה "סל תרופות" למשל. כל תרופה, ותהיה יקרה ונדירה ככל שתהיה, תמומן במלואה על ידי המדינה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
היא טובה ממנה אבל לא לאין שיעור

ישראל עדיין ממוקמת מאד גבוה מעל מדינות מערביות אחרות.
יש פה סל תרופות ונכון שיש תרופות שלא בסל. על כך יש להעיר שני דברים. ראשית יש לקופות החולים ועדות חריגים שאפשר לפנות אליהן לקבלת טיפול שלא בסל. על החלטת שלילית של הוועדה ניתן לערער לבית המשפט, והיו מקרים שבית המשפט פסק שקופת החולים מחוייבת לספק את הטיפול. לאחרונה היה מקרה שילד יקבל טיפול חריג בעלות של מיליון דולר בשנה, לאחר פסיקה של בית המשפט.
שנית יש אפשרויות לקבל טיפול שלא בסל בדרכים אחרות. למשל אני מקבל טיפול שלא בסל בעלות של מיליון ש"ח, דרך מחקר שמבוצע ע"י חברת תרופות מחו"ל. במחלקה בה אני מטופל מתנהלים כ-80 מחקרים, כך שנראה שיש די והותר מסלולים עוקפי סל (ולא אופתע אם קיומם של מחקרים אלה הוא אחד השיקולים באי הכללת טיפולים בסל. אם יש חברות תרופות שמוכנות לממן את הטיפול אז למה שהמדינה תממן).
 

La Milagrosa

New member
תזכיר לי כמה זמן חיית בספרד והשתמשת בשירותי הבריאות פה?

בפייסבוק שלי כל יומיים יש פוסטים של ישראלים שמתחננים לתרומות כדי לרכוש תרופות לקרוביהם, וכמעט לא נתקלתי בפוסטים כאלו בספרדית. יש לי בפייסבוק יותר ספרדים מישראלים, ואני מזכירה לך שהאוכלוסיה בספרד גדולה פי שבע מזו של ישראל. אז באמת נורא יפה שחולה אנוש בישראל צריך להיות מטורטר לוועדות ובתי משפט כדי שבסוף, אולי אולי אולי, יממנו לו תרופה. מאד "מרשים".
 

קלייטון.ש

Well-known member
לא צריך לחיות במדינה כדי לדעת את דירוג שירותי הבריאות שלה

יש ארגון שמודד ומדרג. הנה רשימה לפי הדירוג של ארגון who:
https://photius.com/rankings/healthranks.html
ספרד במקום יפה מאד, שביעי, אבל ישראל גם במקום יפה, 28.
הנקודה היא פשוט שלא נכון לפסול את מערכת הבריאות של ישראל. יש טובות ממנה (יש טובות גם משל ספרד) אבל יש הרבה יותר גרועות ממנה, והמערכת שלה אף שיש מה לשפר בה, היא משרתת היטב את רוב החולים.
 
למעלה