קיבלתם מסרון "תמה תקופת האחריות על מכשירי החשמל הביתיים

קיבלתם מסרון "תמה תקופת האחריות על מכשירי החשמל הביתיים

והגיע הזמן לחדש אותה", או "הצעה להלוואה לכל מטרה עד 20,000 ₪"?

הנה האדם שאחראי לכל זה, והנה החברה שהוא מפעיל:

https://www.10.tv/news/152378

"החברה פועלת תחת שמות שונים, ובדרך זו היא מציעה שירותים שונים. מדובר בחברה שתועדה כבר לפני שנתיים בתחקיר "ברקוד" כשהיא משווקת דיאטות שקריות וריטלין טבעי לא יעיל. עתה מסתמן שהיא ממשיכה במסכת השקרים ובמפעל הבלופים. מי שעומד מאחורי המסרונים השקריים, כך על פי הידוע לרשויות החוק ולחדשות עשר, הוא רן הרינג."

אוף, כמה פעמים תהיתי מי האנשים שעושים את זה, איך נראה הפרצוף שלהם...

 

diday

Member
מזכיר (לי) את המכון ל"הכשרה" מקצועית

שחיפש פתאים לצייד בתקופה שעדיין חייתי בארץ
 

ruven7

Active member
אני מקבל מדי פעם שיחות לקו הנייח

מספר חסוי,לא יכול לחסום
כמובן שמנתק מייד,כרגע אין לי פתרון.למזלי לא הרבה.
 

צליליתה

New member
לפני כמה שנים התקשרה אלי מישהי

ובישרה לי שהסתיים הביטוח על מכשירי החשמל שלי, ובתור לקוחה מועדפת יש לי מחיר מבצע, כך וכך שח לחודש. אמרתי לה, אין לי ביטוח אצלכם. יש לך , אמרה לי, וכהוכחה מסרה לי את הכתובת שלי, התז שלי ו4 ספרות אחרונות של כרטיס אשראי. אמרתי לה בסדר, אבל עכשיו כבר לא יהיה לי ביטוח אצלכם כי אני לא מעונינת. אמרה לי רצונך כבודך, אבל עלייך לשלם כך וכך (קצת פחות מהכך וכך הקודם) שח לחודש, כקנס על הביטול.

בודאי שמעתם את הצרחות שלי עד לפורום. אמרתי לה שתרשום את הפרטים של העורך דין שלי, וכל מה שיש לה להגיד, שתגיד לו, ניתקה לי .

(ברור שלא היה לי אצלהם ביטוח. אין לי ביטוחים על מכשירי חשמל למעט אחריות יצרן)

למחרת, באחת מהתוכניות הצרכנות בטלוויזיה דיברו על ה״מיזם״ הזה.

לשמחתי, לא שמעתי מהם יותר, אבל אני מקבלת הרבה שיחות, לא מסרונים, שמנסים למכור לי כל מיני מינים של ביטוחים. (יש ביטוח נגד שיחות מעצבנות? אולי שווה לי להשקיע כך וכך לחודש)
 

ruven7

Active member
הכל תחמונים

ראיתי את הכתבה על סוכני ביטוח חסרי רשיון הפועלים באגרסיביות מטעם משרדים שיש להם רשיון,משכנעים לקוחות פוטנציאליים לקנות ביטוחים מיותרים ולא איכפת להם דבר פרט לעמלה.
לאחרונה דווקא הוצע לי ועשיתי ביטוח תאונות אישיות מטעם סוכנת רצינית שסומך עליה בעלות זניחה של בערך 4-5 כוסות קפה הפוך בחודש..עדיין מתלבט אם יש צורך בו.
בחיים לא היה לי ביטוח מכשירי חשמל.בזבוז.
לפעמים מתקשרים אלי מסוכנויות שונות ומנסים למכור לי ביטוחי תאונות וכו' ואני מסרב ואומר שיש לי מה שצריך ולא מעוניין לפרט ולשמוע ובזה בדרך כלל מסתיימת השיחה
 

diday

Member
כשאלי מתקשרים כדי לנסות למכור ביטוח, אני אומר שיש לי

סוכן ביטוח שמטפל בכל ושיפנו בבקשה אליו.
אמנם אין לי סוכן ביטוח שמטפל בכל, אבל השיחה מעולם לא המשיכה הלאה
 

