יום ראשון שמח

צליליתה

New member
יום ראשון שמח

אתמול היה יום התקליט, ישבנו בארוחת צהריים, וכמה מאיתנו, ממשקי בית שונים, בכינו על התקליטים שמסרנו. או זרקנו. או איבדנו. הכי אני מתגעגעת ל-rubber soul, שהיה האלבום הראשון של החיפושיות שזכיתי שיהיה שלי.

היום חוגגים את יום האדמה הבינלאומי. (שבהחלט יכול להתקשר עם יום התקליט, במידה ומישהו מספיק אידיוט לזרוק את התלקיטים שלו).

גוגל, בדודל, עושים כבוד לג׳יין גודאל-שווה צפיה

והאירגון earthday org קורא לנו להצטרף למאמץ להפחית את פסולת הפלסטיק. אישית, אני מאוד משתדלת, ועוד לפני חוק השקיות כבר עברתי לרב פעמיות חזקות וחינניות (לא זבל שמוכרים או פעם חילקו בסופר). גם אקולוגי, וגם הרבה יותר קל לי לסחוב את הקניות.

https://www.earthday.org/


יום אדמה שמח לכולם!
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם אני עושה כל מאמץ להמעיט בזריקת פלסטיק

גם אני שנים לפני שעבר חוק השקיות המעטתי מאד לקחת שקיות ומה שלקחתי השתמשתי לאשפה. גם כיום שעדיין אפשר לקחת חופשי שקיות במחלקת ירקות, אני שומר את השקיות וחוזר ומשתמש בהן עד שהן נקרעות (ונזהר שלא ייקרעו כך שמגיע אפילו לכמה חודשים עם אותן שקיות).
באותו זמן אני מתארח אצל השכנים והיא שם מאד אוהבת צלחות חד פעמיות ולפעמים גם סכו"ם חד פעמי, שהרי בסיום הארוחה אוספים הכל וזורקים ולא צריך לשטוף. אני מבין אותה וכמובן שאני לא מעז להעיר. אבל עצובה לי ההבנה שלא משנה כמה אני אשקיע מאמץ שנים אנשים אחרים בסוף שבוע אחד יאפסו אותו.
 

סופהו1

New member
יש לך שתי אפשרויות

להסביר (ולקוות שעדין יזמינו אותך) או לחילופין, להכין/לקנות ולהביא כלים חד פעמיים מתכלים. (מעמילן תירס, עלי בננה, עלי אגוז, קרטון ממוחזר וכד).
&nbsp
&nbsp

 

קלייטון.ש

Well-known member
אני יכול גם להציע שתגיש בכלים רגילים, ואני אשטוף

אבל מכיר אותה קרוב ל-8 שנים ויודע שהיא לא אוהבת שמתערבים לה במטבח.
יש תקוה אמנם, הכלה שבדרך נראית לי עם תודעה סביבתית גם, וכבר מתחילה להעיר לחמותה לעתיד על כל מיני דברים. אולי היא תכניס שינוי.
 

צליליתה

New member
פעם הפקתי ארוחה משפחתית גדולה

ומרגע לרגע הצטרפו עוד אורחים לרשימה
בלית ברירה השתמשתי בחד פעמי
והתנצלתי בפני אחת הצעירות, שבדיוק התחילה, או סיימה לימודים בנושא אקולוגיה

הצעירה הנחמדה הסבירה לי שהדברים האלה לא כל כך פשוטים ואי אפשר לומר באופן חד משמעי שחטאתי, כי כמות כזאת של כלים רגילים היתה דורשת כך וכך מים, כך וכך סבון... (שלא לדבר על הצורך לרכוש עוד המון כלים, שאחרכך סתם יהיו מיותרים) .והיו עוד כמה דברים שכבר שכחתי.

בכל מקרה, לאחרונה במסיבת יום הולדת רבת משתתפים השתמשתי בכלים מקנה סוכר, שאמורים להיות מתכלים. הם לא היו הרבה יותר יקרים מהפלסטיק המגעילים, והנקיון היה טיול בפארק
 

קלייטון.ש

Well-known member
ההעמדה של מים וסבון לשטיפה מול צלחת הפלסטיק עצמה

נראית לי לא רק לגמרי שגויה אלא אפילו מוזרה.
הרי צלחת חד פעמית צריך לייצר, להוביל, לשווק, ובסוף לסלק, ובכל אלה מושקעים משאבים בצורת חשמל, מים, וחומרים רבים ושונים, הרבה מעבר לכמות שנדרשת לשטוף צלחת. כל זאת לפני שדיברנו על הנזק הנורא שגורם הפלסטיק עצמו לסביבה, לים ולחיים.
כלים חד פעמיים מתכלים אולי יותר טובים מהבחינה האחרונה, אבל גם בהם מושקעים משאבים רבים לאורך חייהם, שגם הם פוגעים בסביבה. כל זאת כדי שישמשו את האדם חצי שעה.
ברור שהנוחות חשובה ולכן אני שותק. אני לא מתנדב לשטוף, אבל אם היו שואלים אותי השכנים למשל אם אני מוכן, הייתי מסכים. גם כשמארחים 20 איש.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
יש לי עותק באיזה מדף עלום בספריה

&nbsp
אם אאתר אותו אוכל לענות על שאלתך ביתר פירוט.
 

סופהו1

New member
מי שמע, מי ראה, הציפור הכחולה ??


אז לא, לא הציפור הכחולה.
אורי גפני?
הלווו?
מה? מי?
מישהו יודע?
פספסתי משהו?
 
למעלה