אספרסו2

New member
היה עכשיו שבוע של מתקפת ארטילריה בטלפון

התקשרו מניו-זילנד,אמריקה,אנגליה.צרפת ובלגיה,כשאני מזהה שיחה ממקור מוזר לפי המספר אני כבר עובר לנוהל עוקץ.משעשע.טענו שהם ממיקרוסופט ואז אני כבר גורם להם לנתק.
מהשבוע זכורים לי השמות ג'ק ויליאמס,דיטר ופטריק.
 

diday

Member
בדרך כלל אני מנתק מיד

פעם כששעמם גערתי בהודי שהיה על הקו שהוא לא מדבר מספיק ברור ועם אנגלית גרועה כזו הם לא יכולים לפנות ללקוח ושיעביר אותי למנהל הצוות.
העביר אותי, כנראה למי שישב לידו והזדהה כמנהל.
אמרתי לו שאני משתמש בלינוקס. הוא לא התבלבל והציע להעביר אותי למחלקת לינוקס של מיקרוסופט.
 

סופהו

New member
כשאלי מתקשרים כאלו ואחרים, אני עונה בנימוס ומציעה

למטלפן לבחור- האם הוא ינתק את השיחה או שאני אנתק.
לפעמים משתמשת בטיעון פולני שניתוק מצדי יגרום לי להרגיש לא טוב, אז בבקשה שימנע זאת ממני.
בדרך כלל, נעשה שקט (בטח כי לא ציפו לכזו תגובה) ומנתקים.
&nbsp
לפני שנים, כשהיו ילדים בבית, הייתי מעבירה את השיחה אל אחד מהם. המטלפון מהר לנתק.
 

קלייטון.ש

Well-known member
מי שאחראי הן חברות הטלפוניה שמעבירות את ההודעות והשיחות

אם החוק אוסר לשלוח הודעות זבל אז למה אתם מעבירים אותן?
אם יש לכם לקוח שמבצע הרבה שיחות שאתם יודעים שהם נגד החוק, למה אתם לא מנתקים אותו?
 

יוסי ר1

Active member
אולי כך נכתבה, אבל זו שאלה שווה לדיון.

התופעה של שיחות זבל ממש מקוממת.
ועוד יותר מקוממת העובדה שנחקק חוק שאוסר זאת, אבל אף אחד לא באמת יודע איך לאכוף אותו.
מאיפושהו צריכה להתחיל אכיפה פשוטה וזמינה.
מה שקלייטון הציע (?) יכול להיות מהיר, אבל לא חוקי, כי הסינון צריך להיות רק של שיחות שעוברות על החוק, ולא כל שיחה מאותו מקור.
אז מה כן אפשר לעשות?
 

קלייטון.ש

Well-known member
כן כי התשובה ידועה - בצע כסף

חברות התקשורת אף שהן יכולות למנוע את הפרת החוק ואת סבל הצרכנים, מעדיפות להתעלם מהם כי הן מרוויחות מהעברת ההודעות והשיחות.
החוק לא מטיל עליהן אחריות להפרת חוק המבוצעת באמצעות המערכת שלהם, וזו בעיה בחוק. אבל עדיין ראוי, מבחינה מוסרית, שחברות התקשורת יעשו משהו לחסום את העבריינים והמטרידים.
 

יוסי ר1

Active member
אני לא חושב שהחוק יכול לאכוף חסימת מספר, אם מתבצעות

ממנו שיחות "כשרות" לצד שיחות אסורות.
מה אם הטלפון משמש את בעליו גם להטרדות לקוחות, אבל גם לתאם איסוף של הבת מגן הילדים? תחסום? באיזו זכות?
&nbsp
--------------
לענ"ד צריכה להיות מערכת פשוטה, שתאפשר לכל אזרח להגיע בקליק אחד (או שניים) לאפשרות תביעה כנגד מי שמטריד אותו. ושעל כל שיחה שכזו אכן ייקנס המטריד, ומיד.
 

צליליתה

New member
אם הבנתי נכון

על פי החוק מותר להתקשר אלי ולהציע לי כל מיני שירותים הזויים, אך אם אני מבקשת שלא יתקשרו שוב, חייבים לכבד זאת, ואם לא - זכותי לתבוע. וכאן מתחיל הבלגן, כי החברות האלה מחייגות ממספרים חסויים, ומשנים את המספר, וגם אם המספר מופיע לי, ואני מתקשרת חזרה כדי לבקש שלא יטרידו אותי הם לא עונים, וכו וכו וכו וכו. כל אמצעי שנוקטים, ישר המטרידים מוצאים פרצה. לדעתי ראוי לאסור כל את השיחות האלה באופן גורף, ושיפרסמו את מרכולתם באמצעים אחרים.
לפני המון שנים, כשתופעת הטלמרטינג רק פרצה לחיינו יצא לי לפגוש מישהו שניהל את אחד המרכזים הגדולים בארץ. אני כמובן אמרתי לו מה אני חושבת על התופעה, ואז הוא סיפר לי שרוב מי שעובדים אצלו הן עובדות, ואלה נשים שאין להן מקצוע או פרנסה אחרת - בעיקר נשים מבוגרות , שהיו עקרות בית כל חייהן ולעת זקנה הבעל המפרנס מצא מודל חדש, וגם דרך לנקות את חשבון הבנק.
מאז התחלתי לנתק להן בצורה יותר תרבותית ומנומסת.

אחרכך בתי, כסטודנטית, עבדה כמה ימים בטלמרקטינג. (לא אצלו) הרוויחה ממש מעט, וגם התקשתה לעשות את העבודה, מהגועל.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא, לא הבנת נכון

על פי החוק (סעיף 30א.(ב) לחוק התקשורת) מותר להתקשר אליך פעם אחת ולבקש את רשותך להציע לך מוצרים או שירות, רק אם השבת בחיוב אז רשאים להתחיל לשלוח לך פרסומות וגם זה עד שאת מודיעה שאינך מאשרת עוד.

אם שלחו לך בפניה הראשונה גם את הפרסומת עצמה בלי קשר אם אפשרו לך להשיב בשלילה זו עבירה על החוק, מבלבד ההיבט הפלילי המחוקק קבע שניתן לתבוע עד 1000 ש"ח פיצוי לכל פנייה ללא הוכחת נזק. במידה וידוע לך שלא רק אליך פנו זו גם עילה להגשת תביעה ייצוגית.

תביעה כזו קל מאד להגיש דרך בית משפט לתביעות קטנות ובאמצעות טפסים הזמינים ברשת. הזכייה בתביעה כזו כמעט אוטומטית מה גם שהנתבעים לרוב לא טורחים להגיע למשפט ושימוש של כולנו באפשרות הזו תביא לדעתי להכחדת התופעה.

הבעייה היחידה היא שמעטים מאד טורחים להגיש תביעות כאלה.
 

יוסי ר1

Active member
תסלח לי אם אתקטנן אתך. להגיש דרך הרשת, משמע דרך

"תגישלי" ודומיה - וזו כבר עלות של 400 ש"ח לפותח התביעה.
שנית, אפשר לפתוח תביעה כנגד מישהו שכל שיש לך זה רק מספר הטלפון שלו?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
א. סלחתי כדבריך

ב. הרגש חופשי להתקטנן


ג. לא כתבתי שחייבים להתלונן דרך הרשת אלא שניתן למצוא בה את הטפסים, למשל פה ולהגישם לבית משפט לתביעות קטנות. מסתבר שניתן לרכז כמה וכמה הפרות לחוק זה ולהגישן בתביעה אחת.

ד. בנוסף לפיצוי שיפסוק בית המשפט יחויב הנתבע לשלם גם הוצאות משפט ובכלל זה את אגרת בית המשפט.
 
למעלה